Ik sla m'n hersens in als hij z'n eigen username uitspreekt als 'vanieljekwark'.quote:
Lloret is dezelfde Spaanse LL als in vanille, een uitspraak die voor ons meer als J klinkt dan als LJ, ondanks dat de Spaanse J-uitspraak misschien net iets anders klinkt dan onze J.quote:Op dinsdag 9 april 2019 22:35 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar dat is stiekem toch wél ongeveer juist? Niet dat ik het zeker weet, maar ik dacht wel eens gelezen dat het niet een 100% J is, maar een soort 'zachte LJ' ofzo. In elk geval geen volle L. En het is vanieje.
Dat verklaart.quote:Op dinsdag 9 april 2019 22:42 schreef ChevyCaprice het volgende:
Voor sjieke mensen is het “vanieje” en voor simpele mensen is het “vanielje” eigenlijk heel makkelijk dus.
Sjieke mensen die hautain gedrag vertonen terwijl ze eigenlijk van nieuw geld komen en niet eens Nederlands kunnenquote:Op dinsdag 9 april 2019 22:42 schreef ChevyCaprice het volgende:
Voor sjieke mensen is het “vanieje” en voor simpele mensen is het “vanielje” eigenlijk heel makkelijk dus.
Poll: Hoe spreek jij 'vanille' uit?quote:Op dinsdag 9 april 2019 22:47 schreef heywoodu het volgende:
Matig wel dat er geen poll in de OP staat.
taal is geen democratische aangelegenheid, moira; neem mijn hand en beëindig deze farce, onze aristocratische superioriteit als profeten van het reine woord vaststellendquote:Op dinsdag 9 april 2019 22:50 schreef Moira. het volgende:
[..]
Poll: Hoe spreek jij 'vanille' uit?
• Vanieje
• Vanielje
• Vanille/vaniele
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Maak je daar ook een filmpje van?quote:Op dinsdag 9 april 2019 22:42 schreef Moira. het volgende:
Ik sla m'n hersens in als hij z'n eigen username uitspreekt als 'vanieljekwark'.
amenquote:Op dinsdag 9 april 2019 22:54 schreef Trollscience het volgende:
[..]
taal is geen democratische aangelegenheid, moira; neem mijn hand en beëindig deze farce, onze aristocratische superioriteit als profeten van het reine woord vaststellend
ik heb zo veel hersens dat ik daar 2 handen voor nodig heb dus neequote:Op dinsdag 9 april 2019 22:54 schreef BijzonderSuf het volgende:
[..]
Maak je daar ook een filmpje van?
Buiten dat @Vanillekwark natuurlijk níet zo'n tokkie is die 'vanielje' zegt.quote:Op dinsdag 9 april 2019 22:55 schreef Moira. het volgende:
[..]
amen
[..]
ik heb zo veel hersens dat ik daar 2 handen voor nodig heb dus nee
Ben je nu al aan het terugkrabbelen?quote:Op dinsdag 9 april 2019 22:55 schreef Moira. het volgende:
ik heb zo veel hersens dat ik daar 2 handen voor nodig heb dus nee
Die gozert komt toch uit Limburg?quote:Op dinsdag 9 april 2019 22:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Buiten dat @:Vanillekwark natuurlijk níet zo'n tokkie is die 'vanielje' zegt.
Ik mag toch hopen van niet, zeg.quote:Op dinsdag 9 april 2019 22:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Buiten dat @:Vanillekwark natuurlijk níet zo'n tokkie is die 'vanielje' zegt.
Dat is niet echt veelbelovendquote:Op dinsdag 9 april 2019 22:56 schreef BijzonderSuf het volgende:
[..]
Die gozert komt toch uit Limburg?
Bedankt, vrind. Iemand die waarde hecht aan de feiten die voor hem liggen.quote:Op dinsdag 9 april 2019 22:57 schreef PiyeReloaded het volgende:
Het is vanieje, de ll is in dit woord de Spaanse j-klank (de Fransen hebben het uit het Spaans en wij weer uit het Frans, de Fransen spreken het ook als j-klank uit). Vernederlandsen tot een normale dubbele l is nog wel oké, maar lj is gewoon dom. Eens met TS.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |