Ik vond Indische waterlelies engquote:Op donderdag 30 mei 2019 12:34 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik snap van een school niet dat je die lange rijen aan wil gaan met een klas, ook al zijn ze in groepjes gedeeld. Lijkt me meer stress dan plezier opleveren. Zeker met bv een busreis van een uur heen en terug.
Ik weet van vroeger dat we naar Blijdorp zijn geweest, en pas met 6/7 jaar naar de Efteling. Ik had over de heks van Hans en Grietje gehoord. Als de dood was ik
Nou ja het is dus normaal ook nooit zo, de school bestaat 25 jaar en de oudercommissie heeft dit zo bedacht. Er zijn best veel kindjes op school waar ze dit normaal niet kunnen betalen.quote:Op donderdag 30 mei 2019 11:27 schreef Franny_G het volgende:
Ik vind het ook maar niks en onnodig, als school met kleuters naar grote pretparken gaat als de Efteling. Ik zou het ook niet leuk vinden omdat ik daar zelf nog niet eens geweest ben met haar en dat ze dan wel met anderen daar voor het eerst is. Ik verzet me ook een beetje tegen het idee dat het allemaal groots en groot moet zijn, en dat al voor die kleintjes.
MevrCactus, wat ontzettend rot dat het zo gaat. Ik hoop erg dat hij zijn plekje gaat vinden.
Toen wij er van de zomer waren, stond er een uur rij voor die bootjes rond die walvis. Echt absurd.quote:Op donderdag 30 mei 2019 13:32 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Nou ja het is dus normaal ook nooit zo, de school bestaat 25 jaar en de oudercommissie heeft dit zo bedacht. Er zijn best veel kindjes op school waar ze dit normaal niet kunnen betalen.
Andere jaren hebben de kleuters kleuterfeest, op school of bij school.
Het is dus een uitzondering. En Melba’s juffen kennende maken ze echt veilige en kleine groepjes. @:roomsnoes ze hebben het in de klas ook gehad over het sprookjesbos vooral, lange rijen zal geen sprake van zijn. Herinner me dat ik als kind ook met de basisschool er geweest ben, in groep drie. Herinner ik me niks meer van!
We zijn zelf met hem geweest toen hij 1,5 was. En hij is er nu al mee bezig en enorm verheugd dus ik gun het hem van harte. Maar tegelijk vind ik het spannend.
Volgens mij wij ook niet, ik kan iig niet bedenken waar we dan heen zijn gegaan.. Toch eens mijn moeder vragen.quote:Op donderdag 30 mei 2019 15:06 schreef Lemijn het volgende:
Wij hadden geeneens schoolreisjes! Dus ik lees maar mee om mezelf vast voor te bereiden... maar ben ik de enige die het fenomeen niet van eigen ervaring kent?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus ja, ze zijn nog klein maar stiekem worden ze gewoon echt al groot..
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
quote:Op donderdag 30 mei 2019 16:45 schreef Franny_G het volgende:
Ja, dat is fijn, als de ouders die meegaan leuke foto's doorsturen.. Zo kreeg ik laatst bij een oervervelende studieochtend supermooie foto's op m'n telefoon van de sportdag van I.
.
Ik vind dat overigens ook nog wel een verschil hoor. Jongste kleuters in vergelijking met ruim 5/richting 6. Ik zie het ook in de groep 1/2 van I. I heeft een vriendinnetje van 6 en dan zie/merk je het verschil wel. Ze groeien zo vlak na die vijfde verjaardag ook zo enorm. Zowel fysiek als mentaal. I zat afgelopen week aan tafel over haar dag op school te vertellen alsof ze al helemaal een basisschoolkind was. Ze hadden met water experimenten gedaan, wat blijft drijven en wat niet, en hoe werkt dat, en dat kon ze allemaal precies aan ons uitleggen.
Verder namen we vandaag haar kledingkast door. Ze paste jurkjes van vorige zomer en ze deed ook even het jurkje aan dat ze kreeg op haar derde verjaardag. Dan staat er voor mijn gevoel ineens een halve tiener voor m'n neus..
Mooi meisje zegSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus ja, ze zijn nog klein maar stiekem worden ze gewoon echt al groot..
![]()
Haha daar heeft mijn kleuter juist weer geen geduld voor, die neemt twee slokken appelsap, een halve bitterbal en dan wil hij weer rennennnnnnnnnnnquote:Op vrijdag 31 mei 2019 09:15 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Wat een leuke uitjes allemaal, de mijne heeft daar geen geduld voor ofzo..![]()
Wij gaan graag met de metro naar de stad en gaan dan op een terrasje wat drinken. Het liefst met een portie bitterballen of een broodje met een smeerseltje. Dat vindt ze zo leuk en knusen anders strijken we graag neer bij de Bagels & Beans
![]()
Het zijn toch zaken die los van elkaar staan. Ik zou als directie van een school denk ik een stokje steken voor zo'n soort constructie. Toch een beetje een 'all animals are equal etc.' gedoetje. Maar ja, gelukkig zit ik niet in de directie van een school.quote:Op zondag 2 juni 2019 22:05 schreef Kyara het volgende:
In de ouderraad zitten ouders die zich het hele jaar voor school inzetten. En het schoolreisje wordt meestal gezien als een leuk iets waarvoor ouders in de rij staan om mee te mogen. Ook ouders die de rest van het jaar niet kunnen of willen helpen.
8 vd 10 ouders wil mee op schoolreis en 2vd 10 willen luizenpluizen of opruimen na kerstvieringen, dan mogen die 2 wmb eerder mee op schoolreis dan die 8 die alleen voor schoolreis vooraan staan.quote:Op maandag 3 juni 2019 00:02 schreef Fazzoletti het volgende:
Waarom zou er een beloning moeten zitten in de mate waarop je je inzet op de school van je kind?
Je inzet zou toch voort moeten komen uit het feit dat je tijd en zin hebt om je in te zetten. Nu klinkt het alsof je door mee te helpen bij ‘minder leuke dingen’ dit gecompenseerd kan worden door het schoolreisje.
Dit idd.quote:Op maandag 3 juni 2019 07:55 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
8 vd 10 ouders wil mee op schoolreis en 2vd 10 willen luizenpluizen of opruimen na kerstvieringen, dan mogen die 2 wmb eerder mee op schoolreis dan die 8 die alleen voor schoolreis vooraan staan.
Misschien eens je plekje 'afstaan' aan iemand die wel bijvoorbeeld aan het luizenpluizen is?quote:Op maandag 3 juni 2019 08:10 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ik vind het bij ons op school ook niet helemaal eerlijk. Ik zit niet in de ouderraad, doe niet aan luizenpluizen (daar zijn genoeg ouders voor) en ben geen klassenouder (die hebben we überhaupt niet). Maar ik ben wel degene die bij elke spelletjesochtend, uitje of whatever er nog meer is, er is. Ik rij de kleuters naar de boerderij, loop mee naar het bos, naar een restaurant, help met de Koningsspelen, help de juf een ochtend in de klas omdat ze geblesseerd is, maak de school schoon bij de start vd zomervakantie, help met de kerstversiering, help met het opruimen van de kerstversiering en noem maar op. Zonder beloning. Waarom mag ik, en met mij zijn er nog meer ouders die hier altijd bij helpen, dan niet mee op schoolreisje? Voelt niet helemaal fair dat de luizenpluizers dan wel standaard mee mogen.
Hoe bedoel je?quote:Op maandag 3 juni 2019 08:46 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Misschien eens je plekje 'afstaan' aan iemand die wel bijvoorbeeld aan het luizenpluizen is?
Je kunt je haast voorstellen dat iemand zegt: "kom, laten we gewoon nadoen hoe het op een school gaat, da's leuke satire voor op tv"quote:Op maandag 3 juni 2019 09:21 schreef Stormqueen het volgende:
Jeetje, ik wist niet dat hier ook al halve oorlogen om gevoerd werdenik leer hier soms meer dan op het schoolplein zelf
![]()
quote:Op maandag 3 juni 2019 09:32 schreef Burdie het volgende:
[..]
Je kunt je haast voorstellen dat iemand zegt: "kom, laten we gewoon nadoen hoe het op een school gaat, da's leuke satire voor op tv".
Het gaat om één schoolreisje per jaar (bij ons zelfs eens in de twee jaar), waarbij ouders die meegeholpen hebben op school eerst gevraagd worden, voordat de andere ouders kunnen intekenen om mee te gaan. Het is niet alsof "meegaan met het schoolreisje" als enige en ultieme beloning wordt gezien door de ouders die zich inzetten in OR, MR, als klassenouder of luizenmoeder, of dat het gaat om een uitkering ter hoogte van de Balkenendenorm ofzoquote:Op maandag 3 juni 2019 09:23 schreef Franny_G het volgende:
Ik vind dat hele punt van beloningen en schoolreisjes als een soort 'ultiem' ding om mee te gaan nogal kinderachtig, eigenlijk.
Bi-zar dit!quote:Op maandag 3 juni 2019 09:32 schreef exode het volgende:
Ik wist ook niet dat het zo erg was, maar op school van mijn vrouw is er gescholden door ouders, gedreigd, fysiek contact, noem het maar op. Dat ging over de Kerstmusical overigens
Je moet als niet/parttime werkende moeder natuurlijk ergens je eigenwaarde aan kunnen ontlenen.quote:Op maandag 3 juni 2019 09:37 schreef Stormqueen het volgende:
[..]![]()
Ja nee, de luizenmoeder kijk ik óók al niet, ik ben echt volslagen afhankelijk van jullie
Maar nu weet ik wél waarom de mama van Mauws bff nooit de klas uit gebonjourd wordt om half negen en ik wel, want zij is bij haar oudste dochter klassenouder geweest en heeft daarmee dus klaarblijkelijk privileges verworven.
oh, wat voelen we ons weer verheven boven de massa!quote:Op maandag 3 juni 2019 09:41 schreef Burdie het volgende:
[..]
Je moet als niet/parttime werkende moeder natuurlijk ergens je eigenwaarde aan kunnen ontlenen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |