Overboord natuurlijk, je wilt niet dat de rest van je lading besmet raakt..quote:Op dinsdag 2 april 2019 21:15 schreef Rozevla het volgende:
Gooi jij slaven overboord als ze ziek zijn of vind je dat zonde en hoop je dat ze toch nog bijtrekken ?
quote:
quote:
Snap ik, maar toch zonde van je florijnen.quote:Op dinsdag 2 april 2019 21:16 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Overboord natuurlijk, je wilt niet dat de rest van je lading besmet raakt..
als de rest verziekt is heb je nog minder florijnenquote:Op dinsdag 2 april 2019 21:17 schreef Rozevla het volgende:
[..]
Snap ik, maar toch zonde van je florijnen.
En een houten poot.quote:Heb je een papegaai op je schouder ?
Zeevaart inderdaad. Wij proberen zoveel mogelijk zonder sleepboot, maar kan soms niet anders. Je krijgt wel bijna overal een loods aan boord. De loods adviseert de kapitein van haven naar zee / van zee naar haven. En als het te krap wordt komen er ook nog een of meerdere sleepboten bij kijken.quote:Op dinsdag 2 april 2019 21:33 schreef Bosbeetle het volgende:
Je had het net over op de cm nauwkeurig inparkeren, ik neem aan dat je niet echt aan de binnenvaart kant zit, maar moet je wel eens sluizen enzo door, en doe je dat dan ook met zo'n gidsschip (of hoe dat ook heet). Ik verbaas me er in rotterdam wel eens over hoe ze zo op de cm twee boten in zo'n sluis parkeren![]()
Hoe zie jij eigenlijk de binnenvaart, collega's of gewoon irritant met die kleine bootjes
Jaloers...jaloers....jaloersquote:Op dinsdag 2 april 2019 20:15 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Ik ben rond de wereld gevaren
Daarnaast is het heel bijzonder om 24u/dag daglicht te hebben en ook 24u/dag donker.
Op zee zie je het mooiste Noorderlicht. Sterren bij heldere hemel
Vroeger 8-10 maanden per jaar. Nu 6 maanden in totaal.quote:
Ja het verdient leuk. Vooral de overtime is fijn.quote:En verdiend t een beetje goed?
Minder dan een ander wellicht. Veel dingen krijg je nauwelijks iets of niks van mee.quote:Heb je binding met je woonplaats/land (los van je familie) of laat je dat een beetje los als je aantal weken afgesloten bent van 'bewoonde wereld'?
Vroeger wel ja, maar nu wat minder.quote:Als je lange tijd thuis zit heb je dan weer echt zin om aan het werk te gaan?
Een echte zeeman drinkt eruit.quote:Op dinsdag 2 april 2019 21:36 schreef Molo het volgende:
Is het een andere ervaring als je met je schip over de rode zee heen vaart?
quote:Op dinsdag 2 april 2019 21:40 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Een echte zeeman drinkt eruit.
en nee
quote:Op dinsdag 2 april 2019 21:50 schreef diepzeekroket het volgende:
zeg je wel eens
AYE AYE KAPITEIN!!!1
?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |