Wat stoer. Maar ik gok dat het op de kermis was.quote:Op zondag 7 april 2019 19:37 schreef Soury het volgende:
[ afbeelding ] Mijn desktop inzending ooit op fok. Mijn vader
Allemaal met een peuk
Ik heb een hele tijd geen contact gehad met de mijn vaders kant familie door dom gedoe(Hij had maar één zus met zes kinderen), nu gaan we elk jaar wat eten en drinken met elkaar en dan komen er ook foto's mee dat is geweldig leuk.quote:Op zondag 7 april 2019 19:42 schreef Deisyy het volgende:
[..]
De foto's en nog meer tastbare herinneringen zijn zussenbezit, dus dat blijft altijd in de familie. Mijn dochter vindt het nu inderdaad al geweldig om oude foto's te kijken, laatst hebben we dat met zijn allen bij mijn zus gedaan, zo leuk. Omdat er best een groot leeftijdsverschil zit tussen mij en mijn oudste zus kan zij weer hele andere verhalen bij bepaalde foto's vertellen.
Was heel normaal. In de tijd dat er bij verjaardagen naast de borrelnootjes ook gewoon sigaretten op tafel stonden voor de gastenquote:Op zondag 7 april 2019 19:46 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Stoer! En allemaal een peuk ja, toen kon dat nog
Ja foto schietenquote:Op zondag 7 april 2019 19:47 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat stoer. Maar ik gok dat het op de kermis was.
Dat is inderdaad wel jammer, zijn toch mooie herinneringen.quote:Op zondag 7 april 2019 19:46 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat mooi dat je dochter er nu al in is geïnteresseerd. Mijn broer, ik heb geen kinderen, interesseert het totaal niet. Maar misschien komt dat nog.
Nah, sommige mensen boeit dat gewoon niet. Van mijn vaders familie weten wij als kinderen ook nauwelijks iets omdat het hem niets interesseert en hij daar ook nooit iets over vertelt.quote:Op zondag 7 april 2019 19:46 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat mooi dat je dochter er nu al in is geïnteresseerd. Mijn broer, ik heb geen kinderen, interesseert het totaal niet. Maar misschien komt dat nog.
Zonde is dat, zo onthoudt hij jullie mooie informatie.quote:Op zondag 7 april 2019 19:49 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Nah, sommige mensen boeit dat gewoon niet. Van mijn vaders familie weten wij als kinderen ook nauwelijks iets omdat het hem niets interesseert en hij daar ook nooit iets over vertelt.
Zoals op deze verjaardag, volle asbakken en een pakje Caballero op tafel.quote:Op zondag 7 april 2019 19:48 schreef cafca het volgende:
[..]
Was heel normaal. In de tijd dat er bij verjaardagen naast de borrelnootjes ook gewoon sigaretten op tafel stonden voor de gasten
Dat is inderdaad heel leuk, vooral als iedereen foto's mee neemt, dan zie je elke keer weer iets anders.quote:Op zondag 7 april 2019 19:48 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik heb een hele tijd geen contact gehad met de mijn vaders kant familie door dom gedoe(Hij had maar één zus met zes kinderen), nu gaan we elk jaar wat eten en drinken met elkaar en dan komen er ook foto's mee dat is geweldig leuk.
Wat een andere tijden waren dat.quote:Op zondag 7 april 2019 19:51 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Zoals op deze verjaardag, volle asbakken en een pakje Caballero op tafel.
En mijn zus vond mij geloof ik heel lief
[ afbeelding ]
Pakje Mantanoquote:Op zondag 7 april 2019 19:51 schreef Deisyy het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik herken je gelijkquote:Op zondag 7 april 2019 19:51 schreef Deisyy het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Prima tijden.quote:
Heel herkenbaar ja. En Opa (?) in pak. Ik ken mijn Opa ook alleen in pak. Heb foto's van mijn moeder en haar zussen op het strand, in zo'n ouderwets badpak, daat staat opa ook in pak bij. Wel zonder jasje, met alleen een gilet aan.quote:Op zondag 7 april 2019 19:51 schreef Deisyy het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het is net een scene uit Toen was gelukkig.....quote:
Mijn moeder ook voor mij een soort stamboom fotoboek , maar ook met bewaarde diplomas en medailles en zo ..quote:Op zondag 7 april 2019 19:52 schreef cafca het volgende:
Mijn tante (zus van mijn moeder) heeft twee hele boeken samengesteld, een met de hele geschiedenis van hun gezin, en een van de geschiedenis van de familie van hun vader, voor de hele familie een kopie. Da's echte gaaf
Ja inderdaad. Maar of het echt zo mooi was weet ik niet.quote:Op zondag 7 april 2019 19:56 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Het is net een scene uit Toen was gelukkig.....
Ja en blauw van de rook, achquote:Op zondag 7 april 2019 19:56 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Het is net een scene uit Toen was gelukkig.....
Mooi dat jullie familie dat voor jullie doet.quote:Op zondag 7 april 2019 19:56 schreef chufi het volgende:
[..]
Mijn moeder ook voor mij een soort stamboom fotoboek , maar ook met bewaarde diplomas en medailles en zo ..
Ik heb wel mooie herinneringen uit mijn jeugd wat dat betreftquote:Op zondag 7 april 2019 19:57 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Maar of het echt zo mooi was weet ik niet.
Dat is mooi. Ik heb van alles wat.quote:Op zondag 7 april 2019 19:58 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik heb wel mooie herinneringen uit mijn jeugd wat dat betreft
Dit is mijn vader en mijn vader haatte pakken en stropdassen, maar dit was een trouwdag van mijn ouders als ik het goed heb, voor dat soort gelegenheden maakte hij een uitzondering.quote:Op zondag 7 april 2019 19:55 schreef cafca het volgende:
[..]
Heel herkenbaar ja. En Opa (?) in pak. Ik ken mijn Opa ook alleen in pak. Heb foto's van mijn moeder en haar zussen op het strand, in zo'n ouderwets badpak, daat staat opa ook in pak bij. Wel zonder jasje, met alleen een gilet aan.
Ook een soort overhandiging van alle dingen die ze nog in de archieven haddenquote:Op zondag 7 april 2019 19:57 schreef Disana het volgende:
[..]
Mooi dat jullie familie dat voor jullie doet.
Nou, ik had niet graag tijdens de oorlog geleefd.quote:Op zondag 7 april 2019 20:00 schreef cafca het volgende:
Och, elke tijd had/ heeft zo zijn goede en slechte kanten.
Oh,ja. Dan "moest" dat he?quote:Op zondag 7 april 2019 20:00 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Dit is mijn vader en mijn vader haatte pakken en stropdassen, maar dit was een trouwdag van mijn ouders als ik het goed heb, voor dat soort gelegenheden maakte hij een uitzondering.
Die tegenstrijdigheid van badpak en pak, zo mooi hè
Verkeerdquote:Op zondag 7 april 2019 20:01 schreef Disana het volgende:
[..]
Nou, ik had niet graag tijdens de oorlog geleefd.
Okee....uitzonderingen daar gelaten.quote:Op zondag 7 april 2019 20:01 schreef Disana het volgende:
[..]
Omdat mijn ouders wel tijdens de oorlog leefden.quote:Op zondag 7 april 2019 20:02 schreef Soury het volgende:
[..]
Nou ik niet, waarom zeg je dat in godsnaam?
Daar heb ik mn ouders eik ook weinig over horen praten ... herinner me iig ff nietsquote:Op zondag 7 april 2019 20:01 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, dat geldt voor de meesten van ons denk ik.quote:Op zondag 7 april 2019 20:03 schreef Disana het volgende:
[..]
Omdat mijn ouders wel tijdens de oorlog leefden.
Ik las het verkeerd. Ik begreep het nietquote:Op zondag 7 april 2019 20:03 schreef Disana het volgende:
[..]
Mijn moeder deed niets anders. Het was de belangrijkste reden waarom wij ons bord leeg moesten eten.quote:Op zondag 7 april 2019 20:03 schreef chufi het volgende:
[..]
Daar heb ik mn ouders eik ook weinig over horen praten ... herinner me iig ff niets
Ik kom uit een warm en gezellig gezin, ook al hadden mijn ouders 6 kinderen, er was altijd plaats voor een vriendje of vriendinnetje die kon blijven slapen of eten. Mijn vader vaarde in mijn jonge jaren dus was wel veel van huis, maar op zijn verjaardag nam hij ons altijd mee naar de speelgoedwinkel en mochten we een cadeautje uitkiezen.quote:Op zondag 7 april 2019 19:57 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Maar of het echt zo mooi was weet ik niet.
Wow, dat is lang geleden zeg. Ik hoop dat je deze foto koestert.quote:Op zondag 7 april 2019 20:03 schreef Voxs het volgende:
Wat leuk die foto's en verhalen
Deze is pas ontdekt door mijn moeder. Op de foto staan mijn bet-overgrootouders en overgrootmoeder op de voorgrond (meisje). Een kopietje slechts.
[ afbeelding ]
Mijn ouders hebben elkaar tijdens de oorlog leren kennen.quote:Op zondag 7 april 2019 20:03 schreef Disana het volgende:
[..]
Wow! Dat is wel een hele oude foto.quote:Op zondag 7 april 2019 20:03 schreef Voxs het volgende:
Deze is pas ontdekt door mijn moeder. Op de foto staan mijn bet-overgrootouders en overgrootmoeder op de voorgrond (meisje). Een kopietje slechts.
[ afbeelding ]
Dat klinkt goed en daar mag je blij mee zijn. Lief van je vader.quote:Op zondag 7 april 2019 20:04 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik kom uit een warm en gezellig gezin, ook al hadden mijn ouders 6 kinderen, er was altijd plaats voor een vriendje of vriendinnetje die kon blijven slapen of eten. Mijn vader vaarde in mijn jonge jaren dus was wel veel van huis, maar op zijn verjaardag nam hij ons altijd mee naar de speelgoedwinkel en mochten we een cadeautje uitkiezen.
Heb je daar ooit begrip voor gehad?quote:Op zondag 7 april 2019 20:04 schreef Disana het volgende:
[..]
Mijn moeder deed niets anders. Het was de belangrijkste reden waarom wij ons bord leeg moesten eten.
Hebben ze veel last van de oorlog gehad?quote:Op zondag 7 april 2019 20:05 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Mijn ouders hebben elkaar tijdens de oorlog leren kennen.
Dat is een oude foto!quote:Op zondag 7 april 2019 20:03 schreef Voxs het volgende:
[ afbeelding ]
Van de verhalen over de oorlog herinner ik me vooral de verschillen. Mijn moeder woonde in Den Haag, mijn vader (en schoonouders) op het platteland. In de stad was het wel veel zwaarderquote:Op zondag 7 april 2019 20:04 schreef Disana het volgende:
[..]
Mijn moeder deed niets anders. Het was de belangrijkste reden waarom wij ons bord leeg moesten eten.
Mijn vader was nog klein, 6 tot 8 jaar tijdens de oorlog. Zijn ouders moesten het huis verlaten omdat de Duitsers het confisqueerden ivm met de Atlantik linie. Hij herinnert zich nog veel en heeft het ook allemaal opgeschreven. Best heftige dingen. Een kaartje met bijvoorbeeld door zijn moeder bijgehouden gewichten van man en kinderen. Opa woog op een gegeven moment nog maat 57 kilo, dacht ik..quote:Op zondag 7 april 2019 20:04 schreef Disana het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |