Je komt over als een vader die z'n dochter nog maar eens op de vingers tikt. 'Natuurlijk mag jij sporten', wtf?quote:Op maandag 8 april 2019 00:47 schreef X2 het volgende:
Ik weet dat ik dingen tegen je heb gezegd die er niet altijd even handig uitkwamen. Dingen die ik niet slecht bedoelde, maar waardoor je wel over van alles ging twijfelen. Mag ik van ... wel sporten? Vind ... mij in spijkerbroek wel leuk? Houd ... wel echt van mij? Natuurlijk mag jij sporten, zie ik je in spijkerbroek net zo graag als in jurkje en hou ik van jou. En misschien heb ik ook te veel druk op je gelegd wat betreft het denken aan de toekomst. Ik vind het nog steeds belangrijk - ook in het belang van jezelf - dat je ook wat meer nadenkt over de toekomst, maar ik had je meer tijd moeten geven.
Ik hoop oprecht dat zij jou niet terug wil, de arrogantie straalt er vanaf. Heel erg belerend.quote:Op maandag 8 april 2019 01:07 schreef X2 het volgende:
Ligt eraan of ik haar terug wil. Zoals gezegd was van beide kanten twijfel toen we uit elkaar gingen. Als zij aan haarzelf wil werken dan wil ik haar zeker nog een kans geven. Als zij er niks aan wil doen dan houd het wat betreft liefdesrelatie op. Hooguit wil ik dan nu en dan nog contact op een vriendschappelijke manier, maar dan zou ik haar niet terug willen als 'mijn' vriendin.
Waar dan? Dat je aan had moeten geven dat ze mocht sporten?quote:Op maandag 8 april 2019 01:19 schreef X2 het volgende:
[..]
Ik werk ook aan mezelf. Ik geef in feite in de mail al voor een deel mijn fouten toe. Ik geef dingen aan waarvan ik zeker inzie dat ik ze anders had moeten doen.
Goed gezegd.quote:Op maandag 8 april 2019 07:28 schreef Lienekien het volgende:
- je gaat vol voor een poging tot verzoening, dan stel je je kwetsbaar op. Je zegt dat je haar terugwilt en met haar samen de stappen in de relatie wilt zetten die jullie relatie een toekomst geven, om een steep te zetten onder hoe jullie het verprutsten, oude fouten niet meer te maken: een nieuwe start. Gesteld dat de liefde er wel is. En je begint dan altijd met je eigen fouten erkennen en aan te geven dat je met jouw nieuwe inzichten de dingen anders wilt gaan benaderen. Je bent totaal niet in een positie waarin je al iets van haar mag verwachten. Haar deel is helemaal aan haar, dat is mede je kwetsbaarheid, dat je niet weet of zij jou nog wel wil.
Of niet wissen, maar opslaan (niet versturen) en een paar jaar later met het schaamrood op de kaken nog eens teruglezen en denken "gaaaaaaaast". Spreek uit ervaring.quote:Op maandag 8 april 2019 07:38 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Die mail wissen en de boel met rust laten
Op die fiets kan de hele wereld op elkaar wachten.quote:Op maandag 8 april 2019 08:27 schreef S95Sedan het volgende:
als zij echt nog zo gek van je is dan komt ze vanzelf wel terug.
En dat is pas stap 1. Vervolgens zal je ook daadwerkelijk moeten veranderen. Dat gebeurt niet alleen maar door je fouten toe te geven. Ideetje om dus nog even met die mail te wachten totdat je daarin wat verder bent?quote:Op maandag 8 april 2019 01:19 schreef X2 het volgende:
[..]
Ik werk ook aan mezelf. Ik geef in feite in de mail al voor een deel mijn fouten toe. Ik geef dingen aan waarvan ik zeker inzie dat ik ze anders had moeten doen.
Exact. Het is ook altijd heel toevallig dat dat soort inzichten dan ineens komen nadat het uit is. Het is gewoon zeggen wat je denkt dat je ex wil horen, want TS wil haar keihard terug.quote:Op maandag 8 april 2019 09:16 schreef probeer het volgende:
[..]
En dat is pas stap 1. Vervolgens zal je ook daadwerkelijk moeten veranderen. Dat gebeurt niet alleen maar door je fouten toe te geven. Ideetje om dus nog even met die mail te wachten totdat je daarin wat verder bent?
Het hele 'I know I can change' gedoe is namelijk nogal wanhopig en gebeurt 9 vd 10x toch niet of nauwelijks.
Nu wel de hele mail gelezen. Dit dus.quote:Op maandag 8 april 2019 07:38 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Die mail wissen en de boel met rust laten
Shit gebeurt niet spontaan man.quote:Op maandag 8 april 2019 08:27 schreef S95Sedan het volgende:
Niet versturen, je bereikt er niks mee.
Besteed liever je tijd aan jezelf plus de toekomst en leer van je fouten, als zij echt nog zo gek van je is dan komt ze vanzelf wel terug.
Wat waren de afspraken na het uitmaken over eventueel contact opnemen na het uitmaken en van wie ging het initiatief voor het uitmaken uit?quote:Op maandag 8 april 2019 00:47 schreef X2 het volgende:
Ik hoor graag hoe jullie dit over vinden komen. Tips zijn welkom!
Dan ga je ze juist maken.quote:
Eens. Diezelfde indruk heb ik ook.quote:Op maandag 8 april 2019 10:16 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Wat waren de afspraken na het uitmaken over eventueel contact opnemen na het uitmaken en van wie ging het initiatief voor het uitmaken uit?
Een uitspraak als 'we komen elkaar vast nog wel ooit tegen' komt op mij niet over als een vorm van: "ik wil niet gelijk weer binnen 4 weken wat van je horen" (zeker als het initiatief voor het uitmaken van haar kwam).
Als het initiatief voor het uitmaken van haar gekomen is denk ik dat ze het meer op prijs stelt als je haar verder met rust laat.
het komt ook niet over alsof jij erg veranderd bent in die 4 weken, zelfs in die brief blijf je heel nukkig bij de mening waar je kennelijk eerder conflicten over gehad hebt en waar jij je teveel bemoeide met wat zij wel of niet zo mogen doen of dragen (of ze een spijkerbroek of rok van je mocht dragen of of ze mocht sporten van jou en jouw wensen over het bepalen van haar toekomst).
IIg uit die brief kom je op die punten eigenlijk niet erg positief over, krijg ik de indruk dat je jer in de relatie erg bemoeizuchtig en jaloers opstelde (ik kan daar fout-zitten natuurlijk, het is enkel een 'indruk' op basis van de text van de brief die je zelf postte).
Ook onduidelijk blijft wat dan de 'twijfels' van jouw zijde waren over haar en waarom die nu weg zouden zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |