Precies, kosten delen. Voorkom een enorme burenruzie en gezeik, het is het waard om af en toe een paar euro aan een gezamenlijke oplossing te spenderen waardoor beiden tevreden zijn.quote:Op dinsdag 2 april 2019 18:14 schreef Fer het volgende:
Gewoon kosten delen voor een glazen afscheiding. Jij hebt er last van, de overkapping voldoet aan de regels.
Ik kan niet in TS beurs kijken. Al was het een tijdelijk vodje om dan rustig voor een fatsoenlijke gezamelijke oplossing kijken. Die 50/50 dus met een oplossing waar beide tevreden mee zijn.quote:Op donderdag 4 april 2019 17:16 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Ik vind het wel meevallen met betichten van aanstellerigheid. Het punt zit m ook niet zozeer daar in. Iedereen ervaart overlast weer anders. De vraag is vooral met welke optie deze ts het beste is geholpen. Jij zou dus niet de 50/50 doen maar zelf een vodje timmeren ofzo?
En daarvóór hoorde je ze niet? Gewoon uit interesse overigens.quote:Op vrijdag 5 april 2019 16:53 schreef GM78 het volgende:
Als het mogelijk is, een slaapkamer aan de voorkant van het huis gebruiken?
Een stuk isolatieglas aan de zijkant gaat echt niet helpen.
Mijn buren hebben een dichte houten aanbouw, maar je hoort ze dondersgoed als ze bezoek hebben.
Sinds kort hebben ze ook nog een overkapping in de tuin.
In combinatie met luid praten en alcohol betekent dat voor ons, dat wij weer de hele zomer met de ramen dicht kunnen slapen![]()
Hopelijk dit jaar verhuizen. Dan gaat ook echt de vlag uit hier
Nee, ook al omdat ze nu hele avonden onder de veranda zitten de borrelen tot laat in de nacht. Houtkacheltje en straalkacheltje gaat aan . Dan houd je het met gemak tot een uur of drie 's nachts uit....quote:Op vrijdag 5 april 2019 18:46 schreef cunial het volgende:
[..]
En daarvóór hoorde je ze niet? Gewoon uit interesse overigens.
50/50 zou prima zijn voor mij . Totdat we een schotje plaatsten lieten ze niets van zich horen op onze verzoeken, en nu gaan ze nadenken.quote:Op vrijdag 5 april 2019 18:04 schreef WvdL het volgende:
[..]
Ik kan niet in TS beurs kijken. Al was het een tijdelijk vodje om dan rustig voor een fatsoenlijke gezamelijke oplossing kijken. Die 50/50 dus met een oplossing waar beide tevreden mee zijn.
Dat wat el-blanchito zegt dus.
Dat is ook niet wat mensen ontkennen.quote:Op zaterdag 6 april 2019 00:30 schreef Quark24 het volgende:
Stelletje marginalen hier zeg, als je uit je slaap wordt gehouden door je buren is dat gewoon mega irritant, ongeacht hoe.
Ze hebben een kleine (verplaatsbare) buitenhaard die ze straks buiten gaan zetten in het voor-en najaar. De houtkachel heeft een niet zo heel lange pijp, en dat rookt inderdaad . Bij zuid oostenwind hebben we daar last van. Ze willen hun kant van de veranda dicht maken als wij eraan bij betalen. Het definitieve voorstel moet nog komen. Nogmaals: ik ben bereid daar aan bij te betalen als de kosten de pan niet uit lopen. Wij hebben een twee onder een kap, de andere buren wonen (iets) verder.quote:Op vrijdag 5 april 2019 23:56 schreef Glider76 het volgende:
Dit kan zeker vreselijk irritant zijn. Mijn buren hebben ook een veranda, maar dan geheel gesloten. Bijna 2e huiskamer met tv erin enzo. Als ze bezoek hebben hoor je dat wel een beetje. Maar mijn buren zijn beleefde mensen en kletsen wat me vrienden. En dat is zo heel af en toe en die gaan op een schappelijke tijd weer naar huis, meestal voordat ik naar bed ga. Dus geen problemen.
Maar kan het mij goed voorstellen. Lijkt mij dat andere buren naast hun en achter hun er ook last van moeten hebben. Zeker als het wat gezelliger wordt met wat drank erbij, meerdere keren per week. Dan ben je er gauw klaar mee als dit tot een uur of 12 s'nachts doorgaat terwijl je zelf om 06:00 eruit moet voor je werk.
Maar wat anders, hoe zit het die houtkachel? Stoken ze die ook en waar gaan de rookgassen heen? Ik zie niks van een pijp en die rookgassen wil je toch niet in de slaapkamer?
Verder vindt ik het best asociaal dat ze zelf het niet dichtmaken. Hun veranda, dan hoort dat stukje er ook bij. Ze kunnen toch zelf wel bedenken dat een ander er last van hebt. Ook gewoon gesprekken met vrienden net naast je slaapkamer houdt je uit je slaap.
TS had niet vrijstaand moeten gaan wonen omdat ie last ervaart, die buren moeten vrijstaand wonen als ze na 10en in de tuin met vrienden willen doorbrengen.
De houtkachel en electrische kachel geeft al aan dat het zich niet beperkt tot enkele mooie zomeravonden?
Maar ze klagen nu over jouw oplossing omdat dit niet wettelijk niet mag vanwege de 2 meter enzo, maar willen nu wel 50/50 meebetalen aan precies dezelfde oplossing maar dan van glas? Wat dan wettelijk ook niet mag.
Of willen ze wel hun kant van de veranda dicht maken waar jij dan aan mag meebetalen?
dit dus, tyfus mensen die menen tot diep in de nacht herri te moeten makenquote:Op zaterdag 6 april 2019 00:30 schreef Quark24 het volgende:
Stelletje marginalen hier zeg, als je uit je slaap wordt gehouden door je buren is dat gewoon mega irritant, ongeacht hoe.
De erfafscheiding mag niet hoger zijn dan 2 meter, maar een aanbouw wel degelijk.quote:Op dinsdag 2 april 2019 18:20 schreef investeerdertje het volgende:
Die twee meter hebben ze overigens gelijk in. Tenzij je samen anders afspreekt.
Slaapt TS met het raam open? Misschien dicht doen?quote:Op woensdag 3 april 2019 00:07 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Nee, het is TS die overlast ervaart. Klein maar saillant detail.
quote:Op maandag 8 april 2019 14:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Slaapt TS met het raam open? Misschien dicht doen?
Oh nee, 'ik moet met het raam open kunnen slapen, de buren moeten maar stil zijn'.....?
Overigens vind ik die pergola en schutting van TS ook niet echt fraai ogend.
Als ze alleen maar praten, dan is daar niks onrechtmatigs aan. Als ze hard praten, lallen, harde muziek, zingen enz... dan zou ik regelmatig de politie bellen.quote:Op maandag 8 april 2019 18:27 schreef GM78 het volgende:
[..]![]()
Dus TS moet maar verplicht de hele zomer met zijn raam dicht slapen?
TS moet zich dus maar aanpassen aan kut tokkies die geen rekening met andere mensen houden![]()
![]()
Heb zelf ook van de fijne buren. En geloof mij, zelfs met het raam dicht hoor je het dondersgoed
Isolatieglas gaat in dit geval zeker wel helpen. Want dat lelijke stukje dunne golfplaat die de ts geplaatst heeft (met kieren en alles) al gewerkt blijkbaar.quote:Op vrijdag 5 april 2019 16:53 schreef GM78 het volgende:
Als het mogelijk is, een slaapkamer aan de voorkant van het huis gebruiken?
Een stuk isolatieglas aan de zijkant gaat echt niet helpen.
Mijn buren hebben een dichte houten aanbouw, maar je hoort ze dondersgoed als ze bezoek hebben.
Sinds kort hebben ze ook nog een overkapping in de tuin.
In combinatie met luid praten en alcohol betekent dat voor ons, dat wij weer de hele zomer met de ramen dicht kunnen slapen![]()
Hopelijk dit jaar verhuizen. Dan gaat ook echt de vlag uit hier
Soms hebben mensen gewoon niet door hoe geluid zich gedraagd. Als zij op gewone, gepaste, spreektoon bezig zijn is de kans groot dat ze ervan overtuigt zijn zich netjes te gedragen en denken dat de buur overdrijft.quote:Op vrijdag 5 april 2019 23:56 schreef Glider76 het volgende:
Dit kan zeker vreselijk irritant zijn. Mijn buren hebben ook een veranda, maar dan geheel gesloten. Bijna 2e huiskamer met tv erin enzo. Als ze bezoek hebben hoor je dat wel een beetje. Maar mijn buren zijn beleefde mensen en kletsen wat me vrienden. En dat is zo heel af en toe en die gaan op een schappelijke tijd weer naar huis, meestal voordat ik naar bed ga. Dus geen problemen.
Maar kan het mij goed voorstellen. Lijkt mij dat andere buren naast hun en achter hun er ook last van moeten hebben. Zeker als het wat gezelliger wordt met wat drank erbij, meerdere keren per week. Dan ben je er gauw klaar mee als dit tot een uur of 12 s'nachts doorgaat terwijl je zelf om 06:00 eruit moet voor je werk.
Maar wat anders, hoe zit het die houtkachel? Stoken ze die ook en waar gaan de rookgassen heen? Ik zie niks van een pijp en die rookgassen wil je toch niet in de slaapkamer?
Verder vindt ik het best asociaal dat ze zelf het niet dichtmaken. Hun veranda, dan hoort dat stukje er ook bij. Ze kunnen toch zelf wel bedenken dat een ander er last van hebt. Ook gewoon gesprekken met vrienden net naast je slaapkamer houdt je uit je slaap.
TS had niet vrijstaand moeten gaan wonen omdat ie last ervaart, die buren moeten vrijstaand wonen als ze na 10en in de tuin met vrienden willen doorbrengen.
De houtkachel en electrische kachel geeft al aan dat het zich niet beperkt tot enkele mooie zomeravonden?
Maar ze klagen nu over jouw oplossing omdat dit niet wettelijk niet mag vanwege de 2 meter enzo, maar willen nu wel 50/50 meebetalen aan precies dezelfde oplossing maar dan van glas? Wat dan wettelijk ook niet mag.
Of willen ze wel hun kant van de veranda dicht maken waar jij dan aan mag meebetalen?
Cause: goed idee. We spreken ze binnenkort en dan kan ik het aan hen voorstellen. Mijn vrouw heeft in het eerdere gesprek met hen gezegd dat we woordelijk de privé zaken die ze bespreken kunnen horen. Ze schrokken daarvan... Er wordt behoorlijk wat afgeroddeld en dat kunnen we dus allemaal meebeleven.quote:Op dinsdag 9 april 2019 14:52 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Soms hebben mensen gewoon niet door hoe geluid zich gedraagd. Als zij op gewone, gepaste, spreektoon bezig zijn is de kans groot dat ze ervan overtuigt zijn zich netjes te gedragen en denken dat de buur overdrijft.
Voor de ts, heb je weleens je buren uitgenodigd om te laten horen hoe dat geluid draagt? Dat je echt letterlijk hun (normale) gesprekken kan horen in je slaapkamer?
Zo'n wandje help geen kloot.quote:Op zondag 21 april 2019 10:12 schreef RamboDirk het volgende:
Lijkt me ook echt irritant. Voor een goede buur relatie zou ik het er inderdaad voor over hebben om mee te betalen.
De vraag is natuurlijk wel hoeveel winst je kan behalen met zo'n wandje, gaat het echt zoveel geluid tegenhouden? Straks ben je een paar honderd euro lichter en werkt het niet en is je positie om te "klagen" ook zwakker geworden.
Wat soms nog wel eens helpt is opzichtig mee te gaan luisteren, sommige mensen voelen zich dan opgelaten en worden stiller. Haalt hun pleziertje van buiten zitten weg.
Of dat het raam vaker open staat, of harder praten, of meer fixatie op het geluid, of veranderde slaap tijden...quote:Op dinsdag 2 april 2019 20:10 schreef Postbus100 het volgende:
Zorgt de weerkaatsing door de overkapping voor overlast, of het feit dat ze nu vaker een avondje buiten zitten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |