Sure thing, en by the way; je kent het wel, die staat van "Nirvana", je herkent het direct als je het ervaart, want zo was het toen je kind was. Zodra je dat oude gevoel van ervaren terug vindt, gaat er een wereld voor je open. Het is alleen ondergesneeuwd door jaren lange, wellicht tientallen jaren lange conditionering van de mind over "hoe het hoort" om te zijn, wat begint bij school. Daarom zien we het niet meer.quote:Op donderdag 13 juni 2019 19:51 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Dank voor je reactie. Spreek je later wel weer een x...
Het zou ook door een verder ontwikkelingsproces van het brein kunnen zijn.quote:Op donderdag 13 juni 2019 19:54 schreef Mijk het volgende:
[..]
Sure thing, en by the way; je kent het wel, die staat van "Nirvana", je herkent het direct als je het ervaart, want zo was het toen je kind was. Zodra je dat oude gevoel van ervaren terug vindt, gaat er een wereld voor je open. Het is alleen ondergesneeuwd door jaren lange, wellicht tientallen jaren lange conditionering van de mind over "hoe het hoort" om te zijn, wat begint bij school. Daarom zien we het niet meer.
Dus mijn brein is in 1 keer 30 jaar jonger geworden weer, en daarna 30 jaar ouder? Het is een bepaalde focus, daar waar het tijdloze en de tijd bij elkaar komen. Daar waar je je 100% verliest in iets, of je 0% focust op alles. Daar waar je muziek wel hoort, maar nog niet hoort wat er gezongen wordt. Daar wat ze de event horizon noemen bij een zwart gat, maar dan in je bewustzijnsfocus. Dat is de plek voor de focus. Samsara is statisch, Nirvana is dynamisch.quote:Op dinsdag 25 juni 2019 10:17 schreef ATON het volgende:
[..]
Het zou ook door een verder ontwikkelingsproces van het brein kunnen zijn.
Puur zweefkezen logica.quote:Op dinsdag 25 juni 2019 10:49 schreef Mijk het volgende:
[..]
Dus mijn brein is in 1 keer 30 jaar jonger geworden weer, en daarna 30 jaar ouder? Het is een bepaalde focus, daar waar het tijdloze en de tijd bij elkaar komen. Daar waar je je 100% verliest in iets, of je 0% focust op alles. Daar waar je muziek wel hoort, maar nog niet hoort wat er gezongen wordt. Daar wat ze de event horizon noemen bij een zwart gat, maar dan in je bewustzijnsfocus. Dat is de plek voor de focus. Samsara is statisch, Nirvana is dynamisch.
Ja, prima dat jij dat denkt, maar ik hoop oprecht dat je ook ooit de mindprison waairn je leeft, doorziet. En zoniet, tja... mij heb je er niet meequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.As above, so below.
quote:Op dinsdag 25 juni 2019 12:41 schreef Mijk het volgende:
[..]
Ja, prima dat jij dat denkt, maar ik hoop oprecht dat je ook ooit de mindprison waairn je leeft, doorziet
Juist. Daar mogen anderen zweverig over praten. Ze doen maar. Naar mijn idee komt het allemaal voort uit natuurlijke processen die enigszins zelf aan te sturen zijn. Het heeft allemaal te maken met de hersenhelften. Leren om meer in contant te staan met je rechterhersenhelft maakt men over het algemeen gelukkiger of meer tevreden. Het brengt het kind in je naar boven en helpt bij bijvoorbeeld spanning, nervositeit. En dat kan al met eenvoudige oefeningen, of met bijvoorbeeld de juiste muziek.quote:Op dinsdag 25 juni 2019 10:17 schreef ATON het volgende:
[..]
Het zou ook door een verder ontwikkelingsproces van het brein kunnen zijn.
Exact, er is ook niets zweverigs aan. Nirvana is gewoon een staat waar je in terecht kunt komen. De de conditionering van de hersenen vanaf heel vroege leeftijd door school, enzovoort wat ik hier eerder heb gepost, daardoor zien we het niet meer. Bedankt voor je post, dit filmpje werd ook gepost in dkvhn topic waar ik het eerder over hadquote:Op dinsdag 25 juni 2019 19:19 schreef Panterjong het volgende:
Zij ervaarde het, door een beroerte, uitvallen van haar linker hersenhelft als zijnde Nirwana.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |