Sjieke mensen die hautain gedrag vertonen terwijl ze eigenlijk van nieuw geld komen en niet eens Nederlands kunnenquote:Op dinsdag 9 april 2019 22:42 schreef ChevyCaprice het volgende:
Voor sjieke mensen is het “vanieje” en voor simpele mensen is het “vanielje” eigenlijk heel makkelijk dus.
Poll: Hoe spreek jij 'vanille' uit?quote:Op dinsdag 9 april 2019 22:47 schreef heywoodu het volgende:
Matig wel dat er geen poll in de OP staat.
taal is geen democratische aangelegenheid, moira; neem mijn hand en beëindig deze farce, onze aristocratische superioriteit als profeten van het reine woord vaststellendquote:Op dinsdag 9 april 2019 22:50 schreef Moira. het volgende:
[..]
Poll: Hoe spreek jij 'vanille' uit?
• Vanieje
• Vanielje
• Vanille/vaniele
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Maak je daar ook een filmpje van?quote:Op dinsdag 9 april 2019 22:42 schreef Moira. het volgende:
Ik sla m'n hersens in als hij z'n eigen username uitspreekt als 'vanieljekwark'.
amenquote:Op dinsdag 9 april 2019 22:54 schreef Trollscience het volgende:
[..]
taal is geen democratische aangelegenheid, moira; neem mijn hand en beëindig deze farce, onze aristocratische superioriteit als profeten van het reine woord vaststellend
ik heb zo veel hersens dat ik daar 2 handen voor nodig heb dus neequote:Op dinsdag 9 april 2019 22:54 schreef BijzonderSuf het volgende:
[..]
Maak je daar ook een filmpje van?
Buiten dat @Vanillekwark natuurlijk níet zo'n tokkie is die 'vanielje' zegt.quote:Op dinsdag 9 april 2019 22:55 schreef Moira. het volgende:
[..]
amen
[..]
ik heb zo veel hersens dat ik daar 2 handen voor nodig heb dus nee
Ben je nu al aan het terugkrabbelen?quote:Op dinsdag 9 april 2019 22:55 schreef Moira. het volgende:
ik heb zo veel hersens dat ik daar 2 handen voor nodig heb dus nee
Die gozert komt toch uit Limburg?quote:Op dinsdag 9 april 2019 22:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Buiten dat @:Vanillekwark natuurlijk níet zo'n tokkie is die 'vanielje' zegt.
Ik mag toch hopen van niet, zeg.quote:Op dinsdag 9 april 2019 22:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Buiten dat @:Vanillekwark natuurlijk níet zo'n tokkie is die 'vanielje' zegt.
Dat is niet echt veelbelovendquote:Op dinsdag 9 april 2019 22:56 schreef BijzonderSuf het volgende:
[..]
Die gozert komt toch uit Limburg?
Bedankt, vrind. Iemand die waarde hecht aan de feiten die voor hem liggen.quote:Op dinsdag 9 april 2019 22:57 schreef PiyeReloaded het volgende:
Het is vanieje, de ll is in dit woord de Spaanse j-klank (de Fransen hebben het uit het Spaans en wij weer uit het Frans, de Fransen spreken het ook als j-klank uit). Vernederlandsen tot een normale dubbele l is nog wel oké, maar lj is gewoon dom. Eens met TS.
Ik heb een hekel aan profetenquote:Op dinsdag 9 april 2019 22:54 schreef Trollscience het volgende:
[..]
taal is geen democratische aangelegenheid, moira; neem mijn hand en beëindig deze farce, onze aristocratische superioriteit als profeten van het reine woord vaststellend
SNAPJE?quote:Op dinsdag 9 april 2019 22:57 schreef d4v1d het volgende:
Ik had LH hoger zitten. Dit is toch diep triest.
Slechte verliezer is het.quote:Op dinsdag 9 april 2019 23:01 schreef Moira. het volgende:
[..]
Hork is gewoon druk met allerlei kloontjes aan het stemmen.
LIMBURGquote:Op dinsdag 9 april 2019 23:00 schreef Moira. het volgende:
Eigenlijk zouden alle 'vanielje'-zeggers ook ff moeten roepen in welke provincie ze wonen.
Ben benieuwd of 't net iets is als friet/patat, waarbij ik voor de friet-zeggers nog meer respect kan opbrengen dan voor de vanielje-zeggers
Maar Hork komt uit Noord-Holland dus het is ook geen Belgending. De Belgen zeggen ook gewoon vanieje of vanille.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |