abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7741689
Wat me opvalt is dat de jongeren van nu die van Alternatieve muziek houden, dat als ze in het verleden gaan duiken altijd bij The Cure, Joy Division, Sisters of Mercy.....(meer de >Gothic<bands, zeg maar) uitkomen, maar die zgn. alternatieve muziekliefhebbers schijnen totaal oblivious te zijn van 1 van de belangrijkste bands van de jaren 80: THE SMITHS, how come???

En zijn er nog mensen die in de jaren 80 Smiths-fan waren die nog steeds de solo-albums van Morrissey kopen, en deze ook goed vinden?(ik namelijk niet; vond VIVA HATE zeeer goed, maar daarna )

pi_7741718
De Smiths was een leuk bandje.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_7741720
The Who?
  maandag 6 januari 2003 @ 17:25:50 #4
13973 ranja
image means nothing
pi_7741799
quote:
Op maandag 6 januari 2003 17:21 schreef PHETEP het volgende:
Wat me opvalt is dat de jongeren van nu die van Alternatieve muziek houden, dat als ze in het verleden gaan duiken altijd bij The Cure, Joy Division, Sisters of Mercy.....(meer de >Gothic<bands, zeg maar) uitkomen, maar die zgn. alternatieve muziekliefhebbers schijnen totaal oblivious te zijn van 1 van de belangrijkste bands van de jaren 80: THE SMITHS, how come???
Valt wel mee hoor, maar Smiths valt denk ik wat moeilijker te categoriseren dan Sisters of mercy en Cure

Ik vind Smiths in elk geval erg goed, nog steeds, maar Morissey solo doet me een stuk minder. Ik zou wel een verzamelcd van hem willen ofzo, maar verder... van Smiths heb ik wel inmiddels 4 lp's en 1 cd ofzo.

maandag 6 januari 2003 @ 17:26:59 #5
22259 Fogerty
slapende account
pi_7741829
Ik wel hoor, maar ik hoor misschien niet tot wat jij onder 'jongeren' verstaat

En mijn zusje van 25 heeft zelfs een Morrissey-homepage

Morrissey is nu wat verslapt, maar in het begin maakte hij nummers die Smiths-waardig waren, vind ik (Suedehead, Everyday is like sunday)

Hieperdepiep hoera!
  maandag 6 januari 2003 @ 17:27:36 #6
5215 killar_fairy
it is happening again....
pi_7741845
*knip*
verkeerd gelezen was in de 80's nog niet zo'n fan voorzover ik weet
maar ik vind het nu erg leuke muziek

[Dit bericht is gewijzigd door killar_fairy op 06-01-2003 17:29]

fire is the devil, hiding like a coward in the smoke
pi_7741857
-edit: offtopic-

[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 06-01-2003 17:30]

maandag 6 januari 2003 @ 17:29:15 #8
13973 ranja
image means nothing
pi_7741894
Ik zou trouwens eerder X-mal deutschland een vergeten band noemen dan the Smiths...
ik denk ook dat Bigmouth in de weekenden in meer clubs gedraaid wordt dan iets van SoM of JD...
pi_7741904
quote:
Op maandag 6 januari 2003 17:22 schreef Arsenicem het volgende:
The Who?
Nee niet The Who, maar THE SMITHS!!!
Mijn glas is half leeg, maar gelukkig is de fles nog vol. PROOST !!!
pi_7741911
Marillion!!!
I am the assassin, with tongue forged from eloquence
I am the assassin, providing your nemesis
  maandag 6 januari 2003 @ 17:35:09 #11
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_7742067
Joy Division, The Cure e.d. is weinig mis mee, maar dé band van de jaren 80 is voor mij inderdaad The Smiths.
Ik ontdekte ze in 1986, ik was toen 15. Helaas waren ze op dat moment al uit elkaar aan het gaan, dus een concert heb ik nooit gezien. Wel ben ik een paar jaar geleden naar David Bowie geweest omdat Morrissey in het voorprogramma stond, maar die cancelde op het laatste moment
Ach, misschien maar goed ook, zo geweldig is Morrissey solo nou ook weer niet. Het was alleen maar dat ik 'm gewoon eens in het echie wou zien.

Waarom jongeren The Smiths meestal niet kennen? Waarschijnlijk omdat ze te ambivalent en niet Gothic genoeg zijn. Op het eerste gehoor zijn de liedjes gewoon te vrolijk. Dus als een persoon nu 17, 18, 19 oud is, geïnteresseerd is in sombere muziek uit de eighties, en via Kazaa de beschikking heeft over duizenden nummers uit die periode, dan kan ik me voorstellen dat diegene bij The Smiths denkt: 'te vrolijk, laat maar' en eerder bij Joy Division uitkomt.
Jammer wel. Voor mij persoonlijk geldt in elk geval dat de teksten van Morrissey mij door de puberteit hebben heengesleept!

maandag 6 januari 2003 @ 17:37:11 #12
13973 ranja
image means nothing
pi_7742110
Overigens doet Tatu wel een Smiths-cover op hun album... en erg goed ook durf ik best te zeggen
pi_7742138
quote:
Op maandag 6 januari 2003 17:26 schreef Fogerty het volgende:
Ik wel hoor, maar ik hoor misschien niet tot wat jij onder 'jongeren' verstaat

En mijn zusje van 25 heeft zelfs een Morrissey-homepage

Morrissey is nu wat verslapt, maar in het begin maakte hij nummers die Smiths-waardig waren, vind ik (Suedehead, Everyday is like sunday)

Met jongeren bedoel ik diegenen die vanaf eind jaren 70 zijn geboren!

Suedehead en Everyday etc. komen van VIVA HATE, wat ik dus het eerste en meteen laatste echte goede Morrissey album vindt.

Wie van jullie Smiths-liefhebbers heeft trouwens die 12inch (uit 1984)waarop Sandie Shaw 3 nummers van The Smiths zingt(o.a. Hand in glove) waarop ze begeleid wordt door Johnny Marr, Mike Joyce en die ander (vergeet de naam van die bassist altijd )????

maandag 6 januari 2003 @ 17:58:45 #14
13973 ranja
image means nothing
pi_7742635
quote:
Op maandag 6 januari 2003 17:38 schreef PHETEP het volgende:

Wie van jullie Smiths-liefhebbers heeft trouwens die 12inch (uit 1984)waarop Sandie Shaw 3 nummers van The Smiths zingt(o.a. Hand in glove) waarop ze begeleid wordt door Johnny Marr, Mike Joyce en die ander (vergeet de naam van die bassist altijd )????

Die wil ik!!
pi_7742651
quote:
Op maandag 6 januari 2003 17:35 schreef Frollo het volgende:
Joy Division, The Cure e.d. is weinig mis mee, maar dé band van de jaren 80 is voor mij inderdaad The Smiths.
Ik ontdekte ze in 1986, ik was toen 15. Helaas waren ze op dat moment al uit elkaar aan het gaan, dus een concert heb ik nooit gezien. Wel ben ik een paar jaar geleden naar David Bowie geweest omdat Morrissey in het voorprogramma stond, maar die cancelde op het laatste moment
Ach, misschien maar goed ook, zo geweldig is Morrissey solo nou ook weer niet. Het was alleen maar dat ik 'm gewoon eens in het echie wou zien.

Waarom jongeren The Smiths meestal niet kennen? Waarschijnlijk omdat ze te ambivalent en niet Gothic genoeg zijn. Op het eerste gehoor zijn de liedjes gewoon te vrolijk. Dus als een persoon nu 17, 18, 19 oud is, geïnteresseerd is in sombere muziek uit de eighties, en via Kazaa de beschikking heeft over duizenden nummers uit die periode, dan kan ik me voorstellen dat diegene bij The Smiths denkt: 'te vrolijk, laat maar' en eerder bij Joy Division uitkomt.
Jammer wel. Voor mij persoonlijk geldt in elk geval dat de teksten van Morrissey mij door de puberteit hebben heengesleept!

Oh ja, ik vond Joy Division en Cure net zo goed als de Smiths, maar ik zou de muziek van The Smiths echt niet >vrolijk< noemen, eerder melancholiek (wat dus ook een vrolijk element in zich kan hebben t.o.v. beklemmende zwaarmoedigheid!)

Interviews met Morrissey vond ik trouwens net zo vermakelijk als zijn muziek/teksten; in die Britse boekjes over >de rock-quotes van het jaar< was Morrissey 1 van de meest gequote artiesten (naast Ian McCulloch van Echo&the Bunnymen en Johnny Lydon van PIL; 2 andere muzikale favorieten van mij uit de Eighties!)
Het boek, MORRISSEY IN HIS OWN WORDS behoorde dan ook tot mijn favoriete >literatuur<

maandag 6 januari 2003 @ 18:32:31 #16
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_7743259
quote:
Op maandag 6 januari 2003 17:30 schreef DetectedDestiny het volgende:
Marillion!!!
JAAAA

maar de smiths zijn ook zeer goed.
het mooiste nummer: I know It's over
zelfmoordplaatje

wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_7743314
*aanwezig!

Morissey daarentegen trek ik gestaag minder

Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_7743898
The Smiths zijn geweldig ... ik heb alleen een singles collection album van ze ...
Wees aardig voor anderen en zij zullen ook aardig voor jou zijn
pi_7743913
Ik ben vast niet de enige die dacht dat dit over chips ging
"Kijk hem daar nu harken op z'n buitenblad met z'n mijnwerkersgezicht"
pi_7744015
quote:
Op maandag 6 januari 2003 19:00 schreef hp22 het volgende:
geboortedatum: 22 juli 1986

Nee, in jouw geval ben je niet de enige ( the smiths bestonden toen allang niet meer..)

pi_7744086
quote:
Op maandag 6 januari 2003 19:04 schreef kamagurka het volgende:

[..]

geboortedatum: 22 juli 1986

Nee, in jouw geval ben je niet de enige ( the smiths bestonden toen allang niet meer..)

Is niet helemaal waar hoor, The Smiths gingen uit elkaar na het album STRANGEWAYS HERE WE COME, die stamt van midden 1987
pi_7744178
quote:
Op maandag 6 januari 2003 19:07 schreef PHETEP het volgende:

[..]

Is niet helemaal waar hoor, The Smiths gingen uit elkaar na het album STRANGEWAYS HERE WE COME, die stamt van midden 1987

Damn! zolang nog? Ik dacht dat het toen allemaal al morissey - smiths was, hmmm
pi_7744535
quote:
Op maandag 6 januari 2003 19:07 schreef PHETEP het volgende:

[..]

Och ja, ik was een groot van ze toen ik 1 was
"Kijk hem daar nu harken op z'n buitenblad met z'n mijnwerkersgezicht"
pi_7745325
quote:
Op maandag 6 januari 2003 19:00 schreef hp22 het volgende:
Goh, je bent de tweede al.
pi_7745518
quote:
Op maandag 6 januari 2003 17:21 schreef PHETEP het volgende:<i>The Cure</i>, Joy Division, Sisters of Mercy.....(meer de >Gothic<bands, zeg maar)
!?!??!!?

wat is er GOTHIC, aan the cure? van mij mag je the sisters of mercy gothic noemen, maar nee. the cure? nee.

en ik ken behoorlijk wat mensen die wel degelijk naar de smiths luisteren.

en morrissey is ook leuk. lee--uuuk.

pi_7745564
Hang the dj.............

Groot fan - Morrisey solo heeft trouwens ook geweldige cd's opgeleverd. Ik luister alles nog regelmatig.

pi_7746021
quote:
Op maandag 6 januari 2003 20:14 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:

[..]

!?!??!!?

wat is er GOTHIC, aan the cure? van mij mag je the sisters of mercy gothic noemen, maar nee. the cure? nee.

en ik ken behoorlijk wat mensen die wel degelijk naar de smiths luisteren.

en morrissey is ook leuk. lee--uuuk.

Zo, MAG ik van jou......nou,nou, Ten eerste schreef ik Gothic tussen aanhalingstekens(voordat je daar over gaat zeuren:mijn aanhalingsteken-druktoets doet het niet, vandaar<<<<<<<<<<<<<>>>>>>>)

Ten tweede werd Robert Smith in de jaren 80 door elke serieuze muziek-journalist en recensent beschouwd als 1 van de Godfathers of Gothic, mischien past dat label niet bij jouw perceptie van Gothic omdat Robert Smith geen lage donkere grafstem heeft

Ik lig verder niet wakker van al die zielige labeltjes en hokjesgeest, maar om de woorden van R. Smith zelf aan te halen: >I was Punk, GOTHIC, Psychedelic, Pop.......<

Trouwste user 2022 maandag 6 januari 2003 @ 20:35:44 #28
7889 tong80
Spleenheup
pi_7746062
Denk dat ik al hun officiële platen wel heb.
Was best wel fan eigenlijk.
Morrisey solo was een stuk minder.
Kwam natuurlijk door het ontbreken van het kenmerkende gitaargeluid van Johnny Marr.

Maar 'Viva hate' is wel ok. ( Everyday is like sunday )

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 6 januari 2003 @ 21:09:43 #29
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_7746779
quote:
Op maandag 6 januari 2003 17:38 schreef PHETEP het volgende:
ik heb wel de singles gehad van Hand in Glove
een van Smiths en de ander met SS

weggegeven

maandag 6 januari 2003 @ 21:11:00 #30
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_7746801
suffer little children over the Moorse murders is echt een geweldig nummer, hun beste.

staat op hun 1e lp en op de achterkant van een single, weet ff niet meer welke, heb m gehad en weggegeven

maandag 6 januari 2003 @ 21:41:39 #31
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_7747452
Ik heb The Queen is Dead al wel in de kast staan, maar ben compleet vergeten tot dusver om 'm te draaien...
Zal ik vanavond eens doen dan.
pi_7747562
Heerlijke band: goede teksten, goede zanger, goede songs en vooral die heerlijke, bijna altijd melancholieke sfeer.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_7748543
Wie van jullie heeft de 12inch(of cd-singel) van het duet dat Morrissey met Siouxsie heeft opgenomen zo rond midden jaren 90??? (weet de naam van het nummer niet meer, het is in Engeland een hitje geweest, hier in Nederland heb ik het nog nooit gehoord, wie van jullie wel?)
  maandag 6 januari 2003 @ 22:35:45 #34
22259 Fogerty
slapende account
pi_7748896
Handsome Devil
What difference does it make
The queen is dead
Bigmouth Strikes again
Heaven knows I'm miserable now
There is a light that never goes out

Hieperdepiep hoera!
pi_7749213
Oeiii, mogen we lijstjes posten??

• I know it's over
  • Meat is murder
  • What difference does it make?
  • Please please please let me get what i want
  • Heaven knows i'm miserable now
  • Half a person
  • Big mouth strikes again
  • The headmaster ritual
  • William it was really nothing
  • There's a light that never goes out
  • Panic
  • This charming man
  • Albums van The Smiths kenmerkten zich voor mij altijd door een 4 of 5-tal briljante songs, aangevuld met wat middelmatige nummertjes. Maar uit de 5 (?) albums die ze destijds hadden gemaakt had ik een prachtig Personal Favorite Songs-teepje samengesteld dat ik helemaal grijs draaide. Zo tussen 1985 en 1988 was The Smiths verreweg mijn favo-band.

maandag 6 januari 2003 @ 22:50:33 #36
    43228 Kaospilot
    secret superhero
    pi_7749305
    The Smiths is een van de eerste bands waar ik bij uitkwam toen ik ontdekte dat de jaren 80 wel degelijk goede muziek heeft opgeleverd. Andere bands die vaak over het hoofd worden gezien: Pavement en The Pixies.
    I swear you can't tell the robots from the warm bodies.
      maandag 6 januari 2003 @ 22:50:43 #37
    22259 Fogerty
    slapende account
    pi_7749312
    quote:
    Op maandag 6 januari 2003 22:47 schreef Kozzmic het volgende:
  • William it was really nothing
  • Panic

• Die was ik nog vergeten
    En ik vind "girlfriend in a coma" toch ook wel iets heel schattigs hebben.
    Hieperdepiep hoera!
    pi_7749339
    Ik ken GEEN slecht Smiths-nummer!!!

(OK, Golden Lights (een cover)vindt ik verschrikkelijk, maar dat stond op de voor de Amerikaanse markt bedoelde verzamel-elpee Louder Than Bombs, die heb ik niet omdat al die andere nummers ook allemaal op de platen staan die ik wel heb, de enige 2 nummers die ik niet ken zijn Jeanne en Wonderfull woman, die waren alleen op een 12inch uitgebracht!)

pi_7749362
    quote:
    Op maandag 6 januari 2003 22:50 schreef Kaospilot het volgende:
    Andere bands die vaak over het hoofd worden gezien: Pavement en The Pixies.
    Pavement re-release nieuws
    The Pixies
      maandag 6 januari 2003 @ 22:52:39 #40
    13973 ranja
    image means nothing
    pi_7749378
    Ask
    quote:
    If it's not love than it's the bomb, the bomb, the bomb that will bring us together

[Dit bericht is gewijzigd door ranja op 06-01-2003 22:54]

pi_7749403
    quote:
    Op maandag 6 januari 2003 22:50 schreef Fogerty het volgende:

[..]

Die was ik nog vergeten
    En ik vind "girlfriend in a coma" toch ook wel iets heel schattigs hebben.

Ik twijfelde of ik 'm wel of niet in het rijtje moest zetten...
    Heeft wel een lekker hoempapa-ritme.
      maandag 6 januari 2003 @ 23:02:50 #42
    22259 Fogerty
    slapende account
    pi_7749583
    quote:
    Op maandag 6 januari 2003 22:52 schreef ranja het volgende:
    Ask
    Hieperdepiep hoera!
      maandag 6 januari 2003 @ 23:03:29 #43
    27285 Arma_Angelus
    Blashyrkh We Ride
    pi_7749599
    meat is murder!
    Ride for vengeance | Tons of Tattoos | Tattoopedia
      maandag 6 januari 2003 @ 23:17:43 #44
    43811 thesoundfan
    eindelijk een plaatje!!
    pi_7749943
    Ik vind de smiths=veel geweldige nummers=Charming man,heaven knows iam miserable now,some girls are bigger then other enz.
    de mazzel en tot fok! webtip= http://www.xs4all.nl/~stefanjh
    pi_7750087
    Voordat ik eind jaren 80 alle Smiths-albums op vinyl aanschaftte, kocht ik altijd cassette-bandjes, en op de cassette-versie van THE WORLD WON,T LISTEN stond een extra (instrumentaal)nummer dat niet op de vinyl-versie staat, nl. MONEY CHANGES EVERYTHING; vondt het wel ironisch dat Johnny Marr vlak na de Smiths-split dat nummer aan Bryan Ferry verkwanselde (The Right Stuff!)
      maandag 6 januari 2003 @ 23:23:18 #46
    43811 thesoundfan
    eindelijk een plaatje!!
    pi_7750095
    [quote]Op maandag 6 januari 2003 17:21 schreef PHETEP het volgende:

Geen idee hoe dat nou come maar ik=(ik ben dus zo n jongere= 17 jaar) kende the cure als eerst toen joy div. Maar ik ken natuurlijk ook the smiths,new order,r.e.m(ja=ook een belangr 80 band) en the sound natuuluk! Kent gij the sound ook? anders=schande

pi_7750355
    quote:
    Op maandag 6 januari 2003 23:23 schreef thesoundfan het volgende:
    [quote]Op maandag 6 januari 2003 17:21 schreef PHETEP het volgende:

Geen idee hoe dat nou come maar ik=(ik ben dus zo n jongere= 17 jaar) kende the cure als eerst toen joy div. Maar ik ken natuurlijk ook the smiths,new order,r.e.m(ja=ook een belangr 80 band) en the sound natuuluk! Kent gij the sound ook? anders=schande

Ja hoor, wees maar gerust: ik heb de elpee FROM THE LIONS MOUTH van The Sound ook in mijn platencollectie,
    - de elpee JEOPARDY, de mini-elpee SHOCK OF DAYLIGHT, die derde elpee uit 1983 (weet de titel niet meer) en hun eerste singel PHYSICAL WORLD/COLD BEAT (1979) had ik ook allemaal, maar die heb ik verkocht omdat ik ze niet zo veel aan vond(een paar fantastische nummers zoals I CANT ESCAPE MYSELF, HEYDAY en HEARTLAND daargelaten)en omdat ik geld nodig had

maar FROM THE LIONS MOUTH is van A tot Z een fantastisch goeie plaat!!!

pi_7750485
    -edit: offtopic-

[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 06-01-2003 23:40]

maandag 6 januari 2003 @ 23:53:20 #49
    1611 evert
    Happiness is the Road!
    pi_7750915
    quote:
    Op maandag 6 januari 2003 22:47 schreef Kozzmic het volgende:
    Oeiii, mogen we lijstjes posten??

• I know it's over

• JJJJAAAA!
    Maar voor alle Smiths fans, worden jullie er ook depri van?
    Ken iemand die zodra hij de smiths hoort, ik tegen met houden of hij ligt al voor de trein
    wat moet ik hier nu neerzetten?
      maandag 6 januari 2003 @ 23:53:21 #50
    43811 thesoundfan
    eindelijk een plaatje!!
    pi_7750916
    quote:
    Op maandag 6 januari 2003 23:33 schreef PHETEP het volgende:

[..]

Ja hoor, wees maar gerust: ik heb de elpee FROM THE LIONS MOUTH van The Sound ook in mijn platencollectie,
    - de elpee JEOPARDY, de mini-elpee SHOCK OF DAYLIGHT, die derde elpee uit 1983 (weet de titel niet meer) en hun eerste singel PHYSICAL WORLD/COLD BEAT (1979) had ik ook allemaal, maar die heb ik verkocht omdat ik ze niet zo veel aan vond(een paar fantastische nummers zoals I CANT ESCAPE MYSELF, HEYDAY en HEARTLAND daargelaten)en omdat ik geld nodig had

maar FROM THE LIONS MOUTH is van A tot Z een fantastisch goeie plaat!!!

die derde uit 1983 heet; all fall down(where the love is is geniaal nummer!)from the lions enz. is inderdaad compleet geweldig, vooral fatal flow vind ik dan en winning en contact the fact .AAn het album "thunder up"(1987) mis je echt wat!!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')