Vanavond neem ik een kijkje in de Amerikaanse keuken! Door velen verguisd wegens de weinig oorspronkelijke gerechten en het fast food, voor anderen een inspiratie wegens de heerlijke barbecue-gerechten. Geen wonder dus dat ik koos voor een product uit deze laatste categorie. De keus is gevallen op: Pulled Pork!
![DAgWNbN.png]()
Dankzij de firma 'Dreistern' (Duits voor: drie sterren) hoeven we niet zelf meer uren 'low 'n slow' een stuk varken te garen, het komt allemaal tot ons in een handzaam, goed houdbaar blik!
Dit zien we als we het blik openmaken:
![4kyzaAt.png]()
Hmm...dat ziet er niet meteen zalig uit. We warmen boel op in de steelpan, terwijl we tegelijk wat spinazie roerbakken voor de broodnodige vitamientjes. Uiteindelijk komt het er zo uit te zien:
![rovsoKV.png]()
Close-up van het vlees:
![yV6QdTt.png]()
Dat ziet er een stuk beter uit! En dan de smaaktest. Dat valt een beetje tegen. Het vlees is goed mals, gaar, en zeker niet vies, maar...ik had er meer van verwacht. Het smaakt naar ongekruid, ongezouten varkensvlees in een heel milde tomaten-achtige jus of saus. Geen enkele barbecuesmaak. Om er qua smaakbeleving nog iets van te maken doe ik er wat srirachsaus op, alsmede wat lichte sojasaus.
Eindoordeel? Dit is niet vies, het broodje pulled pork eet lekker weg, maar er is geen 'wauw'-factor. Het is allemaal een beetje vlak. Qua hoeveelheid is het genoeg voor twee van de broodjes op de foto, en ik zal het restant ook wel opeten, morgen ofzo. Maar ik zal zo'n blik niet snel nog eens kopen.
Eindcijfer: 6