twitter:LavieJanRoos twitterde op vrijdag 05-04-2019 om 17:20:55Even voor de duidelijkheid: als je wordt uitgescholden voor kanker racist, men bedreigt je kinderen te vermoorden en vallen je als groep fysiek aan niet afweren, mensen. Kost heel veel geldcentjes. reageer retweet
quote:BN’er Jan Roos moet boete en schadevergoeding betalen na mishandeling 16-jarige op Bergens caféterras
Wegens mishandeling van een 16-jarige dorpsgenoot uit Bergen is BN’er Jan Roos (42) vrijdagmiddag door de Alkmaarse politierechter veroordeeld tot een geldboete van 750 euro plus betaling van 700 euro schadevergoeding aan het slachtoffer.
Roos - of Jan R. te B., zoals hij zichzelf op de dag van de strafzitting op Twitter noemde - zou de tiener op 18 mei vorig jaar op het terras bij een café aan de Breelaan een vuistslag hebben gegeven.
Losse tand
De jongen liep een hersenschudding, losse tand en gezwollen lip op.
De internetjournalist, columnist en voormalig Powned-coryfee ontkende zijn minderjarige dorpsgenoot te hebben geslagen.In nauw gedreventwitter:LavieJanRoos twitterde op vrijdag 05-04-2019 om 16:55:06750 euro plus 700 euro immateriële schade. 1450,- krijg je als je me aanvalt. Dat je het weet als je geldnood hebt. reageer retweet
Volgens Roos werd hij, toen hij naar het toilet ging, door een groep jongeren onheus bejegend, bedreigden zij hem, zijn vriendin en kinderen en voelde hij zich in het nauw gedreven.
Neus-tegen-neus
,,Ik voelde mij onveilig en heb, toen iemand uit die groep na grove scheldwoorden en doodsbedreigingen bijna neus-tegen-neus voor mij kwam staan, een afwerende beweging gemaakt’’, stelde de verdachte.
,,Het is ontzettend vervelend dat letsel is ontstaan en dat spijt mij. Maar het was geen slag, ik heb niet gevochten.’’
De officier van justitie hechtte weinig waarde aan Roos’ verklaring.
Getuigenverklaringen
Zij eiste op basis van meerdere getuigenverklaringen tegen de verdachte en omdat ze vond dat het forse letsel niet paste bij een ’verdedigingsmanoeuvre’ een boete en schadevergoeding.
De politierechter verwierp het beroep op noodweer van de Bergense BN’er en vond het verhaal van de aangever, gezien de gevolgen, geloofwaardiger dan dat van Roos.
’Op mijn hoede’
Laatstgenoemde zei: ,,Ik ben door eerdere bedreigingen vanwege mijn werk op mijn hoede, mijdt bepaalde steden en gebieden en had gedacht in mijn eigen dorp op mijn gemak een biertje te kunnen drinken. Kennelijk is dat ook niet meer zo.’’
https://www.noordhollands(...)_content=/21loSKkZ8p
Roos heeft geen klappen gekregen.quote:Op vrijdag 5 april 2019 18:36 schreef PzKpfw het volgende:
Laten we hopen dat dat kutjong er blijvende hersenschade aan over heeft gehouden.
Roos is bij vlagen juist heerlijk helder.quote:Op vrijdag 5 april 2019 18:38 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Roos heeft geen klappen gekregen.
Maar hersenschade heeft hij al langer.
quote:Op vrijdag 5 april 2019 18:36 schreef PzKpfw het volgende:
Laten we hopen dat dat kutjong er blijvende hersenschade aan over heeft gehouden.
Vind 750 euro veel te weinig voor mishandeling met een hersenschudding en een losse tand. Jan Roos heeft mazzel dat hij een kind in elkaar geslagen heeft en er dus geen verdere economische schade geclaimd kan worden.quote:Zij eiste op basis van meerdere getuigenverklaringen tegen de verdachte en omdat ze vond dat het forse letsel niet paste bij een ’verdedigingsmanoeuvre’ een boete en schadevergoeding.
De politierechter verwierp het beroep op noodweer van de Bergense BN’er en vond het verhaal van de aangever, gezien de gevolgen, geloofwaardiger dan dat van Roos.
Goh.quote:Op vrijdag 5 april 2019 19:01 schreef speknek het volgende:
Leest niemand?
[..]
Vind 750 euro veel te weinig voor mishandeling met een hersenschudding en een losse tand. Jan Roos heeft mazzel dat hij een kind in elkaar geslagen heeft en er dus geen verdere economische schade geclaimd kan worden.
quote:
Waarom is een bijdehante puber een hersenschudding rammen ineens gerechtvaardigd? Hoertje Roos moet gewoon lekker zijn poten thuis houden.quote:
Ach man linkse sandaal.quote:Op vrijdag 5 april 2019 19:01 schreef speknek het volgende:
Leest niemand?
[..]
Vind 750 euro veel te weinig voor mishandeling met een hersenschudding en een losse tand. Jan Roos heeft mazzel dat hij een kind in elkaar geslagen heeft en er dus geen verdere economische schade geclaimd kan worden.
Als je zo'n kerel bedreigt en uitscheld mag je gewoon een goede klap voor je rotte harses verwachten basta.quote:Op vrijdag 5 april 2019 19:06 schreef Chia het volgende:
[..]
[..]
[..]
Waarom is een bijdehante puber een hersenschudding rammen ineens gerechtvaardigd? Hoertje Roos moet gewoon lekker zijn poten thuis houden.
Wat is dit nou weer voor achterlijke opmerking.quote:Op vrijdag 5 april 2019 19:06 schreef Chia het volgende:
[..]
[..]
[..]
Waarom is een bijdehante puber een hersenschudding rammen ineens gerechtvaardigd? Hoertje Roos moet gewoon lekker zijn poten thuis houden.
Zie hier de linkse draai.quote:Op vrijdag 5 april 2019 19:10 schreef Xa1pt het volgende:
Jan Roos was al een kneus maar een minderjarige slaan als 42-jarige... Man man man.
Die bedreigingen zijn Roos zijn verhaal ja. OvJ hecht daar weinig waarde aan vanwege diverse andere getuigenverklaringen die daar niet mee overeenkomen.quote:Op vrijdag 5 april 2019 19:08 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Als je zo'n kerel bedreigt en uitscheld mag je gewoon een goede klap voor je rotte harses verwachten basta.
Hij had hem inderdaad eerst om z'n identificatie moeten vragen.quote:Op vrijdag 5 april 2019 19:10 schreef Xa1pt het volgende:
Jan Roos was al een kneus maar een minderjarige slaan als 42-jarige... Man man man.
Oh ja dat is het natuurlijk. De officier van Justitie is van de linkse kerk en gaat het liefst een kopje thee drinken met de agressieve rotjongeren. Het is een complot jongens!1!1quote:Op vrijdag 5 april 2019 19:12 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Zie hier de linkse draai.
Wie is hier het slachtoffer, ouwe Rotterdammert.
quote:Roos erkent desgevraagd dat hij inderdaad 'wel iets in zijn hand had,' maar zegt dat het geen kapmes was. 'Het was een knuppelachtig ding, dat ik in mijn auto heb liggen voor als ik word aangevallen door Marokkanen.
https://www.parool.nl/ams(...)wat-anders~a4119129/
Echt he.quote:Op vrijdag 5 april 2019 19:12 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Pubers moeten gewoon hun bek houden als ze de consequenties van die grote bek niet aan kunnen.quote:Op vrijdag 5 april 2019 19:10 schreef Xa1pt het volgende:
Dat is niet wat er staat domme kut.quote:Op vrijdag 5 april 2019 19:14 schreef Chia het volgende:
[..]
Oh ja dat is het natuurlijk. De officier van Justitie is van de linkse kerk en gaat het liefst een kopje thee drinken met de agressieve rotjongeren. Het is een complot jongens!1!1
Volgens de rechter..quote:Op vrijdag 5 april 2019 19:12 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ja hij heeft vast willekeurig iemand een stoot gegeven.quote:Op vrijdag 5 april 2019 19:14 schreef Chia het volgende:
[..]
Die bedreigingen zijn Roos zijn verhaal ja. OvJ hecht daar weinig waarde aan vanwege diverse andere getuigenverklaringen die daar niet mee overeenkomen.
En die andere getuigen zijn dan dus niet alleen maar die zogenaamd bedreigende bijdehante pubers. Zo achterlijk zijn ze bij justitie nou ook net weer niet.
Dus als iemand maar een smoesje verzint is het gerechtvaardigd om mensen in elkaar te rammen en wordt alles onder noodweer geschaard?quote:Op vrijdag 5 april 2019 19:15 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Echt he.Dreigen o.a. je kinderen te vermoorden maar je mag niks terug doen hoor.
Ja, want je ziet niet zo snel dat je een minderjarige tegenover je hebt natuurlijk.quote:Op vrijdag 5 april 2019 19:14 schreef ems. het volgende:
[..]
Hij had hem inderdaad eerst om z'n identificatie moeten vragen.
Ja want dat zeg ik.quote:Op vrijdag 5 april 2019 19:16 schreef Chia het volgende:
[..]
Dus als iemand maar een smoesje verzint is het gerechtvaardigd om mensen in elkaar te rammen en wordt alles onder noodweer geschaard?Lekker is dat.
Ja die willekeurige getuigen zijn vast allemaal tegen meneer Roos en lullen uit hun nek.quote:Op vrijdag 5 april 2019 19:16 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja hij heeft vast willekeurig iemand een stoot gegeven.
Zullen wel net zulke raddraaiers zijn.quote:Op vrijdag 5 april 2019 19:17 schreef Chia het volgende:
[..]
Ja die willekeurige getuigen zijn vast allemaal tegen meneer Roos en lullen uit hun nek.
Ja joh, als volwassen man een beetje kinderen slaan als ze een grote bek hebben. Wat een held ben je dan.quote:Op vrijdag 5 april 2019 19:16 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Pubers moeten gewoon hun bek houden als ze de consequenties van die grote bek niet aan kunnen.
De grens ligt toch altijd bij geweld (of dreigen daarmee)? Verder moet alles kunnen.quote:Op vrijdag 5 april 2019 19:16 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Pubers moeten gewoon hun bek houden als ze de consequenties van die grote bek niet aan kunnen.
Zouden meer mensen moeten doen, weten ze hun plek weer en leren ze manieren wat hun ouders nagelaten hebbenquote:Op vrijdag 5 april 2019 19:18 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja joh, als volwassen man een beetje kinderen slaan als ze een grote bek hebben.
Hersenschade had ie voor de klap al. Dat is het probleem. Dom geboren zijn is een voortdurende aandoening.quote:Op vrijdag 5 april 2019 18:36 schreef PzKpfw het volgende:
Precies. Laat iemand anders zich maar voor kankerracist en al dat vele ergere uitmaken.quote:Op vrijdag 5 april 2019 19:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zouden meer mensen moeten doen, weten ze hun plek weer en leren ze manieren wat hun ouders nagelaten hebben
nog zo'n hitsige boerenzoon.quote:Op vrijdag 5 april 2019 19:08 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Als je zo'n kerel bedreigt en uitscheld mag je gewoon een goede klap voor je rotte harses verwachten basta.
Nog zo'n laf rukkertje wat zich voor kanker dit kanker dat uit laat maken door bontkraagjes.quote:
Als je rijk bent geef je niet zomaar een klap als iemand bijdehand tegen je is. Dan denk je zal wel kutjoch, ik stap in mijn Maserati, laters. Als je een tijd werkloos bent en wanhopig, heb je meestal een stuk korter lontje.quote:Op vrijdag 5 april 2019 19:20 schreef BoneThugss het volgende:
Die vent verdient tegenwoordig ook geen kut meer. Hij maakt geen vlogs meer, z'n politieke ambitie was van korte duur en er moet toch brood op de plank komen.
Dan geef jij niet zomaar iemand een klap op z'n bek. De man heeft ruim 5 jaar voor PowNed gewerkt.
Daaagquote:Op vrijdag 5 april 2019 19:23 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nog zo'n laf rukkertje wat zich voor kanker dit kanker dat uit laat maken door bontkraagjes.![]()
Daaag.
twitter:LavieJanRoos twitterde op vrijdag 05-04-2019 om 18:42:26De man die mijn boete heeft betaald is @PimdeGoede. Poker-miljonair en goeddoener. Wat een held. reageer retweet
Actie reactie.quote:Op vrijdag 5 april 2019 19:06 schreef Chia het volgende:
[..]
[..]
[..]
quote:Op vrijdag 5 april 2019 19:26 schreef RensAjacied het volgende:
twitter:LavieJanRoos twitterde op vrijdag 05-04-2019 om 18:42:26De man die mijn boete heeft betaald is @:PimdeGoede. Poker-miljonair en goeddoener. Wat een held. reageer retweet
![]()
Principes zijn te koop bij Jan.
Nee, dat hoor je dus niet te begrijpen als 16-jarige, want je bent nog een kind.quote:Op vrijdag 5 april 2019 19:27 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Actie reactie.
16 is al bijna volwassen, en op die leeftijd hoor je al te begrijpen dat je niet zomaar iemand en zijn gezin kunt beledigen/stalken/uitdagen zonder dat daar consequenties aan vast zitten.
Denk niet dat dat kind een plakker op zijn voorhoofd had met zijn leeftijd.quote:Op vrijdag 5 april 2019 19:28 schreef Faux. het volgende:
Deze man verdedigen![]()
Het normaal vinden om zestienjarigen een vuistslag te geven
Als groep iemand in het nauw drijven en bedreigen is wel normaal zeker? Oh wacht, dat mag, want kinderen snappen dat nog niet.quote:Op vrijdag 5 april 2019 19:28 schreef Faux. het volgende:
Deze man verdedigen![]()
Het normaal vinden om zestienjarigen een vuistslag te geven
Zelfs al was ie 20, 43 of 80. Iemand slaan omdat ie dingen zegt die je niet leuk vindt doen we niet in Nederland.quote:Op vrijdag 5 april 2019 19:31 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Denk niet dat dat kind een plakker op zijn voorhoofd had met zijn leeftijd.
En ja, Jan Roos had niet moeten slaan.
Dan doe je daar aangifte van. Je gaat ze niet zelf straffen.quote:Op vrijdag 5 april 2019 19:31 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Als groep iemand in het nauw drijven en bedreigen is wel normaal zeker? Oh wacht, dat mag, want kinderen snappen dat nog niet.
Je bedoelt dat verhaal wat de rechter niet geloofwaardig achtte?quote:Op vrijdag 5 april 2019 19:27 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Actie reactie.
16 is al bijna volwassen, en op die leeftijd hoor je al te begrijpen dat je niet zomaar iemand en zijn gezin kunt beledigen/stalken/uitdagen zonder dat daar consequenties aan vast zitten.
Ja ziet er niet uit vette paling dat het is, maar gelijk had die.quote:Op vrijdag 5 april 2019 19:33 schreef JanCees het volgende:
VNL had nooit Jan Roos moeten aanstellen
Jan Roos is trouwens echt mokerdik geworden sindsdien lol
In theorie niet.quote:Op vrijdag 5 april 2019 19:32 schreef Faux. het volgende:
[..]
Zelfs al was ie 20, 43 of 80. Iemand slaan omdat ie dingen zegt die je niet leuk vindt doen we niet in Nederland.
Hij is 16, geen 12.quote:Op vrijdag 5 april 2019 19:30 schreef Faux. het volgende:
Nee, dat hoor je dus niet te begrijpen als 16-jarige, want je bent nog een kind.
Nee. Vind Jan ook trouwens.quote:Op vrijdag 5 april 2019 19:32 schreef Faux. het volgende:
[..]
Zelfs al was ie 20, 43 of 80. Iemand slaan omdat ie dingen zegt die je niet leuk vindt doen we niet in Nederland.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |