abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186049421
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 14:32 schreef ems. het volgende:
Goed en kwaad is relatief. Jouw persoonlijke mening over wat kwaad is is precies dat, een mening.
En zoals gezegd verschilt het ook per cultuur en religie, maar ook dat is aan verandering onderhevig.
Zo waren homo's vroeger zwaar verdorven, maar tegenwoordig worden ze in de westerse samenleving door de meesten gewoon geaccepteerd.
pi_186049439
Ik ben atheïst maar ik geloof wel in het kwade in de mens.
pi_186049482
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 14:32 schreef ems. het volgende:
Goed en kwaad is relatief. Jouw persoonlijke mening over wat kwaad is is precies dat, een mening.
Ik respecteer uw mening maar ga er niet mee akkoord.
Misverstaan is ook verstaan maar dan mis.
pi_186049502
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 april 2019 14:34 schreef ToT het volgende:

[..]

En zoals gezegd verschilt het ook per cultuur en religie, maar ook dat is aan verandering onderhevig.
Zo waren homo's vroeger zwaar verdorven, maar tegenwoordig worden ze in de westerse samenleving door de meesten gewoon geaccepteerd.
Mensen hebben opinies over goed en kwaad, maar dat maakt wat kwaad is niet goed.
pi_186049558
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 14:42 schreef Fel_licht het volgende:

[..]

Mensen hebben opinies over goed en kwaad, maar dat maakt wat kwaad is niet goed.
Wat is kwaad volgens jou.
pi_186049575
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 14:40 schreef Fel_licht het volgende:

[..]

Ik respecteer uw mening maar ga er niet mee akkoord.
Dat vind ik kwalijk.
Conscience do cost.
pi_186049672
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 14:42 schreef Fel_licht het volgende:

[..]

Wat versta je onder kwaad?
Mensen doden bijvoorbeeld?
Wat als je land binnengevallen wordt door een vijandelijke macht en alles wat er woont wil vermoorden. Moet je je dan maar als een mak schaapje laten vermoorden, of mag je dan doden om te overleven?
pi_186049687
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2019 14:46 schreef Yellow. het volgende:

[..]

Wat is kwaad volgens jou.
Ik zal ook wel slechts een perverte opinie hebben over het kwaad aangezien ik maar een miserabele zondaar ben en van mezelf bemerk dat ik onverschillig ben en soms plezier heb in de miserie van een ander. Het is een kwestie van de Schepper te vinden en geen kwaad meer te doen.
pi_186049713
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 april 2019 14:54 schreef ToT het volgende:

[..]

Wat versta je onder kwaad?
Mensen doden bijvoorbeeld?
Wat als je land binnengevallen wordt door een vijandelijke macht en alles wat er woont wil vermoorden. Moet je je dan maar als een mak schaapje laten vermoorden, of mag je dan doden om te overleven?
Tja, moet je dat van mij horen? Richt je tot de Schepper of doe wat je vind wat het beste is om te doen.
pi_186049748
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 14:57 schreef Fel_licht het volgende:

[..]

Tja, moet je dat van mij horen? Richt je tot de Schepper of doe wat je vind wat het beste is om te doen.
Ik praat niet in mezelf tegen iets wat alleen in de hoofden van mensen bestaat. :)
pi_186049757
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 april 2019 15:00 schreef ToT het volgende:

[..]

Ik praat niet in mezelf tegen iets wat alleen in de hoofden van mensen bestaat. :)
Is dat mijn probleem? Je doet wat je wilt joch.
pi_186049758
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 14:55 schreef Fel_licht het volgende:

[..]

Ik zal ook wel slechts een perverte opinie hebben over het kwaad aangezien ik maar een miserabele zondaar ben en van mezelf bemerk dat ik onverschillig ben en soms plezier heb in de miserie van een ander. Het is een kwestie van de Schepper te vinden en geen kwaad meer te doen.
Ah, katholiek? Die hebben altijd dit soort gezonde denkbeelden over zichzelf! ^O^
pi_186049763
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 april 2019 15:00 schreef ToT het volgende:

[..]

Ah, katholiek? Die hebben altijd dit soort gezonde denkbeelden over zichzelf! ^O^
Wat weet jij wat gezond is? Laat me niet lachen.
pi_186049767
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 15:00 schreef Fel_licht het volgende:

[..]

Is dat mijn probleem? Je doet wat je wilt joch.
Zozo, lekker agressief zeg! :D Ik dacht dat je hier een discussie wilde, lampje! :*
pi_186049774
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 15:01 schreef Fel_licht het volgende:

[..]

Wat weet jij wat gezond is? Laat me niet lachen.
_O- De tering hee, wat wil je nou met dit topic? :D
pi_186080079
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 14:55 schreef Fel_licht het volgende:

[..]

Een vermeende schepper die zijn eigen schepping ziet als mislukkingen en zondaars. Dat is toch de duivel in eigen persoon?

Ach, wat lopen er toch veel dwaallichtjes rond op deze wereld.
pi_186080354
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 11:38 schreef Elzies het volgende:

[..]

Een vermeende schepper die zijn eigen schepping ziet als mislukkingen en zondaars. Dat is toch de duivel in eigen persoon?

Ach, wat lopen er toch veel dwaallichtjes rond op deze wereld.
Spaar ik je in mijn gedachten dan.
pi_186080395
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 11:56 schreef Fel_licht het volgende:

[..]

Spaar ik je in mijn gedachten dan.
Wat je wilt. Ik accepteer geen zelf vermeende god die zijn eigen schepping in zonde geboren laat worden. Dat opgelegde schuldgevoel is een satanische leer in plaats van een goddelijke leer.
pi_186080424
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 12:00 schreef Elzies het volgende:

[..]

Wat je wilt. Ik accepteer geen zelf vermeende god die zijn eigen schepping in zonde geboren laat worden. Dat opgelegde schuldgevoel is een satanische leer in plaats van een goddelijke leer.
Dat houdt mij niet tegen.
pi_186080552
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 12:02 schreef Fel_licht het volgende:

[..]

Dat houdt mij niet tegen.
Als niets redelijks je tegenhoud ben je dan zelf ook niet onderdeel van het kwade?
pi_186081144
Hmja. Hitler dacht ook het goede te doen, IS ook. Heksenjagers ook. Kolonisten ook. De geschiedenis en het heden kleven aan elkaar van de ellendige resultaten van goede bedoelingen.
pi_186081199
Er zijn er zat die zich goed voordoen met kwade bedoelingen :')
metal up your ass
pi_186081215
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 12:57 schreef dokter.knakworst het volgende:
Er zijn er zat die zich goed voordoen met kwade bedoelingen :')
Maar zelfs die bedoelingen zullen vanuit het eigen perspectief goed zijn, of toch in ieder geval rechtvaardig.
pi_186081279
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2019 12:59 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Maar zelfs die bedoelingen zullen vanuit het eigen perspectief goed zijn, of toch in ieder geval rechtvaardig.
Heet zoiets niet gewoon eigenbelang?
metal up your ass
pi_186081311
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 13:02 schreef dokter.knakworst het volgende:

[..]

Heet zoiets niet gewoon eigenbelang?
Kan. Maar het is niet intentioneel kwaadaardig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')