Had Griekenland eerder bovenaan verwacht ipv Cyprus. Mooi ook dat Sloveniė en Tsjechiė in de top 3 staan.quote:Op maandag 15 april 2019 15:15 schreef Em31 het volgende:
Songcheck Duitsland eerste halve finale
[ afbeelding ]
Hier ook beelden van de postcards (was vanmiddag een kleine persconferentie in de Expo) Ziet er super tof en zomers uit!twitter:julienbahloul twitterde op maandag 15-04-2019 om 16:14:50Voilą ą quoi ressemblera la salle de concert de l’#Eurovision 2019 ą #TelAviv. https://t.co/ou3YgQA14j reageer retweet
twitter:Ronkesc twitterde op maandag 15-04-2019 om 17:20:17A taste of the postcards - Eurovision 2019 ?#Eurovision #DareToDream #ESC2019 #TelAviv #KAN https://t.co/3ZWHaZl0Gh reageer retweet
Bedankt voor het vragen iig!quote:Op maandag 15 april 2019 13:35 schreef justnathan321 het volgende:
[ afbeelding ]
"Soms schrijven we in het Hebreeuws maar we schrijven ook wel in het Engels hoor"
Daar heb ik dus niets aan![]()
Heb geantwoord met "Ah ok"
@:Greys
Leuk die postcards zeg!quote:Op maandag 15 april 2019 16:54 schreef lashatumbai het volgende:
Animatie van het podium in onderstaande tweet.
Ziet er echt super klein uit... Maar ja, kunnen we hopelijk volgend jaar laten zien hoe het ook kan! hahaHier ook beelden van de postcards (was vanmiddag een kleine persconferentie in de Expo) Ziet er super tof en zomers uit!twitter:julienbahloul twitterde op maandag 15-04-2019 om 16:14:50Voilą ą quoi ressemblera la salle de concert de l’#Eurovision 2019 ą #TelAviv. https://t.co/ou3YgQA14j reageer retweet
twitter:Ronkesc twitterde op maandag 15-04-2019 om 17:20:17A taste of the postcards - Eurovision 2019 ?#Eurovision #DareToDream #ESC2019 #TelAviv #KAN https://t.co/3ZWHaZl0Gh reageer retweet
twitter:Eurovision twitterde op dinsdag 16-04-2019 om 08:30:39▶ Here's a sneak peek of this year's postcards!What do you think?👉 https://t.co/Wi0g3MlUhZ#DareToDream #Eurovision https://t.co/RsmVU9SqBm reageer retweet
Mooooiquote:Op dinsdag 16 april 2019 08:46 schreef Em31 het volgende:
Betere beeldentwitter:Eurovision twitterde op dinsdag 16-04-2019 om 08:30:39▶ Here's a sneak peek of this year's postcards!What do you think?👉 https://t.co/Wi0g3MlUhZ#DareToDream #Eurovision https://t.co/RsmVU9SqBm reageer retweet
Ik las in een oogopslag dat ze Hallelujah gingen zingen samen met Hatari... dat leek me wel wat.quote:Op maandag 15 april 2019 15:31 schreef justnathan321 het volgende:
Eleni & co gaan niet hun eigen nummer zingen. Eleni zingt Verka’s nummer, Verka zingt Toy, Mans zingt Fuego, Conchita zingt Heroes.
Ze gaan ook alle 4 samen met Gali Atari Hallelujah zingen.
Bron: Eurovision_israel instagram.
Hahahaquote:Op dinsdag 16 april 2019 09:13 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik las in een oogopslag dat ze Hallelujah gingen zingen samen met Hatari... dat leek me wel wat.
Oh was al gepost haha. Spuit elftwitter:kaneurovision twitterde op dinsdag 16-04-2019 om 09:13:03📺 This is what we've all been waiting for... A first and exclusive preview of the 2019 #Eurovision artists Dancing Israel in their postcards! 🕺💃Jerusalem, Haifa, Eilat, Akko, Tel Aviv and more, all appear in this sneak peek! Can you name all the artists you see? https://t.co/rlU6GL98Ar reageer retweet
Het ziet er sowieso allemaal mooi uit, maar vooral die van Roemeniė in de sneeuw lijkt indrukwekkend.quote:
Idd. Nu zagen we ook nog maar zo’n 6 landen ofzo. Kan niet wachten op de andere 35 postcardsquote:Op dinsdag 16 april 2019 09:21 schreef Em31 het volgende:
[..]
Het ziet er sowieso allemaal mooi uit, maar vooral die van Roemeniė in de sneeuw lijkt indrukwekkend.
Het wordt 1 groot feestquote:Op dinsdag 16 april 2019 09:25 schreef lashatumbai het volgende:
Wel een duidelijk verschil in kwaliteit ivm met name 2017, hier zit een duidelijk concept achter en ziet er visueel echt prachtig uit. Dus begin steeds meer vertrouwen te krijgen in KAN en wat we te zien gaan krijgen in Tel Aviv.
Was dit niet gemaakt door hetzelfde team als 2017?quote:Op dinsdag 16 april 2019 09:25 schreef lashatumbai het volgende:
Wel een duidelijk verschil in kwaliteit ivm met name 2017, hier zit een duidelijk concept achter en ziet er visueel echt prachtig uit. Dus begin steeds meer vertrouwen te krijgen in KAN en wat we te zien gaan krijgen in Tel Aviv.
Donderdag komt Nederlandtwitter:eurovisionde twitterde op dinsdag 16-04-2019 om 19:35:32Achtung! Achtung! Die Kommentarfunktion ist schon freigeschaltet! Klickt euch rein, diskutiert und votet mit. Um 20 Uhr startet der #Songcheck Nr. 3 - wir freuen uns auf euch 🤗https://t.co/VpmCUWTUD0 #ESC #Eurovision https://t.co/TPYSXGDmev reageer retweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zwitserland 9.25 Italiė 10.35 (hoogste tot nu toe van allemaal).
quote:Op dinsdag 16 april 2019 21:50 schreef Em31 het volgende:
Resultaten Songcheck:WoW ben benieuwd morgen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zwitserland 9.25 Italiė 10.35 (hoogste tot nu toe van allemaal).Life can be a bitch, so like it..
Resultaten Songcheck:Mja die 'publiekstemmen' zijn toch alleen vnl echte fans. Het is ook alleen een online uitzending, komt niet op tvSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zwitserland 9.25 Italiė 10.35 (hoogste tot nu toe van allemaal).
Komt wel op tvquote:Op dinsdag 16 april 2019 22:09 schreef Spumonisal het volgende:
[..]
Mja die 'publiekstemmen' zijn toch alleen vnl echte fans. Het is ook alleen een online uitzending, komt niet op tv
Resultaten Songcheck:Wat een hoge scores voor Zwitserland (oké, hij heeft een Duits verleden) en Italiė!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zwitserland 9.25 Italiė 10.35 (hoogste tot nu toe van allemaal).
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
Ik vind het een erg leuk nummer, slow down Papiquote:Op donderdag 18 april 2019 08:05 schreef justnathan321 het volgende:
Madonna zal wss met met dit nummer optreden samen met Maluma. Hij is dan wss de extra internationale artiest waarover men sprak.
Bron: Oikotimes
Erg geschikt voor intieme nummers in elk geval.quote:Op woensdag 17 april 2019 21:43 schreef Dollie321 het volgende:
[..]
Ligt het aan mij of is deze zaal klein? lijkt wel een tv-studio
Zonder die Maluma had ik het misschien een leuk nummer gevonden..quote:Op donderdag 18 april 2019 08:05 schreef justnathan321 het volgende:
Madonna zal wss met met dit nummer optreden samen met Maluma. Hij is dan wss de extra internationale artiest waarover men sprak.
Bron: Oikotimes
Illuminatie confirmedquote:Op donderdag 18 april 2019 20:39 schreef Amarinthe het volgende:
https://www.instagram.com(...)KNe6UjQYViLMeLKcLg0/
Ziet er wel interessant uit die driehoeken!
Volledig mee eensquote:Op donderdag 18 april 2019 22:02 schreef grazz het volgende:
Ik vind het nu toch weer tegenvallen. Op de schets leek het indrukwekkender. Het is eigenlijk gewoon weer hetzelfde kunstje van die Florian Wieder. Plaats een grote LEDwand met daar voor een podium. Het heeft iets weg van het podium uit 2017, maar ook 2015 is hetzelfde trucje. Niets vernieuwends aan. Enige verschil is dat er nu meer mogelijkheden zijn, want het is niet één grote wand maar het bestaat uit 12 panelen die kunnen draaien, daar ben ik dan wel weer benieuwd naar. Misschien oogt het op tv straks wel mooier. Ja misschien denk je, waar maak je je druk om...maar ik vind het een belangrijk onderdeel van het festival. Het moet er gewoon goed uitzien. ALS....we volgend jaar het festival mogen organiseren, dan hoop ik dat ze niet wéér voor die vent kiezen.
ABSOLUUT! Ik loop me ook zoveel edities te ergeren aan de inspiratieloosheid van die man. Ik zou het echt aanmoedigen als er elk jaar een andere ontwerper wordt gekozen, nu wordt het zo'n eenheidsworst. Er wordt steeds met dezelfde ingrediėnten gekookt, maar net op een andere manier klaargemaakt.quote:Op donderdag 18 april 2019 22:02 schreef grazz het volgende:
Ik vind het nu toch weer tegenvallen. Op de schets leek het indrukwekkender. Het is eigenlijk gewoon weer hetzelfde kunstje van die Florian Wieder. Plaats een grote LEDwand met daar voor een podium. Het heeft iets weg van het podium uit 2017, maar ook 2015 is hetzelfde trucje. Niets vernieuwends aan. Enige verschil is dat er nu meer mogelijkheden zijn, want het is niet één grote wand maar het bestaat uit 12 panelen die kunnen draaien, daar ben ik dan wel weer benieuwd naar. Misschien oogt het op tv straks wel mooier. Ja misschien denk je, waar maak je je druk om...maar ik vind het een belangrijk onderdeel van het festival. Het moet er gewoon goed uitzien. ALS....we volgend jaar het festival mogen organiseren, dan hoop ik dat ze niet wéér voor die vent kiezen.
Ja exact. Ik zie er niets origineels aan. Ik vergeet er wel bij te vermelden dat die driehoeken die bovenin de hal hangen wel wat meer karakter geven aan het geheel. Dat gaat echt wel mooie plaatjes opleveren op tv verwacht ik, maar ik snap de keuze voor die Wieder niet hoor.quote:Op donderdag 18 april 2019 22:05 schreef lashatumbai het volgende:
[..]
ABSOLUUT! Ik loop me ook zoveel edities te ergeren aan de inspiratieloosheid van die man. Ik zou het echt aanmoedigen als er elk jaar een andere ontwerper wordt gekozen, nu wordt het zo'n eenheidsworst. Er wordt steeds met dezelfde ingrediėnten gekookt, maar net op een andere manier klaargemaakt.
Helemaal mee eens! Niet alleen qua staging, maar ook voor overige onderdelen (interval acts, scoreboard graphics) lijkt het erop dat ze steeds dezelfde mensen/bedrijven gebruiken (uit Zweden bijvoorbeeld). Ik vind eigenlijk dat het land zoveel mogelijk zelf hun eigen show moet produceren en vooral moeten kijken naar mensen in eigen land.quote:Op donderdag 18 april 2019 22:05 schreef lashatumbai het volgende:
[..]
ABSOLUUT! Ik loop me ook zoveel edities te ergeren aan de inspiratieloosheid van die man. Ik zou het echt aanmoedigen als er elk jaar een andere ontwerper wordt gekozen, nu wordt het zo'n eenheidsworst. Er wordt steeds met dezelfde ingrediėnten gekookt, maar net op een andere manier klaargemaakt.
Ik vind het juist leuk, echt een leuk liedje.quote:Op donderdag 18 april 2019 21:34 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Zonder die Maluma had ik het misschien een leuk nummer gevonden..
Die nummer 1quote:
Hmm interessant, hij zou wedden op Zwitserland en volgens mij weet hij hoe de staging van de landen eruit gaat zien.quote:Head of Production of the Eurovision Song Contest 2019 Ola Melzig gave extensive interview to Israel Hayom. He promises grandiose show. The stage is going to be the coolest ever, multimedia and cameras work will be spectacular.
"For us there is a very big advantage in the Arena at Pavilion 2. This is a small Arena compared to previous Eurovisions, and as far as we're concerned, at the production level, it's a huge advantage, because with all due respect to the thousands of viewers who arrive to watch show in the venue, we first of all think about the TV screen. When the venue is smaller, it's easier to control what you see on the TV screen, and there's a possibility to capture more things, and a large size Arena usually eventually leads to a less successful broadcast. The stage will look huge on the screen. If the television viewers will later come to Arena, they will be disappointed to discover that it is much smaller than what they saw on the screen, that is the magic of our profession"
He also praises choice of Tel Aviv as the host city: "It was an excellent decision. Tel Aviv is perfect for everything the Eurovision needs, it has style, colorful people, a beach and a relaxed atmosphere."
"The local side always sets the tone, and it's absolutely clear: Israel is hosting the Eurovision Song Contest and spending a lot of money on it, so the Swedish team's goal is to bring the international experience and give assistance to the Israelis... When we leave, the knowledge will remain and the host country will ultimately benefit from hosting the competition itself. I have been to many countries in the world, and if there is something that is very strong among the Israelis, it's the hospitality, the Israelis are really good hosts and are really very caring for the whole our staff. For parties and events, it's wonderful.
Israelis think they know how to manage everything, and every Israeli in the production wants to express his opinion, and I think that's charming, because the average Israeli comes with tremendous self-esteem, and I think it's very attractive. On the other hand, sometimes we find ourselves in the need to tell how it should be done. There is no doubt that sometimes things take more time, because there are so-called 'Israeli discussions.' I was witness to conversations between Israelis who went up to high tones, the people did not get angry, but they said things aggressively to each other, and then suddenly agreed, said 'yes, yes', and continued the discussion more gently. We are here to embrace local culture and to work with locals, under your conditions, so we will not tell you to be other than you are, because it will be strange to everyone, but we Swedes notice that Hebrew discussions will always be louder and more tense than in English"
Melzig is calm about the problems productions has faced. "We're building something very big and very complex that was not built before, so obviously there will be problems: once there was a strike, once a late ship. There are so many things that can happen in such a large and complex event, so we have built a very flexible organization, so if we are unable to meet certain tasks at a given moment, we will take up other tasks. Now I'm not worried about anything, we're on schedule and I'm looking forward to the start of the rehearsals, to see the stage on the camera and see everything we've talked about coming to life"
Melzig promised the organization has learnt from last years' cases when some stranger was getting to the stage. "We have increased security, so this can not be repeated, and I can not even describe how serious are the efforts focused to prevent such thing from happening"
"I do not remember a single Eurovision Song Contest, in which we had not used, despite all the preparations, the dress rehearsal footage. There are always surprises, so in almost every Eurovision I can remember there were a few minutes like this, in which we actually have broadcast the tape. That happens when something is going wrong, because something happened with the camera, with the lighting, etc".
Speaking of the overall security in Tel Aviv he jokes: "The days for the production start early in the morning and end late at night, so the security situation does not bother us at all, and what bothers us is mainly the condition of our stomach at the end of every day". If there is a serious issue, it will be EBU dealing with it in the end.
He firmly say he will never change anything because of negative reviews from fans in the social networks. "The networks have turned every Eurovision fan into a Eurovision production expert, but many of them see it all in black and white, hate or like it, and if they hate, they will be very noisy about it. I think it's irrelevant, and I would not change anything in the competition just because one fan or another did not like it. It's Israel's show and not theirs, so why should I care if a Norwegian fan does not like it? Do not get it wrong - the Eurovision has the most loyal fans in the world, and I love them, but when they start criticizing what we do, at the level of stage decisions, cameras or design - based on zero knowledge - I go crazy.
Last year, for example, we decided there would be no video wall in the show, and fans were very rude about why we killed the wall. We wanted more focus on the artist, something not distracting attention, we asked ourselves if we needed all this video from behind, the flowers and nonsense, so we decided to go for a more relaxed appearance, with other values. As head of the production system, I always think about how to advance, how to make changes, changes are good in the long run, even if they look bad at the moment"
Last year, Melzig bet on Israel and won ¤ 500. "I waited for Cyprus to pass Israel in the betting table a few days before the final, and only then did I put the money. This year I think Switzerland have a great chance, they have a good song and a great artist, so I bet on them big time."
https://www.facebook.com/(...)ts/10156324216146305
San Marinoquote:
Hmmm...dan krijgen we iets spectaculairders dan alleen de kruimeldans van Zwitserland.quote:Op vrijdag 19 april 2019 21:30 schreef Em31 het volgende:
[..]
Hmm interessant, hij zou wedden op Zwitserland en volgens mij weet hij hoe de staging van de landen eruit gaat zien.
Ja volgens mij weet hij dat ook alquote:Op vrijdag 19 april 2019 21:30 schreef Em31 het volgende:
[..]
Hmm interessant, hij zou wedden op Zwitserland en volgens mij weet hij hoe de staging van de landen eruit gaat zien.
Ja wel een opvallende uitspraak eigenlijkquote:Op vrijdag 19 april 2019 21:58 schreef grazz het volgende:
[..]
Ja volgens mij weet hij dat ook alIk vrees er echt zo voor he dat dit lied gaat winnen
Of hij zegt dat bepaalde landen heel goed zijn en dat die odds dalen dat de odd van zijn eigen keuze weer stijgt zodat hij meer geld kan verdienenquote:Op vrijdag 19 april 2019 22:29 schreef Greys het volgende:
Hm, ik begreep ooit van Sietse Bakker hier dat medewerkers niet mochten wedden. Al zal dat never nooit te controleren zijn natuurlijk want dan laat je gewoon een vriend inzetten.Maar juist omdat ie er zo openlijk over bralt neem ik het niet al te serieus.
Gewoon dit jaquote:Op vrijdag 19 april 2019 22:49 schreef Momo... het volgende:
[..]
Of hij zegt dat bepaalde landen heel goed zijn en dat die odds dalen dat de odd van zijn eigen keuze weer stijgt zodat hij meer geld kan verdienen
[ afbeelding ]
Sinds Duncan heeft gezegd dat zowel het clipidee als het idee voor de staging uit zijn eigen hoofd kwamen heb ik sowieso nul angst meer voor gekke Hansdingen.quote:Op vrijdag 19 april 2019 22:50 schreef grazz het volgende:
Ik heb er weer vertrouwen in hoor, met dank aan Ilse
https://www.ad.nl/video/k(...)r-hij-is-echt~p66965
https://www.rtlboulevard.(...)euvreprijs-hakt-erin
Het helpt echt
quote:Op vrijdag 19 april 2019 22:49 schreef Momo... het volgende:
[..]
Of hij zegt dat bepaalde landen heel goed zijn en dat die odds dalen dat de odd van zijn eigen keuze weer stijgt zodat hij meer geld kan verdienen
[ afbeelding ]
Oja die moet ik ook ff onthouden! Als je zo'n fantastisch idee hebt voor een videoclip, dan moet het ook wel goed komen met de act. Ik wil het zo graag weten. Arghh!quote:Op vrijdag 19 april 2019 22:53 schreef Greys het volgende:
[..]
Sinds Duncan heeft gezegd dat zowel het clipidee als het idee voor de staging uit zijn eigen hoofd kwamen heb ik sowieso nul angst meer voor gekke Hansdingen.
Ilse zei zelf ook al 'Duncan weet donders goed wat ie wil'. En als je zo'n clip bedenkt komt de staging ook goed. Geen zorgen. Echt.quote:Op vrijdag 19 april 2019 22:58 schreef grazz het volgende:
[..]
Oja die moet ik ook ff onthouden! Als je zo'n fantastisch idee hebt voor een videoclip, dan moet het ook wel goed komen met de act. Ik wil het zo graag weten. Arghh!
Binnenkort beginnen de stand-ins te repeteren. Misschien dat er beelden lekken. Ik wil het. Ik wil het niet. Ik wil het. Ik wil het niet.
Ilse snapt het ook gewoon: ‘het begint bij de song’quote:Op vrijdag 19 april 2019 23:00 schreef Greys het volgende:
[..]
Ilse zei zelf ook al 'Duncan weet donders goed wat ie wil'. En als je zo'n clip bedenkt komt de staging ook goed. Geen zorgen. Echt.
Daar heb je zeker een punt. Vooral als een kleiner of armer land het moet organiseren, kunnen ze inderdaad zeker wat hulp van buitenaf gebruiken. Als je het vergelijkt met vroeger is het natuurlijk ook veel complexer om het organiseren, omdat het event veel groter is geworden. Toch hoop ik dat als er een keer weer een Big5 land wint, ze praktisch 80% op eigen houtje gaan doen en de Zweden een keertje thuis houden.quote:Op vrijdag 19 april 2019 07:36 schreef justnathan321 het volgende:
Ik begrijp wel dat jullie liever hebben dat er elk jaar andere bedrijven aan ESF werken, maar dat gaat echt niet zo gemakkelijk... M-M productions, OSRAM, nep, ... worden allemaal gekozen omwille van hun ervaring. Dat is het belangrijkste, ervaring. Andere bedrijven (in eigen land of buiten eigen land) hebben die ervaring voor de helft niet eens. Zet je eens in de schoenen van KAN of vorige omroepen, als je zou moeten kiezen tussen een ervaren bedrijf waarvan je weet dat die al veel Eurovisies heeft meegedaan en een bedrijf die nooit iets met Eurovisie te maken had, dan is de beslissing toch snel genomen?Ik ben ook fan van variatie maar je moet denk ik realistisch blijven. Imo doet men het hun best om het variatie gehalte zo hoog mogelijk te houden. Je hebt dit jaar btw wel wat Israelische bedrijven en mensen die aan het ESF werken: Irgunit, AR wordt door een Israelisch bedrijf gedaan, stage belichting door 2 Israelische licht designers, ...
Dit was zojuist al gepost.quote:Op vrijdag 19 april 2019 23:48 schreef Jason22 het volgende:
Hier een interview met de hoofdproducer van het festival. Hij zet letterlijk zijn geld in op Zwitserland, dus hij zal wel even zorgen dat ze winnen
[..]
Ik ook niet.quote:Op vrijdag 19 april 2019 22:29 schreef Greys het volgende:
Hm, ik begreep ooit van Sietse Bakker hier dat medewerkers niet mochten wedden. Al zal dat never nooit te controleren zijn natuurlijk want dan laat je gewoon een vriend inzetten.Maar juist omdat ie er zo openlijk over bralt neem ik het niet al te serieus.
Dat wordt weer leuk bij Eurosport tijdens de Giro!quote:Op zaterdag 20 april 2019 07:34 schreef justnathan321 het volgende:
Eurovisie gemixt met reclameZolang het maar Eurovisie is, douze points!
Zij geven hun eigen inzending de meeste punten.quote:Op zondag 21 april 2019 13:20 schreef grazz het volgende:
Uitslag na 2e IJslandse previewshow. In het overzicht hieronder de gehele eerste semi:
[ afbeelding ]
Zou heel goed kunnenquote:
Zoiets had ik wel in gedachten in ieder geval. Komt ook overeen met die blauwe lampen die ze gebruikte bij die pre-party.quote:
https://m-m-pr.com/index.php/eurovision-diary-2019/397-april-22quote:While the rest of you were chasing chickens, eating ham, killing bunnies, rolling eggs or overconsuming candy, the faithful Eurovision Crew was busy with continuing our preparations for the stand in rehearsals that starts today. That included a pyro test with the fire marshalls.
Dit geeft me heel erg Blanche (Belgiė 2017)quote:
Wat ik aan deze foto wel tof vind is de veelzijdigheid die we zien. De grote driehoeken zijn nu omhoog gehesen. Het podium lijkt nu iets weg te hebben van 2010quote:Op maandag 22 april 2019 14:35 schreef Em31 het volgende:
[ afbeelding ]
Dat die LED-schermen snel kunnen draaien kan wel een mooi effect geven met die lichten er zo achter.
Kan echt niet wachten om te zien van iedereen ervan gaat maken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |