Een volmondig ja, al is het alleen al voor de ongelooflijk gevoelige en 7 minuten durende live-versie van 'I Know it's over'. Kippenvel gegarandeerd.quote:Op maandag 14 november 2005 17:05 schreef Kolkus het volgende:
Ik heb de verzameling nu compleet behalve Rank, het live-album.
Is die de moeite waard?
Mooi, ga ik 'em morgen aanschaffen!quote:Op vrijdag 18 november 2005 19:32 schreef nozem het volgende:
[..]
Een volmondig ja, al is het alleen al voor de ongelooflijk gevoelige en 7 minuten durende live-versie van 'I Know it's over'. Kippenvel gegarandeerd.
En ineens heb je er genoeg van en draai je het nog maar heel weinig. Dat had ik met dat nummer na het 1000 keer gedraaid te hebben namelijk. Andere nummers vervelen nooit, zoals This Charming Man of There is a Light that never goes out.quote:Op maandag 5 december 2005 18:37 schreef Kamphuys het volgende:
'What Difference Does It make'
Tering wat een mooi nummer, draai het nu al dagen achter elkaar![]()
Ik vind the smiths ook totaal niet deprimerend... eerder tragikomisch en daardoor behoorlijk luchtig juist. Ik snap niet zo goed dat er "muziekliefhebbers" bestaan die alles wat niet als een of ander jolig salsa deuntje klinkt of oubollige retrorock meteen menen te bestempelen als deprimerendquote:Op woensdag 7 december 2005 19:24 schreef Puckie74 het volgende:
hey, cool topic![]()
Ik ontdekte The Smiths in 1988, ik was 14 en hoorde Ask
"shyness is nice and shyness can stop you, from doing all the things in life that you'd like to"
Mén dat is zó waar en niemand zingt daar ooit over...ik was gelijk verkocht. Band was toen al uit elkaar helaas. Ik heb het altijd heel jammer gevonden dat ik verder niemand kende die ze ook goed vond. Dat veranderde met de komst van internet.
The Smiths hebben nummers voor elke stemming. Voor mij niet per definitie deprimerend trouwens. Dat vind ik een groot misverstand. Het drama gaat vaak zo over the top, dat het ook weer grappig wordt. De zelfspot, het spelen met woorden...prachtig.
Mijn favoriete nummer is Heaven knows I'm miserable now.
Afijn, 16 jaar later draai ik nog steeds weinig anders dan The Smiths en Morrissey. Morrissey heeft het niveau van The Smiths solo niet meer kunnen evenaren, maar blijft toch héél goed. Ik heb hem nu 8 keer live gezien, voor het laatst vorig jaar december in Earl's Court. De mooiste avonden van mijn leven.![]()
quote:Op woensdag 7 december 2005 19:38 schreef kamagurka het volgende:
Ik snap niet zo goed dat er "muziekliefhebbers" bestaan die alles wat niet als een of ander jolig salsa deuntje klinkt of oubollige retrorock meteen menen te bestempelen als deprimerend
The Smiths zijn niet deprimerend op de manier van bijvoorbeeld Joy Division. Morrissey had altijd genoeg zelfspot en sarcasme in zijn teksten en het gitaarwerk van Marr is af en toe behoorlijk funky. Het is geen vrolijke muziek nee, maar ik heb in mijn platenkast aanzienlijk deprimerendere muziek staan.quote:Op woensdag 7 december 2005 19:38 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Ik vind the smiths ook totaal niet deprimerend... eerder tragikomisch en daardoor behoorlijk luchtig juist. Ik snap niet zo goed dat er "muziekliefhebbers" bestaan die alles wat niet als een of ander jolig salsa deuntje klinkt of oubollige retrorock meteen menen te bestempelen als deprimerend
Suedehead vind ik wel aardig van morissey (heb niet zoveel van de man). The Smiths zelf zijn natuurlijk meesterlijk! Ik heb er onlangs weer even lekker voor gezeten![]()
Klopt, die cover is van The Psychedelic Furs, ook een erg goeie band uit de eighties!quote:Op woensdag 7 december 2005 20:50 schreef Mr_Booze het volgende:
Hun origineel van 'How Soon Is Now?' wordt toch gecoverd voor de intro van 'Charmed'.
Toch?
![]()
Haha! Dat had ik exact hetzelfde. Laatst de DVD van Morrissey aangeschaft: "Who put the M in Manchester?" En nu ook "meat is murder". Vooral de cd luister ik veel.quote:Op maandag 5 december 2005 19:38 schreef nozem het volgende:
[..]
En ineens heb je er genoeg van en draai je het nog maar heel weinig. Dat had ik met dat nummer na het 1000 keer gedraaid te hebben namelijk. Andere nummers vervelen nooit, zoals This Charming Man of There is a Light that never goes out.
Ik zei tegen een goede vriend van me (The Smiths-fan in hart en nieren): Goh vrolijke muziek he, van The Smiths!quote:Op woensdag 7 december 2005 22:31 schreef nozem het volgende:
[..]
The Smiths zijn niet deprimerend op de manier van bijvoorbeeld Joy Division. Morrissey had altijd genoeg zelfspot en sarcasme in zijn teksten en het gitaarwerk van Marr is af en toe behoorlijk funky. Het is geen vrolijke muziek nee, maar ik heb in mijn platenkast aanzienlijk deprimerendere muziek staan.
Overigens, en dat had ik al eerder gezegd , zou het intro van Ask niet misstaan in een 'BZN goes Latin' nummer.
Dank je.quote:Op zondag 25 december 2005 23:17 schreef stijgende_ster het volgende:
[..]
Haha! Dat had ik exact hetzelfde. Laatst de DVD van Morrissey aangeschaft: "Who put the M in Manchester?" En nu ook "meat is murder". Vooral de cd luister ik veel.
trouwens avatar nozem:![]()
Dat ben ik heel erg niet met je eens. Viva Hate is een prima album, The Queen is Dead een meesterwerk dat zijn gelijke in de popmuziek amper kent. Maar smaken verschillen uiteraard.quote:Op zondag 25 december 2005 11:34 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ik vind Viva Hate minstens zo sterk als The Queen is Dead.
Toe maar!quote:Op zondag 25 december 2005 11:34 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ik vind Viva Hate minstens zo sterk als The Queen is Dead.
Maar beter dan The Queen is Dead zal ie nooit worden. (quote:Op maandag 26 december 2005 16:06 schreef Kolkus het volgende:
[..]
Toe maar!
Hij zal nog de nodige draaibeurten krijgen de komende tijd en misschien blijkt het een groeiertje.
Moet ik eerst Viva Hate wat beter gaan vindenquote:Op maandag 26 december 2005 16:10 schreef nozem het volgende:
[..]
Overigens vind ik van Morrissey's solowerk "Vauxhall and I" beter dan "Viva Hate". Probeer die ook eens.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |