abonnement Unibet Coolblue
pi_188650901
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 10:50 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Dat het hem nog steeds niet lukt die salafistenschool te sluiten :')

Wanneer verschuift het debat eens naar de wenselijkheid van religieus onderwijs?
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 16:38:35 #177
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_188652421
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 15:17 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Kun je wel mooi alle extremisten (in de dop) monitoren, als ze allemaal op 1 plaats zitten.
pi_188669964
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 16:38 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Kun je wel mooi alle extremisten (in de dop) monitoren, als ze allemaal op 1 plaats zitten.
De gemeente mag van de directie het gebouw niet eens in om te kijken of het wel brandveilig is.

quote:
Haga Lyceum weigert gemeente toegang tot schoolgebouw
Het Cornelius Haga Lyceum weigert door de gemeente gestuurde bouwinspecteurs toegang te geven tot het schoolgebouw om de veiligheid te inspecteren. Volgens schooldirecteur Atasoy hadden de inspecteurs helemaal geen reden om langs te komen.
https://www.at5.nl/artike(...)ang-tot-schoolgebouw
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 29 augustus 2019 @ 20:27:21 #179
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_188694832
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 15:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De gemeente mag van de directie het gebouw niet eens in om te kijken of het wel brandveilig is.
[..]

Het wordt tijd datze die school gaan sluiten.
Als een coffeeshop een grammetje weed te veel in voorraad heeft , timmeren ze die ook dicht
Ik ben inmiddels overleden
pi_188717761
quote:
Bouwinspectie Cornelius Haga afgedwongen met hulp politie

Met behulp van de politie hebben de brandweer en bouwinspecteurs vrijdagmiddag alsnog een veiligheidsinspectie gehouden in het gebouw van het Cornelius Haga Lyceum.

Eerder op de dag had Moorman al aan de raad aangekondigd dat de politie zou worden ingeschakeld, omdat de schoolleiding medewerking aan een inspectie bleef weigeren.
Woensdag had schooldirecteur Soner Atasoy de gemeente telefonisch laten weten dat inspecteurs niet welkom zijn. Vervolgens kondigde hij per mail aan de gemeente voor de rechter te zullen dagen vanwege de kwestie.

Gisteren brachten bouwinspecteurs met de brandweer toch een bezoek aan de school, maar de schooldirectie wees hen de deur.

Aanleiding voor de controle zijn berichten over een herindeling van het pand in de zomervakantie. De gemeente wist daar niet van en wil de situatie in ogenschouw nemen. “Het is belangrijk dat het gebouw veilig is en dat de nood- en hulpdiensten bij bijvoorbeeld brand de weg weten te vinden,” zei een woordvoerder van Moorman woensdag. De gemeente wilde ook de ‘constructieve veiligheid’ en luchtkwaliteit toetsen.
https://www.parool.nl/ams(...)lp-politie~b9291fc8/
De gemeente moet nu zelfs de politie inschakelen om te kunnen zien of het gebouw wel veilig genoeg is voor al hun leerlingen. :')
Wat moet er nog allemaal gebeuren voor de gemeente Amsterdam tegen deze directie op gaat treden?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_188717783
quote:
9s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 20:27 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Het wordt tijd datze die school gaan sluiten.
Als een coffeeshop een grammetje weed te veel in voorraad heeft , timmeren ze die ook dicht
Helaas het omgekeerde: ze hebben de school een extra gebouw aangeboden (de voormalige hotel/bakkerschool in Amsterdam west).

Maar daar voelde het Haga zich te goed voor - ze willen door de gemeente betaalde nieuwbouw.
pi_188718419
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 08:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De gemeente moet nu zelfs de politie inschakelen om te kunnen zien of het gebouw wel veilig genoeg is voor al hun leerlingen. :')
Wat moet er nog allemaal gebeuren voor de gemeente Amsterdam tegen deze directie op gaat treden?
Heb je het nieuws de afgelopen tijd een beetje gevolgd? Ik denk dat Amsterdam zich beter in kan spannen de enorm uit de hand lopende drugscriminaliteit enigszins in te dammen.
pi_188719745
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 10:20 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Heb je het nieuws de afgelopen tijd een beetje gevolgd? Ik denk dat Amsterdam zich beter in kan spannen de enorm uit de hand lopende drugscriminaliteit enigszins in te dammen.
Waarom niet beide?
pi_188720036
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 12:24 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Waarom niet beide?
Kwestie van prioriteiten, er zijn geen onbeperkte middelen beschikbaar.
  zaterdag 31 augustus 2019 @ 13:01:27 #185
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188720198
Ik snap niet dat een school die leerlingen min of meer opleidt tot jihadisten en/of moslimterroristen open mag blijven. Maar ja, we hebben het wel over Amsterdam. :r
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_188720220
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 12:48 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Kwestie van prioriteiten, er zijn geen onbeperkte middelen beschikbaar.
Moeilijke wel dan, mocro-maffia aanpakken of terroristenlyceum.
pi_188720259
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 13:02 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Moeilijke wel dan, mocro-maffia aanpakken of terroristenlyceum.
:')
pi_188720294
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 13:07 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

:')
(K)
pi_188720559
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 08:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De gemeente moet nu zelfs de politie inschakelen om te kunnen zien of het gebouw wel veilig genoeg is voor al hun leerlingen. :')
Wat moet er nog allemaal gebeuren voor de gemeente Amsterdam tegen deze directie op gaat treden?
Ben benieuwd of het word goedgekeurd
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_188981594
'Ook als Haga Lyceum bekostiging zelf regelt, blijft inspectie langskomen'

Geldkraan Haga Lyceum dicht als bestuur niet opstapt

Denk dat ze hier echt niet bang van worden! Een belletje of mailtje naar hun Arabische vriendjes en het is weer geregeld! ;)
pi_188981857
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 22:27 schreef Bocaj het volgende:
'Ook als Haga Lyceum bekostiging zelf regelt, blijft inspectie langskomen'

Geldkraan Haga Lyceum dicht als bestuur niet opstapt

Denk dat ze hier echt niet bang van worden! Een belletje of mailtje naar hun Arabische vriendjes en het is weer geregeld! ;)
De directeur heeft al aangegeven dat hij iedere juridische procedure zal gebruiken om aan te blijven. Zolang een uitspraak nog niet onherroepelijk is moet de overheid de school blijven financieren. Dat kan nog makkelijk een jaar duren. En in die tijd kan de directie makkelijk vervangers zoeken die op papier de school gaan leiden terwijl ze zelf aan de touwtjes blijven trekken.


https://www.at5.nl/artike(...)ewoon-aan-het-jokken
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_188982125
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 13:01 schreef NoPicNic het volgende:
Ik snap niet dat een school die leerlingen min of meer opleidt tot jihadisten en/of moslimterroristen open mag blijven. Maar ja, we hebben het wel over Amsterdam. :r
Vandaag haalde ik wat recepten op bij onze vaste Haagse apotheek.

Onze apotheek, die in een aantal jaren (bijna volledig) is getransformeerd.

Daar sta je dan op een maandagochtend als Hollandse kaaskop tussen alleen maar (bruine) allochtonen.

Achter de balie stonden 3 dames met hoofddoek, van de 6 oorspronkelijke Hollandse dames loopt er nog 1 achter de schermen mee te doen.

Toen er van links een man in lange jurk, met baard en bijbehorende muts binnen liep en zich met de gang van zaken bemoeide en blijkbaar nu ook tot het vaste personeel behoort bekroop me een heel akelig gevoel.

Ik voelde me echt totaal een vreemde in "mijn"apotheek, in "mijn" land.

Mijn apotheek die nu hoofdzakelijk bemand wordt door personeel dat d.m.v. hun kleding uitdrukkelijk hun religie uitdraagt.

Ik vroeg me af hoe dat zou gaan : als ik in Turkije of Marokko een apotheek zou beginnen en het personeel gaandeweg zou vervangen en daar allemaal nonnen zou neerzetten, of allemaal orthodoxe Joden.

Ik overwoog ook nog stiekem een filmpje te maken en dat te sturen naar m'n beste maat vanwege het gesprek dat ik vrijdag met hem had.

Over het feit dat hij zo blij is dat hij nu gaat verhuizen uit zijn wijk. De wijk waar in krap 8 jaar tijd 90 procent allochtoon is.

Ik heb het maar niet gedaan, ik voel me gelukkig wel gesterkt dat ik als Hollandse kaaskop hetzelfde zeer kritische standpunt heb wat betreft deze doorgeschoten multiculturele situatie in deze stad, dit land als mijn maat.

Mijn Turkse maat.
pi_188983522
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 22:53 schreef DrMabuse het volgende:
Toen er van links een man in lange jurk, met baard en bijbehorende muts binnen liep en zich met de gang van zaken bemoeide en blijkbaar nu ook tot het vaste personeel behoort bekroop me een heel akelig gevoel.
Heb het vermoeden dat hij de zaak heeft overgenomen... Tja en dan krijg je dat!
Gewoon andere apotheek nemen! Verspilde moeite om je er druk over te maken!
Die apotheek zal ook wel in die 90% allochtone wijk staan?
pi_188986497
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 00:22 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Heb het vermoeden dat hij de zaak heeft overgenomen... Tja en dan krijg je dat!
Gewoon andere apotheek nemen! Verspilde moeite om je er druk over te maken!
Die apotheek zal ook wel in die 90% allochtone wijk staan?
Het gaat mij om de enorme snelheid waarmee dit gaat.

De toename van allochtonen in Nederlandse steden en zo ook de aanwezigheid van hun religie / uitingen van hun religie in het dagelijkse en publieke leven.

De absurditeit dat ik in mijn wijk o.a. bij de AH en dus ook mijn apotheek steeds meer / vooral medewerkers tref die mij hun religie met hun kleding (willen) duidelijk maken.

Nu hoor ik een aantal van jullie denken : wat maakt het uit?

Maar dan zeg ik : stel je even voor dat achter de balies / kassa's v.n.l. orthodoxe Joden zitten, of nonnen of van mijn part allemaal monniken.

Dat een dominante religie weer volop aanwezig is op plekken waar we die al decennia niet meer / nooit aantroffen vind ik een zorgelijk feit.

De gelatenheid van een groot deel van deze maatschappij die dat allemaal maar laat gebeuren omdat het moslims en de islam betreft.

Mijn maat zei het kernachtig : het ligt aan de Nederlandse overheid die deze mensen vaak geen strobreed in de weg legt, niet duidelijk is.

Net als met het boerka verbod, het is verboden maar er wordt niet gehandhaafd.

Over de kwestie Toeterturken vertelde hij me dat in Turkije dit al lang een uitstervend fenomeen is en dat dat alleen maar door de lagere klassen Turken in bv Nederland wordt gebruikt om hun (antieke) stempel op deze maatschappij te zetten.

Het "wij doen wat we willen want het is onze cultuur" fenomeen.

Dat als ze zich daar op de wegen zo asociaal / crimineel zouden gedragen zoals in de steden hier dat ze meteen de politiewagen in worden gemept.

Kortom : ze doen wat ze willen en in dit land wordt het toch wel geaccepteerd.

Ik als Nederlander en hij als Turk vinden elkaar volledig in deze kwesties en dat vind ik op zich wel een geruststelling al zegt hij zelf vaak dat hij met zijn standpunten tot een minderheid van de hier gevestigde Turken behoort.

De meerderheid bestaat uit laag opgeleide en conservatie / religieuze Turken die grotendeels volledig achter Erdogan staan.
pi_188986724
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 10:15 schreef DrMabuse het volgende:
Mijn maat zei het kernachtig : het ligt aan de Nederlandse overheid die deze mensen vaak geen strobreed in de weg legt, niet duidelijk is.
Je hebt gelijk hoor!
Blame de afgelopen regeringen die dit hebben laten gebeuren...
Dit is ook wel een interessant stuk geschiedenis....

https://nl.wikipedia.org/(...)tig:_Arbeidsmigratie
pi_188991721
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 10:35 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Je hebt gelijk hoor!
Blame de afgelopen regeringen die dit hebben laten gebeuren...
Dit is ook wel een interessant stuk geschiedenis....

https://nl.wikipedia.org/(...)tig:_Arbeidsmigratie
Dank voor de link.
pi_189379976
quote:
Rechter wijst verzoek om extra geld voor Cornelius Haga Lyceum af
Het verzoek van het Cornelius Haga Lyceum dat het ministerie van Onderwijs op korte termijn geld overmaakt, onder meer voor de salarissen van docenten, is door de rechter afgewezen.

Het verzoek was de zoveelste juridische procedure van de islamitische school tegen de overheid. Volgens Pors dreigt geldnood omdat het ministerie te traag is met het overmaken van de zogenoemde aanvullende bekostiging.
https://www.ad.nl/binnenl(...)-lyceum-af~a43535a9/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 12:49:57 #198
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_189380100
Wat een puinhoop die school.
pi_189445940
https://www.nu.nl/algemee(...)ing-haga-lyceum.html

quote:
Minister Slob stopt financiering Haga Lyceum

Minister Arie Slob (Onderwijs) stopt per 1 december de financiering van het Cornelius Haga Lyceum in Amsterdam. De islamitische school voldoet niet aan de eisen van het kabinet, meldt de bewindsman dinsdag.

Het is de eerste keer dat een onderwijsminister zo'n forse maatregel toepast.

Slob ziet zich genoodzaakt dit besluit te nemen omdat het huidige bestuur er in zijn ogen niet in slaagde alle taken en bevoegdheden over te dragen aan een interim-bestuur.

"Al onze inspanningen zijn er op gericht om alle leerlingen een veilige leeromgeving te bieden. De bekostiging wordt gestopt per 1 december, zodat er voor iedere leerling een passende plek gevonden kan worden samen met de gemeente", laat Slob in een reactie weten.

In juli werd een kritisch rapport van de Inspectie van het Onderwijs over de school gepubliceerd. Daarin stond dat er sprake was van financieel wanbeheer en belangenverstrengeling: geld dat bestemd was voor onderwijs, werd uitgegeven aan andere zaken.

Een maand geleden eiste Slob daarom het vertrek van het huidige bestuur, met het dreigement dat de financiering zou stoppen als dit niet gebeurde.

Het Haga Lyceum krijgt nog een laatste kans om verbetering te laten zien als het huidige bestuur alle taken en bevoegdheden voor 17 oktober 12.00 uur overdraagt aan de voorgedragen interim-bestuurder. Als dat tot tevredenheid gebeurt, wordt het besluit teruggedraaid.

Daarna moet de interim-bestuurder voor medio januari volgend jaar aan alle voorwaarden van het ministerie hebben voldaan.
pi_189446019
.....
Eens kijken
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')