abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186107147
quote:
15s.gif Op maandag 8 april 2019 19:45 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ook hier op het forum. Als er een vrouw in het buitenland is vermoord, is de kans groot dat er een reeks topics gaan ontstaan. Zeker als de dame in kwestie ook nog eens jong en blond is. Bij mannelijke slachtoffers zie je dat minder snel. Naar mijn mening best treurig, aangezien het natuurlijk even erg is.
Ja, dat zag je ook met die haagse, donkere jongen van 17 die na zo'n Grindr (zo'n homo app, weet niet of ik het zo goed schrijf) date vermoord was. Boeide niet echt hier.

Dat meisje in Hilversum, of elk willekeurig ander meisje/vrouwen werden reeksen.

Ik maak me er zelf ook schuldig aan om het bij vrouwen erger te vinden. Ik ben wel benieuwd naar de oorzaak, aangezien het blijkbaar een collectief ding is.
pi_186107180
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 19:38 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Dat geloof ik wel. Man zijnde loop ik voor mijn gevoel weinig risico zeker als Nederlander van 2 meter :P
Ik ben zelf een vrouw van 1m60 en dus best wel bewust van mijn kwetsbaarheid. Nu blijf ik niet mijn hele leven op mijn zonderkamer (die ik niet heb), maar ik zou ook niet ‘s nachts alleen bezopen rondwaggelen.
Alleen op vakantie doe ik overigens wel. Genoeg veilige landen die de moeite waard zijn.
ROBODEMONS..................|:(
pi_186107231
Om maar even de achmed’s en “piet en jantjes” de mond te snoeren.

Het is veiliger voor vrouwen om te reizen dan thuis of in thuisland te blijven.

Artikel met statistieken.

https://www.bemytravelmus(...)s-a-woman-dangerous/

Tot ziens in de moskee.
pi_186107259
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 15:29 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Juist, een haantje, das geen kippetje :P
Een haan is een mannelijke kip. Een hen een vrouwelijke kip :7
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  maandag 8 april 2019 @ 19:57:43 #130
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_186107289
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 19:29 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Vrouwen mogen van mij best alleen reizen. Dat is natuurlijk het recht van elk mens. Maar veel vrouwen denken dat ze evenveel gevaar lopen als een man wat natuurlijk roekeloos is. Een dronken solo-reiziger in azie zal geen heldere keuzes maken en zichzelf in situaties neerzetten die risico's kunnen opleveren.

Neemt natuurlijk niet weg dat iedereen van elkaar moet afblijven.. maar zo is de wereld niet.
Ik loop ook gewoon in mijn eentje 's avonds laat door Amsterdam, maar ik luister wel naar mijn gevoel, als het ergens onprettig voelt dan stap ik gewoon een kroeg binnen.

Het idee wat vrouwen roekeloos denken dat ze evenveel gevaar lopen als een man is simpelweg niet waar, want we groeien op met de wetenschap dat we meer gevaar lopen.

Ik ben in Amersfoort fietsend naar huis ook al eens bij wildvreemden de oprit op gereden omdat iemand me volgde, en ik door de links/rechts straten die ik nam ook werkelijk wist dat hij volgde en niet toevallig dezelfde kant op reed.
Voel ik me sindsdien (30 jaar geleden ofzo) minder veilig? Nah... ik voelde me toen ik in Philadelphia woonde ook niet onveilig, maar wist wel dat ik niet voorbij Southstreet moest gaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_186107361
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 19:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik loop ook gewoon in mijn eentje 's avonds laat door Amsterdam, maar ik luister wel naar mijn gevoel, als het ergens onprettig voelt dan stap ik gewoon een kroeg binnen.

Het idee wat vrouwen roekeloos denken dat ze evenveel gevaar lopen als een man is simpelweg niet waar, want we groeien op met de wetenschap dat we meer gevaar lopen.

Ik ben in Amersfoort fietsend naar huis ook al eens bij wildvreemden de oprit op gereden omdat iemand me volgde, en ik door de links/rechts straten die ik nam ook werkelijk wist dat hij volgde en niet toevallig dezelfde kant op reed.
Voel ik me sindsdien (30 jaar geleden ofzo) minder veilig? Nah... ik voelde me toen ik in Philadelphia woonde ook niet onveilig, maar wist wel dat ik niet voorbij Southstreet moest gaan.
Het werd al eerder aangehaald, maar de trieste aanleidingen waar hier topic reeksen voor gemaakt werden (jonge vrouwen / meisjes om het leven gebracht) geeft ook aan dat hier geen 100% veiligheid gegarandeerd kan worden.

Dan kun je je dochters wel tot je eigen dood thuis houden.
  maandag 8 april 2019 @ 20:06:00 #132
28033 Pek
je moet wat
pi_186107400
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 20:03 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Dan kun je je dochters wel tot je eigen dood thuis houden.
Mijn dochters gaan in een mandje de Amstel in, ik hou alleen de zoons. :Y
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_186107408
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 19:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

Street smart is idd veel beter dan onderbuikgevoel. Het is beter om te wéten wat je wel en niet kan/moet doen dan om te dénken dat je weet wat je wel niet kan/moet doen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_186107693
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 19:29 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Sociale controle. Onder druk zetten om met haar man en familie te reizen en niet alleen. Ik ben traditioneel ingesteld als het gaat om familierelaties/koppels.
Je klinkt als een goede vader _O_
.
.
.
/s :')

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2019 20:23:07 ]
  maandag 8 april 2019 @ 20:40:09 #135
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_186108067
quote:
6s.gif Op maandag 8 april 2019 20:06 schreef Pek het volgende:

[..]

Mijn dochters gaan in een mandje de Amstel in, ik hou alleen de zoons. :Y
Haha
pi_186108381
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2019 17:57 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Wat een prut antwoord.
Dus mannen die verleid worden door dat lekkere dametje om gewelddadig beroofd te worden is 'anders'? Niet zo erg.

Gaat dit werkelijk enkel om geneukt te worden tegen je zin in of een natte droom? Of durven we het breder te trekken naar geweld jegens?

Dat ze jou harder te pakken nemen qua geweld omdat ze jou (man?) als grotere bedreiging zien en als degene die kostbaarheden beheert geeft niet?
Tot moes geslagen worden, vermoord worden, allemaal niet zo erg?

Nogmaals, vrijwel elke statistiek toont aan dat mannen een hoger risico lopen op slachtoffer worden van gewelddadigheden. Is dat echt minder erg, want geen vrouw, niet verkracht?

Ik ben een vrouw, ik ben verkracht. Maar ik zie werkelijk niet in waarom het minder erg is om een mes tussen je ribben te krijgen, lens geslagen te worden of wat dan ook.
Apart is dat. Ik heb jaren geleden ooit eens een mes tussen mijn ribben gehad (was geen ongelukje oid). Maar ik hoorde laatst een verhaal van een vrouw die (totaal ongerelateerd) rond die tijd onder dwang verkracht werd. En toen dacht ik toch echt "wow, dat klinkt echt veel erger dan wat mij overkomen is."

Mijn angst op dat moment bestond uit 'ga ik op tijd medische hulp krijgen?', haar angst was 'mijn leven ligt nu volledig in handen van deze vreemde en ogenschijnlijk gewelddadige man'. Zij had het mes nog op haar keel staan, ik had het al in mijn bezit (al dan niet in mijn rug hangend).

Maar ik ben het verder met je eens hoor over die imo seksistische, aan victim-blaming grenzende onzin over 'daar heeft een vrouw niets te zoeken'. Komt ook altijd van dezelfde types.

[ Bericht 1% gewijzigd door probeer op 08-04-2019 21:01:02 ]
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 8 april 2019 @ 21:15:11 #137
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_186108757
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 20:53 schreef probeer het volgende:

[..]

Apart is dat. Ik heb jaren geleden ooit eens een mes tussen mijn ribben gehad (was geen ongelukje oid). Maar ik hoorde laatst een verhaal van een vrouw die (totaal ongerelateerd) rond die tijd onder dwang verkracht werd. En toen dacht ik toch echt "wow, dat klinkt echt veel erger dan wat mij overkomen is."

Mijn angst op dat moment bestond uit 'ga ik op tijd medische hulp krijgen?', haar angst was 'mijn leven ligt nu volledig in handen van deze vreemde en ogenschijnlijk gewelddadige man'. Zij had het mes nog op haar keel staan, ik had het al in mijn bezit (al dan niet in mijn rug hangend).

Maar ik ben het verder met je eens hoor over die imo seksistische, aan victim-blaming grenzende onzin over 'daar heeft een vrouw niets te zoeken'. Komt ook altijd van dezelfde types.
Niet zozeer apart, maar een andere situatie.
Als jouw aanvaller dat mes terug had getrokken en op je keel had gezet was dat anders geweest voor je. Met de nadruk op anders, want wat je wel beschrijft is niet niets.

Als ik lees/hoor over een bejaarde die is overvallen. Vastgebonden op een stoel en lange tijd ernstig mishandeld is denk ik ook weleens dat dat erger is dan wat mij is overkomen.
Misschien is het een vorm van relativeren die (voor mij dan) heeft geholpen bij het een plaatsje geven...

Het is iig niet bedoeld om te zeggen dat het niets voorsteld, dat deed het wel. Maar meer om te zeggen dat iedereen een zeker risico loopt en dat het ene niet perse meer gewicht heeft dan het andere.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_186108766
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 13:57 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ja, waarom mogen vrouwen eigenlijk alleen reizen zeg?

Altijd erg opvallend wie dit soort dingen zeggen.....
Je kunt zeggen wat je wilt, maar met een mahram was dit niet gebeurd. :)
  maandag 8 april 2019 @ 21:17:55 #139
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_186108808
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 21:15 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Je kunt zeggen wat je wilt, maar met een mahram was dit niet gebeurd. :)
Niet?

Dat weet je niet. Mahram voor je neus gedood en jij verkracht liggend in zijn bloed.
Kan ook he?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 8 april 2019 @ 21:23:41 #140
28033 Pek
je moet wat
pi_186108958
Wtf iis een Mahram? Nee, ik ga niet goegelen.
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  maandag 8 april 2019 @ 21:33:57 #141
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_186109206
quote:
11s.gif Op maandag 8 april 2019 21:23 schreef Pek het volgende:
Wtf iis een Mahram? Nee, ik ga niet goegelen.
Een mannelijke begeleider. Vader, echtgenoot, wettelijke (Islam) begeleider waar volgens de leer geen 'verleiding' speelt die tot slechte dingen leidt.

Helaas gebakken lucht dus.
pi_186109356
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 13:36 schreef Sigaartje het volgende:
Sorry dat ik het zeg, maar ik begrijp echt niet wat toeristen in Thailand te zoeken hebben.
Zon, zee, strand, heerlijk eten en een van de meest ontwikkelde landen van Zuid-Oost Azië. De horror inderdaad.
pi_186109372
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 13:51 schreef Harvest89 het volgende:
Erg triest.

Wederom een onnozele wereldverbeteraar, een vrouw in haar eentje die op groots avontuur gaat. Doe maar lekker wat je wil meid, hopelijk was het het allemaal waard, yolo.

Waar was de vader?
Welke idioot laat zijn dochter helemaal in haar eentje in dat soort landen rondreizen?
Dit dus
pi_186109396
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 21:33 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Een mannelijke begeleider. Vader, echtgenoot, wettelijke (Islam) begeleider waar volgens de leer geen 'verleiding' speelt die tot slechte dingen leidt.

Grappig om te zien dat de extremere standpunten van de Hollandse jongens toch best wat raakvlakken hebben met die uit de islam. Zie je ook vaker terug ook in andere topics.

Maar goed. Het standpunt dat met een man aan de zijde iemand minder snel verkracht wordt.. Wat een eye opener.
pi_186109430
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 21:33 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Gelukkig worden de meeste verkrachtingen en ander misbruik niet door bekenden gedaan! Oh wacht...
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_186109809
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 21:17 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Niet?

Dat weet je niet. Mahram voor je neus gedood en jij verkracht liggend in zijn bloed.
Kan ook he?
Natuurlijk. Er kan ook een atoombom op je hoofd vallen.

Echter, waar het om gaat: een mahram verkleint de kans op (een foute afloop van) dit soort onprettige ontmoetingen.
  maandag 8 april 2019 @ 22:08:01 #147
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_186109916
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 22:01 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Echter, waar het om gaat: een mahram verkleint de kans op (een foute afloop van) dit soort onprettige ontmoetingen.
Ja daag, vrouwen niet meer alleen over straat omdat het te gevaarlijk voor ze is.
Dan moet je dat gevaar aanpakken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 8 april 2019 @ 22:17:30 #148
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_186110080
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 22:01 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Je weet dat 70/80% van de verkrachtingen plaats vindt in de eigen kring? In de harde werkelijkheid die 'mahram' een groter risico is dan die Boris Boef die je de bosjes in sleurt?

Zoek maar eens op de cijfers van incest...
pi_186110554
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 14:46 schreef diepzeekroket het volgende:

[..]

alles. bekijk maareens de websites die dergeijke moorden behandelen ,, mexico/brazillie staat op nummer een met moorden gevolgd door thailand op 2 . de thaise regering snapt heel goed dat dit niet zo handig is voor het toerisme en heeft vrijwel direct een 'schuldige'' aangewezen zodra het in het nieuws komt. heel dat land is dubieus
Kom eens met bronnen aanzetten dan? Met je achterlijke, wereldvreemde aannames.
  dinsdag 9 april 2019 @ 09:56:21 #150
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_186115422
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 16:25 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

En als 28 jarige man?
Nogmaals het kan iedereen overkomen , maar mannen (de meeste dan ;) ) verkrachten liever een vrouw dan een man
Ik ben inmiddels overleden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')