Ik neem aan dat je ook wel snapt dat die calculator geen reet zegt over enorme kathedralen restaureren. Ik gok dat de restauratie van buiten- en binnenkant ergens tussen een paar honderd miljoen en een miljard gaat kosten.quote:Op dinsdag 16 april 2019 08:13 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Ik heb het even door de herbouwwaarde calculator gehaald.
9000m2 gefundeerd op zand, voor dak heb ik 'bijzonder' gekozen.
De herbouwwaarde zou zo rond de 8 miljoen zijn.
dan ga ik er even vanuit dat er geen zonnepanelen op het dak lagen.
https://www.berekenhet.nl/modules/wonen/herbouwwaarde-woning.html
Die 100 miljoen zou dus al meer dan voldoende moeten zijn.
Het verschil tussen luxe en eenvoudiger steensoort is meestel maar een procent of 10 op een heel gebouw. Laten we er hiet dan 25% bij optellen dan zitten we zo rond de 10 miljoen. We hebben dan nog 90 miljoen om iets moois van de binnenkant te maken.quote:Op dinsdag 16 april 2019 08:16 schreef Perrin het volgende:
Ik neem aan dat je ook wel snapt dat die calculator geen reet zegt over enorme cathedralen restaureren. Ik gok dat de restauratie van buiten- en binnenkant ergens tussen een paar honderd miljoen en een miljard gaat kosten.
Ik zou er juist wel zonnepanelen plaatsen. Beetje met de tijd meegaan, ja toch!quote:Op dinsdag 16 april 2019 08:13 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Een mooi gebaar maar moeten we daar blij mee zijn? Het is twijfelachtig hoe Gucci zoveel geld verdiend heeft. Het bedrijf is weinig transparant over hoe zij hun kleding vervaardigen. Verhalen gaan de ronde over erbarmelijke arbeidsomstandigheden en zelfs kinderarbeid. Willen we met dat geld de Notredame restaureren?quote:Op dinsdag 16 april 2019 06:32 schreef spijkerbroek het volgende:
De eigenaar van o.a. Gucci en Christie's heeft ¤100 miljoen toegezegd voor de renovatie 👍
Voor dat bedrag heb je alleen de restauratie die ze nu doen. Doe eerder maar 800 miljoenquote:Op dinsdag 16 april 2019 08:13 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Gastquote:Op dinsdag 16 april 2019 08:20 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Het verschil tussen luxe en eenvoudiger steensoort is meestel maar een procent of 10 op een heel gebouw. Laten we er hiet dan 25% bij optellen dan zitten we zo rond de 10 miljoen. We hebben dan nog 90 miljoen om iets moois van de binnenkant te maken.
Ja hoor, heb ik geen problemen mee.quote:Op dinsdag 16 april 2019 08:22 schreef Stokker het volgende:
[..]
Een mooi gebaar maar moeten we daar blij mee zijn? Het is twijfelachtig hoe Gucci zoveel geld verdiend heeft. Het bedrijf is weinig transparant over hoe zij hun kleding vervaardigen. Verhalen gaan de ronde over erbarmelijke arbeidsomstandigheden en zelfs kinderarbeid. Willen we met dat geld de Notredame restaureren?
Wat zegt de bijbel over slavernij?quote:Op dinsdag 16 april 2019 08:22 schreef Stokker het volgende:
[..]
Een mooi gebaar maar moeten we daar blij mee zijn? Het is twijfelachtig hoe Gucci zoveel geld verdiend heeft. Het bedrijf is weinig transparant over hoe zij hun kleding vervaardigen. Verhalen gaan de ronde over erbarmelijke arbeidsomstandigheden en zelfs kinderarbeid. Willen we met dat geld de Notredame restaureren?
Jezus kwam op hen toe en zei: ‘Mij is alle macht gegeven in de hemel en op de aarde. Ga dus op weg en maak alle volken tot mijn leerlingen, door hen te dopen in de naam van de Vader en de Zoon en de heilige Geest, en hun te leren dat ze zich moeten houden aan alles wat ik jullie opgedragen heb. En houd dit voor ogen: ik ben met jullie, alle dagen, tot aan de voltooiing van deze wereld.’" Amen. (Matteüs 28:18-20)quote:
Dit gaat om een op maat gemaakt en op oude wijze vervaardigd steentje. En er komt echt geen prefab dak op. Hier gaan timmerlieden en dakdekkers jaren lang timmeren. Dat dak gaat met middeleeuwse technieken inelkaar gezet wordenquote:Op dinsdag 16 april 2019 08:20 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Het verschil tussen luxe en eenvoudiger steensoort is meestel maar een procent of 10 op een heel gebouw. Laten we er hiet dan 25% bij optellen dan zitten we zo rond de 10 miljoen. We hebben dan nog 90 miljoen om iets moois van de binnenkant te maken.
Alleen het plannen en organiseren van de restauratie zal al peperduur zijn idd.quote:Op dinsdag 16 april 2019 08:28 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Dit gaat om een op maat gemaakt en op oude wijze vervaardigd steentje. En er komt echt geen prefab dak op. Hier gaan timmerlieden en dakdekkers jaren lang timmeren. Dat dak gaat met middeleeuwse technieken inelkaar gezet worden
Gast ga serieus naar de gamma met 10 miljoen en kijk hoe tyfus veel balken en verf je kan halen daarvoor.quote:Op dinsdag 16 april 2019 08:22 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Ben je dom ofzoVoor dat bedrag heb je alleen de restauratie die ze nu doen. Doe eerder maar 800 miljoen
Misschien krijgr gucci een penthouse in 1 van de torensquote:Op dinsdag 16 april 2019 08:24 schreef Ringo het volgende:
Ik had gehoopt dat ze er eenfuturistische woontoren
voor in de plaats zouden zetten.
3D printer, iemand?quote:Op dinsdag 16 april 2019 08:28 schreef Nikonlover het volgende:
Dit gaat om een op maat gemaakt en op oude wijze vervaardigd steentje. En er komt echt geen prefab dak op. Hier gaan timmerlieden en dakdekkers jaren lang timmeren. Dat dak gaat met middeleeuwse technieken inelkaar gezet worden
Het dak was niet van ongeschaafd Gamma vurenhout maar gemaakt uit 1.300 eiken.quote:Op dinsdag 16 april 2019 08:29 schreef Rozevla het volgende:
[..]
Gast ga serieus naar de gamma met 10 miljoen en kijk hoe tyfus veel balken en verf je kan halen daarvoor.
Wel je klantenpas mee want je krijgt veel korting bonnetjes denk ik!
HAHA!quote:Op dinsdag 16 april 2019 08:29 schreef Rozevla het volgende:
[..]
Gast ga serieus naar de gamma met 10 miljoen en kijk hoe tyfus veel balken en verf je kan halen daarvoor.
Wel je klantenpas mee want je krijgt veel korting bonnetjes denk ik!
quote:
Voor 20.000 euro en een dagje hakken heb je 8000m2 eikenhout.quote:Op dinsdag 16 april 2019 08:35 schreef MaGNeT het volgende:
Het dak was niet van ongeschaafd Gamma vurenhout maar gemaakt uit 1.300 eiken.
Klopt. Restaurateurs van nu zijn echt doodsbenauwd om af te wijken van het origineel, daar waren ze in de negentiende eeuw veel voortvarender in, die drukten heel duidelijk hun eigen stempel op zoʼn historisch gebouw. Daar rust nu een enorm taboe op, alsof wij onszelf helemaal dienen weg te cijferen ten gunste van een superieur verleden.quote:Op dinsdag 16 april 2019 08:36 schreef MrBadGuy het volgende:
Over 800 jaar zullen ze zich daar dan weer over verbazen
(ipv dat ze dan tijdens rondleidingen moeten zeggen dat we in 2019 technieken hebben gebruikt waarvan wij dachten dat ze in de middeleeuwen zijn gebruikt om het te restaureren)
Kunnen ze al stenen printen met die dingen dan?quote:Op dinsdag 16 april 2019 08:44 schreef Ringo het volgende:
Bovendien kun je met zoʼn 3D printer juist heel exacte kopieën maken.
Niet met die Chinese krengen van Marktplaatsquote:Op dinsdag 16 april 2019 08:45 schreef Rewimo het volgende:
Kunnen ze al stenen printen met die dingen dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |