Sjezus Bombie. Ik denk 'ik surf even naar dit topic om wat nieuwe reacties te lezen' en ik heb dat nummer toevalllig net opstaan. Erg mooi nummer, maar wat mij betreft niet hun beste, dat is 'There is a light that never goes out'. 'Still ill' is ook een briljant nummer (dat gitaarwerk..quote:Op vrijdag 13 januari 2006 12:29 schreef Bombie het volgende:
Even een kleine ode...
The Headmaster Ritual... muzikaal toch wel het meest geniale, vreemde nummer dat ze hebben gemaakt, m.i.
Eén van die zeldzame nummers die nooit saai worden. Misschien wel het mooiste stukje muziek dat ik ken. Ik krijg er altijd weer vlinders in m'n buik van.
quote:Op zaterdag 14 januari 2006 16:12 schreef nozem het volgende:
[..]
Sjezus Bombie. Ik denk 'ik surf even naar dit topic om wat nieuwe reacties te lezen' en ik heb dat nummer toevalllig net opstaan. Erg mooi nummer, maar wat mij betreft niet hun beste, dat is 'There is a light that never goes out'. 'Still ill' is ook een briljant nummer (dat gitaarwerk..) en en en en...
Btw, als dit topic straks vol is zal ik een nieuw topic aanmaken, met uitgebreide openingspost waarin o.a. een korte biografie, discografie en wat over de solocarrierre van Morrissey te vinden zal zijn
Mijn Smiths Top 5 10quote:
Zo krijgen we 'em wel volquote:
Volgens mij hebben ze elkaar voor het laatst in de rechtszaal gezien... Ik denk niet dat ze in de bezetting Morrissey/ Marr/ Joyce/ Rourke nog weer bijeen zullen komen.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 19:43 schreef ThomYorke het volgende:
Geweldige muziek, helaas heb ik de muziek wat laat ontdekt, maar ik ben dan ook een laatbloeier op muzikaal gebied
Mijn lievelingsnummer is toch wel That joke isn't funny anymore. Heerlijke melodie
Maar is er nog een kansje dat The Smiths weer bij elkaar komen? Vorig jaar heb ik een keer het gerucht gelezen dat ze weer gingen optreden.
Beter dan Blof!quote:Op zaterdag 14 januari 2006 19:52 schreef brox het volgende:
Ja, ik ben, liefhebber is een groot woord, maar erg goed vind ik ze wel.
Ben ik het wel mee eens, behalve dan dat Asleep er in moet, en William It Was Really Nothing ook. En die 2 keer This Charming Man, daar ben ik het eigenlijk wel mee eens. Oja, I know it's over hoort er ook nog tussen.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 19:20 schreef Kolkus het volgende:
[..]
Zo krijgen we 'em wel vol![]()
Mijn top 10:
1. The boy with the thorn in his side
2. What difference does it make?
3. Bigmouth strikes again
4. Hand in glove
5. How soon is now?
6. This charming man
7. There is a light that never goes out
8. This charming man
9. Heaven knows I'm miserable now
10. Panic
Dat was een artikeltje over een liedje op een of ander festival waarbij Marr en de bassist of zo beide meespeelden, met een aandachttrekkende titel.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 19:43 schreef ThomYorke het volgende:
Maar is er nog een kansje dat The Smiths weer bij elkaar komen? Vorig jaar heb ik een keer het gerucht gelezen dat ze weer gingen optreden.
En dientegevolge stukken beter dan grijze dinossauriërs zed verleppelin.. wat mensen dáár nou aanvindenquote:
"There's a light..." is inderdaad prachtig, ook één van mijn favorieten. Met zo'n breed scala van briljante nummers verval je inderdaad al snel in 'en... en... en...', omdat het kiezen zo ontzettend moeilijk maakt. Vaak heb je ook dat een nummer de ene periode meer aanspreekt dan een andere periode (of gemoedstoestand vooral). Maar als je het echt hebt over signature song, moeten er toch keuzes gemaakt worden.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 16:12 schreef nozem het volgende:
[..]
Sjezus Bombie. Ik denk 'ik surf even naar dit topic om wat nieuwe reacties te lezen' en ik heb dat nummer toevalllig net opstaan. Erg mooi nummer, maar wat mij betreft niet hun beste, dat is 'There is a light that never goes out'. 'Still ill' is ook een briljant nummer (dat gitaarwerk..) en en en en...
Btw, als dit topic straks vol is zal ik een nieuw topic aanmaken, met uitgebreide openingspost waarin o.a. een korte biografie, discografie en wat over de solocarrierre van Morrissey te vinden zal zijn
Zingen ze daar de tekst niet verkeerd? Ik heb hem een keer gehoord, volgens mij op een DCFC demo-tape. Klonk wat lo-fi, maar wel aardig, inderdaad.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:16 schreef googoodoll het volgende:
[..]
Overigens, wie kent de This Charming Man cover van Death Cab For Cutie? Wist eerst niet dat het een cover was (kende die van Death Cab voordat ik die van the Smiths kende)... vind hem nog steeds even goed als het origineel
Da's een mooi boek, heb het hier ook in de kast staan. Morrissey was er niet zo blij mee, wilde geloof ik een 10-ton truck op schrijver Johnny Rogan afsturen:quote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:20 schreef Bombie het volgende:
[..]
Binnenkort bestel ik overigens "Morrissey and Marr: The Severed Alliance". Ben er erg benieuwd naar, want uiteindelijk heb je bij The Smiths niet alleen te maken met de muziek, maar ook met de sfeer eromheen en de 'Manchester-scene'.
Die hoorde ik laatst volgens mij op SomaFM. Marr ik kan het me niet echt goed meer herinneren. Ik vind het origineel dus beter.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:16 schreef googoodoll het volgende:
Overigens, wie kent de This Charming Man cover van Death Cab For Cutie? Wist eerst niet dat het een cover was (kende die van Death Cab voordat ik die van the Smiths kende)... vind hem nog steeds even goed als het origineel
quote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:28 schreef Bombie het volgende:
[..]
Die hoorde ik laatst volgens mij op SomaFM. Marr ik kan het me niet echt goed meer herinneren. Ik vind het origineel dus beter.
Maar dat geldt ook voor het origineel van How Soon is Now vs die van Love Spit Love. Over de versie van Tatu wil ik het niet eens hebben.
Hm... was het misschien te waarheidsgetrouw voor 'm.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:24 schreef Brahimov het volgende:
[..]
Da's een mooi boek, heb het hier ook in de kast staan. Morrissey was er niet zo blij mee, wilde geloof ik een 10-ton truck op schrijver Johnny Rogan afsturen:
"Personally, I hope Johnny Rogan ends his days very soon in a M3 pile-up" - Morrissey
quote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:28 schreef Bombie het volgende:
[..]
Die hoorde ik laatst volgens mij op SomaFM. Marrik kan het me niet echt goed meer herinneren. Ik vind het origineel dus beter.
Maar dat geldt ook voor het origineel van How Soon is Now vs die van Love Spit Love. Over de versie van Tatu wil ik het niet eens hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |