Beresheetquote:Israel’s Beresheet spacecraft to attempt Moon landing
The first privately funded mission to the Moon will attempt to land on the lunar surface today.
The Israeli spacecraft - called Beresheet - will try for a soft touch down, before taking pictures and conducting experiments.
Until now, only government space agencies from the former Soviet Union, the US and China have achieved this.
The mission has cost about $100m, paving the way for future low-cost lunar exploration.
Beresheet, which is Hebrew for "in the beginning", is a joint project between SpaceIL, a privately funded Israeli non-profit organisation, and Israel Aerospace Industries.
Morris Kahn, the founder of SpaceIL, told BBC News: "The landing will be extremely challenging.
"But we've got good engineers, the spacecraft has responded well to our instructions over the last two months...
I'm reasonably confident but a little nervous."
How significant is this mission?
Over 60 years of space exploration, only three nations have made it down onto the Moon.
The former Soviet Union achieved the first soft landing with its spacecraft Luna 9 in 1966. Nasa followed this by getting the first humans to the Moon in 1969. Then, China's Change-4 spacecraft touched down on the far-side of the Moon earlier this year.
If their landing works, Israel will be the fourth nation to join this elite club.
But it's the low-price tag - and the fact that this mission has not been funded by a major space agency - that really makes this mission stand out.
Its cost of $100m is a fraction of what would normally be spent on a venture like this.
https://www.bbc.co.uk/news/science-environment-47879538
Ze zijn een C ertussen vergeten :’)quote:
quote:Op donderdag 11 april 2019 21:30 schreef Jigzoz het volgende:
Nou, Beresheet is definitief naar de maan.
Zolang het niet mijn belastinggeld is kan het me weinig schelen.quote:Op donderdag 11 april 2019 21:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Maar erg zuur... toch altijd jammer als ruimteprojecten in 1 klap mislukken na zo'n lang traject.
Als eenmaal afgedragen is niks meer van jouw.quote:Op donderdag 11 april 2019 22:48 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Zolang het niet mijn belastinggeld is kan het me weinig schelen.
Dat weet ik. Jij wilt het liefst gewoon met een stukje houtskool op rotsen kliederen in een of andere grot zolang het maar geen geld kost. Maar sommige mensen vinden wetenschap en techniek ook belangrijk.quote:Op donderdag 11 april 2019 22:48 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Zolang het niet mijn belastinggeld is kan het me weinig schelen.
Wat is het nut van zo'n missie behalve prestige? Ik zie liever dat al die miljoenen worden besteed aan de bestrijding van nare ziektes, om maar een voorbeeld te noemen.quote:Op donderdag 11 april 2019 23:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dat weet ik. Jij wilt het liefst gewoon met een stukje houtskool op rotsen kliederen in een of andere grot zolang het maar geen geld kost. Maar sommige mensen vinden wetenschap en techniek ook belangrijk.
Haha. Smashed to bearshit.quote:Op donderdag 11 april 2019 23:47 schreef Moustachio het volgende:
Israel is weer een stap dichter bij total world domination.
Je weet toch dat Allah oorspronkelijk de maangod was? En dat moslims stiekem maangod aanbidders zijn?quote:Op vrijdag 12 april 2019 08:36 schreef PirE het volgende:
Lijkt me duidelijk dat deze crash een antisemitische daad van de maan is.
Het is dus toch weer de schuld van de moslims. Die hebben gewoon keihard lopen bidden dat dat ding zou crashen. Slechts 150 meter boven de grond valt opeens de communicatie uit. Dat moet wel een goddelijke interventie zijn geweest.quote:Op vrijdag 12 april 2019 10:15 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Je weet toch dat Allah oorspronkelijk de maangod was? En dat moslims stiekem maangod aanbidders zijn?
De aliens waren bang dat ze ook achter de door Joden getrokken grenzen moesten levenquote:Op vrijdag 12 april 2019 10:46 schreef Sigaartje het volgende:
Die aliens daar zijn het meer dan zat, al dat politieke schroot dat naar hun maan komt. Straks komt Noord-Korea ook nog. Moet niet veel gekker worden.
Maar niet voordat ze eerst een muur hadden gebouwd.quote:Op vrijdag 12 april 2019 10:58 schreef SeLang het volgende:
Als die landing was gelukt dan hadden ze de Palestijnen mooi een stukje van de maan kunnen geven.
Dan hadden ze nu vrede gehad
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |