abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_186159606
quote:
Dit is wel het bewijs dat werkelijk alle wielrennerts frusti zijn.
pindazakje
pi_186160057
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 22:58 schreef Koffieplanter het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@:Columbiafan, Marco Brenner rijdt dit jaar voor Auto Eder Bayern. Geen idee of het een goed programma is verder, maar in zijn eerste koers won hij na een solo van 40 kilometer en raapte hij ondertussen alle truien op. Hij staat tevens aan de start in Roubaix dit weekend, dus de Cottbuser slaat hij over.
Ik las het ja, mooie jongen. Wel benieuwd wat ie in Roubaix gaat laten zien. Blijkbaar "geknecht" voor Ballerstedt in Gent-Wevelgem.
pi_186162103
marcelkittel twitterde op donderdag 11-04-2019 om 20:07:58 Always easy to beat a man when he's on the ground. I'm facing a difficult period and I'm thankful for everyone who is supporting me now. To those people making headlines on my cost now: enjoy your minute of fame! 👌 reageer retweet
  donderdag 11 april 2019 @ 20:20:43 #6
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_186162165
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 20:17 schreef Marcoss het volgende:
marcelkittel twitterde op donderdag 11-04-2019 om 20:07:58 Always easy to beat a man when he's on the ground. I'm facing a difficult period and I'm thankful for everyone who is supporting me now. To those people making headlines on my cost now: enjoy your minute of fame! 👌 reageer retweet
Drink er nog eentje, Marcel.
pi_186165513
laflammerouge16 twitterde op donderdag 11-04-2019 om 11:47:21 #RVV Men Under 23 next saturday will be broadcasted live on Proximus Sports Facebook pageAlso @DeBrabantsePijl 2019 Women Elite, next wednesday. reageer retweet
  vrijdag 12 april 2019 @ 09:50:44 #8
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_186169944
quote:
“Met een aantal schaafwonden en twee gekneusde ribben valt de schade gelukkig mee”, aldus Deceuninck-Quick.Step-teammanager Patrick Lefevere. “De opgave kwam er dan ook vooral uit voorzorg. De optie is nu om Julian volgende woensdag te laten starten in de Brabantse Pijl, zodat hij extra competitieritme kan opdoen in het vooruitzicht van de Ardennenklassiekers.”
Mathieu tegen Julian, ik kan niet wachten.
Put these foolish ambitions to rest.
  vrijdag 12 april 2019 @ 09:53:41 #9
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_186169994
quote:
In onze krant van gisteren kon u lezen dat maar liefst de helft van de profrenners niet rondkomt met zijn loon, zo bleek uit een exclusieve enquête. Binnen het peloton geldt nochtans niet alleen een omerta als het over doping gaat, ook over hun loon praten de renners niet graag. Wij vonden er wel één die zijn boekje anoniem wilde opendoen. We ontmoetten hem in het grensgebied tussen Oost- en West-Vlaanderen. Onze man is een dertiger, is getrouwd en heeft kinderen. Momenteel maakt ook hij deel uit van het peloton. Een monoloog.

“Ik ben beginnen te koersen op mijn twaalfde. In de jeugdreeksen heb ik alles met de natte vinger gedaan, ik had geen trainer. Op mijn 22ste tekende ik een profcontract van twee jaar bij een procontinentale ploeg. In mijn tweede jaar haalde ik meteen enkele podiumplaatsen en zo heb ik snel kunnen bijtekenen. Op dat moment ben je content. Als neoprof koerste ik aan een minimumloon. Als je dan plots een loonsverhoging krijgt, teken je snel bij. Te snel, mede onder druk van mijn makelaar. Zo hoefde hij twee jaar lang niets meer te doen, zijn geld was binnen. Achteraf gezien heb ik daar mijn eerste grote fout gemaakt. Vlak nadat ik had bijgetekend, kreeg ik telefoon van een team uit de World Tour. Mijn loopbaan had er heel anders uitgezien als ik daar had kunnen tekenen, maar dat kon dus niet meer.”

“Toen ik later opnieuw van ploeg veranderde, wilden ze me een contract van twee jaar voorschotelen. Maar ik wou maar voor één jaar tekenen omdat ik redelijk goed had gereden en de kans er dus inzat om een jaar later elders meer te gaan verdienen. Ik wilde toen dat risico nemen, ja. Maar het is misgelopen, ik had een slecht jaar. Ze hebben toen ook beslist om mijn contract niet te verlengen. Daar is nooit open over gecommuniceerd tegen mij of mijn makelaar. Maar ik voelde dat wel aankomen, net omdat er niet over gesproken werd. Ik kreeg het nieuws uiteindelijk te lezen in een ontslagbrief die ik thuis kreeg. Let op: soms sturen ze eerst je ontslagbrief, om je nadien tóch een nieuw contract te laten tekenen. Je zit als renner ook in een zwakke positie. Ploegen kunnen zeggen: Je tekent voor een minimumloon of je moet weg. Ik heb het zelf nooit meegemaakt, maar dat zijn zeker geen uitzonderingen.”

“Soms dwingen ze een coureur op zo’n moment om een sponsor aan te brengen als hij een nieuw contract wil tekenen. Zo zijn er bijvoorbeeld coureurs van wie pa een bedrijf heeft dat de ploeg sponsort. Dan betaal je eigenlijk je eigen loon. Of beter: je pa betaalt je loon. Dat werd dan ook openlijk gezegd: Of die presteert of niet maakt niets uit, die betaalt zijn eigen contract. Dat is wel ambetant, ik heb er bij de jeugd altijd hard voor moeten werken om die stap te zetten. En als je dan hoort dat er renners zijn die eigenlijk plaatsjes wegpikken... Je kan het ook niet bewijzen, hé, want het staat niet op papier. Toen ik begon, hoorde ik dat het bij Landbouwkrediet heel veel werd gedaan, net als bij de ploegen van Hi­laire Van der Schueren. Iedereen weet dat het gebeurt. Coureurs die heel laat tekenen – pakweg in oktober, november of december –, daar moet je geen tekening bij maken.”

***

“Maar ik stond ondertussen dus wel op straat. Omdat ik zolang in het ongewisse werd gelaten, duurde het lang voordat ik iets nieuws had. De plaatsjes zijn ook weg bij de andere teams. Toen heb ik een stapje teruggezet naar een continentale ploeg om later opnieuw hogerop te geraken. De voorwaarden waren minder gunstig en de ploeg stelde weinig voor. Het ontbrak er aan een degelijke structuur en er was geen begeleiding. Zo erg had ik het nog nooit meegemaakt. Dat ik het met minder moest doen, daar had ik me intussen al overgezet. Maar tijdens het eerste ploegweekend – stages waren er zelfs niet – wist ik al genoeg. Het was één week voor het seizoen begon en ’s avonds werden er frieten geserveerd. En daarna werd ons gezegd: Ga maar iets drinken, mannen. Maar niet te zat. Allee, hoe kan zoiets? De week nadien begon het seizoen. We gingen naar de koers in een afgeleefde camper, zonder douche en wc. Er was ook geen fysieke begeleiding. En wattages? Ze wisten niet eens wat dat was. Zelfs de sponsors hadden er genoeg van.”

“Als we gingen koersen in Frankrijk, deden we de verplaatsingen de dag voor de koers met de auto. En na de wedstrijd reden we ’s nachts in één trek terug. Soms was je pas om vier uur ’s morgens thuis. Of het bij alle continentale teams op die manier gebeurt, weet ik niet. Ik praatte er ook niet over met andere coureurs, want het was gewoon gênant.”

“Gelukkig had ik in het midden van het seizoen een gesprek met een procontinentaal team. Ze wilden graag met mij in zee gaan. Nadat ik daar getekend had, heb ik mijn ploeg eerlijk laten weten dat ik wegging. Dat had ik beter niet gedaan. Ik had een contract van 40.000 euro met daarbovenop premies en prijzengeld, maar naar mijn prijzengeld heb ik kunnen fluiten. Die premies zouden dan ook nog eens gedeeltelijk in het zwart betaald worden.”

“Ik was bij die ploeg wel een van de beter betaalden. Ze hadden allemaal parttimecoureurs, die tussen 500 en 700 euro netto per maand verdienden. Zo’n parttime statuut, ik vind dat niet kunnen. Ofwel ben je prof, ofwel niet. Echt triest dat die renners zo rijden. Ze doen dikwijls niets naast het wielrennen. Ze wonen nog thuis of worden deels in het zwart betaald. Van zo’n laag loon kan je niet leven en niet op niveau rijden. Wij oefenen een risicoberoep uit en daar moet iets tegenover staan.”

“Momenteel ben ik nog altijd beroepsrenner. Het was niet zo simpel om dat contract binnen te halen. Ik had een manager, maar daar had ik niets aan. Ik ben op eigen initiatief mijn cv beginnen rond te sturen, want mijn manager deed het niet. Mijn huidige contract heb ik zelf onderhandeld. Ik heb wel de indruk dat de ploegmanagers het appreciëren dat je zelf als renner je contract onderhandelt. En door mijn eigen ervaring weet ik intussen wel welke de gangbare lonen zijn.”

“Mijn makelaar deed enkel alles voor zijn toppers, aan wie hij veel geld verdiende, voor de anderen niet. Als je als makelaar naar de ploegen gaat en je geeft daar een bundeltje af met vijf coureurs van hetzelfde type, dat is niet onderhandelen, hè. Probleem is dat die makelaars veel te veel coureurs hebben. Ze zouden er maximum tien mogen hebben om goed werk te kunnen leveren. Sommige ploegmanagers werken ook niet graag samen met makelaars. Die onderhandelen liever rechtstreeks met de renners.”

“Bij die onderhandelingen zijn de ploegmanagers altijd heel vriendelijk. Ze hebben in hun hoofd hoe ze willen dat je presteert, maar achteraf was er vaak nauwelijks opvolging en kreeg je verwijten dat je niet genoeg trainde. Het interesseert hen gewoon niet. Wat hen wel interesseerde, waren de uitslagen.”

***

“Ik verdien nu ongeveer 70.000 euro per jaar, zonder premies en prijzengeld. Niet slecht, zeker als je ziet wat ik zou verdiend hebben met mijn diploma. Maar in vergelijking met andere profcoureurs is het niet zoveel. Dat de partner mee moet gaan werken bij de meeste coureurs om rond te komen, kan ik geloven. Mijn vrouw werkt ook. Het is ook zeker niet zo dat je kan rentenieren na je carrière. Ik sta er niet bij stil dat ze in het voetbal veel meer verdienen dan in de koers. Dan had ik maar voor het voetbal moeten kiezen.”

“Dat de contracten in het wielrennen slechts één of twee jaar duren, is mentaal wel zwaar. Het gaat allemaal goed tot half juli en dan begint dat in je hoofd te spelen. En wat in je hoofd speelt, dat bepaalt ook je prestaties. Die onzekerheid was ook voor mijn vrouw en kinderen niet plezant. Het zorgde voor stress in het huishouden. Gelukkig heeft die onzekerheid altijd maar geduurd tot oktober, drie maanden dus. En gelukkig is het tot nu toe altijd goed uitgedraaid. Ik ben toch nog steeds beroepsrenner.”

***

“Ik ben nu ouder dan dertig en heb de World Tour opgegeven. Het kan nog wel, maar de kans is klein. Ik zit nu goed. Als ik zou kunnen verlengen voor drie jaar of zo, dan zijn we toch alweer ouder. Maar de World Tour blijft wel nog altijd het schoonste, denk ik. Al proberen die mannen je vaker weg te duwen in het peloton. Maar je moet er niet aan toegeven, iedereen moet vechten voor zijn plaats. Sommige landgenoten die bij een World Tour-ploeg zitten, zeggen ook geen goedendag tegen procon­tinentale of continentale renners.”

“Wat er volgens mij zou moeten veranderen aan de koers? Die ploegleiders van de oude stempel moeten eruit. Zij zijn niet goed voor de wielersport. En de jongere renners die prof worden, moeten beter begeleid worden door de ploegen, want dat is de basis van je carrière. Het is nuttig dat je gecoacht wordt, zowel over de koers zelf als over alles wat erbij komt kijken. Er zouden meer opleidingsploegen à la Sport Vlaanderen moeten zijn. En als ik jonge renners nog een tip mag geven: zoek een goede boekhouder. Dat is veel belangrijker dan een manager. Omdat je in het wielrennen veel in het buitenland zit, maakt het veel verschil uit hoeveel belastingen je betaalt. Je moet je whereabouts ingeven en die steek je bij je belastingfiche en dan weten ze hoeveel dagen je gereden hebt in het buitenland. Voor een renner is het heel gunstig om in Nederland, Spanje of Italië te rijden, want daar word je lager belast.”

***

“Met het leven na mijn carrière ben ik nu totaal nog niet bezig. Ik zou graag manager of ploegleider willen zijn bij een ploeg omdat ik denk dat ik dat in me heb. Maar bijna iedereen wil graag in de koers blijven en daar is geen plaats voor. Ik begrijp dat wel, je zit er ook zoveel jaren in. Iets wat je graag doet, wil je blijven doen. Maar het is sowieso belangrijk dat je zo snel mogelijk iets vindt om niet in het gevreesde zwarte gat te vallen. Ik denk niet dat mij dat zal overkomen, maar misschien denk ik er over vijf jaar anders over.”
Momenteel dertiger, prof geworden op zijn 22e. Wie o wie?
Put these foolish ambitions to rest.
  vrijdag 12 april 2019 @ 10:44:14 #10
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_186170705
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 09:53 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Momenteel dertiger, prof geworden op zijn 22e. Wie o wie?
Preben van Hecke?

Edit: Hmm, heeft nooit continentaal gefietst.

Edit2: Jerome Baugnies?

[ Bericht 8% gewijzigd door VoMy op 12-04-2019 10:50:29 ]
pi_186171066
Baugnies reed nooit WT toch?
  Moderator vrijdag 12 april 2019 @ 11:19:00 #12
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_186171244
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 11:08 schreef Marcoss het volgende:
Baugnies reed nooit WT toch?
Dat klopt dan toch?
pi_186171474
Kevyn Ista zou ook kunnen.
pi_186171756
Ik kwam ook uit op Baugnies, maar ik kan niet echt vinden of hij kinderen heeft.

Plus in dat continentale jaar heeft hij maar één koers in Frankrijk gereden.
pi_186172119
Volgens mij klopt er geen enkele Belg met het hele verhaal
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_186172148
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 11:52 schreef wimderon het volgende:
Ik kwam ook uit op Baugnies, maar ik kan niet echt vinden of hij kinderen heeft.

Plus in dat continentale jaar heeft hij maar één koers in Frankrijk gereden.
Los van die eventuele kinderen, waarom zou iemand die al jaren bij Wanty zit de behoefte voelen om Hilario aan de schandpaal te nagelen door alleen hem bij naam te noemen?
pi_186172150
AstanaTeam twitterde op vrijdag 12-04-2019 om 09:25:28 We are happy to welcome Miguel Jeronimo Lopez Acevedo to this world and wish him all the best on his new-born life! Astana Pro Team sincerely congratulates its leader Miguel Angel Lopez and his wife Natalia Acevedo on the birth of their son Miguel Jeronimo! https://t.co/eCQtlr3SN4 reageer retweet
@Koffieplanter
  Moderator vrijdag 12 april 2019 @ 12:13:40 #18
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_186172160
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 12:11 schreef Steven184 het volgende:
Volgens mij klopt er geen enkele Belg met het hele verhaal
Dat idee heb ik ook. Het verhaal zal vast niet helemaal correct zijn omdat het anders te makkelijk te herleiden is.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_186173209
"Het is moeilijk om Patrick Lefevere te zijn"

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 12 april 2019 @ 14:36:45 #20
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_186174057
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 13:33 schreef showtimer het volgende:
"Het is moeilijk om Patrick Lefevere te zijn"

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Hier zit iemand die het leven als een loden last ervaart.
  vrijdag 12 april 2019 @ 15:27:27 #21
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_186174708
Ik wil het best overnemen van Pat hoor
  Moderator vrijdag 12 april 2019 @ 15:28:55 #22
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_186174731
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 15:27 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik wil het best overnemen van Pat hoor
Pat volgt ons allemaal, maar we zijn niet goed genoeg.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Moderator vrijdag 12 april 2019 @ 15:44:08 #23
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_186175029
Mathieu 5e vandaag in de Sarthe. Wint de sprint van het peloton.

Kopgroepje heeft het gehaald, met Vendrame als winnaar.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  vrijdag 12 april 2019 @ 15:46:58 #24
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_186175098
Matig dat Mathieu het gat niet even dichtreed op z'n eentje. Uiteindelijk 8s achter de winnaar binnen gekomen. Wel een uitgedund pelotonnetje, voor wat het waard is.
  vrijdag 12 april 2019 @ 15:47:15 #25
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_186175106
Mijn Vendrame.
  vrijdag 12 april 2019 @ 15:50:42 #26
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_186175186
Slapzak Mathieu kan er geen reet van, weg met deze UI.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_186175195
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 13:33 schreef showtimer het volgende:
"Het is moeilijk om Patrick Lefevere te zijn"

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alberto kijk eens dom.

Tevens:

quote:
Dus wil Lefevere zondag in de Hel revanche. “Zo zou ik het niet noemen. Als iedereen fit is maken we meer kans natuurlijk. Maar het is bij ons niet van moeten, hoor. Andere ploegen zijn meer gefrustreerd dan wij, wees daar maar zeker van. Ik heb het filmpje gezien van Alberto Bettiol op de bus van EF Education First na zijn zege in de Ronde. ‘Where was Quick Step?’, riep hij. Eigenlijk vond ik dat niet zo prettig. Ook in de documentaire op de VRT over de Ronde van vorig jaar zie je in de ploegauto’s dat er maar één team leeft en dat zijn wij. En om te rijden zitten ze heel de tijd naar ons te kijken. Ik heb veel meer te doen met hen dan dat zij met mij te doen moeten hebben. Koers je om Deceunick-Quick Step te doen verliezen of koers je om te winnen? Volgens mij moet je je eigen koers rijden. Maar neen, ze wachten, wachten, wachten en zitten heel de tijd naar ons te staren.”
  vrijdag 12 april 2019 @ 15:56:14 #28
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_186175315
Als ik de twitterfeed van dat Circuit de Sarthe zo lees, was er een groepje weg met Laplace, Thomas en Combaud. Vervolgens is Mathieu redelijk vroeg al daarheen gereden, is dat groepje later weer teruggehaald door AG2R en zijn er in de slotrondes nog 4 nieuwe weggefietst die wel voorop bleven.
  vrijdag 12 april 2019 @ 16:00:30 #29
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_186175394
quote:
17s.gif Op vrijdag 12 april 2019 15:47 schreef maxi-mus het volgende:
Mijn Vendrame.
Wees lief voor hem, hij kan nog wel eens wisselvallig zijn.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  vrijdag 12 april 2019 @ 16:02:12 #30
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_186175428
Matje gaf de kans aan Sjimmy Janssens, maar Sjimmy Janssens heeft nog nooit een koers gewonnen, en Vendraaame is een klasbak. Domme Mathieu.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Moderator vrijdag 12 april 2019 @ 16:03:08 #31
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_186175453
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 16:02 schreef Mani89 het volgende:
Matje gaf de kans aan Sjimmy Janssens, maar Sjimmy Janssens heeft nog nooit een koers gewonnen, en Vendraaame is een klasbak. Domme Mathieu.
De wonderbenen van Sjimmie waren van korte duur. Hij kan Ledanois en Combaud of all places niet eens volgen.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  vrijdag 12 april 2019 @ 16:03:28 #32
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_186175459
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 16:00 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Wees lief voor hem, hij kan nog wel eens wisselvallig zijn.
Hij is nog jong hé. :)
  vrijdag 12 april 2019 @ 16:04:53 #33
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_186175487
Wel vervelend dat MVP nog steeds het gevoel heeft dat hij zijn ploeggenoten ook iets moet gunnen.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_186176350
Gefeliciteerd met Edwin Avila allemaal!
pi_186176545
-edit- o nee, suggestieve titel
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  vrijdag 12 april 2019 @ 19:29:37 #36
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_186179085
Net efkes anges
pi_186179969
Zo een kleine maand voor de start van de Giro ziet het er erg karig uit met Sunweb, kijken of ze daar een volledig team naar Italie kunnen sturen voor Tom :{
"You can call me Susan if it makes you happy"
  vrijdag 12 april 2019 @ 20:53:52 #38
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_186180859
Morgen is De Ronde voor beloften. In tegenstelling tot de junioren stelt het hier wel wat voor en na Gent tegen Wevelgem is dit de tweede Nations Cup wedstrijd in Europa van dit jaar. Bijna 170 kilomeetjes waarin o.a. De Muur, Oude Kwaremont, Paterberg liggen, helaas wel veel te ver van de finish, maar dat zal wel voor wat schade zorgen.

Over de grote favoriet hoeven we niet te twijfelen, dat is namelijk Pidcock. Hij was heel goed in de Tryptyque, dat had ik nog niet verwacht zo vroeg in zijn seizoen (hij is pas op 31 maart weer op de weg begonnen na een winter in het veld) waarin Luik zijn grootste doel leek. Klimmen, tijdrijden en sprinten, hij eindigde overal vooraan en kan dus op allerlei manieren winnen. Als het een massasprint wordt, dan kan zijn ploeggenoot Stewart ook wel meedoen voor de overwinning. De Denen zijn voor de verandering weer eens stacked. Bjerg is sterk, Kron is sterk, Norsgaard is sterk, Johansen is sterk en niet traag, Andreas Stokbrood is sterk en snel en Hindsgaul was vorig jaar een van de beste junioren, ook dat nog. Pick your poison is het een beetje.

Kevin Geniets is ook wel leuk. Die jongen is al prof bij FDJ, sinds ergens in maart van dit jaar, maar komt toch nog even meedoen hier. Blijkbaar zijn de regels weer eens veranderd? Foss had ik in de Tryptyque iets beter verwacht na zijn optreden in Alentejo, maar met 4e was niets mis, die gaat ook dicht zijn. Brunel van Frankrijk viel me echt ontzettend tegen afgelopen week. Zoveel zelfs dat ik Burgaudeau, ook een prof, hoger inschat voor morgen. Deze gozer heeft ook Gent tegen Wevelgem gereden, maar dan bij de profs. De Duitsers hebben een goede ploeg. Markl, hoewel echt niet best in de Tryptyque, Rutsch en Zimmerman, daar kun je mee aankomen. Die laatste won vorige week de Trofeo Piva door alles in de minuten te rijden en Rutsch was de beste in GW. Fouche is sterk, maar is een eenmansploeg. Gamper, Gamper en Gamper moeten namens Oostenrijk ook wel wat kunnen.
Put these foolish ambitions to rest.
  vrijdag 12 april 2019 @ 22:24:24 #39
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_186182643
#werkenbijdenos
Net efkes anges
  vrijdag 12 april 2019 @ 22:39:20 #40
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_186182876
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 20:53 schreef Koffieplanter het volgende:
Morgen is De Ronde voor beloften. In tegenstelling tot de junioren stelt het hier wel wat voor en na Gent tegen Wevelgem is dit de tweede Nations Cup wedstrijd in Europa van dit jaar. Bijna 170 kilomeetjes waarin o.a. De Muur, Oude Kwaremont, Paterberg liggen, helaas wel veel te ver van de finish, maar dat zal wel voor wat schade zorgen.

Over de grote favoriet hoeven we niet te twijfelen, dat is namelijk Pidcock. Hij was heel goed in de Tryptyque, dat had ik nog niet verwacht zo vroeg in zijn seizoen (hij is pas op 31 maart weer op de weg begonnen na een winter in het veld) waarin Luik zijn grootste doel leek. Klimmen, tijdrijden en sprinten, hij eindigde overal vooraan en kan dus op allerlei manieren winnen. Als het een massasprint wordt, dan kan zijn ploeggenoot Stewart ook wel meedoen voor de overwinning. De Denen zijn voor de verandering weer eens stacked. Bjerg is sterk, Kron is sterk, Norsgaard is sterk, Johansen is sterk en niet traag, Andreas Stokbrood is sterk en snel en Hindsgaul was vorig jaar een van de beste junioren, ook dat nog. Pick your poison is het een beetje.

Kevin Geniets is ook wel leuk. Die jongen is al prof bij FDJ, sinds ergens in maart van dit jaar, maar komt toch nog even meedoen hier. Blijkbaar zijn de regels weer eens veranderd? Foss had ik in de Tryptyque iets beter verwacht na zijn optreden in Alentejo, maar met 4e was niets mis, die gaat ook dicht zijn. Brunel van Frankrijk viel me echt ontzettend tegen afgelopen week. Zoveel zelfs dat ik Burgaudeau, ook een prof, hoger inschat voor morgen. Deze gozer heeft ook Gent tegen Wevelgem gereden, maar dan bij de profs. De Duitsers hebben een goede ploeg. Markl, hoewel echt niet best in de Tryptyque, Rutsch en Zimmerman, daar kun je mee aankomen. Die laatste won vorige week de Trofeo Piva door alles in de minuten te rijden en Rutsch was de beste in GW. Fouche is sterk, maar is een eenmansploeg. Gamper, Gamper en Gamper moeten namens Oostenrijk ook wel wat kunnen.
Hopelijk krijgen we ook zo'n mooie preview voor LBLU23. #firstcycling
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  vrijdag 12 april 2019 @ 23:35:13 #41
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_186183820
yallaACADEMY twitterde op donderdag 11-04-2019 om 07:56:38 Roy Goldstein moment will come soon in #CircuitSarthe . The Israeli champion dream: Surviving the climbs and holding top 10 on GC . The team will too everything to help. “I realize it will be extremely hard but I am enjoying this”! Full story: https://t.co/wp87bmpsoy https://t.co/q8fTVWAUqH reageer retweet


Nou, bijna.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  zaterdag 13 april 2019 @ 11:30:06 #42
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_186189118
In de aankomende Spaanse wedstrijdjes start er een Spaans team dat voor de helft is opgevuld met renners uit Guinee-Bissau, bijzonder. Ze rijden rond in een kiwi tenue.

Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_186189670
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 22:24 schreef Sjoerd102 het volgende:
[ afbeelding ] #werkenbijdenos
Ik kijk er niet eens meer van op. Wat een armoede werkt daar zeg.
  zaterdag 13 april 2019 @ 12:52:29 #44
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_186190351
Krijg Medellin (Oscar Sevilla) dit jaar geen uitnodiging voor de Spaanse wedstrijden? @Koffieplanter
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  zaterdag 13 april 2019 @ 13:21:55 #45
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_186190696
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2019 12:52 schreef Mani89 het volgende:
Krijg Medellin (Oscar Sevilla) dit jaar geen uitnodiging voor de Spaanse wedstrijden? @:Koffieplanter
Weet ik niet.
Put these foolish ambitions to rest.
  zaterdag 13 april 2019 @ 13:24:14 #46
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_186190741
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 22:39 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Hopelijk krijgen we ook zo'n mooie preview voor LBLU23. #firstcycling
Ik heb wel iets leuks in petto.
Put these foolish ambitions to rest.
  zaterdag 13 april 2019 @ 13:25:42 #47
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_186190760
Ronde van Vlaanderen voor beloften LIVE hier.

[ Bericht 17% gewijzigd door Koffieplanter op 13-04-2019 13:30:44 ]
Put these foolish ambitions to rest.
  Moderator zaterdag 13 april 2019 @ 13:31:45 #48
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_186190838
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_186191554
quote:
Damned, daar heb ik zeker FB voor nodig?
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  Moderator zaterdag 13 april 2019 @ 14:23:40 #50
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_186191571
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2019 14:22 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Damned, daar heb ik zeker FB voor nodig?
Nee.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')