Daar gaat een heel traject aan vooraf. Je kan niet zomaar zeggen dat Kapitein Piet een paardenlul is en dat je hem uit z'n functie zet.quote:Op dinsdag 2 april 2019 23:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hoe gaat dat? Wat moet ik me daarbij voorstellen?
Het is ondertussen gelegaliseerd voor zover ik weet. Daarbij komt dat het ook niet te handhaven is.quote:Op dinsdag 2 april 2019 23:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Illegaal bewapend? Groot gelijk. Ik heb ook het idee dat het een beetje gedoogd wordt?
Ik krijg zequote:
Ik wist niet dat daar een heel officieel traject voor was. Wat grappig.quote:Op dinsdag 2 april 2019 23:22 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Daar gaat een heel traject aan vooraf. Je kan niet zomaar zeggen dat Kapitein Piet een paardenlul is en dat je hem uit z'n functie zet.
Het begint met een melding bij de rederij, indien je het aan boord niet op kan lossen. Dan is er de optie: kan je het uitzingen tot de eerstvolgende haven? Ja/nee.
Zo niet dan kan je met een gegronde bewijslast (en voor de netheid: na toestemming van de rederij) het schip overnemen. Je handelt hierbij dus ook nooit alleen, maar bij voorkeur met de hele rest van de bemanning achter je.
Het overnemen van het schip zelf doe je ook niet 1 op 1, maar ten overstaan van tenminste 2 getuigen. Al met al moet het juridisch deugen.
Bij het feitelijke overnemen moeten allerlei papierzaken geregeld worden, want iemand die je uit z'n functie zet maakt geen deel meer uit van de bemanning. Dus je voldoet niet meer aan je bemanningsplan. Hiervoor is dispensatie nodig en daar komt de Inspectie van Leefomgeving en Transport bij kijken. En volgt er nog wat geneuzel met autoriteiten e.d. Deze dispensatie is in feite alleen geldig tot de eerstvolgende haven.
In de praktijk worden dan alle betrokken mensen van boord gehaald in de eerstvolgende haven. En volgt er een onderzoek door je rederij. Wat ook voor kan komen is dat je officieel aangeklaagd wordt wegens muiterij. Maar indien je de juiste weg hebt gevolgd, je bewijslast hebt en toestemming van je kantoor dan wordt je hiervan gewoon vrijgesproken.
Clusterfuckenquote:Op dinsdag 2 april 2019 23:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik wist niet dat daar een heel officieel traject voor was. Wat grappig.
Wat moet zo'n kapitein Piet er voor doen om zoiets te laten gebeuren?
Een cruiseschip laten kapseizen schat ik zo.quote:Op dinsdag 2 april 2019 23:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik wist niet dat daar een heel officieel traject voor was. Wat grappig.
Wat moet zo'n kapitein Piet er voor doen om zoiets te laten gebeuren?
Nee hoor.. kan al met minder..quote:Op dinsdag 2 april 2019 23:34 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Een cruiseschip laten kapseizen schat ik zo.
Ik heb even lopen zoeken. Maar dit is alleen van toepassing bij (bedreiging met) geweld. Ik neem aan dat zoiets er gewoon beschaafd aan toe gaat?quote:Op dinsdag 2 april 2019 23:22 schreef VraagWatJeWil het volgende:
Wat ook voor kan komen is dat je officieel aangeklaagd wordt wegens muiterij
Normaliter ja. Niet dat het nu ieder jaar voorkomt hoor, het bleven 'extreme' situaties. Maar als de persoon in kwestie zich ineens bedreigd voelt, ondanks dat het beschaafd gaat, heb je hem al aan je broekquote:Op dinsdag 2 april 2019 23:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb even lopen zoeken. Maar dit is alleen van toepassing bij (bedreiging met) geweld. Ik neem aan dat zoiets er gewoon beschaafd aan toe gaat?
Alleen als er problemen zijn met de sewage unit.. Of als je t schijthuisplein niet meer kan bereiken.quote:Op dinsdag 2 april 2019 23:41 schreef mcwops het volgende:
schijt je over de reling? wanneer doe je dat?
Hoeft voor mij niet per se.. Mogen mn nabestaanden over beslissen.quote:Op dinsdag 2 april 2019 23:45 schreef Werkman het volgende:
Wil je als je nummertje daar boven getrokken word (hoop voor je dat het lang duurt) ook een zeemansgraf als dat zou kunnen/mogen?
Wat is in jouw optiek het romantische beeld?quote:Op dinsdag 2 april 2019 23:50 schreef Werkman het volgende:
Klopt het romantische beeld wat wij hier aan land van een zeebonk hebben nou een beetje of gaat dat er na een tijdje wel af en word de zee dan alleen maar een hoeveelheid water die hoort bij je werk?
Een diepe band met de zee, avontuur en veel van de wereld zien.quote:Op dinsdag 2 april 2019 23:51 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Wat is in jouw optiek het romantische beeld?
Haha, ach een beetje van dat wel.. Maar uiteindelijk is het een hoeveelheid water die bij het werk hoort jaquote:Op dinsdag 2 april 2019 23:56 schreef Werkman het volgende:
[..]
Een diepe band met de zee, avontuur en veel van de wereld zien.
Kameraadschap op zee, spanning en spectakel in ruige stormen.
In je broek schijten als je door de Bermuda driehoek moet.
Klopt het romantische beeld dat wij hier op fok van een werkman hebben nou een beetje of gaat het na een tijdje wel af en is het beton dan alleen een hoeveelheid cement en grind die hoort bij je werk?quote:Op dinsdag 2 april 2019 23:50 schreef Werkman het volgende:
Klopt het romantische beeld wat wij hier aan land van een zeebonk hebben nou een beetje of gaat dat er na een tijdje wel af en word de zee dan alleen maar een hoeveelheid water die hoort bij je werk?
Dat hangt van het weer af, In de zomer is het lekker rokjes kijken maar als het regent dat laatste inderdaad.quote:Op woensdag 3 april 2019 00:58 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Klopt het romantische beeld dat wij hier op fok van een werkman hebben nou een beetje of gaat het na een tijdje wel af en is het beton dan alleen een hoeveelheid cement en grind die hoort bij je werk?
Ik heb niet met ze gedineerd of geknikkerd ofzo.. maar: ja.quote:Op woensdag 3 april 2019 00:09 schreef DavidTwente het volgende:
Heb je wel eens met piraten te maken gehad?
Dat is het vaste ochtendritueelquote:Op woensdag 3 april 2019 00:14 schreef flipsen het volgende:
Heb je uit pure blijdschap (of dronkenschap) wel eens de vogeltjesdans aan dek gedaan?
quote:
Ik heb geen anker tattooquote:Op woensdag 3 april 2019 07:51 schreef onlogisch het volgende:
Heb je een anker op je arm getatoeëerd?
Ik heb het zwemdiploma Aquote:
Mijn vader heeft alleen maar zonen gekregenquote:Op dinsdag 2 april 2019 18:24 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Zeelui krijgen alleen maar dochters
Boetes krijg je niet echt hoor.. Je krijg toch ook geen boete als je een inbreker in huis hebt?quote:Op woensdag 3 april 2019 08:32 schreef Shotty het volgende:
Heb je wel is te maken gehad met verstekelingen? Ik weet dat je daar hoge boetes voor kan krijgen. Hoe is dat toen afgehandeld?
Het meest irritante is toch wel dat je gelijk na thuiskomst de vraag krijgt wanneer je weer weg gaatquote:Op woensdag 3 april 2019 08:42 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Mijn vader heeft alleen maar zonen gekregen
Leuk topic. Ik kreeg ook altijd de "hoe vaak is ie weg"-vraag als ik mensen vertelde dat mn vader kapitein was.
Absoluut.quote:Op woensdag 3 april 2019 08:43 schreef Haushofer het volgende:
Komt Neptunus ook bij jullie aan boord als je de evenaar oversteekt?
Laat je ze na ontdekken vrij aan boord lopen?quote:Op woensdag 3 april 2019 08:53 schreef VraagWatJeWil het volgende:
Het probleem met verstekelingen is meer dat je, als je ze na vertrek ontdekt, ze bijna nergens kwijt kan. Heel veel landen willen ze niet. Incl. land van herkomst. Dus dan houd je ze aan boord en zijn ze in een haven 'opeens verdwenen'. Dwz: ze hebben daar de benen genomen.
ik weet dat ze toenertijd op de Maersk Dubai & de MC Ruby de verstekelingen maar gewoon omgebracht hebben, juist omdat er flinke boetes op staan:quote:Op woensdag 3 april 2019 08:53 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Boetes krijg je niet echt hoor.. Je krijg toch ook geen boete als je een inbreker in huis hebt?
Het probleem met verstekelingen is meer dat je, als je ze na vertrek ontdekt, ze bijna nergens kwijt kan. Heel veel landen willen ze niet. Incl. land van herkomst. Dus dan houd je ze aan boord en zijn ze in een haven 'opeens verdwenen'. Dwz: ze hebben daar de benen genomen.
Als een land ze wel van boord haalt, dan gaan ze een vreemdelingenprocedure in en worden ze uitgezet.
Dat zouden meer mensen moeten doen!quote:Op woensdag 3 april 2019 00:14 schreef flipsen het volgende:
Heb je uit pure blijdschap (of dronkenschap) wel eens de vogeltjesdans aan dek gedaan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |