Dit is natuurlijk ook wel verraderlijk; twee overheden, twee monden...quote:De lokale overheid wilde hen zo graag naar dit leeglopende gebied halen, dat bijstand werd beloofd.
IQ van 80 gespotquote:Op maandag 8 april 2019 19:37 schreef Samuel24 het volgende:
Amerika is zo ongelofelijk streng. Ik zou er voor geen goud naartoe willen gaan. Alleen al om het feit dat ze zulke strenge regels hebben daar.
Slaat nergens op. 45 koeien is niks, 175 is denk ik een klein gemiddelde in Fryslan (en in ruraal Amerika stelt het al helemaal niks voor). En zijn zoons zijn dan zeker veel te jong en veel te hard aan het werk gezet - had hij toch beter 10 man personeel aan kunnen nemen.quote:Hier vond vader Kor wat hij thuis in Aldeboarn niet had: ruimte. In Friesland kon krap veertig koeien houden, in Minnesota heeft hij met veel pijn, moeite en hulp van zijn zoons een bedrijf opgebouwd dat 175 melkveekoeien en ongeveer evenveel jongvee telt.
Dit.quote:Op zaterdag 6 april 2019 18:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ze mogen terug naar een beter en baschaafder land, wat erg voor ze
Ja natuurlijk waren ze daar van overtuigd.quote:Het zit zo: vader Mulder en zijn ex-vrouw kwamen de VS in met een E2-visum voor investeerders. Dat bood het gezin de kans hier te wonen, maar is géén permanente verblijfsvergunning. Als de jongens 21 worden, verloopt hun visum, omdat het is gebaseerd op de status van hun vader. Dat wisten de Mulders, maar ze waren er altijd van overtuigd dat ze eenmaal in de VS wel een manier zouden vinden om permanente papieren te krijgen.
quote:Op zaterdag 6 april 2019 18:29 schreef Moustachio het volgende:
[..]
Wel een cultuurshock als je van kinds af aan geleerd hebt dat Nederland het land van de tulpen en windmolens is. En je dan hier komt en je alleen maar moskeeën en kebabwinkels ziet.
Om daarentegen voor een lange tijd in Amerika te blijven, is helemaal niet zo moeilijk.quote:Op maandag 8 april 2019 19:47 schreef speknek het volgende:
Ja als je in een onrendabele sector zit, krijg je inderdaad moeilijk een verblijfsvergunning.
Alhoewel de regels ook wel erg onmogelijk scherp zijn. Ik ben waarschijnlijk een van de twee of drie fokkers die aan de nieuwe eisen voldoet. En volgend jaar ook niet meer want dan ben ik te oud.
Daar ben ik het met je eens. Gewoon een gevalletje van bijna 21 jaar de realiteit niet onder ogen willen zien.quote:Op dinsdag 9 april 2019 11:18 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Super sentimenteel kut jankverhaal, maar dit is de kern:
[..]
Ja natuurlijk waren ze daar van overtuigd.Sukkels.
Heel gauw opsodemieteren daar. Deze houding moet absoluut niet beloond worden.
Sowieso begrijp ik niet waarom je daar perse wil wonen. Zorg gewoon voor een esta, kun je 3 maanden er verblijven per jaar.quote:Op dinsdag 9 april 2019 11:45 schreef nixxx het volgende:
[..]
Daar ben ik het met je eens. Gewoon een gevalletje van bijna 21 jaar de realiteit niet onder ogen willen zien.
quote:Op zaterdag 6 april 2019 18:29 schreef Moustachio het volgende:
[..]
Wel een cultuurshock als je van kinds af aan geleerd hebt dat Nederland het land van de tulpen en windmolens is. En je dan hier komt en je alleen maar moskeeën en kebabwinkels ziet.
Valt nog best tegen hoe veel je daar aan hebt, een enorm groot deel van het openbare leven speelt zich immers nog altijd in het Nederlands af.quote:Op dinsdag 9 april 2019 14:21 schreef Gia het volgende:
Ze spreken de taal niet. Nou en, vrijwel elke Nederlander kent Engels. In elk geval beter dan Pools of Bulgaars!
Kunnen ze geen Amerikaanse vrouw nemen en dan kinderen krijgen om vervolgens naar Amerika te emigreren?
Gejank.quote:Buren en vrienden zijn vorige week een petitie gestart en al ruim 38.000 Amerikanen hadden hem gisteren ondertekend. ,,Dit is het soort immigranten dat Amerika nodig heeft‘’, schrijven ze. ,,Eerlijke, hardwerkende, intelligente mensen." En: ,,Ze verdienen om het Amerikaan te zijn."
Liberaal gespotquote:Op zaterdag 6 april 2019 18:28 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Hier hoef je alleen maar het juiste kleurtje te hebben en je kan eeuwig blijven ongeacht 10x uitgeprocedeerd en uitgewezen.
Kunnen nog wel wat leren van die Amerikanen af en toe.. hoewel ze soms ook weleens de plank misslaan zoals wij dat eigenlijk 99% van de tijd doen qua degene die we wél met succes uitzetten.. vaak mensen met een goede opleiding en baan.
Nee, niet die bijstandsdrol die op kosten van de staat 10 jaar lang in hoger beroep kan gaan en dan een verblijfsvergunning kan krijgen.
Maar goed, de keerzijde is wel dat Amerika kinderen voor de rechter zetten zonder recht op advocaat. (zoek het maar op, immigratie is federaal recht - geen recht op bijstand pro deo advocaat)
Waar moeten grenzen volgens jou ophouden in de wereld, volgens jou?quote:Op dinsdag 9 april 2019 11:18 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Super sentimenteel kut jankverhaal, maar dit is de kern:
[..]
Ja natuurlijk waren ze daar van overtuigd.Sukkels.
Heel gauw opsodemieteren daar. Deze houding moet absoluut niet beloond worden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |