In de strijd om annexatie van gemeentes ben ik er van overtuigd dat Rotterdam uiteindelijk zal winnen.quote:Op dinsdag 9 april 2019 11:53 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Beter gewoon alles buiten Den Haag annexeren.
Ben je ook bereid om meer belasting te betalen daarvoor?quote:Op dinsdag 9 april 2019 11:40 schreef PiyeReloaded het volgende:
en ook gelijk stukken Noordzee droogleggen. Voor het vaderland!
Jazeker. Maar nog beter zou zijn om met de natuurlijke rijkdommen van onze nieuw verworven stukken Nederland in het oosten en zuiden de schatkist wat te spekken.quote:Op dinsdag 9 april 2019 11:59 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Ben je ook bereid om meer belasting te betalen daarvoor?
Jij bent dus zo iemand die ik bedoel. We moeten meer land hebben, niet minder!quote:Op dinsdag 9 april 2019 12:02 schreef pferdfahrer het volgende:
Limburg mogen ze wat mij betreft annihileren. Op de provinciegrenzen op strategische plekken een kernbom onder de grond laten afgaan en af laten zinken tot de kern van de aarde waar het zichzelf oplost en dan vullen met water voor een mooi groot thermal zee.
Eigenlijk moet Pruisen gewoon weer opgericht worden. De huidige pussy-Duitsers zijn de naam Germaan niet waard!quote:Op dinsdag 9 april 2019 11:57 schreef Sicstus het volgende:
Er valt wel wat te zeggen om de gebieden die cultuurhistorisch gezien meer bij de Lage Landen horen dan bij Duitsland, te annexeren. Tenslotte heeft Pruisen zich dat destijds zomaar toegeeigend.
Iedereen weet dat Nederlands slechts een of ander raar moerasdialect van het Duits is. Sofort heim ins reich met die rare kustbewoners.quote:Op dinsdag 9 april 2019 11:57 schreef Sicstus het volgende:
Er valt wel wat te zeggen om de gebieden die cultuurhistorisch gezien meer bij de Lage Landen horen dan bij Duitsland, te annexeren. Tenslotte heeft Pruisen zich dat destijds zomaar toegeeigend.
Dat is dus pertinent niet waar. Het Nederlands is op een vrij normale wijze ontwikkeld uit het oorspronkelijke West-Germaans. Het zijn juist de Duitsers die een potje hebben gemaakt van hun taal, met die afschuwelijke Tweede Germaanse klankverschuiving.quote:Op dinsdag 9 april 2019 12:07 schreef Nobu het volgende:
[..]
Iedereen weet dat Nederlands slechts een of ander raar moerasdialect van het Duits is. Sofort heim ins reich met die rare kustbewoners.
Je bedoelt dat de afgelegen kuststreken de boot gemist hebben doordat ze in complete isolatie op hun terp zaten. Nederland is gewoon het Drenthe van Duitsland.quote:Op dinsdag 9 april 2019 12:13 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Dat is dus pertinent niet waar. Het Nederlands is op een vrij normale wijze ontwikkeld uit het oorspronkelijke West-Germaans. Het zijn juist de Duitsers die een potje hebben gemaakt van hun taal, met die afschuwelijke Tweede Germaanse klankverschuiving.
Welnee, die klankverschuiving is historisch gezien ongeveer halverwege Zuid en Noord-Duitsland gestopt. Dus zijn het in feite alleen de Zuid-Duitsers die hun germaanse taal spreken alsof ze een spraakgebrek hebben; Noord-Duitsland, de Nederlanden en Engeland zijn ervan verschoond gebleven. Helaas is in de moderne tijd via het schoolsysteem ook het noorden van Duitsland ermee besmet, dat wel.quote:Op dinsdag 9 april 2019 12:16 schreef Nobu het volgende:
[..]
Je bedoelt dat de afgelegen kuststreken de boot gemist hebben doordat ze in complete isolatie op hun terp zaten. Nederland is gewoon het Drenthe van Duitsland.
Nu Noordwest-Duitsland nog. En uiteraard hebben die inteeltchavs op dat eiland die klankverschuiving ook niet meegemaakt, die wonen nog veel afgelegener.quote:Op dinsdag 9 april 2019 12:20 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Welnee, die klankverschuiving is historisch gezien ongeveer halverwege Zuid en Noord-Duitsland gestopt. Dus zijn het in feite alleen de Zuid-Duitsers die hun germaanse taal spreken alsof ze een spraakgebrek hebben; Noord-Duitsland, de Nederlanden en Engeland zijn ervan verschoond gebleven. Helaas is in de moderne tijd via het schoolsysteem ook het noorden van Duitsland ermee besmet, dat wel.
Plus dat Den Nederlanden een totaal andere geschiedenis hebben doorgemaakt waarbij ons zeevarend en koloniaal rijk ons veel wereldwijzer maakten dan die Hunnen.quote:Op dinsdag 9 april 2019 12:13 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Dat is dus pertinent niet waar. Het Nederlands is op een vrij normale wijze ontwikkeld uit het oorspronkelijke West-Germaans. Het zijn juist de Duitsers die een potje hebben gemaakt van hun taal, met die afschuwelijke Tweede Germaanse klankverschuiving.
quote:Op dinsdag 9 april 2019 12:43 schreef vogeltjesdans het volgende:
Limburg een groot hertogdom. Met mij als leider natuurlijk.
Ik denk dat dit stuk mooi laat zien dat het ook voor de Duitsers en Belgen (of zoals ik ze graag noem: toekomstige Nederlanders) gewoon fijner is om bij ons mooie landje te mogen horen.quote:
Heb je het wel gelezen? Beide dorpen vierden feest dat ze weer duits werden.quote:Op dinsdag 9 april 2019 14:06 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Ik denk dat dit stuk mooi laat zien dat het ook voor de Duitsers en Belgen (of zoals ik ze graag noem: toekomstige Nederlanders) gewoon fijner is om bij ons mooie landje te mogen horen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |