abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 mei 2019 @ 11:57:42 #176
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_186878004
Bohh, mijn kleine bollie haar neus en keelamandelen gaan eruit!

Ze heeft merkbaar last van die dingen, 'mama, ik heb daar zo'n pijn', wijzend naar een plek achterin de keel. Ik kan het me indenken, want ik heb ze zelf ook even gezien gisteren en ze zijn enorm! Volgende week hebben we een voorlichtingmiddag en een check bij de anesthesist en hopelijk komt het groene licht dan snel voor haar..
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_186878164
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2019 10:30 schreef watmoetikkiezen het volgende:
ja, die stereotypen blijven toch ergens hangen op een of andere manier.. gek is dat..
mijn kleuter is trouwens verontwaardigd dat hij later geen baby in zijn buik kan krijgen. En hij durft nu geen jurk meer aan naar school want dan wordt hij door M "verpest". Diezelfde M had trouwens gister zelf een jurk aan naar school..
(Voor L is een jurk iets wat je aandoet als het feest is, want dat doen mama en grote zus ook).
Zo had mijn zesjarige medelijden met haar opa.
Ze ging uitleggen waar vagina's en piemeltjes voor waren.
.
Meisjes kunnen met hun vagina plassen en baby's krijgen en voor opa was het toch wel zielig dat hij er alleen maar mee kon plassen.
pi_186878180
Rijst, :*
  donderdag 16 mei 2019 @ 12:10:42 #179
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_186878205
Spannend, Rijst!
KuikenGuppy
  donderdag 16 mei 2019 @ 13:36:27 #180
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_186879735
O rijst, hopelijk is ze snel aan de beurt.
Bij N zijn ze er vorig jaar uit gegaan (keel en neus) en een dag later stond ze al weer met oma in de speeltuin. Hopelijk gaat het bij jullie net zo goed!
pi_186879994
Rijst, bij T zijn ze er ook uitgegaan 2 jaar geleden. Niet omdat ze pijn deden, maar omdat hij er slaapapneu door kreeg. Achteraf gezien praatte hij er ook erg schor/nasaal door. De eerste uren na de operatie zijn over het algemeen ellendig door de pijn en narcose en dan verplicht moeten drinken. Ik vond dat heel naar om te zien. Daarna gaat het over het algemeen gelukkig bij de meeste kinderen al snel beter. Ik hoop dat het mee gaat vallen voor jullie mini en dat ze snel aan de beurt is. :*

Ik heb net een eerste voetbaltenue van een club voor T gekocht. Zijn papa is voor Feyenoord, maar T is toch echt voor Ajax, dus het werd een Ajax tenue. Ik ben heel benieuwd wat T ervan gaat vinden.
Als hij de kans krijgt loopt hij elke dag in zijn oranje voetbalpakje wat ik voor 5 euro bij Zeeman scoorde, dus zo'n echt tenue wat hetzelfde is als de echte spelers vindt hij vast helemaal de bom. Zelf vind ik het eigenlijk niet echt mooi, maar ik vind het erg goed dat hij een eigen stijl aan het ontwikkelen is, dus daarom support ik het wel.
pi_186880314
Sjaak koos gister in de Efteling vlindervleugels voor op zijn rug, die zijn roze met geel en glitters enzo O+ Hij was er zo ontzettend blij mee O+ “Kijk mama, deze vond ik het mooiste.”
Mijn moeder kreeg een rolberoerte, want die denkt nog heel erg in die stereotypen.

Succes Rijst, ik hoop dat er snel groen licht komt.
  donderdag 16 mei 2019 @ 14:55:21 #183
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_186881050
Groot gelijk Sjaak, die zijn ook mooi!
KuikenGuppy
pi_186881885
Wat heerlijk dat hij gewoon zijn eigen ding doet MC. O+

Mijn T heeft heel lang gezellig in jurken van zijn zus rondgewandeld en roze was zijn lievelingskleur, maar inmiddels is roze voor meisjes en jurken zijn al helemaal uit den boze. Ik vind het heel jammer, het pure en onschuldige is eraf, zo voelt het. En dat allemaal omdat blijkbaar andere ouders speelgoed/kleding blijkbaar wel in hokjes plaatsen. :{
pi_186883001
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2019 15:39 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wat heerlijk dat hij gewoon zijn eigen ding doet MC. O+

Mijn T heeft heel lang gezellig in jurken van zijn zus rondgewandeld en roze was zijn lievelingskleur, maar inmiddels is roze voor meisjes en jurken zijn al helemaal uit den boze. Ik vind het heel jammer, het pure en onschuldige is eraf, zo voelt het. En dat allemaal omdat blijkbaar andere ouders speelgoed/kleding blijkbaar wel in hokjes plaatsen. :{
Jammer is dat.

Mijn zoon vroeg zich van de week hardop af waarom er eigenlijk jongens zijn die van paars houden want paars is toch een meisjeskleur?
En waarom een jongetje bij de zwemles een staartje heeft en oorbellen? Want dat is voor meisjes.

Tja, ik begrijp het wel, dat laatste. Dat ziet hij natuurlijk het meest. Maar probeer hem wel uit te leggen dat je moet doen wat je leuk en mooi vindt. Niet wat standaard is of wat je het meeste ziet. Zoiets.
pi_186884577
t is volgens mij niet eens dat dat echt komt doordat andere ouders echt dat verschil tussen jongens en meisjes belangrijk vinden..maar volgens mij zijn sommige kleuters gewoon heel erg op zoek naar de verschillen en komen dan snel bij de cliché s..zoals bij exode dat papa s niet koken bijvoorbeeld..

of nou ja t gebeurt ook wel onbewust denk ik idd.. mijn dochter was op de nso eens aan t tekenen. Het poppetje had nog geen haar en daar begon ze aan. vroeg de juf: en? is t een meisje of een jongetje? mijn dochter zei niets maar tekende lang haar
Toen kon ik niet laten om te zeggen ah kijk, ik denk een jongen met lang haar..
pi_186884705
maar ach mijn sociale, gevoelige, zorgzame jongetje houd van autoos, dinoos, eenhoorns, jurken en wil graag lang haar..(en durft bv met 4 pas net op de loopfiets)
Mijn stoere ietwat sociaal onhandige meisje houdt van glitters, eenhoorns, frozen, dinoos, mooie jurken en wil graag kort haar (en fietste met 3,5 zonder zijwieltjes en t liefst off road).
Volgens mij (en mijn betrouwbare steekproef n=2) zijn de verschillen binnen de groepen jongens /meisjes dus groter dan tussen de groepen..
pi_186885940
Mweh Ik weet het even niet meer hoor.

Sac Heeft zo nu en dan last van oogpijn vaak icm overgeven.

Nu was het wel heel heftig paracetamol bleef niet binnen dus maar snel zetpillen wezen kopen.

Ik vind het klinken als migraine maar dat past niet bij haar leeftijd.

Huisarts en oogarts konden niks vinden maar heb nu toch maar weer een afspraak bij de ha gemaakt. Ook met het verhaal van haar klasgenootje nog in ons hoofd.
pi_186895069
FR wat naar, ik snap heel goed dat je je daar zorgen om maakt. Zeker met het verhaal van het klasgenootje in je achterhoofd. Hoe klein de kans ook is, als ouder laat zoiets je niet los. Goed dat je een nieuwe afspraak bij de ha hebt gemaakt.

(In)spanningshoofdpijn zorgt trouwens ook voor oogpijn en overgeven, dat lijkt qua symptomen wel wat op migraine maar heeft wel een andere oorzaak.
  vrijdag 17 mei 2019 @ 10:01:08 #190
171422 LadyBlack
paint it black
pi_186903311
Ferrari, ik heb ook eens gegoogled naar migraine en het komt wel degelijk voor bij jonge kinderen hoor. Zou het zeker nog eens laten nakijken.

E heeft twee keer echt 1 of 2 dagen overgegeven en vreselijke hoofdpijn gehad. Zo ontzettend sneu om te zien, en inderdaad de sinaspril er gelijk weer uitgegooid....

Ik ben er nog niet achter of dat migraine is geweest maar ik ben er wel heel alert op.
pi_186931653
Ik ga het maandag wel horen. Gisteren had ze nog wat last nu niks meer.
pi_186980079
Verwijzing naar de kinderarts.
pi_186992976
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 10:45 schreef ferrari_rood het volgende:
Verwijzing naar de kinderarts.
Fijn dat je een doorverwijzing hebt gekregen. Ik hoop dat de kinderarts kan helpen.

Wat is de kleutertijd zwaar maar leuk zeg! Iedere dag nieuwe ontwikkelingen in het brein van Sjaak, ik kan hem soms nauwelijks bijhouden. Hij is begonnen met lezen en schrijven enzo, “maar wel alleen kleine en medium woorden hoor mama”. ^O^
Hij vindt het leuk om te klussen in en rond het huis met ons, om in de tuin te werken en om rondjes door de wijk te fietsen (met zijwieltjes, maar dat deert hem niet). Hij heeft een vriendje van 7 jaar wat 2 huizen verderop woont en samen hebben ze dezelfde interesses. En hoezee, hij vindt kleuren ineens leuk! Kleurt wel 5 kleurplaten per dag, en dat al 3 weken achter elkaar.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186993824
Wanneer kun je terecht bij de kinderarts, f_r?

Leuk wat Sjaak allemaal kan ineens! En ook fijn van je spoiler, MwC. Hopelijk werkt het harde werken van iedereen zijn vruchten af.

Ik vind het best hard werken, met een schoolgaande kleuter. Er blijft zo weinig tijd over na de BSO, hij moet dan zo snel al naar bed om genoeg te kunnen slapen... En hij is ook doodop, hoor. Maar de verhalen over school O+ en de dingen die hij ineens kan en doet O+
pi_186997670
FR fijn dat ernaar gekeken gaat worden. Ik hoop dat jullie snel terecht kunnen bij de kinderarts.

MC wat fijn dat het goed gaat met Sjaak. De uitbreiding van uren gaat ineens best snel.

Hupje het is ook best druk hoor, zo'n schoolgaand kind. En helemaal met BSO is de avond erg snel voorbij. Jullie vinden vast ook snel weer een soort nieuw ritme hierin. :)

In ons dorp is het deze week de week van de avondvierdaagse. Gisteren was de eerste dag en de kleuters vonden het erg leuk en liepen goed mee. Ze moeten toch na een hele dag school en BSO nog even 5km lopen en ik snap dat dat voor de kleintjes nog best een opgave is. Hopelijk blijven ze komende dagen met net zoveel plezier lopen. Ik vind het altijd een hoop gedoe en gehaast rondom etenstijd enzo, maar het meedoen is toch ook wel weer heel gezellig. O+
pi_186999333
FR, heb je enig idee wanneer je terecht kan? Wel fijn dat het goed onderzocht wordt nu.
Ik had als kind enorm veel hoofdpijn en misselijk, nog steeds met fasen.Dat komt uit de schouders en nek bij mij. Inderdaad zoals hier gezegd spanningshoofdpijn.Het is goed dat wordt gekeken wat het kan zijn en wat ook niet. Het is naar om je zo te voelen en om je kind zo te zien.

B is echt doodop, ik krijg hem 's ochtends amper uit bed. Bloed sjago ook 's ochtends en met het naar bed gaan. Huilen om alles, gillen, niet luisteren, alles komt voorbij. Hij slaapt gewoon 12,5 uur 's nachts en we houden het bewust rustig buiten school en de BSO om.
Ik hoop dat ie snel weer bijtrekt want het is gewoon nog 8,5 week tot de zomervakantie...

Hier is het ook avondvierdaagse Nikki, ze komen elke avond door onze straat, wij wonen dichtbij het start/eindepunt. B is boos dat ie niet mag lopen, maar hier is het pas vanaf groep 3 mogelijk. En als ik zie hoe hij nu dus is, is het maar goed ook dat hij niet meeloopt.
Wel stoer weer van T en S hoor, vorig jaar liepen ze ook mee toch?
pi_186999922
Exode wat sneu dat B zo moe is. Dan is 8.5 week tot de zomervakantie nog wel een behoorlijk eind.

T en S liepen vorig jaar inderdaad ook mee met de vierdaagse, alleen sneden we toen nog af en toe een stukje af. :+ Ze liepen toen gemiddeld denk een kilometer of 3 per dag.
S zei vanmorgen dat hij het wel heel lang vond duren en dat hij nog niet weet of hij vanavond wel mee gaat. Ik ben benieuwd of hij vanavond nog zin heeft.
pi_186999997
24 juni kunnen we terecht.

Wat gaat Sjaak goed mwc. Hopelijk gaat de stijgende lijn door.

Arme B zo moe. Dat weer helpt ook niet mee.

Sac zat van de week op d'r stoel ik heb een paspoort en een prik in mijn arm gehad ik ben klaar voor vakantie.
pi_187042092
Het is officieel: wij hebben een Don Juan gebakken. Hij had gisteren met 3 meisjes afgesproken. Stond ik daar met Juul, B, 3 meisjes en 3 moeders.... De moeders konden er gelukkig om lachen. Want B mag maar 1 kindje meenemen, ik heb mijn handen al vol aan 2 kleuters en 1 baby :@

Oh en eigenlijk zou hij helemaal niet afspreken want hij wilde zoooooo graaaaag met zijn moeder (mij dus) spelen. Ik werd zo ingeruild. _O-
pi_187048712
Heftig hoor, zo'n avondvierdaagse Nikki!

I heeft met moederdag 12 km gefietst, heen en weer naar mijn ouders. Heen door de duinen, O+ .
Op de terugweg had ze het wel even zwaar, maar toen hebben we spelletjes gedaan, zoals ik zie zie wat jij niet ziet.

De dagen erna merkte ik wel dat het er behoorlijk had ingehakt. Ze was er echt nog behoorlijk moe van. Zo'n avondvierdaagse lijkt me dus ook wel heel pittig.

Exode, een player hoor. Straks gaan die meiden in z'n klas hem een keertje flink terug dissen. :') . :D .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')