Jazeker wel. De Franse overheid gaat juist exclusief over de Franse kerken. Zij zijn de enige verantwoordelijkequote:
En elke heilige heeft 3 hoofden, 16 vingers, 4 harten en 24 tenen.quote:Op maandag 15 april 2019 22:05 schreef beantherio het volgende:
[..]
Zo'n beetje elke Katholieke kerk heeft zoiets. Het piepkleine kerkje in de kop van Noord Holland waar ik mijn eerste communie heb gedaan ook. De handel in dat soort (nep) relikwieën was big business in de middeleeuwen.![]()
https://www.vice.com/en_u(...)-catholic-relics-456
Zou kunnen, ik heb begrepen dat brandweerlieden langs de steunberen/luchbogen omhoog zijn geklommen om waterkanonnen op te kunnen stellen.quote:Op maandag 15 april 2019 22:03 schreef Dagoduck het volgende:
Zie ik nou zaklampen schijnen op de balkons van de torens?
En toen stonden de brandweermannen nog aan hun leuter te krabben?quote:Op maandag 15 april 2019 22:06 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nee ik weet het niet precies maar ik weet wel dat ze niet bij het deel waren waar de brand het heftigste was gedurende de eerste 45 minuten.
beetje wel idd.quote:
Jazeker wel. De Franse overheid gaat juist exclusief over de Franse kerken. Zij zijn de enige verantwoordelijkequote:
Ja, hij was daar eerder vanavond. En hij zou vanavond nog terugkomen en spreken/speachenquote:Op maandag 15 april 2019 22:04 schreef Infection het volgende:
Beelden van Macron op RT, maar het is nog licht daar? Oude beelden?
Ik verwacht dat de komende generatie voorlopig tegen hijskranen zal aankijken zoals bij La Sagrada Familia. Best een treurig idee.quote:Op maandag 15 april 2019 22:07 schreef bianconeri het volgende:
De al niet zo erg mooie stad Parijs (imho) wordt er zo alleen maar een stuk lelijker op.
Zonde hoor als zulke iconische gebouwen verdwijnen, vast niet volledig maar toch voor groot deel.
quote:Op maandag 15 april 2019 22:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Qua nationale verbondenheid? Ja in Rome idd verder schiet mij niks te binnen.
Ah, ik wist niet dat je het in die context bedoelde. Duitsland is zoals we weten lang onderverdeeld geweest in verschillende 'landjes', dus daar is dat verenigde gevoel in de staat minder, maar des te groter als volk.quote:Op maandag 15 april 2019 22:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Qua nationale verbondenheid? Ja in Rome idd verder schiet mij niks te binnen.
Dat waren ze wel. Ze waren snel ter plekke.quote:Op maandag 15 april 2019 22:06 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nee ik weet het niet precies maar ik weet wel dat ze niet bij het deel waren waar de brand het heftigste was gedurende de eerste 45 minuten.
Zelfs met alle veiligheidsmaatregelen kan zulke brand uitbreken... Nogal simpel om te stellen dat het daaraan kan liggen.quote:Op maandag 15 april 2019 22:01 schreef Scjvb het volgende:
Zucht. Wellicht is het te riskant geweest de restauratie van de Notre-Dame op een dergelijke manier uit te voeren. Mogelijk is hierbij te weinig veiligheid in acht genomen, het gebeurt best wel vaker dat brand uitbreekt door een fout tijdens werkzaamheden waardoor iets ging smeulen.
Maar dit is natuurlijk rampzalig voor ons katholieken, en uiteraard ook voor miljarden liefhebbers van de kunstgeschiedenis en oudheid.
Ik ben benieuwd, welke steden vind je wel mooi?quote:Op maandag 15 april 2019 22:07 schreef bianconeri het volgende:
De al niet zo erg mooie stad Parijs (imho) wordt er zo alleen maar een stuk lelijker op.
Zonde hoor als zulke iconische gebouwen verdwijnen, vast niet volledig maar toch voor groot deel.
Ik denk niet dat zoiets te verzekeren is.quote:Op maandag 15 april 2019 22:09 schreef -Chakotay- het volgende:
De grootste kunstschat van de aardk&*& niet voorzien van brandbeschermende materialen.
Denk aan sprinklers, brandwerende isolatie, brandmelders,
dat die anno 2019 nog kan
dit moet voorbedacht zijn
verzekering shit weet ik veel
BNW alsjeblieft. Toedelsquote:Op maandag 15 april 2019 22:09 schreef -Chakotay- het volgende:
De grootste kunstschat van de aardk&*& niet voorzien van brandbeschermende materialen.
Denk aan sprinklers, brandwerende isolatie, brandmelders,
dat dit anno 2019 nog kan
dit moet voorbedacht zijn
verzekering shit weet ik veel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |