In het formulier van 7 pagina's staan de volgende vragen:quote:Geachte heer xxx,
Als bank mogen we alleen zaken doen met klanten van wie we de juiste gegevens hebben vastgelegd. Daarnaast zijn wij verplicht om te weten wat onze klanten met hun rekeningen doen, We voeren daarom regelmatig controles uit. In sommige gevallen vragen we klanten om aanvullende informatie.
Bij een van deze controles is ons een aantal zaken opgevallen met betrekking tot het gebruik van uw betaalrekening. Graag ontvangen wij van u voor 12 april 2019 een toelichting hierop. Als wij de gegevens niet ontvangen, dan moeten we helaas uw betaalrekening(en) blokkeren.
Ok, ING is door de overheid op de vingers getikt omdat ze weinig controles voerden tegen witwassen. Ik kan wel een beetje begrijpen dat ze willen weten waar het geld vandaan komt. Het gaat hier trouwens niet om miljoenen maar om een paar duizend euro per maand (inkomsten van affiliate marketing dat gestort wordt op Skrill en ik die dan overmaak op mijn ING rekening). De bewijzen kan ik makkelijk opsturen.quote:Vragen aanvullende informatie omtrent ontvangsten van Skrill Ltd.
We hebben waargenomen dat u in de periode van 22 september 2017 tot 28 februari 2019 in totaal ¤ xxx ontvangt van Skrill Ltd.
a. Graag ontvangen we van u een uitgebreide toelichting waarom u gelden ontvangt via Skrill Ltd.
b. Wie is de achterliggende betalende partij?
c. Wat is uw relatie met de betalende partij?
d. Waarom lopen deze transacties via een online payment service?
e. Welke tegenprestatie heeft u voor de ontvangsten geleverd?
We vragen u uw antwoorden te onderbouwen met schriftelijke bewijsstukken. Denkt u hierbij bijvoorbeeld aan facturen, overeenkomsten, contacten, kwitanties of andere stukken.
Het geld dat ik dus van Skrill op mijn rekening ontvang neem ik elke maand contant op. De bank vraagt dus wat ik met mijn eigen geld doe. Mogen ze dit wel vragen? Iedereen mag toch zelf weten of ze hun geld contant opnemen? Daarom bestaan toch geldautomaten? Ik vind dit echt te gek voor woorden. Leven we in de film 1984?quote:1. Waarom zijn deze transacties niet via een bankrekening gedaan?
2. Kunt u toelichten hoe de vergoedingen besteed zijn?
3. Wat is de uiteindelijke bestemming van bovenstaand contant opgenomen bedragen?
We vragen u uw antwoorden te onderbouwen met schriftelijke bewijsstukken.
4. Waarom zijn deze transacties niet via een bankrekening gedaan?
nee, dat is de andere kant op.quote:Op donderdag 4 april 2019 20:07 schreef YDOKT2 het volgende:
Dus als de bank aan je vraagt wat je met je contant opgenomen geld hebt gedaan en bewijzen wilt, vind je het normaal?
Nee, maar je moet niet zeuren bij je bank.quote:Op donderdag 4 april 2019 20:07 schreef YDOKT2 het volgende:
Dus als de bank aan je vraagt wat je met je contant opgenomen geld hebt gedaan en bewijzen wilt, vind je het normaal?
Neuh, maar als jij elke week 10.000 stort via skrill (of western union, van unibet binnen krijgt etc...), en dat elke keer een dag later allemaal cash op neemt, dan wel bijv.quote:Op donderdag 4 april 2019 20:07 schreef YDOKT2 het volgende:
Nee, ik vind ook dat zo’n bank zich nergens mee moet bemoeien.quote:Op donderdag 4 april 2019 20:14 schreef YDOKT2 het volgende:
Beste mensen, Ik heb geen probleem met het sturen van bewijzen waar het geld vandaan komt. Ik neem 1 keer per maand geld op en het gaat niet om grote bedragen. Het gaat hier om het feit dat de bank vraagt wat ik met het geld heb gedaan dat ik van een geldautomaat heb opgenomen.
Stel je eens voor. Op een zaterdag neem je 250 euro op van de geldautomaat en die avond zuip je bier en eet je wat. Een paar dagen later ontvang je een brief van je bank met de mededeling dat ze willen weten wat je met het geld hebt gedaan en willen daarover bewijzen.
Ben ik de enige die dit absurd vind?
In dat geval wel.quote:Op donderdag 4 april 2019 20:14 schreef YDOKT2 het volgende:
Beste mensen, Ik heb geen probleem met het sturen van bewijzen waar het geld vandaan komt. Ik neem 1 keer per maand geld op en het gaat niet om grote bedragen. Het gaat hier om het feit dat de bank vraagt wat ik met het geld heb gedaan dat ik van een geldautomaat heb opgenomen.
Stel je eens voor. Op een zaterdag neem je 250 euro op van de geldautomaat en die avond zuip je bier en eet je wat. Een paar dagen later ontvang je een brief van je bank met de mededeling dat ze willen weten wat je met het geld hebt gedaan en willen daarover bewijzen.
Je stelt de verkeerde vraag. Het doet er niet toe of jij, ik, of de rest van de mensen hier of IRL dat belachelijk vinden. Wat wil je dan gaan doen? Tegen de bank zeggen 'ik vind het belachelijk dat jullie dat vragen en op FOK! vinden ze dat ook dus fuck jullie, ik geef geen antwoord'.quote:Op donderdag 4 april 2019 20:14 schreef YDOKT2 het volgende:
Stel je eens voor. Op een zaterdag neem je 250 euro op van een geldautomaat en die avond zuip je bier en eet je wat. Een paar dagen later ontvang je een brief van je bank met de mededeling dat ze willen weten wat je met het geld hebt gedaan en willen daarover bewijzen.
Wat iedereen in dit topic zegt is dat je je tot de wetgever moet richten. Niet tot de bank zelf.quote:Op donderdag 4 april 2019 20:14 schreef YDOKT2 het volgende:
Stel je eens voor. Op een zaterdag neem je 250 euro op van een geldautomaat en die avond zuip je bier en eet je wat. Een paar dagen later ontvang je een brief van je bank met de mededeling dat ze willen weten wat je met het geld hebt gedaan en willen daarover bewijzen.
Zeg dat je het jaarverslag van de ING bank doorgenomen hebt en de reserve ratio tussen spaargeld en leningen te laag vind en daarom liever contant geld in bezit hebt.quote:Op donderdag 4 april 2019 20:07 schreef YDOKT2 het volgende:
De gevraagde gegevens ga ik uiteraard opsturen. Ik wil geen problemen. Maar ik vond de situatie raar.quote:Op donderdag 4 april 2019 20:18 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Je stelt de verkeerde vraag. Het doet er niet toe of jij, ik, of de rest van de mensen hier of IRL dat belachelijk vinden. Wat wil je dan gaan doen? Tegen de bank zeggen 'ik vind het belachelijk dat jullie dat vragen en op FOK! vinden ze dat ook dus fuck jullie, ik geef geen antwoord'.
Het maakt niet uit wat jij, of wie dan ook daar voor mening over heeft, ze moeten die vragen stellen, ze stellen ze, en jij gaat antwoord geven, of niet, maar dan zijn de consequenties ook voor jou.
quote:Op donderdag 4 april 2019 20:21 schreef Piva het volgende:
[..]
Zeg dat je het jaarverslag van de ING bank doorgenomen hebt en de reserve ratio tussen spaargeld en leningen te laag vind en daarom liever contant geld in bezit hebt.
De funding van uit spaargeld in Nederland is juist enorm laag...quote:Op donderdag 4 april 2019 20:21 schreef Piva het volgende:
[..]
Zeg dat je het jaarverslag van de ING bank doorgenomen hebt en de reserve ratio tussen spaargeld en leningen te laag vind en daarom liever contant geld in bezit hebt.
Hoeveel procent nu?quote:Op donderdag 4 april 2019 20:26 schreef flyguy het volgende:
[..]
De funding van uit spaargeld in Nederland is juist enorm laag...
Ik begrijp best waarom je je op deze manier laat uit betalen, wat ik niet zo goed snap, Skrill ziet toch waar het geld vandaan komt? van welke sites? Of ben je affiliate met zulke schimmige sites dat ze er vragen over gaan stellen?quote:Op donderdag 4 april 2019 19:59 schreef YDOKT2 het volgende:
een paar duizend euro per maand (inkomsten van affiliate marketing
Is dat niet een erg laag bedrag?quote:Op donderdag 4 april 2019 20:54 schreef Nismo91 het volgende:
Uit mijn hoofd zijn ze verplicht betalingen van meer dan 5k te checken in verband met witwassen en terrorisme funding.
Als je de wet MOT ( Melding Ongebruikelijke Transacties) bedoeld, dat gaat over 15K, de Europese regels weet ik niet.quote:Op donderdag 4 april 2019 20:54 schreef Nismo91 het volgende:
Uit mijn hoofd zijn ze verplicht betalingen van meer dan 5k te checken in verband met witwassen en terrorisme funding.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |