Mja die mb's gaan er hard doorheen. Ik heb tegenwoordig 20gb en ben veel weg maar het vliegt er doorheenquote:Op woensdag 3 april 2019 21:07 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Kerstversiering, kerstdiner (speenvarken) en oud en nieuw diner (meestal ook een speenvarken)
Het werk gaat gewoon door.. Ik heb om 23.45 op oudjaarsavond het anker er uit staan trekken bij het Suez kanaal.. Maar ben ook eens vrolijk door aan 't laden geweest op die nacht..
[..]
We kunnen sowieso mailen (via de scheepsmail) en we hebben internet via de satelliet. dat werkt 90% van de tijd op de Atlantic. Op de Pacific zit je zomaar 2 weken zonder, maar kan je dus wel mailen, is een ander satelliet netwerk. Maar die begrijpt het ondertussen als ze eens een dag niks hoort. Meestal weten we het wel van te voren als we in een blinde vlek varen waar geen internetbereik is.
De snelheid van het internet is genoeg om te whatsappen wanneer er meerdere gebruikers online zijn en (video)bellen via WhatsApp indien je de enige gebruiker bent. FB/lekker surfen kan je al gauw vergeten (zuipt ook MB's.. vooral FB, toch jammer van je datalimietje).
Tja ik heb 500mb/weekquote:Op woensdag 3 april 2019 21:25 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Mja die mb's gaan er hard doorheen. Ik heb tegenwoordig 20gb en ben veel weg maar het vliegt er doorheen![]()
Mijn werkgever kennende zullen ze wel alles op alles zetten om hierin een oplossing te vinden. Maar dat zal dan al vrij snel een kantoorbaan wezenquote:Als je uiteindelijk wat ouder bent en de maanden op zee niet meer zo te doen zijn. Is er dan ook een regeling dat je een baan aan wal krijgt?
500 mb per week dat is idd wat karig. Maar het is al een hele vooruitgang met zeg 10 jaar geleden.quote:Op woensdag 3 april 2019 21:27 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Tja ik heb 500mb/week
[..]
Mijn werkgever kennende zullen ze wel alles op alles zetten om hierin een oplossing te vinden. Maar dat zal dan al vrij snel een kantoorbaan wezen
Het is beter dan niksquote:Op woensdag 3 april 2019 21:30 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
500 mb per week dat is idd wat karig. Maar het is al een hele vooruitgang met zeg 10 jaar geleden.
Yup, ik begin er niet aan.. Maar daar zit je al snel aan hoor.. Superintendent werk is ook veel kantoorwerk.quote:Kantoorbaan is wel een hele omslag zeg
Ik heb nog een telegram uit 1972 die mijn vader me heeft gestuurd toen ik vier jaar werd.quote:Op woensdag 3 april 2019 21:30 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
500 mb per week dat is idd wat karig. Maar het is al een hele vooruitgang met zeg 10 jaar geleden.
quote:Op woensdag 3 april 2019 20:42 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
niet fluiten aan boord
geen rode kool op maandag
doop door Neptunus
Zo zijn er nog veel meer hoor, maar dit is het eerste wat in me op komt.
En zo zijn er ook nog wel tal van spreuken/uitspraken hoor
zoals: een kut trekt harder dan 10 sleepboten aan een bulker
koop een boot werk je dood
Gaafquote:Op woensdag 3 april 2019 22:07 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ik heb nog een telegram uit 1972 die mijn vader me heeft gestuurd toen ik vier jaar werd.![]()
![]()
Wat leuk! De hedendaagse techniek lijkt mij enorm veel voordelen te bieden voor contact met het thuisfront.quote:Op woensdag 3 april 2019 22:07 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ik heb nog een telegram uit 1972 die mijn vader me heeft gestuurd toen ik vier jaar werd.![]()
![]()
Poeh.. Toch wel in Scandinavische landen en België. Kom je verder weg dan veranderd het vrij snel.quote:Op woensdag 3 april 2019 22:15 schreef Crabapple het volgende:
In welk land lijkt de bevolking qua cultuur/omgang het meest op Nederland?
De tekortkomingen die ik zie zijn voornamelijk voor de zeevarenden. In de VS kan je zonder TWIC kaart de terminal al niet meer op (je moet binnen 3 meter van het schip blijven, dus je mag nog wel je diepgangen bekijken). Dus moet je vaak een taxi boeken die je 200 dollar of meer aanrekent om 100 meter van schip naar de poort te rijden. Maar dit heb je bv. in Antwerpen op de grote containerterminals ook. Dan moet je een busje bestellen. Dit is dan gratis, maar het is wel een extra hindernis.quote:Zie jij tekortkomingen in het ISPS systeem, of werkt het goed in de praktijk? De uitvoer hiervan lijkt mij te kunnen verschillen per land. (het ene land is wat 'georganiseerder' dan het andere)
Absoluut! Maar zoals gezegd, teveel contact met het thuisfront is ook niet goed. Dat heeft me heel in den beginne een relatie gekost.quote:Op woensdag 3 april 2019 22:16 schreef Crabapple het volgende:
[..]
Wat leuk! De hedendaagse techniek lijkt mij enorm veel voordelen te bieden voor contact met het thuisfront.
Gele koorts, verscheidene smaken hepatitis, DTP en buiktyfus en voor cholera krijg ik een 'not indicated' stempeltje.quote:Op woensdag 3 april 2019 22:42 schreef flipsen het volgende:
Ben je tegen zo ongeveer alles een inenting gehad?
Nee, dan kan ik net zo goed op m'n zolderkamer blijven zitten..quote:Nooit bang voor "tropische" ziektes?
Oh dat is wel supergaafquote:Op woensdag 3 april 2019 22:07 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ik heb nog een telegram uit 1972 die mijn vader me heeft gestuurd toen ik vier jaar werd.![]()
![]()
Heb ooit een bedrijf geassisteerd met het behalen van een ISPS certificaat en mijzelf toen verbaasd over alle mogelijke en vergaande restricties die daaruit kunnen voortvloeien. Ik vermoedde al dat de impact het grootste zou zijn voor de zeevarenden, die moeten maar afwachten wat er allemaal 'geregeld' is aan de wal.quote:Op woensdag 3 april 2019 22:19 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Poeh.. Toch wel in Scandinavische landen en België. Kom je verder weg dan veranderd het vrij snel.
[..]
De tekortkomingen die ik zie zijn voornamelijk voor de zeevarenden. In de VS kan je zonder TWIC kaart de terminal al niet meer op (je moet binnen 3 meter van het schip blijven, dus je mag nog wel je diepgangen bekijken). Dus moet je vaak een taxi boeken die je 200 dollar of meer aanrekent om 100 meter van schip naar de poort te rijden. Maar dit heb je bv. in Antwerpen op de grote containerterminals ook. Dan moet je een busje bestellen. Dit is dan gratis, maar het is wel een extra hindernis.
Zo zijn er ook terminals waarbij je niet eens de wal op mag vanwege ISPS regelgeving, of waar je geen proviand mag laten komen omdat dat een ISPS breach is. Dat de regelgeving er is, zal wel een goed ding zijn. Maar op sommige vlakken wordt aardig doorgeslagen.
En inderdaad een 'westers' land is soms wat beter geregeld dan een niet westers land. Al heb je ook in het 'westen' landen als 'Afrika'.
Klopt. En vaak ben je door de doorslaande / verkeerd geïnterpreteerde ISPS regelgeving dus een gevangene op het schip.quote:Op woensdag 3 april 2019 22:48 schreef Crabapple het volgende:
[..]
Heb ooit een bedrijf geassisteerd met het behalen van een ISPS certificaat en mijzelf toen verbaasd over alle mogelijke en vergaande restricties die daaruit kunnen voortvloeien. Ik vermoedde al dat de impact het grootste zou zijn voor de zeevarenden, die moeten maar afwachten wat er allemaal 'geregeld' is aan de wal.
Ik krijg wel eens de vraag of ik lokale producten mee kan nemen ja. Indien redelijk doe ik dat wel.quote:Op woensdag 3 april 2019 22:52 schreef maily het volgende:
Krijg je weleens rare verzoekjes? Zo van; als je daar en daar bent met je boot, kun je dan een "vulzelfmaarin"-vis voor me vangen?
walvissen/dolfijnen zie ik dagelijks meerdere kerenquote:Op woensdag 3 april 2019 22:57 schreef Crabapple het volgende:
Je vertelde al over het mooiste noorderlicht wat je tijdens je reizen tegenkomt, hoe zit het met andere indrukwekkende dingen die je kan zien onderweg zoals walvissen, dolfijnen of kijk je daar niet meer van op?(lijkt mij zo gaaf om een walvis te zien!)
Weinig, behalve dat de scheepvaart er vaak voor aangekeken wordt. terwijl het land toch echt de grootste veroorzaker is. Wij mogen al jaaren geen plastic meer overboord gooien (vroeger gebeurde het ja). Daarbij word je tegenwoordig al bijna gekielhaald voor een emmertje aardappelschillen, wat gewoon biologisch afbreekbaar is. Ondertussen gaat er dan ook bijna geen afval meer overboord. In sommige gebieden nog net food waste. Dus echt 100% voedselafval. De verpakkingen e.d. houden we aan boord, die worden of verbrand in een verbrandingsoven of in de eerstvolgende haven afgegeven.quote:We horen veel over 'de plastic soep',de zeeën en oceanen raken steeds meer vervuild met plastics, merk jij hier ook iets van?
Met de een wat meer dan met de ander. Maar er zitten een paar hele goede vrienden tussen. Ook al zie ik die eens op de twee jaar ofzo.quote:Op woensdag 3 april 2019 22:58 schreef roos94 het volgende:
Bouw je met je collega"s onderling een goeie band op? Worden het echt vrienden?
Ik zou 'kwijlend' bij jullie aan boord rond lopen 🤩quote:walvissen/dolfijnen zie ik dagelijks meerdere kerendaar kijk ik niet zo meer van op, al blijft het wel enorm mooi om te zien hoor.
Laatst een hele school orka's op jacht gezien Noord West van Noorwegen. Bij het panama kanaal springende manta's.
Dat is wel heel erg netjes! Ik vermoed dat dit ook heeft te maken met het feit dat je voor een Nederlands bedrijf werkt?quote:Weinig, behalve dat de scheepvaart er vaak voor aangekeken wordt. terwijl het land toch echt de grootste veroorzaker is. Wij mogen al jaaren geen plastic meer overboord gooien (vroeger gebeurde het ja). Daarbij word je tegenwoordig al bijna gekielhaald voor een emmertje aardappelschillen, wat gewoon biologisch afbreekbaar is. Ondertussen gaat er dan ook bijna geen afval meer overboord. In sommige gebieden nog net food waste. Dus echt 100% voedselafval. De verpakkingen e.d. houden we aan boord, die worden of verbrand in een verbrandingsoven of in de eerstvolgende haven afgegeven.
IMO wetgeving ondertussen..quote:Op woensdag 3 april 2019 23:16 schreef Crabapple het volgende:
[..]
Dat is wel heel erg netjes! Ik vermoed dat dit ook heeft te maken met het feit dat je voor een Nederlands bedrijf werkt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |