En zoals gezegd verschilt het ook per cultuur en religie, maar ook dat is aan verandering onderhevig.quote:Op vrijdag 5 april 2019 14:32 schreef ems. het volgende:
Goed en kwaad is relatief. Jouw persoonlijke mening over wat kwaad is is precies dat, een mening.
Ik respecteer uw mening maar ga er niet mee akkoord.quote:Op vrijdag 5 april 2019 14:32 schreef ems. het volgende:
Goed en kwaad is relatief. Jouw persoonlijke mening over wat kwaad is is precies dat, een mening.
Mensen hebben opinies over goed en kwaad, maar dat maakt wat kwaad is niet goed.quote:Op vrijdag 5 april 2019 14:34 schreef ToT het volgende:
[..]
En zoals gezegd verschilt het ook per cultuur en religie, maar ook dat is aan verandering onderhevig.
Zo waren homo's vroeger zwaar verdorven, maar tegenwoordig worden ze in de westerse samenleving door de meesten gewoon geaccepteerd.
Wat is kwaad volgens jou.quote:Op vrijdag 5 april 2019 14:42 schreef Fel_licht het volgende:
[..]
Mensen hebben opinies over goed en kwaad, maar dat maakt wat kwaad is niet goed.
Dat vind ik kwalijk.quote:Op vrijdag 5 april 2019 14:40 schreef Fel_licht het volgende:
[..]
Ik respecteer uw mening maar ga er niet mee akkoord.
Wat versta je onder kwaad?quote:Op vrijdag 5 april 2019 14:42 schreef Fel_licht het volgende:
[..]
Mensen hebben opinies over goed en kwaad, maar dat maakt wat kwaad is niet goed.
Ik zal ook wel slechts een perverte opinie hebben over het kwaad aangezien ik maar een miserabele zondaar ben en van mezelf bemerk dat ik onverschillig ben en soms plezier heb in de miserie van een ander. Het is een kwestie van de Schepper te vinden en geen kwaad meer te doen.quote:
Tja, moet je dat van mij horen? Richt je tot de Schepper of doe wat je vind wat het beste is om te doen.quote:Op vrijdag 5 april 2019 14:54 schreef ToT het volgende:
[..]
Wat versta je onder kwaad?
Mensen doden bijvoorbeeld?
Wat als je land binnengevallen wordt door een vijandelijke macht en alles wat er woont wil vermoorden. Moet je je dan maar als een mak schaapje laten vermoorden, of mag je dan doden om te overleven?
Ik praat niet in mezelf tegen iets wat alleen in de hoofden van mensen bestaat.quote:Op vrijdag 5 april 2019 14:57 schreef Fel_licht het volgende:
[..]
Tja, moet je dat van mij horen? Richt je tot de Schepper of doe wat je vind wat het beste is om te doen.
Is dat mijn probleem? Je doet wat je wilt joch.quote:Op vrijdag 5 april 2019 15:00 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik praat niet in mezelf tegen iets wat alleen in de hoofden van mensen bestaat.
Ah, katholiek? Die hebben altijd dit soort gezonde denkbeelden over zichzelf!quote:Op vrijdag 5 april 2019 14:55 schreef Fel_licht het volgende:
[..]
Ik zal ook wel slechts een perverte opinie hebben over het kwaad aangezien ik maar een miserabele zondaar ben en van mezelf bemerk dat ik onverschillig ben en soms plezier heb in de miserie van een ander. Het is een kwestie van de Schepper te vinden en geen kwaad meer te doen.
Wat weet jij wat gezond is? Laat me niet lachen.quote:Op vrijdag 5 april 2019 15:00 schreef ToT het volgende:
[..]
Ah, katholiek? Die hebben altijd dit soort gezonde denkbeelden over zichzelf!
Zozo, lekker agressief zeg!quote:Op vrijdag 5 april 2019 15:00 schreef Fel_licht het volgende:
[..]
Is dat mijn probleem? Je doet wat je wilt joch.
quote:Op vrijdag 5 april 2019 15:01 schreef Fel_licht het volgende:
[..]
Wat weet jij wat gezond is? Laat me niet lachen.
Een vermeende schepper die zijn eigen schepping ziet als mislukkingen en zondaars. Dat is toch de duivel in eigen persoon?quote:Op vrijdag 5 april 2019 14:55 schreef Fel_licht het volgende:
[..]
Ik zal ook wel slechts een perverte opinie hebben over het kwaad aangezien ik maar een miserabele zondaar ben en van mezelf bemerk dat ik onverschillig ben en soms plezier heb in de miserie van een ander. Het is een kwestie van de Schepper te vinden en geen kwaad meer te doen.
Spaar ik je in mijn gedachten dan.quote:Op zondag 7 april 2019 11:38 schreef Elzies het volgende:
[..]
Een vermeende schepper die zijn eigen schepping ziet als mislukkingen en zondaars. Dat is toch de duivel in eigen persoon?
Ach, wat lopen er toch veel dwaallichtjes rond op deze wereld.
Wat je wilt. Ik accepteer geen zelf vermeende god die zijn eigen schepping in zonde geboren laat worden. Dat opgelegde schuldgevoel is een satanische leer in plaats van een goddelijke leer.quote:
Dat houdt mij niet tegen.quote:Op zondag 7 april 2019 12:00 schreef Elzies het volgende:
[..]
Wat je wilt. Ik accepteer geen zelf vermeende god die zijn eigen schepping in zonde geboren laat worden. Dat opgelegde schuldgevoel is een satanische leer in plaats van een goddelijke leer.
Maar zelfs die bedoelingen zullen vanuit het eigen perspectief goed zijn, of toch in ieder geval rechtvaardig.quote:Op zondag 7 april 2019 12:57 schreef dokter.knakworst het volgende:
Er zijn er zat die zich goed voordoen met kwade bedoelingen
Heet zoiets niet gewoon eigenbelang?quote:Op zondag 7 april 2019 12:59 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Maar zelfs die bedoelingen zullen vanuit het eigen perspectief goed zijn, of toch in ieder geval rechtvaardig.
Kan. Maar het is niet intentioneel kwaadaardig.quote:Op zondag 7 april 2019 13:02 schreef dokter.knakworst het volgende:
[..]
Heet zoiets niet gewoon eigenbelang?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |