https://www.telegraaf.nl/(...)e-verdediger-alvarezquote:PSV en Ajax azen op Mexicaanse verdediger Alvarez
AMSTERDAM - Ajax en PSV zijn niet alleen in een felle titelstrijd, maar ook in een transferstrijd verwikkeld. Beide Nederlandse topclubs hebben de Mexicaan Edson Alvarez (21) in het vizier en spraken in Nederland al met de zaakwaarnemer van de verdediger van Club America, Eduardo Hernandez en diens Nederlandse zakenpartner Fulco van Kooperen. Ajax en PSV hebben concurrentie van de kapitaalkrachtige Italiaanse clubs Inter, Atalanta Bergamo en Fiorentina.
Op dit moment lijkt PSV het snelst zaken te willen doen. Bij Ajax is de status van Alvarez nog ’een van de opties’. De Eindhovenaren hebben daarnaast als voordeel dat ze met Hirving Lozano en Erick Gutierrez al twee Mexicanen onder contract hebben en de banden met dat land warm zijn. Op korte termijn gaat er weer een Eindhovense delegatie naar Mexico, waar ongetwijfeld ook de transfer van de talentvolle verdediger ter sprake zal komen. Een nadeel voor PSV is echter de vraagprijs van circa tien miljoen euro, die door Ajax makkelijker op te hoesten is.
Eerst verkopen
PSV lijkt eerst te moeten verkopen om een bod te kunnen uitbrengen. Afgelopen winter wilde technisch manager John de Jong Alvarez ook al inlijven, maar toen bleek de komst van de Mexicaan financieel onhaalbaar. Momenteel speelt de tegen Ajax zo ongelukkig spelende Daniel Schwaab rechts in het centrum van de verdediging. De Duitser heeft een aflopend contract en zijn toekomst is nog ongewis. Schwaab ontving inmiddels een aanbieding voor een nieuw contract, heeft het naar zijn zin, maar heeft het voorstel in beraad, omdat zijn familie in Duitsland verblijft
Ajax had de 22-voudig Mexicaans international in de zomer van 2018 op de radar, wilde voor Lisandro Magallan gaan, maar kwam uiteindelijk bij Daley Blind uit. Mocht directeur spelersbeleid Marc Overmars nu wel zaken (willen) doen, dan haalt hij met Mexicaans kampioen en WK 2018-speler Alvarez een multifunctionele speler binnen. Rechts-centraal in de verdediging is zijn beste positie, maar hij kan ook als rechtsback en controlerende middenvelder uit de voeten.
Zal Gutierrez nu zo positief over PSV zijn denk je?quote:Op dinsdag 2 april 2019 10:53 schreef Dejannn het volgende:
Mocht het echt op een keuze tussen Ajax en PSV aankomen zal hij toch voor PSV kiezen, dat lijkt me duidelijk. Die kunnen Lozano en Guti inzetten, daarnaast zal misschien ook Guardado nog even worden gebruikt als derde troef. PSV heeft gewoon een sterkere voet aan de grond in Mexico. Desalniettemin ook prima mocht hij toch voor Ajax kiezen, gewoon leuk zo'n schijnbaar groot talent in de Eredivisie actief te zien.
Atalanta, Fiorentina & Internazionale las ik.quote:Op dinsdag 2 april 2019 13:45 schreef Elan het volgende:
Zijn er geen andere (buitenlandse) clubs in de markt voor deze speler?
"Ajax en PSV hebben concurrentie van de kapitaalkrachtige Italiaanse clubs Inter, Atalanta Bergamo en Fiorentina."quote:Op dinsdag 2 april 2019 13:45 schreef Elan het volgende:
Zijn er geen andere (buitenlandse) clubs in de markt voor deze speler?
Zal wel zoiets worden dan, na Sanchez en Lozano volgen grotere clubs natuurlijk ook nauwlettend wat Ajax en PSV doen qua scouting.quote:Op dinsdag 2 april 2019 13:45 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Atalanta, Fiorentina & Internazionale las ik.
Ik vind dat die inderdaad maar raar wordt behandeld, maar dat kon je lange tijd ook van Neres zeggen.quote:Op dinsdag 2 april 2019 13:32 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Zal Gutierrez nu zo positief over PSV zijn denk je?
Die staan anders niet in de poll of de TTquote:Op dinsdag 2 april 2019 13:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
"Ajax en PSV hebben concurrentie van de kapitaalkrachtige Italiaanse clubs Inter, Atalanta Bergamo en Fiorentina."
Lezen.
Nou nee, die werd al gehaald toen om eerst rustig te wennen. Neres had ook al veel minder ervaring op het hoogste niveau qua wedstrijden dus kwam al anders binnen, en hij had uiteindelijk na een halfjaar toch een basisplaats waar Gutierrez nu al een heel seizoen weer op de bank zit.quote:Op dinsdag 2 april 2019 13:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind dat die inderdaad maar raar wordt behandeld, maar dat kon je lange tijd ook van Neres zeggen.
Atalanta heeft volgens mij al een vrij goede scouting van zichzelf (halen veel spelers goedkoop binnen en presteren goed). Dus die zijn niet afhankelijk van Ajax & PSV, kom op zeg.quote:Op dinsdag 2 april 2019 13:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Zal wel zoiets worden dan, na Sanchez en Lozano volgen grotere clubs natuurlijk ook nauwlettend wat Ajax en PSV doen qua scouting.
Ik heb De Telegraaf gemaild, raar inderdaad.quote:Op dinsdag 2 april 2019 13:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
Waarom staat er twee keer dezelfde alinea in het nieuwsbericht?
Nou en.quote:Op dinsdag 2 april 2019 13:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Die staan anders niet in de poll of de TT
Raar dat je een nieuwsbericht overneemt zonder 'm uitvoerig te lezen en te controleren op spelfouten. Ik verwacht beter van een man van jouw statuur.quote:Op dinsdag 2 april 2019 13:50 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ik heb De Telegraaf gemaild, raar inderdaad.
In de OP heb ik het zelf even aangepast!
[..]
Nou en.
Ben verder niet boos maar beetje een vreemde keuze als ze kennelijk ook in de markt zijn voor de betreffende speler.quote:Op dinsdag 2 april 2019 13:50 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ik heb De Telegraaf gemaild, raar inderdaad.
In de OP heb ik het zelf even aangepast!
[..]
Nou en.
Zijn poll is ook al niet compleet.quote:Op dinsdag 2 april 2019 13:52 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Raar dat je een nieuwsbericht overneemt zonder 'm uitvoerig te lezen en te controleren op spelfouten. Ik verwacht beter van een man van jouw statuur.
Ik zeg nergens dat ze in hun scouting afhankelijk zouden zijn van Ajax of PSV maar zo'n Lozano en Sanchez zijn natuurlijk wel ultieme voorbeelden dat Ajax en PSV er vaak wel aardig bij zitten.quote:Op dinsdag 2 april 2019 13:49 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Atalanta heeft volgens mij al een vrij goede scouting van zichzelf (halen veel spelers goedkoop binnen en presteren goed). Dus die zijn niet afhankelijk van Ajax & PSV, kom op zeg.
Heeft z'n dag niet denk ik. Vergeef het hem a.u.b.quote:Op dinsdag 2 april 2019 13:56 schreef Elan het volgende:
GGMM gooit er weer eens ouderwets met de pet naar.
Betis volgde zo'n Lainez waarschijnlijk ook al heel lang, maar de noodzaak tot overschakelen op een transfer is dan pas echt groot als hij ingepikt wordt hθquote:Op dinsdag 2 april 2019 14:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat ze in hun scouting afhankelijk zouden zijn van Ajax of PSV maar zo'n Lozano en Sanchez zijn natuurlijk wel ultieme voorbeelden dat Ajax en PSV er vaak wel aardig bij zitten.
Waardoor andere geοnteresseerden of niet eens geοnteresseerden wellicht eerder zullen toehappen.
Die Lainez of zo was ook bijna rond met Ajax en koos op het laatste moment voor Betis die opeens alles op alles hadden gezet om hem te contracteren.
Gewoon football manager opstarten.........quote:Op dinsdag 2 april 2019 14:16 schreef JR-Style-93 het volgende:
Al die clubs kennen alle spelers die er rondlopen joh, die hebben allemaal een databasesysteem met alle spelers erin inclusief hun statistieken.
Er zijn natuurlijk wel een handje vol clubs die dat doen maar opportunisme speelt ook een grote rol in de huidige markt.quote:Op dinsdag 2 april 2019 14:16 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Betis volgde zo'n Lainez waarschijnlijk ook al heel lang, maar de noodzaak tot overschakelen op een transfer is dan pas echt groot als hij ingepikt wordt hθ. Al die clubs kennen alle spelers die er rondlopen joh, die hebben allemaal een databasesysteem met alle spelers erin inclusief hun statistieken.
Die Lainez hebben ze ook gewoon gekocht voor de toekomst en willen ze nu even meer ritme laten op doen, dat is gewoon logisch. Bij Ajax had die ook eerst in het tweede moeten spelen dit halfjaar.quote:Op dinsdag 2 april 2019 14:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Er zijn natuurlijk wel een handje vol clubs die dat doen maar opportunisme speelt ook een grote rol in de huidige markt.
Die Lainez hebben ze inmiddels na 5 potjes alweer naar het tweede gepleurd.
Dat doe je doorgaans niet als je iemand al heel lang volgt een uitgebreide statistische analyse en uitvoerend plan hebt gemaakt hoe je een speler denkt te gaan gebruiken.
Dat is wel waar natuurlijk, bij Ajax heeft dat met Cassierra uiteindelijk ook prima uitgepakt in het tweede, het is niet alsof ze die zomaar afgeschreven hebbenquote:Op dinsdag 2 april 2019 14:48 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Die Lainez hebben ze ook gewoon gekocht voor de toekomst en willen ze nu even meer ritme laten op doen, dat is gewoon logisch. Bij Ajax had die ook eerst in het tweede moeten spelen dit halfjaar.
Is niet alsof hij al afgeschreven is.
Ja Guti zal echt lovend zijn over PSVquote:Op dinsdag 2 april 2019 10:53 schreef Dejannn het volgende:
Mocht het echt op een keuze tussen Ajax en PSV aankomen zal hij toch voor PSV kiezen, dat lijkt me duidelijk. Die kunnen Lozano en Guti inzetten, daarnaast zal misschien ook Guardado nog even worden gebruikt als derde troef. PSV heeft gewoon een sterkere voet aan de grond in Mexico. Desalniettemin ook prima mocht hij toch voor Ajax kiezen, gewoon leuk zo'n schijnbaar groot talent in de Eredivisie actief te zien.
PSV is de club in Mexico.quote:Op dinsdag 2 april 2019 14:59 schreef Adames het volgende:
[..]
Ajax heeft sowieso de naam mee. Feyenoord en PSV zijn enkel clubs uit het land van Ajax.
Of met Neres die in zijn eerste halfjaar vooral in Jong Ajax speeldequote:Op dinsdag 2 april 2019 14:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is wel waar natuurlijk, bij Ajax heeft dat met Cassierra uiteindelijk ook prima uitgepakt in het tweede, het is niet alsof ze die zomaar afgeschreven hebben.
Sowieso wil je toch niet spelen in die Serie A met al die pauperstadions en racistische volk op de tribunes daar.quote:Anyway, het kan natuurlijk wel een reden zijn om naar Nederland te komen (meer kans op speeltijd) al is Atalanta toch wel een niveautje minder dan Ajax, in elk geval op dit moment dus zou je eerder aan speeltijd toekomen waarschijnlijk.
Snap wel dat zo'n Mexicaan PSV kent door de Mexicaanse voorgangers. Maar nogmaals: bied gewoon genoeg geld als je hem wilt hebben.quote:Op dinsdag 2 april 2019 14:59 schreef Adames het volgende:
[..]
Ajax heeft sowieso de naam mee. Feyenoord en PSV zijn enkel clubs uit het land van Ajax.
quote:Op dinsdag 2 april 2019 15:01 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Misschien alleen in de thuisduels, maar daarvan spelen jullie er maar vier of zo.
Hij is in de winterstop gehaald en heeft 5 potjes in Jong gespeeld en 7 in het eerste en daarnaast nog in de EL o.a. de finale. "Eerst een half jaar vooral in Jong gespeeld" is dus niet een juiste voorstelling van de feiten destijds.quote:Op dinsdag 2 april 2019 15:02 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Of met Neres die in zijn eerste halfjaar vooral in Jong Ajax speelde
[..]
Sowieso wil je toch niet spelen in die Serie A met al die pauperstadions en racistische volk op de tribunes daar.
we hebben er hier weer ιιnquote:Op dinsdag 2 april 2019 15:07 schreef Vollenhoven het volgende:
Graag of niet, graag voor 3 april reageren of hij wilt komen bij Ajax.
Dat soort "talentjes" mogen God, Cruffy en Swart op hun blote knieλn bedanken dat ze bij een goddelijke club als Ajax mogen spelen.
GGMM en ik zijn het vaak eens met elkaarquote:Op dinsdag 2 april 2019 15:27 schreef Tyron het volgende:
[..]
we hebben er hier weer ιιn
@:GGMM
@:Onlogisch
@:Caland
Ajax dus.twitter:AFCAjax twitterde op vrijdag 19-07-2019 om 19:35:53Someone new is on his way...🇲🇽#VamosEdson reageer retweet
Voor het eerst eigenlijk! Ben echt benieuwdquote:Op vrijdag 19 juli 2019 20:18 schreef GGMM het volgende:
Leuk, eindelijk een groot Mexicaans talent in de Eredivisie
Zo dan, komt deze mee naar Nederland?quote:Op woensdag 3 april 2019 18:18 schreef maxi-mus het volgende:
Heeft een prima vriendin in ieder geval.
[ afbeelding ]
Hier hoop je geloof ik heel erg op.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 12:54 schreef SaferSephy het volgende:
inb4 drogredenen waarom het alleen maar goed is waarom ie niet naar PSV is gegaan.
Que lengte zeker ja!quote:Op vrijdag 19 juli 2019 20:18 schreef GGMM het volgende:
Leuk, eindelijk een groot Mexicaans talent in de Eredivisie
Jeetje en wij maar denken dat hij zijn hele carriθre in de Eredivisie wil spelen.quote:Op zondag 21 juli 2019 13:04 schreef tompsv18 het volgende:
Alvarez: "Het liefste zou ik in de Serie A of in de Premier League gaan spelen, bij een echt grote club, maar op dit moment ligt mijn volledige focus op Ajax..."
(lol)
Klopt toch wat ie zegt?quote:Op zondag 21 juli 2019 13:04 schreef tompsv18 het volgende:
Alvarez: "Het liefste zou ik in de Serie A of in de Premier League gaan spelen, bij een echt grote club, maar op dit moment ligt mijn volledige focus op Ajax..."
(lol)
Dat wil elke speler uit de Eredivisie, ja, inclusief het complete elftal van PSVquote:Op zondag 21 juli 2019 13:04 schreef tompsv18 het volgende:
(lol)
Ja duh, maar aparte uitspraak voordat je όberhaupt bij Ajax hebt getekend.quote:Op zondag 21 juli 2019 13:13 schreef SlechteWoordgrappen het volgende:
[..]
Dat wil elke speler uit de Eredivisie, ja, inclusief het complete elftal van PSV
Eιn keer een halve finale CL halen betekent niet dat je meteen als grote club tussen de Barcelona's van deze wereld hoort.quote:Op zondag 21 juli 2019 13:13 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Is halve finalist Ajax geen echt grote club?
Niet apart, eerder een eerlijke en ambitieuze uitspraakquote:Op zondag 21 juli 2019 13:14 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Ja duh, maar aparte uitspraak voordat je όberhaupt bij Ajax hebt getekend.
Nee hoor, dit soort spelers zien Ajax gewoon als een tussenstation en hopen verder op de Europese radar te shinen op weg naar een topclubquote:Op zondag 21 juli 2019 13:14 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Liever dat ze eerlijk zijn dan dat ze als een demagoog roepen dat Ajax voor hun de allermooiste club ter wereld is om dan volgend seizoen alsnog meteen te willen vertrekken.quote:Op zondag 21 juli 2019 13:14 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Liever dat dan dit soort onzin:quote:Op zondag 21 juli 2019 13:17 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Liever dat ze eerlijk zijn dan dat ze als een demagoog roepen dat Ajax voor hun de allermooiste club ter wereld is om dan volgend seizoen alsnog meteen te willen vertrekken.
Daar heb je gelijk in ja. Ben benieuwd hoe goed ie is.quote:Op zondag 21 juli 2019 13:17 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Liever dat ze eerlijk zijn dan dat ze als een demagoog roepen dat Ajax voor hun de allermooiste club ter wereld is om dan volgend seizoen alsnog meteen te willen vertrekken.
Zo erg als dit lees je het gelukkig zeldenquote:Op zondag 21 juli 2019 13:17 schreef Bolasie het volgende:
[..]
Liever dat dan dit soort onzin:
[ afbeelding ]
Man man manquote:Op zondag 21 juli 2019 13:17 schreef Bolasie het volgende:
[..]
Liever dat dan dit soort onzin:
[ afbeelding ]
Nee hoor, die zitten met hun hoofd bij PSV. Een paar zelfs dusdanig dat ze er waarschijnlijk nooit meer wegkomen.quote:Op zondag 21 juli 2019 13:13 schreef SlechteWoordgrappen het volgende:
[..]
Dat wil elke speler uit de Eredivisie, ja, inclusief het complete elftal van PSV
Over deze jongen is de berichtgeving eigenlijk louter positief. Letterlijk de enige 2 personen die enthousiast waren over de transfer van Magallan waren overmars en Magallan zelf.quote:Op zondag 21 juli 2019 18:20 schreef Shreyas het volgende:
Echt weer zo een gehypte speler die Alvarez, waar iedereen nu al lovend over is. Het enthousiasme is behoorlijke voorbarig, ik sluit niet uit dat hij net als Magallan enorm gaat tegenvallen.
Dat is niet helemaal waar.quote:Op zondag 21 juli 2019 18:36 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Over deze jongen is de berichtgeving eigenlijk louter positief. Letterlijk de enige 2 personen die enthousiast waren over de transfer van Magallan waren overmars en Magallan zelf.
Mexicanen die hem jaren bij Club America en het nationale elftal hebben zien spelen mogen niet enthousiast zijn? Natuurlijk is het afwachten of hij zich weet aan te passen aan Ajax maar op basis van wat hij al heeft laten zien mag je best hoopvol en positief zijn over deze aankoop.quote:Op zondag 21 juli 2019 18:20 schreef Shreyas het volgende:
Echt weer zo een gehypte speler die Alvarez, waar iedereen nu al lovend over is. Het enthousiasme is behoorlijke voorbarig, ik sluit niet uit dat hij net als Magallan enorm gaat tegenvallen.
(lol)quote:Op zondag 21 juli 2019 18:38 schreef GGMM het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar.
De fans van de club waar hij vandaan kwam waren ook zeer tevreden.
En aangekomen in Nederland.twitter:AFCAjax twitterde op zondag 21-07-2019 om 18:53:18Seρoras y seρores,‘Edson ‘Machνn’ Αlvarez! 🇲🇽🔥🔜 Medical... #VamosEdson https://t.co/basyJWzKJE reageer retweet
twitter:FreekJansen_AD twitterde op maandag 22-07-2019 om 13:08:45Medische keuring Edson Alvarez voltooid. Deal volledig rond. Contract voor vijf jaar. Transfersom van 15 miljoen euro. #Ajax https://t.co/WskXt0USX6 reageer retweet
Dit is een vrij essentieel deel van voetballen bij Ajax idd.quote:Op zondag 21 juli 2019 19:26 schreef JR-Style-93 het volgende:
En aangekomen in Nederland.twitter:AFCAjax twitterde op zondag 21-07-2019 om 18:53:18Seρoras y seρores,‘Edson ‘Machνn’ Αlvarez! 🇲🇽🔥🔜 Medical... #VamosEdson https://t.co/basyJWzKJE reageer retweet
Gaan we leuk zitten te doen?quote:Op maandag 22 juli 2019 13:40 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Dit is een vrij essentieel deel van voetballen bij Ajax idd.
Gefeliciteerd! Had me een erg leuke speler voor PSV geleken.quote:Op maandag 22 juli 2019 13:12 schreef GGMM het volgende:
twitter:FreekJansen_AD twitterde op maandag 22-07-2019 om 13:08:45Medische keuring Edson Alvarez voltooid. Deal volledig rond. Contract voor vijf jaar. Transfersom van 15 miljoen euro. #Ajax https://t.co/WskXt0USX6 reageer retweet
Thanks, maar ik wil het eerst nog zien. Zou niet de eerste keer zijn dat zo'n jongen verschrikkelijk tegenvalt, en na 1,5 wedstrijd op de tribune eindigt.quote:Op maandag 22 juli 2019 14:37 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Had me een erg leuke speler voor PSV geleken.
Zeg jij altijd bedankt wanneer andere mensen gefeliciteerd worden?quote:Op maandag 22 juli 2019 15:19 schreef SaferSephy het volgende:
[..]
Thanks, maar ik wil het eerst nog zien. Zou niet de eerste keer zijn dat zo'n jongen verschrikkelijk tegenvalt, en na 1,5 wedstrijd op de tribune eindigt.
Moet jij de snaren van je Stagg brandhout niet verwisselen ofzo?quote:Op maandag 22 juli 2019 15:22 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Zeg jij altijd bedankt wanneer andere mensen gefeliciteerd worden?
Snor lijkt inderdaad steeds senieler te worden.quote:
Beide teams blij.quote:Op woensdag 1 december 2021 14:42 schreef PSVCL het volgende:
Gelukkig heeft ie voor ajax gekozen anders had PSV Sangare nooit aangetrokken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |