abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_186149416
Welkom in deel 3 van de topicreeks waarin live het verval van het Nederlandse clubvoetbal wordt gevolgd.

Hier wordt de UEFA-ranking uitgelegd.

Hier de bazensite van Bert Kassies met de meest recente ranking en nog zat info.

De UEFA-ranglijst met alleen de EL- en CL-finale nog te spelen (klik hierrrr voor een beter leesbare versie):


:P


PSV KAN ER GEEN KLOTE VAN
pi_186149427
Dief
pi_186149430
Je kunt geen nieuw topic in deze reeks openen omdat er nog een ander topic open is.
pi_186149492
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 00:00 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

En zelfs met al die punten van dat seizoen nu gewoon bijna de helft van de punten heeft gehaald van Ajax de afgelopen 5 jaar. Bijzonder.
Ajax werd in de voorronde EL uitgeschakeld. Ja PSV ook... Maar je kunt niet ontkennen dat 2016 succesvol was voor Nederlands doen. Dit seizoen zat het niet mee qua loting. Zwaarst mogelijke tegenstander en ze hebben het best goed gedaan. Helaas zat het in de wedstrijden niet mee maar dat kan gebeuren. Tja het levert geen punten op maar ik betwijfel of Ajax dat ook was gelukt tegen Barcelona, Tottenham en Inter.
pi_186149529
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 00:05 schreef Moustachio het volgende:

[..]

Ajax werd in de voorronde EL uitgeschakeld. Ja PSV ook... Maar je kunt niet ontkennen dat 2016 succesvol was voor Nederlands doen. Dit seizoen zat het niet mee qua loting. Zwaarst mogelijke tegenstander en ze hebben het best goed gedaan. Helaas zat het in de wedstrijden niet mee maar dat kan gebeuren. Tja het levert geen punten op maar ik betwijfel of Ajax dat ook was gelukt tegen Barcelona, Tottenham en Inter.
Dat lijkt me wel hè.

Als je ziet hoe Ajax heeft gespeeld tegen een Bayern, Real en Juventus die allemaal beter zijn dan een club als Inter.
Oh.
pi_186149571
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 00:08 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Dat lijkt me wel hè.

Als je ziet hoe Ajax heeft gespeeld tegen een Bayern, Real en Juventus die allemaal beter zijn dan een club als Inter.
Niet om de prestaties van Ajax te bagetalliseren maar dit Bayern en Real Madrid verkeren beide niet in topvorm. Op moment dat Ajax Bayern trof zat het in een enorme vormdip net als Real Madrid.

Waarom discussiëren we hier eigenlijk over. Ik zei dat ik blij ben voor het Nederlandse voetbal en gelijk wordt PSV aangevallen.
pi_186149586
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 00:11 schreef Moustachio het volgende:

[..]

Niet om de prestaties van Ajax te bagetaliseren maar dit Bayern en Real Madrid verkeren beide niet in topvorm. Op moment dat Ajax Bayern trof zat het in een enorme vormdip net als Real Madrid.

En Inter verkeerde toen wel in blakende vorm zeker? (lol)

Ook al zitten dat soort ploegen niet in de allerbeste vorm blijven het nog steeds bizar lastige uitdagingen voor een Nederlandse club. Dus je bagatelliseert het wel, en dat is enorm droevig.
Oh.
pi_186149637
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 00:13 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

En Inter verkeerde toen wel in blakende vorm zeker? (lol)

Ook al zitten dat soort ploegen niet in de allerbeste vorm blijven het nog steeds bizar lastige uitdagingen voor een Nederlandse club. Dus je bagatelliseert het wel, en dat is enorm droevig.
Dat zeg ik niet. Maar je ziet mijn laatste alinea voor het gemak even over het hoofd. Ik ben namelijk super blij dat het weer goed gaat met het Nederlandse voetbal en daar werd ik op aangevallen. Geen idee waarom.
pi_186149667
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 00:18 schreef Moustachio het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Maar je ziet mijn laatste alinea voor het gemak even over het hoofd. Ik ben namelijk super blij dat het weer goed gaat met het Nederlandse voetbal en daar werd ik op aangevallen. Geen idee waarom.
PSV heeft toch gemiddeld genomen geen goede prestaties geleverd? Ja die overwintering in 15/16 was goed (jullie hadden ook een goed team toen), maar in de rest van de seizoenen allemaal geen overwintering. In de CL in twee seizoenen niks gewonnen terwijl er wel kansen lagen.

Dat mag toch best gezegd worden? Na Ajax richten we onze blik daarna op PSV om de punten binnen te halen, want van wat daaronder zit hoef je helemaal niks te verwachten.
Oh.
pi_186149683
Mooi,nu mogen ze eruit vliegen.
Leuk geweest.
pi_186149699
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 00:21 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

PSV heeft toch gemiddeld genomen geen goede prestaties geleverd? Ja die overwintering in 15/16 was goed (jullie hadden ook een goed team toen), maar in de rest van de seizoenen allemaal geen overwintering. In de CL in twee seizoenen niks gewonnen terwijl er wel kansen lagen.

Dat mag toch best gezegd worden? Na Ajax richten we onze blik daarna op PSV om de punten binnen te halen, want van wat daaronder zit hoef je helemaal niks te verwachten.
Natuurlijk mag dat gezegd worden. Maar het is niet zo dat PSV het bewust heeft laten lopen wat je in dit topic vaak leest, ze niks om Europa geven en alleen de titel voor PSV telt. PSV heeft dit seizoen echt zijn best gedaan in de CL. Geen een wedstrijd echt kansloos geweest. Dat het niks oplevert uiteindelijk is een ander verhaal. Met een VAR systeem had PSV waarschijnlijk van Inter thuis gewonnen. Nog een aantal andere discustabele momenten en pech hier en daar. 3e plek en daarmee EL had er zeker in gezeten.
  donderdag 11 april 2019 @ 00:35:51 #12
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_186149770
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 00:26 schreef Moustachio het volgende:

[..]

Natuurlijk mag dat gezegd worden. Maar het is niet zo dat PSV het bewust heeft laten lopen wat je in dit topic vaak leest, ze niks om Europa geven en alleen de titel voor PSV telt. PSV heeft dit seizoen echt zijn best gedaan in de CL. Geen een wedstrijd echt kansloos geweest. Dat het niks oplevert uiteindelijk is een ander verhaal. Met een VAR systeem had PSV waarschijnlijk van Inter thuis gewonnen. Nog een aantal andere discustabele momenten en pech hier en daar. 3e plek en daarmee EL had er zeker in gezeten.
Klopt, maar je mag best gewoon teleurgesteld zijn in het spel van PSV en dat ze niet alsnog 3e zijn geworden i.p.v. alleen te roepen "Ja zware groep", ja wat wil je dan in de Champions League lol.

Maar het ligt ook wel aan de kwaliteit bij PSV, vooral het middenveld met te weinig voetballend vermogen. Daar mag je dan wel wat van zeggen :)
Oh.
pi_186149798
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 00:35 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Klopt, maar je mag best gewoon teleurgesteld zijn in het spel van PSV en dat ze niet alsnog 3e zijn geworden i.p.v. alleen te roepen "Ja zware groep", ja wat wil je dan in de Champions League lol.

Maar het ligt ook wel aan de kwaliteit bij PSV, vooral het middenveld met te weinig voetballend vermogen. Daar mag je dan wel wat van zeggen :)
Er waren genoeg tegenstanders waar PSV ondanks het matige middenveld van had kunnen/moeten winnen. Vergeet niet dat aan het begin van dit seizoen het allemaal stukken beter liep dan nu. Rosario speelde toen best goed en ook Hendrix was nuttig. Je moet ook wel een beetje geluk hebben qua loting in de groepsfase.
pi_186149835
Ajax is Dynamo Kiev ook voorbij op de ranglijst. Dat kan bij een tweede plaats in de competitie het verschil zijn tussen geplaatst zijn in de laatste voorronde of niet.
pi_186149910
Eerlijk is eerlijk..dit seizoen is het wel ons aller Ajax dat de meubelen redt van de vlammen. Wat Feyenoord heeft laten zien is dermate schaamteloos dat ik nog steeds onder een steen zit.
  donderdag 11 april 2019 @ 01:10:37 #16
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_186149961
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 00:39 schreef Moustachio het volgende:

[..]

Er waren genoeg tegenstanders waar PSV ondanks het matige middenveld van had kunnen/moeten winnen. Vergeet niet dat aan het begin van dit seizoen het allemaal stukken beter liep dan nu. Rosario speelde toen best goed en ook Hendrix was nuttig. Je moet ook wel een beetje geluk hebben qua loting in de groepsfase.
Het leek zwaarder dan het was, ja het waren grote clubs maar puur qua elftallen was het ook niet heel bijzonder hoor. In elk geval niet zo erg dat ze geen zwakke plekken hadden.
Oh.
  donderdag 11 april 2019 @ 01:11:28 #17
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_186149964
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 00:44 schreef Dale__Cooper het volgende:
Ajax is Dynamo Kiev ook voorbij op de ranglijst. Dat kan bij een tweede plaats in de competitie het verschil zijn tussen geplaatst zijn in de laatste voorronde of niet.
Benfica en Villarreal nog passeren op die ranglijst gaat lastig te worden aangezien die ook nog mogen spelen, en de kans groot is dat die wel verder komen.

Dus geen eventuele pot 2 in de CL volgend seizoen denk ik.
Oh.
pi_186151578
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2019 00:11 schreef Moustachio het volgende:

[..]

Niet om de prestaties van Ajax te bagetalliseren maar dit Bayern en Real Madrid verkeren beide niet in topvorm. Op moment dat Ajax Bayern trof zat het in een enorme vormdip net als Real Madrid.

Waarom discussiëren we hier eigenlijk over. Ik zei dat ik blij ben voor het Nederlandse voetbal en gelijk wordt PSV aangevallen.
Real kwam juist net uit de vormdip toen ze tegen Ajax moesten. Wat Ajax wel echt meezat tegen Real, was het zware programma dat zij rondom die wedstrijden hadden. En door de slechte afloop van die serie kwam real in een nieuwe vormdip.
pi_186151600
quote:
9s.gif Op donderdag 11 april 2019 01:11 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Benfica en Villarreal nog passeren op die ranglijst gaat lastig te worden aangezien die ook nog mogen spelen, en de kans groot is dat die wel verder komen.

Dus geen eventuele pot 2 in de CL volgend seizoen denk ik.
Ajax heeft volgend jaar ook meer een EL-team. Gewoon lekker derde worden in de poule en kijken of je nog een ronde of twee verder kan komen.
  donderdag 11 april 2019 @ 08:50:39 #20
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_186151661
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 01:10 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Het leek zwaarder dan het was, ja het waren grote clubs maar puur qua elftallen was het ook niet heel bijzonder hoor. In elk geval niet zo erg dat ze geen zwakke plekken hadden.
Klopt, 2 ploegen uit die groep staan spreekwoordelijk met 1 been in de halve finale van de CL. Leek veel zwaarder dan het daadwerkelijk was, godzijdank hebben we de absolute kleppers als AEK Athene en Benfica mogen ontlopen. Dat hadden helemaal afstraffingen geworden.

'Puur qua elftallen was het niet zo bijzonder' :') Kom op zeg. Ga gewoon genieten van hoe Ajax het doet dit jaar ipv constant je langspeelplaat af te spelen.
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_186151826
En volgend seizoen gewoon weer zakken dankzij de tegenvallers van PSV en Feyenoord :')
metal up your ass
pi_186151840
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 00:05 schreef Moustachio het volgende:

[..]

Ajax werd in de voorronde EL uitgeschakeld. Ja PSV ook... Maar je kunt niet ontkennen dat 2016 succesvol was voor Nederlands doen. Dit seizoen zat het niet mee qua loting. Zwaarst mogelijke tegenstander en ze hebben het best goed gedaan. Helaas zat het in de wedstrijden niet mee maar dat kan gebeuren. Tja het levert geen punten op maar ik betwijfel of Ajax dat ook was gelukt tegen Barcelona, Tottenham en Inter.
Nee.
pi_186151865
quote:
Nederland doet gouden zaak op UEFA-coëfficiëntenlijst door gelijkspel Ajax

Nederland is Oostenrijk voorbijgestoken op de UEFA-coëfficiëntenlijst door het gelijkspel van Ajax tegen Juventus van woensdagavond. Daardoor staat de Eredivisie weer elfde in het belangrijke klassement op basis waarvan de Europese tickets worden verdeeld.

Aangezien de Oostenrijkse clubs allemaal zijn uitgeschakeld, zal Nederland zijn plek deze jaargang niet meer verliezen aan het Alpenland. Vanzelfsprekend kan Ajax het Eredivisie-totaal nog opvijzelen. Dinsdag al is de return tegen Juventus.


De elfde plaats is cruciaal, want nu mag naar alle waarschijnlijkheid de Eredivisie-kampioen van 2019/20 direct de Champions League in. Voorwaarde is wel dat de Champions League-winnaar van 2020 zich ook via de reguliere competitie kwalificeert voor het miljardenbal. Feyenoord was in 2017 de laatste kampioen die geen voorronde hoefde te spelen.

Aan het eind van vorig seizoen stond Nederland nog veertiende op de UEFA-coëfficiëntenlijst. De elfde plek betekent ook dat de bekerwinnaar van 2019/20 weer direct de groepsfase van het Europa League-toernooi in mag. Feyenoord moest afgelopen jaar nog instromen in de voorronde en hetzelfde geldt voor Willem II als de Tilburgers op 5 mei Ajax verslaan in de finale.


Het belangrijke gelijkspel is binnen, al wat Ajax nu nog extra pakt is mooi meegenomen.
  donderdag 11 april 2019 @ 11:22:51 #24
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_186153530
Belangrijk puntje gister. De OP mag overigens wel eens vernieuwd worden.
  donderdag 11 april 2019 @ 11:42:43 #25
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_186153827
Volgens seizoen weer de twaalfde plek dus aangezien we meer punten verliezen dan Oostenrijk.
  donderdag 11 april 2019 @ 11:45:21 #26
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_186153882
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2019 11:42 schreef Tinos85 het volgende:
Volgens seizoen weer de twaalfde plek dus aangezien we meer punten verliezen dan Oostenrijk.
Ligt eraan hoe goed we het dan doen. We komen wel een stuk dichter bij Oekraïne
pi_186153890
Ajaxgoden _O_
  Forum Admin donderdag 11 april 2019 @ 11:48:14 #28
35723 crew  GGMM
pi_186153948
Zou wel handig zijn als clubs als PSV, en euhm…

PSV volgend jaar ook punten gaat pakken.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  donderdag 11 april 2019 @ 11:54:59 #29
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_186154068
Thanks Feyenoord, uitgeschakeld in de CL en toch nog keihard werken, om vervolgens een uitstekende prestatie te leveren door Napoli met 2-1 te verslaan. Zonder ons had het niet gekund _O_
Makkelijk tweede.
  donderdag 11 april 2019 @ 11:55:59 #30
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_186154093
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 11:48 schreef GGMM het volgende:
Zou wel handig zijn als clubs als PSV, en euhm…

PSV volgend jaar ook punten gaat pakken.
AZ wellicht als ze de groepsfase bereiken en gunstig loten.
pi_186154192
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 11:54 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Thanks Feyenoord, uitgeschakeld in de CL en toch nog keihard werken, om vervolgens een uitstekende prestatie te leveren door Napoli met 2-1 te verslaan. Zonder ons had het niet gekund _O_
:')
blablablabla
  donderdag 11 april 2019 @ 12:04:02 #32
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_186154231
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 11:55 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

AZ wellicht als ze de groepsfase bereiken en gunstig loten.
AZ heeft de laatste jaren op 16/17 na niet echt gebruik gemaakt van hun gunstige lotingen en inmiddels zijn ze afgezakt naar de 118e plek. Dat betekent dus dat ze ongeplaatst gaan zijn in de play-offs.

Feyenoord staat nog altijd gedeeld 68e, dus dat levert vermoedelijk een geplaatste status op in de play-offs voor EL, en met een beetje geluk ook een positie in pot 2. Relevant is wel dat ze goed gaan presteren want het uitstekende 14/15 valt het jaar daarna weg, dus dan zakken ze lekker weg.

PSV heeft ook nog maar twee jaar om iets Europees te gaan winnen, over de laatste drie seizoenen staan ze namelijk precies gelijk met Feyenoord.
Makkelijk tweede.
  donderdag 11 april 2019 @ 12:05:00 #33
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_186154246
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 12:04 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

AZ heeft de laatste jaren op 16/17 na niet echt gebruik gemaakt van hun gunstige lotingen en inmiddels zijn ze afgezakt naar de 118e plek. Dat betekent dus dat ze ongeplaatst gaan zijn in de play-offs.

Feyenoord staat nog altijd gedeeld 68e, dus dat levert vermoedelijk een geplaatste status op in de play-offs voor EL, en met een beetje geluk ook een positie in pot 2. Relevant is wel dat ze goed gaan presteren want het uitstekende 14/15 valt het jaar daarna weg, dus dan zakken ze lekker weg.

PSV heeft ook nog maar twee jaar om iets Europees te gaan winnen, over de laatste drie seizoenen staan ze namelijk precies gelijk met Feyenoord.
Van Feyenoord verwacht ik helemaal niks. Maar die ongeplaatste status van AZ is wel een (groot) nadeel ja.
pi_186154257
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 12:05 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Van Feyenoord verwacht ik helemaal niks.
Van de rest wel dan? :D
blablablabla
  donderdag 11 april 2019 @ 12:06:47 #35
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_186154279
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 12:05 schreef Elan het volgende:

[..]

Van de rest wel dan? :D
Van Ajax en PSV wel, en AZ kan wellicht de groepsfase bereiken en als ze gunstig loten daar wat presteren. Maar dat wordt dus lastig met die ongeplaatste status. Hangt er natuurlijk ook vanaf hoeveel er weggaan bij AZ.
  donderdag 11 april 2019 @ 12:10:03 #36
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_186154320
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 12:05 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Van Feyenoord verwacht ik helemaal niks. Maar die ongeplaatste status van AZ is wel een (groot) nadeel ja.
Ondanks dat Feyenoord lager stond in de ranking hebben ze de afgelopen jaren een stuk meer punten gepakt dan AZ, wat eigenlijk al jaren Europees helemaal niks presteert. Feyenoord heeft het dit jaar laten liggen maar verder valt het wel mee.
Makkelijk tweede.
pi_186154376
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 12:06 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Van Ajax en PSV wel, en AZ kan wellicht de groepsfase bereiken en als ze gunstig loten daar wat presteren. Maar dat wordt dus lastig met die ongeplaatste status. Hangt er natuurlijk ook vanaf hoeveel er weggaan bij AZ.
Feyenoord heeft dit seizoen weliswaar dramatisch gepresteerd maar ook een paar jaar geleden het wel leuk gedaan. Beter dan AZ de afgelopen 10 jaar.

PSV is ook kut. Die vlogen er vorig seizoen uit tegen een club a la Trencin (osijek, wie kent ze niet) , al was het iets minder een anale vernedering dan die 4-0 . En hun hele CL-avontuur was buiten het kwalificeren an sig wat knap was natuurlijk ook behoorlijk treurig.

Bij Feyenoord gaat e.e.a. veranderen dus wellicht komend seizoen weer normaal mee doen.
blablablabla
pi_186154392
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 09:06 schreef dokter.knakworst het volgende:
En volgend seizoen gewoon weer zakken dankzij de tegenvallers van PSV en Feyenoord :')
Zowel PSV en zeker Feyenoord hebben doodeenvoudig de middelen niet mbt vermogen om subtop aan te trekken. Wat dat betreft loopt Ajax nu mijlenver weg. Het is alleen de vraag of spelers wel in de NL competitie willen spelen. Het gaat natuurlijk niet alleen om het aankoopbedrag maar ook salaris en het hoge belastingtarief hier in NL. Nog maar te zwijgen over tv rechten en de sportieve uitdaging in de Nederlandse competitie.

Maar ja, hoe krijg je die competitie op een beter niveau. Want dat Ajax en een matig PSV zoveel punten los staan van nummer 3 is vrij bizar.

Zowel PSV als Feyenoord moeten het geluk hebben een juiste generatie jeugdspelers te hebben. Maar ook daar blijkt Ajax beter in te zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door Cherni op 11-04-2019 12:20:44 ]
  donderdag 11 april 2019 @ 12:35:30 #39
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_186154666
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 12:10 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Ondanks dat Feyenoord lager stond in de ranking hebben ze de afgelopen jaren een stuk meer punten gepakt dan AZ, wat eigenlijk al jaren Europees helemaal niks presteert. Feyenoord heeft het dit jaar laten liggen maar verder valt het wel mee.
In 2016/2017 nog de achtste finale gehaald. Maar het gaat mij niet om het verleden maar over het heden. Ik zie de selectie van Feyenoord voor volgend seizoen niet zo rooskleurig in.
  donderdag 11 april 2019 @ 12:37:00 #40
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_186154692
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 12:13 schreef Elan het volgende:

[..]

Feyenoord heeft dit seizoen weliswaar dramatisch gepresteerd maar ook een paar jaar geleden het wel leuk gedaan. Beter dan AZ de afgelopen 10 jaar.

PSV is ook kut. Die vlogen er vorig seizoen uit tegen een club a la Trencin (osijek, wie kent ze niet) , al was het iets minder een anale vernedering dan die 4-0 . En hun hele CL-avontuur was buiten het kwalificeren an sig wat knap was natuurlijk ook behoorlijk treurig.

Bij Feyenoord gaat e.e.a. veranderen dus wellicht komend seizoen weer normaal mee doen.
Dat zie ik somber in. En PSV heeft wel potentie om punten te pakken volgend jaar, ze hadden dit jaar een zware poule maar anders hadden ze ook wel wat uit kunnen richten.
pi_186154846
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 12:37 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Dat zie ik somber in. En PSV heeft wel potentie om punten te pakken volgend jaar, ze hadden dit jaar een zware poule maar anders hadden ze ook wel wat uit kunnen richten.
Blijft koffiedik kijken.
Hartstikke knap dat Ajax het nu zo goed doet maar nog geen jaar geleden zag de realiteit er nog compleet anders uit

Die verliezen komende zomer sowieso een paar sterkhouders en wat je er voor terughaalt kan bijna alleen maar minder zijn.
Feyenoord acteert sowieso op een veel lager podium en kan het ten opzichte van dit seizoen alleen maar beter doen als je ziet welke clubs daar acteren. Het is redelijk opportunistisch om te denken dat ze in de voorrondes structureel door clubjes als Trencin gaan worden uitgeschakeld.
blablablabla
  donderdag 11 april 2019 @ 12:49:57 #42
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_186154861
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 12:48 schreef Elan het volgende:

[..]

Blijft koffiedik kijken.
Hartstikke knap dat Ajax het nu zo goed doet maar nog geen jaar geleden zag de realiteit er nog compleet anders uit

Die verliezen komende zomer sowieso een paar sterkhouders en wat je er voor terughaalt kan bijna alleen maar minder zijn.
Feyenoord acteert sowieso op een veel lager podium en kan het ten opzichte van dit seizoen alleen maar beter doen als je ziet welke clubs daar acteren. Het is redelijk opportunistisch om te denken dat ze in de voorrondes structureel door clubjes als Trencin gaan worden uitgeschakeld.
Zeker, ik had ook niet gedacht dat Ajax de CL zou halen hoor. Dat laatste zeg ik overigens ook helemaal niet.
pi_186154951
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 12:49 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Zeker, ik had ook niet gedacht dat Ajax de CL zou halen hoor. Dat laatste zeg ik overigens ook helemaal niet.
Nouja, omdat je zegt het somber in te zien zeg maar.
Ik mag toch hopen dat ze zich dit seizoen in elk geval weer kwalificeren voor de groepsfase, en van daaruit zien we wel.
Al zal het (zelfs bij een hele goede prestatie en overwinteren) natuurlijk kattenpis blijven qua punten ten opzichte van wat Ajax dit seizoen binnen heeft geharkt voor het coëfficiënt.
blablablabla
pi_186154971
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 12:37 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Dat zie ik somber in. En PSV heeft wel potentie om punten te pakken volgend jaar, ze hadden dit jaar een zware poule maar anders hadden ze ook wel wat uit kunnen richten.
Tegen Milaan thuis zat het totaal niet mee. PSV met het materiaal dat ze tot hun beschikking hebben zat er niet meer in mbt de CL.

Aan inzet ontbreekt er bij PSV niets. Zonder inzet trek je nooit zoveel wedstrijden naar je toe in de laatste minuten.
  donderdag 11 april 2019 @ 13:01:05 #45
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_186155014
quote:
10s.gif Op donderdag 11 april 2019 12:56 schreef Elan het volgende:

[..]

Nouja, omdat je zegt het somber in te zien zeg maar.
Ik mag toch hopen dat ze zich dit seizoen in elk geval weer kwalificeren voor de groepsfase, en van daaruit zien we wel.
Al zal het (zelfs bij een hele goede prestatie en overwinteren) natuurlijk kattenpis blijven qua punten ten opzichte van wat Ajax dit seizoen binnen heeft geharkt voor het coëfficiënt.
Ja ik zie Feyenoord niet veel punten pakken nee, maar de groepsfase kunnen ze uiteraard wel halen. Dat is volgens mij vooral realistisch. (het is ook al een behoorlijke tijd geleden dat ze een achtste finale hebben gehaald.) Maar ze mogen mij verbazen hoor.
  donderdag 11 april 2019 @ 13:02:57 #46
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_186155038
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2019 12:57 schreef Cherni het volgende:

[..]

Tegen Milaan thuis zat het totaal niet mee. PSV met het materiaal dat ze tot hun beschikking hebben zat er niet meer in mbt de CL.

Aan inzet ontbreekt er bij PSV niets. Zonder inzet trek je nooit zoveel wedstrijden naar je toe in de laatste minuten.
In een gunstige poule hadden ze wel 3e kunnen worden en in de EL nog wat punten kunnen pakken.
  donderdag 11 april 2019 @ 13:19:23 #47
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_186155276
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 12:35 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

In 2016/2017 nog de achtste finale gehaald. Maar het gaat mij niet om het verleden maar over het heden. Ik zie de selectie van Feyenoord voor volgend seizoen niet zo rooskleurig in.
Laatste 32, na een serie tenenkrommend slechte tegenstanders. Maar goed ze wonnen in ieder geval daar nog van.

Begrijp wel dat je weinig verwachtingen hebt van onze selectie volgend seizoen, maak mij daar ook wel zorgen over. Ben bang dat er zo rond de voorronde nog geen sterke selectie staat (als we ons daarvoor plaatsen).

Aan de andere kant, onze zwakste selectie sinds Mario Been trainer weg is was precies ook de enige selectie die Europees overwinterde in de afgelopen 10 jaar.
Makkelijk tweede.
  donderdag 11 april 2019 @ 13:30:13 #48
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_186155454
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 12:05 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Van Feyenoord verwacht ik helemaal niks. Maar die ongeplaatste status van AZ is wel een (groot) nadeel ja.
Ik wel. En nu?
pi_186155461
Als je de clubs ziet waar een Feyenoord (of AZ) tegen zou kunnen loten je daar toch makkelijk van moeten kunnen winnen. Zijn vaak ploegjes met amper de helft qua begroting.

Maar goed, dat roepen we al jaren en elke seizoen gaat het wel ergens enorm mis, of bij voorkeur overal eigenlijk.
Ook bij Ajax trouwens in voorgaande jaren. Het is knap wat men daar nu presteert maar daar zijn natuurlijk ook wat wanprestaties neergezet door de jaren heen in voorrondes tegen marginale tegenstanders.

Blijft een apart fenomeen.
blablablabla
  donderdag 11 april 2019 @ 13:31:28 #50
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_186155471
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 13:30 schreef fetX het volgende:

[..]

Ik wel. En nu?
Ja niks. Je komt een beetje geïrriteerd over omdat ik dit over Feyenoord zeg maar het is enkel mijn bescheiden mening.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')