abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186247338
Nog gefeliciteerd LB!

A. is volgende week jarig, ook 6.

Wat geef je een 6 jarige jongen die al bedolven is onder het speelgoed? -O- :')
pi_186247581
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 09:41 schreef LadyBlack het volgende:
Oei LE, ik kan me voorstellen dat je de bui alweer zag hangen :X Maar ook hier is het, het slaan daargelaten, wel herkenbaar hoor! E houdt het heel veilig bij het statement dat ze nog niet kan lezen en schrijven oO<

Loj, wat prachtig mooi dat hij dat zo letterlijk zei O+ Daar doe je het voor he! ^O^

Mijn kleuter werd zondag 6 :o Zij heeft het liefst dat je bij haar blijft zitten tot ze slaapt, maar als ik alleen thuis ben moet ik S ook in bed leggen. Dus ik beloof elke keer dat ik weer bij haar kom zitten als S slaapt. En bijna elke keer slaapt ze dan al heerlijk, in de wetenschap dat ik er zo aan kom O+ En de enkele keer dat ze wakker blijft wordt dat ook bevestigd, want ik ga altijd nog even kijken.

En gisteravond trof ik een meisje aan dat met 2 knuffels in dr armen als een engeltje lag te slapen O+
Ha, zo doen wij dat ook! Het is de afspraak die we hebben gemaakt toen wij ook wel weer onze avond terug wilden: een van ons brengt Stick naar bed, als alles klaar is blijven we tien minuten bij hem, daarna gaan we tien minuten weg, en 'daarna komen we terug'. Maar altijd als we terug komen slaapt hij al. Tegenwoordig liggen de jongens vaak samen te slapen trouwens, dan leest de grote een boekje voor en als het dan tijd is om te slapen horen we ze nog knuffelen en giebelen O+ Mijn moederhart knalt echt uit elkaar van deze jongetjes O+

venco: wij hebben voor Sticker een Lego Boost gekocht, en omdat we idd echt omkomen in het speelgoed staan op zijn lijstje dingen als: een insectenhotel (om zelf te bouwen), een popcornmachine, verkleedkleding, en een echte werkbank op zijn hoogte (niet makkelijk te vinden voor een normale prijs, hebben we ontdekt ;( ). Maar hij wordt ook dolgelukkig van mooie stenen, Schleich-dieren, en toffe boeken. :)
pi_186247596
Ohja, LB nog gefeliciteerd! O+ Ik kan me zes jaar geleden nog zoooo goed herinneren, echt tot de kleinste details, ik heb wel het gevoel in een andere tijdzone te leven sinds ik kinderen heb.
  dinsdag 16 april 2019 @ 10:49:02 #54
171422 LadyBlack
paint it black
pi_186247756
Andere tijdzone check :') kleinere wereld check :') uit elkaar knallend moederhart check O+

Venco, ik kies om die reden soms voor iets dat op gaat zoals knutselspul, of kleren. Ik heb nu een badjasje voor E gemaakt. Had ze nodig, maar hij is nu exact in haar nieuwe lievelingskleur aquablauw *)

Het hoofdcadeau was trouwens een spacescooter :o Rib uit mn lijf, ze heeft nog nooit zoiets duurs gekregen, maar ze is er blij mee joh! En ze kan het ook goed. Dus hopelijk lekker veel buitenspelen deze lente en zomer ^O^
  dinsdag 16 april 2019 @ 11:15:16 #55
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_186248156
LB gefeliciteerd met je kleuter! Wat goed dat ze al op een spacescooter kan :D Kuiken vraagt er ook al tijden om, ik dacht echt dat het pas vanaf 8 kon ofzo.
Venco ik zou idd voor iets van buitenspeelgoed gaan, skeelers/rolschaatsen, step, RV voertuig, stelten, schepnetje? Of iets van Lego, Playmobil of Transformers is hier ook altijd een succes. Of zo'n schepmachine voor in de zandbak waar je zelf op kunt zitten?
KuikenGuppy
  dinsdag 16 april 2019 @ 11:16:11 #56
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_186248164
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 10:35 schreef L-E het volgende:
...Lego Boost ...
Wat een belachelijk cool ding zeg!
KuikenGuppy
pi_186248343
Mijn grote werd ook 6 jaar gisteren! Ze kreeg een nieuwe fiets, de vorige keer ze toen ze 3 jaar werd en was ze echt echt echt ontgroeid. Verder kreeg ze nog een eenhoorn van Schleich en een zwaan-knuffel en eenhoornkettinkje. En we hebben een tweede bed in ons huis gemaakt zodat ze eventueel ook een eigen slaapplek heeft of er iemand kan komen logeren. Ze heeft er vannacht geslapen, samen met mijn lief.

Ik wil ook graag nog een keer met haar haar gaatjes opnieuw laten prikken, vorige keer zijn haar oorbellen er weer uitgevallen, dus de gaatjes hebben we toen eerst weer laten genezen. En ze wil graag op paardrijden, dus daar willen we binnenkort voor gaan kijken.

Verder toffe cadeaus voor kindjes die al veel hebben:
Een ervaring (kaartjes voor de Efteling) of een kampeertrip(je) of dus op een sport of iets?!
Iets dat je verbruikt, zoals knutselspullen, een moestuin of een tipi/hut van bonen laten groeien.
Een speelding voor de tuin (wij hebben een keer een schommelklimrek unit gegeven). Of inderdaad skeelers/rolschaatsen.

Hier voor een verjaardag meestal een (heel) groot cadeau waarbij we dan vragen of iedereen meebetaald. En dan nog wat kleinigheidjes erbij, zoals klei/knutseldingen/legootje/kaartje voor een of ander.

Maar we waken ook wel voor de speelgoedoverkill, omdat er dan met niets meer gespeeld wordt/ons huis te vol wordt en er vooral rommel ligt. We hebben ook dat we speelgoed rouleren. Waar het meest mee gespeeld wordt zijn dingen die niet per se speelgoed zijn, zoals een grote opbergmand waar je de hele dag in en uit kan klimmen, een stok die van alles is (van paard tot zwaard tot toverstag).

Slaapritueel:
We slapen in een familiebed en doorgaans werkt het het fijnst om beide kindjes tegelijk in bed te leggen. De peuter drinkt dat aan de borst en ik hou de hand van kleuter vast. Binnen 10 minuten slapen ze allebei en kruip ik zachtjes het bed uit om nog even beneden te chillen.
Soms legt mijn lief ze in bed, die leest een verhaaltje voor en blijft dan bij ze liggen tot ze slapen, dan duurt het vaak iets langer, denk wel zo'n 20-30 minuten.
En soms vallen ze al in slaap op de bank en tillen we ze in bed. :') :P

Ik was ook aan het nadenken hoe dat hier zit met perfectionisme en zelfvertrouwen dingen. Maar ik denk dat mijn grote daar geen issues mee heeft. Ik vind het altijd bewonderenswaardig juist dat ze zich niet zoveel aantrekt van 'hoe ver' een ander is bijvoorbeeld. Als iemand anders al 'iets' kan en zij nog niet, dan geeft ze daar niets om. Hooguit gebruikt ze dat als aanmoediging om het ook te leren. Meestal doet ze echt heel erg haar eigen ding, is ze zelf met iets bezig en wat anderen doen schenkt ze dan weinig aandacht aan, maar gaat ze echt op in wat ze zelf wil doen. Al is de hele buurt aan het skeeleren, maar zij wil graag stoepkrijten, dan laat ze zich niet meeslepen maar doet altijd wat ze zelf wil.
Als het dan niet lukt wat ze wil of voor ogen heeft, dan is ze wel eens een seconde boos, maar daarna gaat ze verder/begint opnieuw/gaat iets anders doen. Ze laat zich er niet echt door uit het veld slaan maar herpakt zich eigenlijk meteen. Ze oefent ook gerust met dingen en bemerkt dan hoe ze er beter in wordt. Ze is ook (nog steeds) echt trots op zichzelf als ze weer iets nieuws heeft geleerd/blijkt te kunnen. En ze doet dus ook echt alleen dingen die ze zelf wil, wat anderen doen maakt haar niets uit. Het is dus ook nog wel zo dat ze wel samenspeelt met anderen, maar dan ook gerust haar eigen spel speelt binnen het samenspel. :D O+ En dat ze er wel moeite mee heeft om aan regels van anderen te voldoen als ze zelf iets anders voor ogen heeft. Dus bijv. echt een gezelschapsspel spelen, dat heeft ze soms vlug gezien omdat ze dan aan regels moet voldoen waar ze minder mee heeft of zo.

Het gene wat ik zelf soms lastig vind, maar dat is mijn issue, dat is dat als ze wel verdrietig/boos/teleurgesteld is, ze dan eerst graag alleen wil zijn en zich terugtrekt in een hoekje. Ik wil haar dan juist zo graag troosten, maar dat mag dan pas wat later. Maar zoals ik al zei, dat is mijn probleem en issue, ik voel me best snel eenzaam en ik denk dat zij dat niet zo heeft, dus dat ik meer mijn eenzaamheid op haar projecteer als ze zich alleen terugtrekt, terwijl zij dat niet zo ervaart maar gewoon even het zelf wil verwerken.
pi_186248751
quote:
11s.gif Op dinsdag 16 april 2019 11:16 schreef Burdie het volgende:

[..]

Wat een belachelijk cool ding zeg!
Enorm tof! Mijn 9 jarige is er nog steeds gek van! Echt een aanrader. En inmiddels is hij ook te combineren met een draak van Ninjago en met nog iets maar ik weet niet meer wat dat was. Maar bij de Ninjago combinatie heb je dus een met de ipad bestuurbare draak die 'pijljes' aka vuur kan schieten. :o Mijn Legohart gaat er zeker sneller van kloppen. :@
pi_186250907
Lb, gefeliciteerd met je zesjarige. O+

Ela, het is niet prestatiedrang bij R dat haar boosheid veroorzaakt als iets niet gaat zoals ze wil. Het is echt puur haar eigen idee die ze had wat dan niet wil lukken zoals ze bedacht had.
Prestatiedruk lijkt ze niet te hebben. Ze zegt ook dat elk kindje het op zijn eigen manier doet.

Slaapritueel. Ik ben er nooit bij gebleven totdat ze sliep. Ze mag altijd 1 keer roepen. En dat werkt hier goed. Al roept ze soms wel vaker.
  dinsdag 16 april 2019 @ 16:48:09 #60
171422 LadyBlack
paint it black
pi_186253174
Ela ook gefeliciteerd met je zesje!! Ik wachtte op een mooie verjaardagsfoto op fb :D

En je verhaal over eigen gang gaan klinkt zo herkenbaar! E lijkt zich ook weinig aan te trekken van wat anderen doen of aanhebben. En regels van een gezelschapsspel zijn meer een soort suggestie toch? :')
pi_186263183
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 april 2019 12:02 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Enorm tof! Mijn 9 jarige is er nog steeds gek van! Echt een aanrader. En inmiddels is hij ook te combineren met een draak van Ninjago en met nog iets maar ik weet niet meer wat dat was. Maar bij de Ninjago combinatie heb je dus een met de ipad bestuurbare draak die 'pijljes' aka vuur kan schieten. :o Mijn Legohart gaat er zeker sneller van kloppen. :@
Nice! O+ Wij hebben twee seconden getwijfeld, omdat de adviesleeftijd 7 tot 12 is. Maar ik geloof dat het wel goed komt, al dan niet met hulp van een grote broer of papa :-)
pi_186301318
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 april 2019 11:15 schreef Burdie het volgende:
LB gefeliciteerd met je kleuter! Wat goed dat ze al op een spacescooter kan :D Kuiken vraagt er ook al tijden om, ik dacht echt dat het pas vanaf 8 kon ofzo.
Venco ik zou idd voor iets van buitenspeelgoed gaan, skeelers/rolschaatsen, step, RV voertuig, stelten, schepnetje? Of iets van Lego, Playmobil of Transformers is hier ook altijd een succes. Of zo'n schepmachine voor in de zandbak waar je zelf op kunt zitten?
Ik heb een ontzettend onhandig kind dus skeelers en stelten laten we mooi nog in de winkel staan. :+
Hij heeft al een step en zelfs zo’n kinderauto waar hij dus zelf mee kan rijden.
Een enorme bak Lego heeft hij al en ook een Transformer. Playmobile is niet zijn ding.
En ik vroeg inderdaad of hij een schepnetje leuk vindt, we wonen bij een watertje), maar hij wilt een echte hengel. :') Weet niet of dat al zo handig is. :')
pi_186510260
Uiteindelijk een goeie kwaliteit bestuurbare auto gehad. Superblij mee en nog wat bellenblaas -en buitenspeelgoed van familie. En een Ninjago-vliegding. :)

Wat denken jullie, is het kinderfeestje houden op de studiedag 22 mei handig of juist niet?
Er moet nog een datum geprikt worden en kan niet nu met andere ouders overleggen want vakantie en geen telefoonnummer. :') :@
  dinsdag 30 april 2019 @ 07:50:50 #64
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_186510305
Ik weet niet of dat iets van hier is of 'universeel' hoor, maar bij ons worden er op studiedagen veel dagjes Efteling / zee / etc gepland, en dus zou de opkomst niet hoog zijn op een studiedag.
pi_186510428
Bij ons is dat ook zo. Studiedagen zijn vaak voor attractieparkbezoekjes.

En zo niet, dan zitten de kinderen de hele dag op de BSO en zou een feestje wat bijvoorbeeld van 13-17 uur duurt ook niet passen.
pi_186510477
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2019 07:50 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik weet niet of dat iets van hier is of 'universeel' hoor, maar bij ons worden er op studiedagen veel dagjes Efteling / zee / etc gepland, en dus zou de opkomst niet hoog zijn op een studiedag.
Vermoedde al zoiets!
Maar ik ben erg onzeker rondom deze dingen. Vindt het doodeng. :')
Anyway, bedankt. Ga andere, gewone schooldag, datum bedenken.
  dinsdag 30 april 2019 @ 08:15:22 #67
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_186510493
Maak je niet te druk :) als je een week of twee van tevoren een gewone woensdag of vrijdag doorgeeft, dan zullen de meeste kindjes vast gewoon kunnen.
  dinsdag 30 april 2019 @ 10:56:49 #68
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_186513018
Even een vraagje, ik stel m maar hier ook al heb ik pas over 2,5 maand een 4-jarige. ;)

Mijn oudste reageert enorm heftig op emoties. Nu hebben we een baby in huis, en tja, baby’s huilen nu eenmaal. Zodra de baby begint te huilen wordt mijn oudste enorm boos. Begint te schreeuwen, gaat van alles gooien en kapot maken, spuugt op de baby, dreigt met slaan. Roept dat de baby moet stoppen en dat hij weg moet. Hij reageerde ook al zo bij de baby’s op de opvang, dus het is niet specifiek iets wat betrekking heeft op zijn broertje of de nieuwe situatie. En ook toen ik laatst aan het huilen was reageerde hij zo, en heeft nog dagen daarna gevraagd of ik niet meer ging huilen en of ik blij was.

Hoe denken jullie hierover en tips om hier mee om te gaan?
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_186513051
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 10:56 schreef Mariposas het volgende:
Even een vraagje, ik stel m maar hier ook al heb ik pas over 2,5 maand een 4-jarige. ;)

Mijn oudste reageert enorm heftig op emoties. Nu hebben we een baby in huis, en tja, baby’s huilen nu eenmaal. Zodra de baby begint te huilen wordt mijn oudste enorm boos. Begint te schreeuwen, gaat van alles gooien en kapot maken, spuugt op de baby, dreigt met slaan. Roept dat de baby moet stoppen en dat hij weg moet. Hij reageerde ook al zo bij de baby’s op de opvang, dus het is niet specifiek iets wat betrekking heeft op zijn broertje of de nieuwe situatie. En ook toen ik laatst aan het huilen was reageerde hij zo, en heeft nog dagen daarna gevraagd of ik niet meer ging huilen en of ik blij was.

Straffen nog een idee?
pi_186513160
quote:

Uitleggen, telkens weer. Dat de baby huilt, hoe dat komt/kan komen. Dat het niet 'erg' is, maar als hij het geluid vervelend/hard/naar vindt, dat hij dan naar [andere ruimte] kan gaan waar het rustiger is. Dat jij de baby gaat troosten en dat het huilen dan weer voorbij is/gaat. En wat hij eventueel zou kunnen doen om de baby te helpen troosten? (als dat kan).
Misschien zelfs zo'n festival-koptelefoon voor hem aanschaffen dat hij die op kan zetten als hij het geluid niet tof vindt?!

Op momenten dat de baby niet huilt met hem erover hebben hoe het wellicht komt dat hij zo boos/verdrietig/gefrustreerd raakt van het huilen. En uitleggen wat oorzaken van huilen kunnen zijn, bij de baby, maar ook bij grote(re) mensen. Hoe hij eventueel kan helpen troosten als er iemand moet huilen en andere oplossingen, zoals naar een andere ruimte/koptelefoon op tegen het geluid. En met hem over hebben dat hij ook wel eens verdrietig, boos, gefrustreerd is en dan moet huilen. Dat dat voor degene die huilt zelf ook niet leuk is, dat die het ook niet leuk vindt om te huilen.

Als de baby dan weer gaat huilen, hem dan ook helpen om zijn gevoelens daarover te uiten op een andere manier dan zo boos worden van frustratie. Of hem iets om handen geven, bijv. een papier en potloden zodat hij een tekening kan maken die de baby dan kan opvrolijken? Op die manier kan hij zijn gevoelens op het papier uiten wellicht? En heeft ie iets anders om te focussen.
pi_186521912
Ik heb een vraag en ik doe qua herkenbaarheid even een stuk in de spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heeft er iemand hier ervaring met integrale vroeghulp? Ik lees op internet veel ervaringen met betrekking tot deze hulp bij kinderen die achter lopen op welk vlak dan ook, maar Sjaak loopt juist voor en op een andere manier vast. Of is er iemand die een andere tip voor ons heeft? We weten wel dat we hier namelijk zelf niet uit gaan komen, we hebben het behoorlijk zwaar met Sjaak.
  dinsdag 30 april 2019 @ 19:11:12 #72
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_186522720
McCactus, ik kan me je aarzeling goed voorstellen want de informatie is erg gericht op achterlopen op allerlei manieren. Maar integrale vroeghulp is in principe opgezet voor alle vormen van vastlopen, dus ook die van Sjaak. Is het een optie een intake te doen en te kijken hoe dat voelt?
Alternatief dat ik kan bedenken is dat je het in de hoek van hoogbegaafdheid gaat zoeken, op dat vlak zijn er allerlei coaches en bureaus. Maar die werken meestal juist met wat oudere kinderen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_186523401
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 18:29 schreef MevrouwCactus het volgende:
Heeft er iemand hier ervaring met integrale vroeghulp?
Ja, jaren geleden met een kind dat achterliep. Wij hadden een hele fijne casemanager (maatsch werker uit revalidatiecentrum) en het voelde vooral heel goed dat zij écht het naadje van de kous wilde weten, tig disciplines betrokken waren en er heel serieus werd nagedacht over wat er aan de hand was en wat een passende vervolgstap was, zonder voorbarige conclusies.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_186523783
quote:

We hebben Frits zijn koptelefoon in het zicht gelegd. Nu reageert hij niet heel erg op het huilen, hij wil graag helpen door liedjes te zingen. Als het echt hard huilen is dan legt hij zijn handen over zijn oren. Soms zet hij dan zijn koptelefoon op.

Uitleggen werkt, afleiden helpt ook, maar dat kan alleen als ik niet alleen ben. Uitleggen gaat uiteraard het beste als er niet gehuild wordt, op een rustig moment als ik mijn aandacht bij Frits kan houden.

Zou hij willen helpen met iets kleins? Een muziekknuffel aanzetten of zoiets?
pi_186524527
Mari, lijkt me best moeilijk om mee om te gaan. Sterkte ermee.
Ik denk dat de twee dingen die voorgesteld zijn heel goed zijn als tweeledige oplossing. Enerzijds de 'vluchtoptie': een koptelefoon om het huilen buiten te kunnen sluiten, als hij het echt niet trekt. En anderzijds op rustige momenten proberen te praten en hem eraan te laten wennen en leren omgaan met die emoties. Ik ben op zich ook wel benieuwd wat er achter zit. Is het meer een zintuigelijk 'probleem' in de zin dat hij fysiek gewoon onwel wordt van dat harde geluid, of is het meer emotioneel, dat hij het niet trekt om met die emoties van de ander te worden geconfronteerd? Of allebei?

MevrouwCactus, ik kan je niets inhoudelijks meegeven, wel veel sterkte en wijsheid toegewenst.

Ik had met I vandaag echt een topdag. We gingen samen met een vriendje van haar naar het Rijksmuseum voor Oudheden. Ze heeft de laatste tijd vaak de films van dummie de mummie gezien, wil nu ook graag naar Egypte, dus we gingen helemaal voor de vaste tentoonstelling over het Oude Egypte. Ze heeft heel fanatiek een speur- en puzzeltocht gedaan, zij en haar vriendje wilden echt van alles weten, renden overal enthousiast naar toe en waren zo heel verwonderd bij alles. De mummies scoorden qua populariteit natuurlijk het hoogst. Ik vond het zo heerlijk om met twee van die leergierige, enthousiaste kleuters daar bezig te zijn. Dit is toch wel een beetje waar ik van droomde toen ik een kind kreeg, dat het zo zou zijn. O+ .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')