is dit cynisch bedoeld?quote:Op vrijdag 19 april 2019 21:54 schreef Najieto het volgende:
Wat vind je bijzonder aan 18 km per dag lopen?
Lijkt mij niet.. Als je een maand lang 4 uur per dag loopt en dat zijn je werkdagen voor die maand dan zou ik er ook voor tekenen.. Begrijp niet eens hoe je kan denken dat het cynisch bedoeld is maar okequote:
Ik snap wat je bedoelt. In Nijmegen lopen ze elk jaar 200km in 4 dagen. 600km in een maand is sportief gezien dan niet heel uitzonderlijk. Maar het gaat in dit geval vooral om het symbolische dan het sportieve. Langs die beroemde stranden en gebieden aandacht vragen en veel tijd in stoppen.quote:Op zaterdag 20 april 2019 00:43 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Lijkt mij niet.. Als je een maand lang 4 uur per dag loopt en dat zijn je werkdagen voor die maand dan zou ik er ook voor tekenen.. Begrijp niet eens hoe je kan denken dat het cynisch bedoeld is maar oke
Nou, elke dag 20 km is pittig hoor, onderschat dat niet. Zeker met bagage. Je spieren worden dagelijks belast en hebben geen tijd om te herstellen. Eén blaar en je hebt daar ook nog voor te zorgen. Eten etc. Scheelt dat het vlak is, dat maakt het do-able.quote:Op zaterdag 20 april 2019 00:43 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Lijkt mij niet.. Als je een maand lang 4 uur per dag loopt en dat zijn je werkdagen voor die maand dan zou ik er ook voor tekenen.. Begrijp niet eens hoe je kan denken dat het cynisch bedoeld is maar oke
Doe normaal joh.quote:
quote:Op zondag 21 april 2019 13:13 schreef jitzzzze het volgende:
Goed, alle offtopic verwijderd.
Wat je er ook van vind, doe gewoon normaal reageren of blijf weg.
Die meneer heeft gewoon een naam en iets meer respect voor dergelijke prestaties zou wel op zijn plaats zijn.quote:Op zondag 21 april 2019 15:34 schreef Byzantynixschii het volgende:
Komt er dan ook weer een NOS livestream, net als bij die meneer die de elfstedentocht oid ging zwemmen?
Hoe bedoel je dit, er was niks? Was het dan niet zo dat iedereen het maar achter zich moest laten?quote:Op zondag 21 april 2019 19:03 schreef deedeetee het volgende:
Heel mooi initiatief.![]()
Ben zelf geboren uit ouders ( vader was krijgsgevangene) die te veel hebben meegemaakt tijdens WO II voor hun was eigenlijk niks, geen hulp of zo. Ze moesten het maar zien achter zich te laten.
Ik denk dat hij bedoelt dat er destijds geen hulp was met het verwerken van trauma's en dergelijke.quote:Op maandag 22 april 2019 17:07 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dit, er was niks? Was het dan niet zo dat iedereen het maar achter zich moest laten?
Het was een heel andere tijd dan nu, inderdaad. De opmerking van deedeetee impliceert echter dat er wel iets was, maar specifiek niet voor de ouders van deedeetee. Dat betwijfel ik. Volgens mij was er voor niemand echt iets. Ik vraag mij zelfs af of dat nu anders zou zijn, er voorzichtig vanuitgaande dat 75% van de bevolking een trauma oploopt tijdens een oorlog. Die aantallen behappen in de zin van hulpverlening is een monsterklusquote:Op maandag 22 april 2019 17:09 schreef Awsom het volgende:
[..]
Ik denk dat hij bedoelt dat er destijds geen hulp was met het verwerken van trauma's en dergelijke.
Dat is idd wat ik bedoel. En de gevolgen van de trauma's zijn dan voor die persoon en zijn gezin, het is fijn dat er nu wél hulp gegeven kan worden. En dat mensen zo voor hun kameraden willen opkomen.quote:Op maandag 22 april 2019 17:09 schreef Awsom het volgende:
[..]
Ik denk dat hij bedoelt dat er destijds geen hulp was met het verwerken van trauma's en dergelijke.
gelukkig maar toch?quote:Op maandag 22 april 2019 18:21 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Mensen hebben tegenwoordig vaak geen flauw idee van de grote impact van échte oorlogssituaties.
Niet lullig bedoeld maar 600km in een maand is geen grote prestatie, je kan in 8 uur tijd rustig 20km afleggen en dan loop je nog langzaam... En dan echt heel langzaam.quote:Op zaterdag 20 april 2019 09:42 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Nou, elke dag 20 km is pittig hoor, onderschat dat niet. Zeker met bagage. Je spieren worden dagelijks belast en hebben geen tijd om te herstellen. Eén blaar en je hebt daar ook nog voor te zorgen. Eten etc. Scheelt dat het vlak is, dat maakt het do-able.
Vgl ook de camino de Santiago. Die vanuit de Pyreneeën is 800km, en daar zijn alle voorzieningen aanwezig.
Groetjes, iemand die 4*40 heeft gelopen zonder bepakking, en 300km in 20 dagen met bepakking (en heuvels)
Dat snap ik wel, maar het is ook niet dat je dit zo even op je sloffen doet. Spieren gaan je opbreken, nog even afgezien van de blaren. Tuurlijk is het geen bovenmenselijke prestatie (a la Maarten vdW of ultramarathons) maar zomaar even doen is het ook niet.quote:Op dinsdag 23 april 2019 10:53 schreef CaseJunky het volgende:
[..]
Niet lullig bedoeld maar 600km in een maand is geen grote prestatie, je kan in 8 uur tijd rustig 20km afleggen en dan loop je nog langzaam... En dan echt heel langzaam.
Dan heb je 8 uur rust en 8 uur slaap over. Dus laten we zeggen dat meneer een pas aanhoud van 6kmph(redelijk normaal met bepakking) loopt hij 24km in 4 uurtjes. Nou met elke 2 uur een rust van 20min ben je misschien 6 uur effectief bezig om 24 a 25km te lopen. Zat tijd om dus bij te komen elke dag.
En nee dit is niet lullig bedoeld want ik vind het een ontzettend mooi initiatief, maar prestatie waardig vind ik het niet want heb zelf ook al eens zoiets gedaan.
Even een info update, ik zie net dat hij helemaal niet met bepakking loopt(tenminste op geen foto zie ik bepakking)... Dat maakt het nog een stuk makkelijker, overigens is hij met pasen ook gewoon thuis geweestquote:Op dinsdag 23 april 2019 10:58 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Dat snap ik wel, maar het is ook niet dat je dit zo even op je sloffen doet. Spieren gaan je opbreken, nog even afgezien van de blaren. Tuurlijk is het geen bovenmenselijke prestatie (a la Maarten vdW of ultramarathons) maar zomaar even doen is het ook niet.
Nou, ook oké toch?quote:Op dinsdag 23 april 2019 11:00 schreef CaseJunky het volgende:
[..]
Even een info update, ik zie net dat hij helemaal niet met bepakking loopt(tenminste op geen foto zie ik bepakking)... Dat maakt het nog een stuk makkelijker, overigens is hij met pasen ook gewoon thuis geweest
Eventjes geduld nog. We zijn bezig met de antwoorden te verwerken in een artikel. Kunnen de antwoorden ook wel plompverloren zo neerzetten, maar dat staat zo slordig he ...quote:Op maandag 6 mei 2019 00:57 schreef golfer het volgende:
Is die gast nog ooit ergens aangekomen met z'n paar kilometers per dag?
En wanneer komen de antwoorden op alle gestelde vragen?
Ik zie geen feedback topic, dus maar even hier.quote:Op maandag 6 mei 2019 17:40 schreef DJMO het volgende:
DEF / Militair loopt 600 km voor dodenherdenking - de antwoorden !
Op de desktop staat het wel goed. Ik zal eens bij dev aan de bel trekken.quote:Op maandag 6 mei 2019 18:47 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik zie geen feedback topic, dus maar even hier.
De OP zou wat leesbaarder zijn als de namen van de vraagsteller en antwoorder vetgedrukt zouden zijn en als er lege regels tussen de vragen zouden staan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |