abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186096371
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 00:47 schreef X2 het volgende:
Ik weet dat ik dingen tegen je heb gezegd die er niet altijd even handig uitkwamen. Dingen die ik niet slecht bedoelde, maar waardoor je wel over van alles ging twijfelen. Mag ik van ... wel sporten? Vind ... mij in spijkerbroek wel leuk? Houd ... wel echt van mij? Natuurlijk mag jij sporten, zie ik je in spijkerbroek net zo graag als in jurkje en hou ik van jou. En misschien heb ik ook te veel druk op je gelegd wat betreft het denken aan de toekomst. Ik vind het nog steeds belangrijk - ook in het belang van jezelf - dat je ook wat meer nadenkt over de toekomst, maar ik had je meer tijd moeten geven.
Je komt over als een vader die z'n dochter nog maar eens op de vingers tikt. 'Natuurlijk mag jij sporten', wtf? :{

Eens met de rest, absoluut geen goed idee.

quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 01:07 schreef X2 het volgende:
Ligt eraan of ik haar terug wil. Zoals gezegd was van beide kanten twijfel toen we uit elkaar gingen. Als zij aan haarzelf wil werken dan wil ik haar zeker nog een kans geven. Als zij er niks aan wil doen dan houd het wat betreft liefdesrelatie op. Hooguit wil ik dan nu en dan nog contact op een vriendschappelijke manier, maar dan zou ik haar niet terug willen als 'mijn' vriendin.
Ik hoop oprecht dat zij jou niet terug wil, de arrogantie straalt er vanaf. Heel erg belerend.
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 01:19 schreef X2 het volgende:

[..]

Ik werk ook aan mezelf. Ik geef in feite in de mail al voor een deel mijn fouten toe. Ik geef dingen aan waarvan ik zeker inzie dat ik ze anders had moeten doen.
Waar dan? Dat je aan had moeten geven dat ze mocht sporten? :')

[ Bericht 39% gewijzigd door JeugdVanTegenwoordig op 08-04-2019 07:12:28 ]
  Spellchecker maandag 8 april 2019 @ 07:12:31 #27
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_186096401
Je mist inderdaad nu de leuke momenten. Denk ook eens aan haar minder leuke kanten. Mis je die ook?

Ik zou die mail niet sturen.
  maandag 8 april 2019 @ 07:20:22 #28
471637 TomStall
I buried Joey
pi_186096443
Eens met de meeste reacties hier: niet doen. Ik vind de mail persoonlijk ook wat kinderachtig over komen, maar ken jullie en de relatie verder niet.

Ik zou inderdaad gewoon appen als je contact wilt, hou het gewoon wat normaal en luchtig.
  maandag 8 april 2019 @ 07:28:38 #29
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_186096485
Mixed messages.

Je wilt haar nog wel eens zien naast wat lijkt op ‘kunnen we het uitpraten en serieus voor een nieuwe poging gaan, maar...’. Je weet ook nog niet eens of je haar wel terug wilt.

Imo kun je een paar dingen doen:
- je stelt voor om binnenkort eens af te spreken voor een kop koffie om nog eens te praten, zonder nu verwachtingen te wekken of uit te spreken
- je gaat vol voor een poging tot verzoening, dan stel je je kwetsbaar op. Je zegt dat je haar terugwilt en met haar samen de stappen in de relatie wilt zetten die jullie relatie een toekomst geven, om een steep te zetten onder hoe jullie het verprutsten, oude fouten niet meer te maken: een nieuwe start. Gesteld dat de liefde er wel is. En je begint dan altijd met je eigen fouten erkennen en aan te geven dat je met jouw nieuwe inzichten de dingen anders wilt gaan benaderen. Je bent totaal niet in een positie waarin je al iets van haar mag verwachten. Haar deel is helemaal aan haar, dat is mede je kwetsbaarheid, dat je niet weet of zij jou nog wel wil.
- of je doet niks en laat het zo.

Dit is een halfslachtige poging tot wat eigenlijk?
The love you take is equal to the love you make.
pi_186096559
Die mail wissen en de boel met rust laten
  maandag 8 april 2019 @ 08:12:47 #31
545 dop
:copyright: dop
pi_186096802
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2019 07:28 schreef Lienekien het volgende:

- je gaat vol voor een poging tot verzoening, dan stel je je kwetsbaar op. Je zegt dat je haar terugwilt en met haar samen de stappen in de relatie wilt zetten die jullie relatie een toekomst geven, om een steep te zetten onder hoe jullie het verprutsten, oude fouten niet meer te maken: een nieuwe start. Gesteld dat de liefde er wel is. En je begint dan altijd met je eigen fouten erkennen en aan te geven dat je met jouw nieuwe inzichten de dingen anders wilt gaan benaderen. Je bent totaal niet in een positie waarin je al iets van haar mag verwachten. Haar deel is helemaal aan haar, dat is mede je kwetsbaarheid, dat je niet weet of zij jou nog wel wil.
Goed gezegd.

Bij het mailtje van Ts denk ik slappe lul probeer het eens met je gevoel te benaderen en niet met je hoofd
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_186096813
Klinkt als een halve poging om haar terug te willen.
Je geeft aan dat zij daarvoor ook aan haarzelf zal moeten werken en dat jij al aan jezelf werkt en misschien werkt het dan nog wel tussen jullie.

Ik zou zeggen: mail niet versturen en focus je op de toekomst in plaats van het verleden.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 8 april 2019 @ 08:15:28 #33
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_186096821
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 07:38 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Of niet wissen, maar opslaan (niet versturen) en een paar jaar later met het schaamrood op de kaken nog eens teruglezen en denken "gaaaaaaaast". Spreek uit ervaring.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 8 april 2019 @ 08:27:44 #34
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_186096892
Niet versturen, je bereikt er niks mee.

Besteed liever je tijd aan jezelf plus de toekomst en leer van je fouten, als zij echt nog zo gek van je is dan komt ze vanzelf wel terug.
  maandag 8 april 2019 @ 08:32:32 #35
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_186096910
Als ik het uitmaak me tiemand dan is ie WEG never contact meer me e
  maandag 8 april 2019 @ 09:06:05 #36
545 dop
:copyright: dop
pi_186097167
quote:
6s.gif Op maandag 8 april 2019 08:27 schreef S95Sedan het volgende:
als zij echt nog zo gek van je is dan komt ze vanzelf wel terug.
Op die fiets kan de hele wereld op elkaar wachten.
Kijk altijd naar je eigen gevoelens, en spreek die gewoon uit naar de ander als er nog verlangen is.
Kwetsbaar durven zijn is een sleutel woord in de liefde.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_186097264
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 01:19 schreef X2 het volgende:

[..]

Ik werk ook aan mezelf. Ik geef in feite in de mail al voor een deel mijn fouten toe. Ik geef dingen aan waarvan ik zeker inzie dat ik ze anders had moeten doen.
En dat is pas stap 1. Vervolgens zal je ook daadwerkelijk moeten veranderen. Dat gebeurt niet alleen maar door je fouten toe te geven. Ideetje om dus nog even met die mail te wachten totdat je daarin wat verder bent?

Het hele 'I know I can change' gedoe is namelijk nogal wanhopig en gebeurt 9 vd 10x toch niet of nauwelijks.
"Pools are perfect for holding water"
  Moderator maandag 8 april 2019 @ 09:26:39 #38
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_186097358
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 09:16 schreef probeer het volgende:

[..]

En dat is pas stap 1. Vervolgens zal je ook daadwerkelijk moeten veranderen. Dat gebeurt niet alleen maar door je fouten toe te geven. Ideetje om dus nog even met die mail te wachten totdat je daarin wat verder bent?

Het hele 'I know I can change' gedoe is namelijk nogal wanhopig en gebeurt 9 vd 10x toch niet of nauwelijks.
Exact. Het is ook altijd heel toevallig dat dat soort inzichten dan ineens komen nadat het uit is. Het is gewoon zeggen wat je denkt dat je ex wil horen, want TS wil haar keihard terug.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_186097725
Zoals al eerder gezegd: wat wil je nou met de mail? Haar nog één keer zien? Vriendschap opbouwen? Kijken of er nog een relatie inzit? Zoek dat eerst voor jezelf uit een ben dan duidelijk naar haar. Deze mail is zo vaag. En de beller is sneller, de mailer is laf.
pi_186097823
Gelezen tot aan 'vier weken'. Mijn tip: leg 'm weg en neem pas weer contact met haar op als je oprecht benieuwd bent hoe het met haar gaat, maar het contact an sich niet zelf meer nodig heb. Dus als je echt afstand hebt genomen van de situatie. Dit is de eerste golf nog maar en je denkt dat je genoeg afstand hebt om een mail te sturen, maar feit dat je de mail wil sturen geeft al aan dat je nog teveel behoefte aan haar hebt. Niets mis mee, maar je hebt je mail nu geschreven en je bent het kwijt: leg 'm weg.
Somebody that I used to know
pi_186097853
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 07:38 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Nu wel de hele mail gelezen. Dit dus.
Somebody that I used to know
pi_186097929
quote:
6s.gif Op maandag 8 april 2019 08:27 schreef S95Sedan het volgende:
Niet versturen, je bereikt er niks mee.

Besteed liever je tijd aan jezelf plus de toekomst en leer van je fouten, als zij echt nog zo gek van je is dan komt ze vanzelf wel terug.
Shit gebeurt niet spontaan man.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator maandag 8 april 2019 @ 10:09:45 #43
5428 crew  miss_sly
pi_186097952
Je zegt dat je dat niet je mail aangeeft dat je hard aan jezelf gewerkt hebt. Waar blijkt dat uit dan?
En zij moet intussen ook vooral aan zichzelf werken, want dat vind jij. Ze moet met haar toekomst.hexig zijn van jou. Vind je jezelf niet heel aanmatigend?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 8 april 2019 @ 10:16:59 #44
33189 RM-rf
1/998001
pi_186098045
quote:

Ik hoor graag hoe jullie dit over vinden komen. Tips zijn welkom!
Wat waren de afspraken na het uitmaken over eventueel contact opnemen na het uitmaken en van wie ging het initiatief voor het uitmaken uit?

Een uitspraak als 'we komen elkaar vast nog wel ooit tegen' komt op mij niet over als een vorm van: "ik wil niet gelijk weer binnen 4 weken wat van je horen" (zeker als het initiatief voor het uitmaken van haar kwam).
Als het initiatief voor het uitmaken van haar gekomen is denk ik dat ze het meer op prijs stelt als je haar verder met rust laat.

het komt ook niet over alsof jij erg veranderd bent in die 4 weken, zelfs in die brief blijf je heel nukkig bij de mening waar je kennelijk eerder conflicten over gehad hebt en waar jij je teveel bemoeide met wat zij wel of niet zo mogen doen of dragen (of ze een spijkerbroek of rok van je mocht dragen of of ze mocht sporten van jou en jouw wensen over het bepalen van haar toekomst).
IIg uit die brief kom je op die punten eigenlijk niet erg positief over, krijg ik de indruk dat je jer in de relatie erg bemoeizuchtig en jaloers opstelde (ik kan daar fout-zitten natuurlijk, het is enkel een 'indruk' op basis van de text van de brief die je zelf postte).

Ook onduidelijk blijft wat dan de 'twijfels' van jouw zijde waren over haar en waarom die nu weg zouden zijn.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_186098419
Niet doen. Echt niet.

Het is uit, klaar. Laat haar los en ga verder.
pi_186098441
quote:
Ik wil geen fouten maken...
Dan ga je ze juist maken.

De relatie is niet voor niets uit, deal met je eigen gevoelens en zoek een ander. Laat haar gaan.
  Moderator maandag 8 april 2019 @ 11:11:43 #47
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_186098807
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 10:16 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Wat waren de afspraken na het uitmaken over eventueel contact opnemen na het uitmaken en van wie ging het initiatief voor het uitmaken uit?

Een uitspraak als 'we komen elkaar vast nog wel ooit tegen' komt op mij niet over als een vorm van: "ik wil niet gelijk weer binnen 4 weken wat van je horen" (zeker als het initiatief voor het uitmaken van haar kwam).
Als het initiatief voor het uitmaken van haar gekomen is denk ik dat ze het meer op prijs stelt als je haar verder met rust laat.

het komt ook niet over alsof jij erg veranderd bent in die 4 weken, zelfs in die brief blijf je heel nukkig bij de mening waar je kennelijk eerder conflicten over gehad hebt en waar jij je teveel bemoeide met wat zij wel of niet zo mogen doen of dragen (of ze een spijkerbroek of rok van je mocht dragen of of ze mocht sporten van jou en jouw wensen over het bepalen van haar toekomst).
IIg uit die brief kom je op die punten eigenlijk niet erg positief over, krijg ik de indruk dat je jer in de relatie erg bemoeizuchtig en jaloers opstelde (ik kan daar fout-zitten natuurlijk, het is enkel een 'indruk' op basis van de text van de brief die je zelf postte).

Ook onduidelijk blijft wat dan de 'twijfels' van jouw zijde waren over haar en waarom die nu weg zouden zijn.
Eens. Diezelfde indruk heb ik ook.
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 8 april 2019 @ 11:14:15 #48
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_186098854
Gewoon niet doen. Zoals iedereen zo’n beetje al gezegd heeft.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_186098897
Toch denk ik dat TS de verleiding niet kan weerstaan en met wat aanpassingen de mail heeft verstuurd.

Laat je ons weten wat de reactie is?
  maandag 8 april 2019 @ 11:19:33 #50
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_186098920
don't do it! Er zijn nog veel meer kansen in het leven!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')