• dinsdag 30 april 2019 @ 12:28 • 104
Ik ben nog van de generatie die het een goede zaak vindt dat huidskleur niet belangrijker is dan kleur ogen of kleur haar en je overal op kunt vallen of niet aantrekkelijk kunt vinden.
Toch heb ik niet veel met zwarte vrouwen gehad, zo heel veel zijn er ook nooit in mijn omgeving geweest. Ik val ook op tenger, een beetje nerdy vind ik ook wel leuk, beetje kak ook wel, zeer hoogopgeleid is een pre dus dat helpt ook niet mee want getalsmatig is er wel vaak een achtergrondverschil. Ik stap er ook niet zo heel makkelijk op af en dat zou met vooroordelen te maken kunnen hebben, in die zin dat ik verwacht dat zij verwacht dat ik net zo brutaal en recht op het doel af ben zoals veel Surinamers en Antillianen zonder gene kunnen doen. Dat is mijn stijl niet.
Daarnaast vind ik ontkroest haar echt niet mooi, als ze allemaal een grote afro zouden dragen zou ik ze veel vaker aantrekkelijk vinden. Wel een tijdje gehad dat ik vaak in Den Haag ging stappen en dan best vaak dat zwarte vrouwen op mij afstapten (kennelijk is dat vooroordeel over brutaliteit wederzijds), heel gezellig allemaal, ook veel mee gelachen, maar van dat stijle haar ga ik ze ineens onaantrekkelijk vinden. Dat was toen heel erg mode of zo, maar het staat meestal gewoon niet, alsof het vloekt. Verder vind ik het allemaal prachtig, vind heel erg zwart vaak mooier dan lichter, Indonesich, Vietnamees, Koreaans ook helemaal mooi. Sri Lanka/India heeft qua uiterlijk niet zo mijn voorkeur, maar wel een paar fraaie uitzonderingen leren kennen.
Op zondag 21 april 2019 20:12 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
Ja, Maura had ik gezien tijdens die docu dat ze tegen gemengde relaties is. Dat is nou zo’n meid die is doorgedraaid. Waarschijnlijk doordat ze vaak op een negatieve manier is geconfronteerd met haar huidskleur (zoals ze aangaf in de documentaire) in zo’n zielig boers achtergesteld dorpje.
In dat 'zielige achtergestelde dorpje Losser' hoorde ze er gewoon bij zoals al die dorpjes die doorgaans een stuk minder racistisch zijn dan de grote steden. Alleen met de jongens wilde het niet vlotten, er is vast wel een blondje in Losser met net zulke olifantspoten die daarover mee kan praten. Muurbloempje heeft niet zo'n leuke puberteit, wordt onzeker, stapt de grote wijde wereld in en wordt een zelfverzekerde jonge vrouw. Dat is allemaal vrij standaard.
Beetje jammer dat ze dat aan ras is gaan ophangen, racist is geworden en doet alsof het hier de VS is met dat Engelstalige rassenidioom. Ik vind Maura dan ook maar marginaal minder onsympathiek dan neonazi's.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.