Niet?quote:Op donderdag 4 april 2019 22:30 schreef Fel_licht het volgende:
"Weerhoud u van het kwade en de duivel zal vluchten."
Mij hoef je niet te vertellen dat er niet iets is als de kwade in mensen, hoe die er huist en sluimert en weldra zijn kop opsteekt. Dagelijks staan de kranten er vol van, van bedrog en moord, ongeacht achter welk licht of religie hij zich probeert te verschuilen. Het is eenmaal een bedrieger die ongetwijfeld verwarring zaait.
Zogenoemde atheisten zullen wel verklaren waarom de kwade niet bestaat.quote:
Dat is net mijn punt, het kwade is taboe en dient zogenaamd uit deze sfeer gehaald te worden. Questie van het collectief bewustzijn wat op te krikken. Mensen zijn zondaars en willen we een betere wereld dan dienen deze dienaren van de Schepper te worden en de kwade te verlaten. Zo zijn we insgelijks af van menig verstandeloze beweringen der atheisten.quote:Op vrijdag 5 april 2019 02:50 schreef naatje_1 het volgende:
Buiten dat het kwade natuurlijk uit den boze is, wat is precies je discussiepunt?
Dit is mijn eerste topic en kan zo gelijk even toetsen welk vlees we hier in de kuip hebben.quote:Op vrijdag 5 april 2019 09:07 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
Je klinkt nogal zeker van je zaak en daarnaast klink je ook niet alsof je open staat voor discussie met je mening over atheisten. Dus wat wil je bereiken met dit topic?
Alright. Ik geloof niet in het kwaad. Kun je ons voorbeelden geven van wat jij precies verstaat onder het kwade?quote:Op vrijdag 5 april 2019 09:11 schreef Fel_licht het volgende:
[..]
Dit is mijn eerste topic en kan zo gelijk even toetsen welk vlees we hier in de kuip hebben.
Lees gerust de eerste post nog eens over.quote:Op vrijdag 5 april 2019 09:18 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Alright. Ik geloof niet in het kwaad. Kun je ons voorbeelden geven van wat jij precies verstaat onder het kwade?
Nee, hij/zij doelt op de kwadequote:Op vrijdag 5 april 2019 09:18 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Alright. Ik geloof niet in het kwaad. Kun je ons voorbeelden geven van wat jij precies verstaat onder het kwade?
Bedrog en moord? Dat zie ik als gevolgen van nature en nurture, bijvoorbeeld door hersenafwijking (nature) of opgroeien in een sociaal-culturele achterstandswijk (nurture). Ik zie niet in waarom dat “het kwaad” zou moeten zijn op de manier zoals jij daar tegenaan kijkt.quote:Op vrijdag 5 april 2019 09:19 schreef Fel_licht het volgende:
[..]
Lees gerust de eerste post nog eens over.
Dus het kwade is volgens jou terecht in de taboesfeer?quote:Op vrijdag 5 april 2019 09:01 schreef Fel_licht het volgende:
[..]
Dat is net mijn punt, het kwade is taboe en dient zogenaamd uit deze sfeer gehaald te worden.
Neen, dat blijkt verder in die post.quote:Op vrijdag 5 april 2019 09:39 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Dus het kwade is volgens jou terecht in de taboesfeer?
Ah, ok, dus je pleit voor een herwaardering van het kwade. Waar baseer je op dat het nu in de taboesfeer zit?quote:Op vrijdag 5 april 2019 09:42 schreef Fel_licht het volgende:
[..]
Neen, dat blijkt verder in die post.
Het zelfbedachte sprookje dat mensen zondaars zouden zijn is juist de kern van deze kwade en satanische leer. Het is het verkondigen van een duistere leer, vermomd binnen een religie die in hun eigen leugenachtigheid het tegenovergestelde predikt.quote:Op vrijdag 5 april 2019 09:01 schreef Fel_licht het volgende:
[..]
Dat is net mijn punt, het kwade is taboe en dient zogenaamd uit deze sfeer gehaald te worden. Questie van het collectief bewustzijn wat op te krikken. Mensen zijn zondaars en willen we een betere wereld dan dienen deze dienaren van de Schepper te worden en de kwade te verlaten. Zo zijn we insgelijks af van menig verstandeloze beweringen der atheisten.
Ja, "herwaardering", uitstekende woordkeuze waarvoor dank.quote:Op vrijdag 5 april 2019 09:56 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Ah, ok, dus je pleit voor een herwaardering van het kwade. Waar baseer je op dat het nu in de taboesfeer zit?
Het universum zit vol dus plaats is er niet voor dit soort wezens.quote:Op vrijdag 5 april 2019 10:05 schreef Fel_licht het volgende:
[..]
Ja, "herwaardering", uitstekende woordkeuze waarvoor dank.
Aangezien nog dagelijks de kranten vol staan met feiten van deze bedrieger veronderstel ik dat we onszelf nog niet genoeg bewust zijn van en gekant zijn tegen de aard van dit geestelijk wezen.
Tuurlijk wel.quote:Op vrijdag 5 april 2019 11:57 schreef Megumi het volgende:
[..]
Het universum zit vol dus plaats is er niet voor dit soort wezens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |