abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185966891
Hoi,

Er is op dit moment een grote uitdaging in mijn leven. Ik ben 26 jaar en getrouwd met een hele lieve man. Al in mijn kinderjaren had ik gevoelens voor vrouwen. Op mannen ben ik nooit echt verliefd geweest. Ik vind ze aardig en lief, maar ik heb geen 'vlinders' bij het contact.

3 jaar ontmoette ik mijn man. Qua karakter een super kerel en ik hou ook van hem. Alleen ik mis iets in de relatie wat hij niet kan geven. Op seksueel gebied voel ik me niet aangetrokken tot hem. Ik heb het wel geprobeerd en heb m'n gevoelens voor vrouwen altijd onderdrukt,maar ze komen steeds weer naar boven.

Mijn man en ik hebben hier open gesprekken over, maar komen samen ook niet verder. Mijn man wil me hier hele graag in helpen maar weet ook niet wat hij hiermee kan.

Heeft iemand een soortgelijk iets meegemaakt of ervaring met dit soort gevoelens? Ik vind het erg vervelend dat ik dit heb en schaam me er ook voor. Ik doe mijn man tekort en ik voel me zelf ook niet gelukkig.
pi_185966918
Waarom ben je met hem getrouwd als je je niet sexueel aangetrokken tot hem voelt?
pi_185966925
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 11:19 schreef Jojo2019 het volgende:
Hoi,

Er is op dit moment een grote uitdaging in mijn leven. Ik ben 26 jaar en getrouwd met een hele lieve man. Al in mijn kinderjaren had ik gevoelens voor vrouwen. Op mannen ben ik nooit echt verliefd geweest. Ik vind ze aardig en lief, maar ik heb geen 'vlinders' bij het contact.

3 jaar ontmoette ik mijn man. Qua karakter een super kerel en ik hou ook van hem. Alleen ik mis iets in de relatie wat hij niet kan geven. Op seksueel gebied voel ik me niet aangetrokken tot hem. Ik heb het wel geprobeerd en heb m'n gevoelens voor vrouwen altijd onderdrukt,maar ze komen steeds weer naar boven.

Heeft iemand een soortgelijk iets meegemaakt of ervaring met dit soort gevoelens? Ik vind het erg vervelend dat ik dit heb en schaam me er ook voor. Ik doe mijn man tekort en ik voel me zelf ook niet gelukkig.
Het ontbreken van seksuele aantrekkingskracht is iets wat je sowieso gaat opbreken (ongeacht de reden daarvan). Lijkt mij dus dat je daar eerlijk over moet zijn en elkaar loslaten.
pi_185966930
Ik kom uit een streng gelovig gezin. Daar is geen ruimte voor dit soort gevoelens..
Hoopte dat ik die gevoelens wel kon blijven onderdrukken..
pi_185966973
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 11:22 schreef Jojo2019 het volgende:
Ik kom uit een streng gelovig gezin. Daar is geen ruimte voor dit soort gevoelens..
Ah zo.

Tja, je kan jezelf niet forceren om toch van het ene geslacht te houden ondanks dat je je niet aangetrokken tot hun voelt.
pi_185966994
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 11:24 schreef Solid-Snake het volgende:

[..]

Ah zo.

Tja, je kan jezelf niet forceren om toch van het ene geslacht te houden ondanks dat je je niet aangetrokken tot hun voelt.
Ja.. Maar is wel super kut.. Heeft een enorme impact op mensen om me heen als ik hier ruimte voor ga creëeren.
  maandag 1 april 2019 @ 11:28:02 #7
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185967009
Niet doormodderen, gewoon als goede vrienden uit elkaar gaan je gevoel volgen (en een motor kopen)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 1 april 2019 @ 11:28:38 #8
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185967018
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 11:26 schreef Jojo2019 het volgende:

[..]

Ja.. Maar is wel super kut.. Heeft een enorme impact op mensen om me heen als ik hier ruimte voor ga creëeren.
Schijt aan hebben, het gaat om jou, niet om de verwachtingen van de mensen om je heen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_185967028
quote:

[..]

Omdat ze bekrompen zijn. Fuck dat. Ga gewoon de keuzes maken die bij jou passen in plaats van anderen pleasen.
pi_185967111
quote:

[..]

Het is jouw leven. Als jij je momenteel niet gelukkig voelt, dan is het aan jou om dat te veranderen. Wat iemand anders er dan van denkt is dan niet belangrijk.

Ik snap dat dit niet makkelijk kan zijn, maar je moet jezelf in dit geval voorop zetten.
pi_185967137
Ik begrijp dat veel mensen zeggen dat het slim is om uit elkaar te gaan. Als je dat nog te moeilijk vindt, te vroeg, of je wil nog wat proberen, waarom denk je dan niet out-of-the-box en ga je kijken of er wellicht een trio mogelijk is? Of parenclubs, dat soort dingen?
Ik roep maar wat hoor :P
O wonder
dat ik onnozele
dit grandioze leven leven mag
pi_185967174
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 11:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Niet doormodderen, gewoon als goede vrienden uit elkaar gaan je gevoel volgen (en een motor kopen)
De motor heb ik al👌
pi_185967176
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 11:35 schreef Rosy-S het volgende:
Ik begrijp dat veel mensen zeggen dat het slim is om uit elkaar te gaan. Als je dat nog te moeilijk vindt, te vroeg, of je wil nog wat proberen, waarom denk je dan niet out-of-the-box en ga je kijken of er wellicht een trio mogelijk is? Of parenclubs, dat soort dingen?
_O-

Haar man zal zich dan ook wel gelukkig prijzen denk ik, bij een trio.
pi_185967185
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 11:37 schreef Solid-Snake het volgende:

[..]

_O-

Ja hey, we leven in 2019, alles kan!
O wonder
dat ik onnozele
pi_185967198
quote:
Het is zeker 'out of the box' 😉
  maandag 1 april 2019 @ 11:40:09 #16
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_185967228
quote:

[..]

_O-

Dit.
TS heeft echt een serieus first world problem :')
  maandag 1 april 2019 @ 11:40:43 #17
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_185967238
quote:

[..]

Het is jouw leven en niet dat van een ander. Als men dat niet kan of wil accepteren horen ze sowieso niet thuis in je leven.

Leef je leven hoe jij dat wil en niet hoe anderen dat van je verlangen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_185967265
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 11:22 schreef Jojo2019 het volgende:
Urk?
pi_185967278
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 11:37 schreef Rosy-S het volgende:

[..]

Ja hey, we leven in 2019, alles kan!
Hey ik vind het helemaal top! Ik wou dat ik een vriendin had die een keer zou zeggen: "Kom schat, ik heb zin in een MVV trio" :7
pi_185967297
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 11:42 schreef Solid-Snake het volgende:

[..]

Hey ik vind het helemaal top! Ik wou dat ik een vriendin had die een keer zou zeggen: "Kom schat, ik heb zin in een MVV trio" :7
Het staat bij mij nog op m'n lijstje voor als we er klaar voor zijn. Ik heb vermoedens dat ik vrouwen ook wel tof vind, dus waarom niet. Als het niks is doe je het gewoon nooit meer.
O wonder
dat ik onnozele
  maandag 1 april 2019 @ 11:45:01 #21
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_185967310
Vaak heeft de omgeving meer in de gaten dan je denkt.
  maandag 1 april 2019 @ 11:45:49 #22
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_185967330
Klote situatie hoor, maar uit elkaar gaan hoeft echt niet de enige optie te zijn. Als je tevreden bent over je relatie en alleen sex mist dan kan je dat ook buiten de deur zoeken? Misschien is daar wel een oplossing te vinden voor jullie allebei.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  maandag 1 april 2019 @ 11:46:20 #23
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_185967339
quote:
Alsjeblieft zeg :')

TS, dat onderdrukken ga je niet volhouden. Lesbisch zijn gaat echt niet alleen over seks. Dan kun je allerlei noodgrepen gaan toepassen maar dat werkt eigenlijk gewoon niet.
Wat Pietverdriet zei, niet doormodderen, het is nu tijd om je eigen weg te volgen en niet de sociaal gewenste.
26 is jong genoeg (dat geldt ook voor je man).
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_185967531
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 11:45 schreef Herkauwer het volgende:
Klote situatie hoor, maar uit elkaar gaan hoeft echt niet de enige optie te zijn. Als je tevreden bent over je relatie en alleen sex mist dan kan je dat ook buiten de deur zoeken? Misschien is daar wel een oplossing te vinden voor jullie allebei.
Ik denk dat het inderdaad misschien een goeie optie is om op dat vlak je relatie open te stellen, je hoeft heus niet te scheiden omdat je ergens anders je kriebel laat krabben :D heb je het daar al over gehad met je man?
  maandag 1 april 2019 @ 12:00:00 #25
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_185967590
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 11:45 schreef Herkauwer het volgende:
Ze is pas 26. Zoiets lijkt me een optie als je 60 of zo bent.
Hoe kun je nou gelukkig samenleven met iemand waar je geen intimiteit mee hebt..?
  maandag 1 april 2019 @ 12:01:14 #26
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_185967618
Wat erg dat mensen doen alsof TS zin heeft in een verzetje. :{
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
pi_185967714
Waarom niet gewoon scheiden?
pi_185967862
Topic closed...
  maandag 1 april 2019 @ 12:15:40 #29
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_185967878
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 12:14 schreef Jojo2019 het volgende:
Topic closed...
Met welke reden...?
pi_185967903
Ik merk dat dit niet het juiste forum is voor deze vraag..
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 1 april 2019 @ 12:19:16 #31
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_185967945
quote:

Heeft iemand een soortgelijk iets meegemaakt of ervaring met dit soort gevoelens? Ik doe mijn man tekort en ik voel me zelf ook niet gelukkig.
Met die laatste zin vat je wel al je probleem helemaal samen.

Een vriendin van me zat in dezelfde situatie als jij nu. Het geloof en alles speelde heel veel parten. Nu jaren later woont ze samen met haar vriendin die nu dik 15 jaar samen zijn, jaren geen contact gehad met de hele familie op haar zusje na. Inmiddels is er met haar moeder een beetje contact, maar haar vader wil er nog steeds helemaal niets van weten.

Moeilijk, absoluut.

Maar ik wil je wel zeggen dat deze zin
quote:
Ik vind het erg vervelend dat ik dit heb en schaam me er ook voor.
je grootste vijand gaat worden.

Namelijk voor jezelf beslissen wat je wilt.
Ga je voor je geloof en het perfecte plaatje die altijd voorgespiegeld is of doorbreek je die illusie en ga je leven voor jezelf en de schaamte voorbij.

En ja ik praat heel makkelijk door te zeggen dat je geloof en het perfecte plaatje een illusie zijn, maar blijkbaar is dit bij jou wel aan de hand anders had je het er nu niet zo moeilijk mee.

Ga eens in gesprek met je huisarts (tenzij die ook erg streng gelovig is, dan kun je beter een andere arts of misschien psycholoog bezoeken) en kijk hoe jij je leven in wilt gaan richten. Volgens de regels van je geloof en de normen en waarden die er altijd aan je aangegeven zijn of neem je daar afstand van?
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 1 april 2019 @ 12:20:07 #32
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_185967962
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 12:17 schreef Jojo2019 het volgende:
Ik merk dat dit niet het juiste forum is voor deze vraag..
Lees door de dingen heen waar je niets mee kunt.
Dat zul je overal op internet hebben.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_185968012
Thnx Nizno!
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 1 april 2019 @ 12:28:09 #34
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_185968091
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 12:22 schreef Jojo2019 het volgende:
Thnx Nizno!
Bedenk je goed dat het om jou gaat, niet om de mensen om je heen of de kerk.
Maar dat jij je goed zal moeten voelen in je keuze.
Wil je kiezen voor de kerk en voel je je daar goed bij dan zul je de moeilijke taak hebben om te kijken hoe je de drang naar je onderdrukte gevoelens kunt weerstaan en toch heel duidelijk in gesprek moeten blijven met je partner. Want hij is dan waarschijnlijk de enige die weet van je onderdrukte gevoelens en ondanks dat je er dan misschien niet aan toe wilt geven zullen die gevoelens wel vaker op gaan spelen.
pi_185968462
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 12:00 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Hoe kun je nou gelukkig samenleven met iemand waar je geen intimiteit mee hebt..?
Die snap ik ook niet helemaal. Natuurlijk, alles kan... maar het is geen logische oplossing. En ook waarschijnlijk niet duurzaam. Een van de twee gaat dan iemand ontmoeten waar ze wel die intimiteit mee hebben en dat gaat dan in 99 vd 100 gevallen alsnog tot een breuk leiden.
pi_185970338
Wat wil je man, persoonlijk zou ik zoiets hebben als je niet gelukkig bent met mij moet je het met een ander proberen. Nu kun je nog in goede harmonie uit elkaar over 5 jaar is dat misschien anders.
Want wat ga je doen als je bij die vlinders in de buik thuis ongelukkig op de bank zit, is wat je familie denkt echt belangrijker dan jullie geluk.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_185970442
quote:

[..]

Maar het heeft de meeste impact op jezelf als jij niet kan zijn hoe je je eigenlijk voelt :*.
Ik kan het verkeerd inschatten maar schaam je je omdat je die anderen voor jouw gevoel voor de gek houdt?
Je houdt vooral jezelf voor de gek om te denken dat je dit soort gevoelens weg kan drukken.
Een pluimpje voor je man dat jullie hier over kunnen praten, dit is echt de eerste en de grootste stap die je gezet hebt. In hoeverre hij jou echt kan helpen, door vrij te laten in jouw gevoelens. Of dit samen is of apart dat is een keuze die alleen jullie kunnen maken.
ijs_beer fan!
pi_185971027
quote:
Hoi,

Mijn man en ik hebben hier open gesprekken over, maar komen samen ook niet verder. Mijn man wil me hier hele graag in helpen maar weet ook niet wat hij hiermee kan.

Als jij op vrouwen valt en niet op mannen, dan kan hij verder ook niet zo veel doen behalve jou de ruimte te geven om daar in op ontdekkingstocht te gaan of van je te scheiden.

quote:

[..]

Weet je wat het is? Die ruimte is er eigenlijk al, in de vorm van je gevoelens. Dat is geen kwestie van creëren en ook niet van weg stoppen, het blijft sluimeren en knagen omdat je dat zelf waarschijnlijk ook wel weet.

Maar jij bedoelt denk ik ook ruimte geven aan iets doen met je gevoelens. Mits je man er ok mee is, hoef je dat echter niet per se openlijk te doen natuurlijk. Zeker in het begin als je nog niet zeker bent van je zaak (seksualiteit) of jullie zaak (scheiden ja of nee), kun je daar wellicht zo eerst even wat tijd voor nemen.
Jullie zouden niet de eersten of de laatsten zijn die hun seksleven anders invullen dan simpelweg man-vrouw-missionares zeg maar. En dat is helemaal prima, want zolang iedereen gewoon bij zinnen zijnde en instemmende volwassenen zijn is dat ieders goed recht.

quote:

[..]

_O-

Dat is vaak de eerste geile gedachte, maar in de praktijk kan het ook nog weleens tegenvallen. Niet alleen wil echt niet iedere vent een trio. Het kan ook best confronterend zijn om de partner van wie je houdt en die je al tijden het leuk probeert te maken in bed, het wel ineens fantastisch heeft met een ander. En dan nog een ander van niet hetzelfde geslacht, die iets kan geven wat hij niet kan.
Ook als je de ander het zo enorm gunt, kan dat best confronterend zijn en iets wat moeilijk van het netvlies gaat. What has been seen..

Kortom, dit is wel iets om samen even op te broeden wat nou echt wijsheid is zeg maar..

quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 11:44 schreef Rosy-S het volgende:

[..]

Het staat bij mij nog op m'n lijstje voor als we er klaar voor zijn. Ik heb vermoedens dat ik vrouwen ook wel tof vind, dus waarom niet. Als het niks is doe je het gewoon nooit meer.
Als je bi denkt te zijn misschien wel ja. Maar ts geeft aan eigenlijk op vrouwen te vallen zo te horen. Dat maakt de situatie denk ik wel iets anders.

Daarnaast zijn er natuurlijk ook meer mensen geweest die eerst dachten holadijee, gaan we doen en dan achteraf merkten dat het toch wat gecompliceerder lag dan gewoon yolo en daarna gewoon niet meer doen.

Niet helemaal hetzelfde, maar qua gedachtengang is Indecent Proposal misschien een aardige kijktip. (niet vanwege de potentiële moneyz natuurlijk, maar vanwege de impact van een sekspartij met een ander zeg maar)
pi_185971294
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 15:19 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Dat is vaak de eerste geile gedachte, maar in de praktijk kan het ook nog weleens tegenvallen. Niet alleen wil echt niet iedere vent een trio. Het kan ook best confronterend zijn om de partner van wie je houdt en die je al tijden het leuk probeert te maken in bed, het wel ineens fantastisch heeft met een ander. En dan nog een ander van niet hetzelfde geslacht, die iets kan geven wat hij niet kan.
Ook als je de ander het zo enorm gunt, kan dat best confronterend zijn en iets wat moeilijk van het netvlies gaat. What has been seen..

Kortom, dit is wel iets om samen even op te broeden wat nou echt wijsheid is zeg maar..
Hier heb je zeker een punt.
  maandag 1 april 2019 @ 17:26:03 #40
467403 Pudd1ngbuks
schiet uit de losse heup
pi_185973583
Als jullie gaan proberen het samen op te lossen, zullen voor beide en oplossing op sexueel vlak moeten vinden. Hoe ruimdenkend is je man? Zal hij je toestaan naast hem ook seks met vrouwen te hebben? In hoeverre kan jij hem tegemoet komen? Kan jij ‘zin maken’ in seks met hem?
pi_185973985
Schijf je in bij een swingersclub voor partnerruil dat zal je man vast niet erg vinden
metal up your ass
pi_185975138
quote:

[..]

En wat heeft het voor impact op jou als je hier geen ruimte voor maakt?
  dinsdag 2 april 2019 @ 08:52:52 #43
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_185984711
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 12:00 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Mijn oma had 4 kids op die leeftyd en had het een stuk slechter.
  dinsdag 2 april 2019 @ 08:56:00 #44
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_185984735
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 11:21 schreef Solid-Snake het volgende:
Waarom ben je met hem getrouwd als je je niet sexueel aangetrokken tot hem voelt?
Is dat de voornaamste reden om met iemand te trouwen? Ik hoop toch van niet.
Where law ends, tyrrany begins.
  dinsdag 2 april 2019 @ 09:01:45 #45
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_185984782
Hoelang heb je deze gevoelens ?
Is dit al heel lang ?

Waarom zou je jezelf dan nog langer voor de gek houden ?
pi_185984834
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 11:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Dit.

Heel veel kracht en sterkte toegewenst, TS. Ga voor jezelf en dat meen ik. Een kerk die jou dwingt om je naar bepaalde maatstaven te voegen, is geen goede kerk.
Somebody that I used to know
  dinsdag 2 april 2019 @ 09:12:39 #47
8369 speknek
Another day another slay
pi_185984896
Al die mannen die gelijk aan triootjes denken. Lekker man, een vrouw die zich niet tot je aangetrokken voelt wel aangetrokken zien zijn naar anderen tijdens de seks. Tenzij je cuckold bent.

Dus tenzij je man cuckold is, denk ik inderdaad dat je hem tekort doet doordat ie zich niet aantrekkelijk bij je voelt. Ik ben wel een beetje verbaasd dat je zo categorisch bent in je aantrekking, meestal zijn vrouwen niet zo categorisch. Maar goed, meestal openen ze er dan ook geen topic over.

[ Bericht 0% gewijzigd door speknek op 02-04-2019 09:21:47 ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_185984964
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 09:06 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Dit.

Heel veel kracht en sterkte toegewenst, TS. Ga voor jezelf en dat meen ik. Een kerk die jou dwingt om je naar bepaalde maatstaven te voegen, is geen goede kerk.
Dit ja. TS, je hebt het recht om te doen met jouw leven wat je wilt. Laat niemand jou dat recht ontnemen.

Ik snap dat je op ziet tegen de komende tijd nadat je je gevoel wèl gaat volgen. Je gaat zeker weten mensen kwijtraken. Maar wat zijn dat voor mensen die iemand niet hun eigen leven laten leiden? Ze hebben maar gewoon respect te hebben voor jouw beslissingen. Je houdt van vrouwen. Dat is echt niet erg.
Jouw man klinkt wel als een fijn iemand, hij probeert je te helpen en voor je te zijn. Maak een beslissing voor jezelf, maar ook zeker voor hem. Hij moet ook verder met zijn leven. Met of zonder jou.
pi_185985131
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2019 09:19 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Jouw man klinkt wel als een fijn iemand, hij probeert je te helpen en voor je te zijn. Maak een beslissing voor jezelf, maar ook zeker voor hem. Hij moet ook verder met zijn leven. Met of zonder jou.
Dit ja. Kijk samen ook vooral hoe verder.
  dinsdag 2 april 2019 @ 09:38:38 #50
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_185985259
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 08:52 schreef dagobertE6 het volgende:

[..]

Mijn oma had 4 kids op die leeftyd en had het een stuk slechter.
Ja maar dat was een andere tijd...
  dinsdag 2 april 2019 @ 09:50:44 #51
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_185985438
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 17:26 schreef Pudd1ngbuks het volgende:
Als jullie gaan proberen het samen op te lossen, zullen voor beide en oplossing op sexueel vlak moeten vinden. Hoe ruimdenkend is je man? Zal hij je toestaan naast hem ook seks met vrouwen te hebben? In hoeverre kan jij hem tegemoet komen? Kan jij ‘zin maken’ in seks met hem?
Lesbisch zijn gaat ook over samenleven met een vrouw. Niet alleen over sex.
Als TS lesbisch is, dan gaat een keer seks hebben met een vrouw met toestemming van haar man echt niet helpen.

Wat een raar idee dat je als lesbische vrouw dan toestemming van je man nodig zou hebben en dan ook nog zin moet maken om hem te plezieren. Wat een vreselijk naar idee. :'(
pi_185985650
quote:
19s.gif Op dinsdag 2 april 2019 08:56 schreef Gunner het volgende:

[..]

Is dat de voornaamste reden om met iemand te trouwen? Ik hoop toch van niet.
Met seksueel zal wel bedoeld worden dat je niet op mannen valt
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  dinsdag 2 april 2019 @ 10:14:43 #53
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_185985758
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 10:06 schreef vipergts het volgende:

[..]

Met seksueel zal wel bedoeld worden dat je niet op mannen valt
hoeft niet persé. Je kan je prima niet sexueel aangetrokken voelen t.o.v iemand van het andere geslacht dus vandaar de vraag.
Where law ends, tyrrany begins.
  dinsdag 2 april 2019 @ 10:14:47 #54
467403 Pudd1ngbuks
schiet uit de losse heup
pi_185985759
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 09:50 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

Lesbisch zijn gaat ook over samenleven met een vrouw. Niet alleen over sex.
Als TS lesbisch is, dan gaat een keer seks hebben met een vrouw met toestemming van haar man echt niet helpen.

Wat een raar idee dat je als lesbische vrouw dan toestemming van je man nodig zou hebben en dan ook nog zin moet maken om hem te plezieren. Wat een vreselijk naar idee. :'(
Dan snap je mij niet. Aangezien TS en haar man uit een nogal orthodox milieu komen, zou het kunnen zijn dat het behoud van haar huwelijk prioriteit geeft boven haar gevoelens voor vrouwen. Want als zij en haar man boven alles getrouwd willen blijven, zullen ze iets moeten verzinnen om het voor beide leefbaar te houden terwijl de buitenwereld daar niets van door heeft.

Dan zou een optie kunnen zijn dat ze binnen haar huwelijk wordt vrij gelaten een BFF with benefits te hebben, waarbij ze ook seks met deze ‘hartsvriendin’ heeft. Er zijn zat vrouwen die een hartsvriendin hebben met wie ze veel tijd doorbrengen en ook samen weekendjes weggaan enzo. Als haar man dat kan accepteren omdat hij genoeg van haar houdt en zij ook genoeg van hem kan houden om bij hem te blijven, zou het kunnen werken. Maar hij heeft ook zijn behoeften op emotioneel en seksueel vlak.
pi_185985855
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 10:14 schreef Pudd1ngbuks het volgende:

[..]

Dan snap je mij niet. Aangezien TS en haar man uit een nogal orthodox milieu komen, zou het kunnen zijn dat het behoud van haar huwelijk prioriteit geeft boven haar gevoelens voor vrouwen. Want als zij en haar man boven alles getrouwd willen blijven, zullen ze iets moeten verzinnen om het voor beide leefbaar te houden terwijl de buitenwereld daar niets van door heeft.

Dan zou een optie kunnen zijn dat ze binnen haar huwelijk wordt vrij gelaten een BFF with benefits te hebben, waarbij ze ook seks met deze ‘hartsvriendin’ heeft. Er zijn zat vrouwen die een hartsvriendin hebben met wie ze veel tijd doorbrengen en ook samen weekendjes weggaan enzo. Als haar man dat kan accepteren omdat hij genoeg van haar houdt en zij ook genoeg van hem kan houden om bij hem te blijven, zou het kunnen werken. Maar hij heeft ook zijn behoeften op emotioneel en seksueel vlak.
Dat is een optie. Vraag is of TS dat wil. (en die vraag kan alleen zijzelf beantwoorden). 25 jaar op deze manier leven...

Wat doe je liever: je zodanig schikken dat het houdbaar wordt?
Of liever de rigoureuze stap en het gewoon direct duidelijk doen. Doet iets meer pijn, maar daarna heb je vrijheid, al weet je niet wat je ervoor terugkrijgt en of je dat wel brengt wat je wil.

Nogmaals : ik kan me bij beide keuzes iets voorstellen. Er is geen goed of fout.
pi_185985922
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 11:38 schreef Jojo2019 het volgende:

[..]

Het is zeker 'out of the box' 😉
En dat kun je op zich nog wel redelijk geheim houden/onder de radar doen (ivm je familie).
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  dinsdag 2 april 2019 @ 10:26:59 #57
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_185985953
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 10:14 schreef Pudd1ngbuks het volgende:

[..]

Ik denk dat ik jer wel snap. Ik vind het gewoon een vreselijk nare oplossing,
Want weer wordt gesuggereerd dat het om seks gaat. Wat dus niet is. Een lesbische relatie is een volwaardige relatie, met liefde, samen een huishouden en ja ook seks.

Oplossingen zoals die van jou zijn er zodat TS maar niet hoeft te kiezen.
Niet voor zichzelf hoeft te gaan staan, niet voor zichzelf hoeft op te komen, als de man het maar goed vindt.
Het is verdorie 2019, ook in de biblebelt.
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 2 april 2019 @ 10:29:42 #58
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_185985998
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 10:26 schreef jajablahblah het volgende:
Want weer wordt gesuggereerd dat het om seks gaat. Wat dus niet is. Een lesbische relatie is een volwaardige relatie, met liefde, samen een huishouden en ja ook seks.

Maar de vraag is of TS met haar opvoeding en omgeving een volwaardige lesbische relatie wil en aankan.

En ja ik weet hoe jij en ik er in staan, maar TS is wel in een andere omgeving en achtergrond opgevoed.
pi_185986006
Thnx voor het meedenken en de adviezen. Ik laat alles even bezinken..
pi_185986013
quote:

[..]

Niet voor zichzelf hoeft te gaan staan, niet voor zichzelf hoeft op te komen, als de man het maar goed vindt.
Eens ja. TS is lesbisch als ik het zo lees. Dan is een vrouw erbij voor de sex geen oplossing, want ze wil alle dagen doorbrengen met een vrouw. Ik kom hierop omdat ze zegt dat ze wat mist bij haar man en dat ze niet gelukkig wordt van dit leven. Ze moet de knoop doorhakken en als ze gelukkig wilt worden er vol voor gaan. Niet half half.
  dinsdag 2 april 2019 @ 13:52:15 #61
467403 Pudd1ngbuks
schiet uit de losse heup
pi_185989141
quote:

[..]

Ik lees nergens dat TS een lesbische relatie wil, ik lees alleen over haar lesbische gevoelens. Als TS haar huwelijk wil opgeven, raakt ze misschien een groot deel van haar omgeving kwijt als die dat afkeuren. De vraag is dan waar haar prioriteiten liggen. Voor een moderne jonge vrouw uit een progressieve Randstedelijke omgeving zou de keus waarschijnlijk een stuk makkelijker zijn. Wij kunnen vanachter ons toetsenbordje makkelijk oordelen dat TS het best gewoon die bekrompen wereld achter zich kan laten, maar wat nu als dat de wereld is waar ze zich thuis voelt en ze verder alle normen en waarden van die wereld deelt?
  dinsdag 2 april 2019 @ 13:53:24 #62
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_185989164
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 13:52 schreef Pudd1ngbuks het volgende:

[..]

Ik lees nergens dat TS een lesbische relatie wil, ik lees alleen over haar lesbische gevoelens. Als TS haar huwelijk wil opgeven, raakt ze misschien een groot deel van haar omgeving kwijt als die dat afkeuren. De vraag is dan waar haar prioriteiten liggen. Voor een moderne jonge vrouw uit een progressieve Randstedelijke omgeving zou de keus waarschijnlijk een stuk makkelijker zijn. Wij kunnen vanachter ons toetsenbordje makkelijk oordelen dat TS het best gewoon die bekrompen wereld achter zich kan laten, maar wat nu als dat de wereld is waar ze zich thuis voelt en ze verder alle normen en waarden van die wereld deelt?
Ik denk niet dat je je ergens thuisvoelt waar je niet jezelf kunt zijn.
  dinsdag 2 april 2019 @ 14:18:57 #63
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_185989596
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 13:52 schreef Pudd1ngbuks het volgende:

[..]

Ik ga er nu heel even vanuit dat jij een heteroman bent.
Zou jij je hele leven verder met een man willen doorbrengen en met hem neuken omwille van je omgeving? Zou je dat volhouden?
Dat is geen keuze, dat is een oerdrift.

En daarnaast zeg ik niet wat TS moet doen, ik zeg dat het mij afschuwelijk lijkt om in dat huwelijk te blijven zitten omdat de omgeving het anders niet kan handelen.
Als ze oprecht heel gelovig is en dat allemaal wil omwille van dat geloof, ja dan kan ik er ook niks aan doen. Maar iets zegt me dat dat niet zo is omdat ze anders dit topic niet geopend had.
  dinsdag 2 april 2019 @ 14:20:58 #64
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_185989643
Voor TS, ik weet niet of je er al eens gekeken hebt, maar er zijn ook organisaties voor Christenen en homosexualiteit. Wie weet heb je er wat aan: https://www.chjc.nl/
pi_186004991
Ik ben zelf een lesbische vrouw en kom vanuit een streng gelovig gezin en omgeving (land van heusden en altena). Ik ben op mijn 25e uit de kast gekomen toen ik een relatie wilde beginnen met een vrouw. Mijn familie heeft het gelukkig goed opgepakt maar mijn omgeving niet. Ik ben al mijn vrienden van toen kwijt geraakt en ik ben uiteindelijk naar een stad verhuisd om een 'Nieuw begin' te kunnen maken. Ik heb over mijn gevoelens een gesprek gehad met de dominee destijds, die gaf aan dat het mijn 'beproeving van God' was om een celibatair leven te lijden. heb toen wel verteld dat ik dat echt onzin vond.

Mijn advies: Ga af op je gevoel. Praat er over en ga als vrienden uit elkaar, je kunt niet bij een man blijven terwijl je gevoelens hebt voor een vrouw. Bereid je voor op het ergste wat betreft kerk, vrienden, familie, dan kan het alleen maar mee vallen wanneer ze positief reageren. Ik ben inmiddels 32 en in een vaste relatie met mijn vriendin, ik heb nieuwe vrienden gemaakt die mij wel accepteren. Mijn ouders hebben het niet kunnen accepteren, maar ze gedogen het. Ze behandelen mijn vriendin als familie en ze zullen hun mening niet laten horen.
pi_186010532
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 14:20 schreef jajablahblah het volgende:
Voor TS, ik weet niet of je er al eens gekeken hebt, maar er zijn ook organisaties voor Christenen en homosexualiteit. Wie weet heb je er wat aan: https://www.chjc.nl/
Ja heb die site gezien. Thnx! Ik heb me bij een andere organisatie ingeschreven die ook oog heeft voor de partner. Ook niet onbelangrijk in deze situatie.
pi_186010596
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 09:49 schreef muiske41 het volgende:
Ik ben zelf een lesbische vrouw en kom vanuit een streng gelovig gezin en omgeving (land van heusden en altena). Ik ben op mijn 25e uit de kast gekomen toen ik een relatie wilde beginnen met een vrouw. Mijn familie heeft het gelukkig goed opgepakt maar mijn omgeving niet. Ik ben al mijn vrienden van toen kwijt geraakt en ik ben uiteindelijk naar een stad verhuisd om een 'Nieuw begin' te kunnen maken. Ik heb over mijn gevoelens een gesprek gehad met de dominee destijds, die gaf aan dat het mijn 'beproeving van God' was om een celibatair leven te lijden. heb toen wel verteld dat ik dat echt onzin vond.

Mijn advies: Ga af op je gevoel. Praat er over en ga als vrienden uit elkaar, je kunt niet bij een man blijven terwijl je gevoelens hebt voor een vrouw. Bereid je voor op het ergste wat betreft kerk, vrienden, familie, dan kan het alleen maar mee vallen wanneer ze positief reageren. Ik ben inmiddels 32 en in een vaste relatie met mijn vriendin, ik heb nieuwe vrienden gemaakt die mij wel accepteren. Mijn ouders hebben het niet kunnen accepteren, maar ze gedogen het. Ze behandelen mijn vriendin als familie en ze zullen hun mening niet laten horen.
Dankjewel voor het delen.
pi_186011908
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 09:49 schreef muiske41 het volgende:

Mijn advies: Ga af op je gevoel. Praat er over en ga als vrienden uit elkaar, je kunt niet bij een man blijven terwijl je gevoelens hebt voor een vrouw. Bereid je voor op het ergste wat betreft kerk, vrienden, familie, dan kan het alleen maar mee vallen wanneer ze positief reageren.
Mooi advies. Jammer dat je ouders het niet ten volle kunnen accepteren, maar dat is denk ik de prijs die je betaalt?
pi_186012103
Misschien een hele domme vraag, maar waarom kunnen over het algemeen gelovige mensen holebi's niet accepteren?
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 3 april 2019 @ 16:17:19 #70
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_186012155
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 16:14 schreef Sunshine1982 het volgende:
Misschien een hele domme vraag, maar waarom kunnen over het algemeen gelovige mensen holebi's niet accepteren?
Omdat er een passage in de interpretatie van de bijbel staat over gij zult niet met iemand van het zelfde geslacht in 1 bed slapen oid. (zal wel iets minder letterlijk zijn..)
Dat geldt trouwens ook voor echtbreken, je zult niet verbreken wat door god verbonden is. (als je voor de kerk gaat trouwen mag je dus niet scheiden)

zoiets

En daar houden bepaalde geloofsgroeperingen zich helaas heel streng aan.
pi_186012319
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 16:14 schreef Sunshine1982 het volgende:
quote:
99s.gif Op woensdag 3 april 2019 16:17 schreef Nizno het volgende:

[..]

Omdat er een passage in de interpretatie van de bijbel staat over gij zult niet met iemand van het zelfde geslacht in 1 bed slapen oid. (zal wel iets minder letterlijk zijn..)
Dat geldt trouwens ook voor echtbreken, je zult niet verbreken wat door god verbonden is. (als je voor de kerk gaat trouwen mag je dus niet scheiden)

zoiets

En daar houden bepaalde geloofsgroeperingen zich helaas heel streng aan.
Ja plus dat ze zichzelf daarmee voor een dilemma plaatsen. Als je oprecht gelooft dat God homoseksualiteit niet zo bedoeld heeft, dan moet je kiezen tussen God of je geliefde. Het wordt dan principieel. Je geliefde accepteren, betekent ingaan tegen Gods wil. En dat gaat over je behoud, hè? Gaat om leven en dood. Dus geen kattenpis. Daarom wordt er zo moeilijk over gedaan. 'Wie een homoseksueel accepteert, beweegt zich op een hellend vlak.'

Triest maar waar.
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 3 april 2019 @ 16:28:31 #72
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_186012415
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 16:25 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

[..]

Ja plus dat ze zichzelf daarmee voor een dilemma plaatsen. Als je oprecht gelooft dat God homoseksualiteit niet zo bedoeld heeft, dan moet je kiezen tussen God of je geliefde. Het wordt dan principieel. Je geliefde accepteren, betekent ingaan tegen Gods wil. En dat gaat over je behoud, hè? Gaat om leven en dood. Dus geen kattenpis. Daarom wordt er zo moeilijk over gedaan. 'Wie een homoseksueel accepteert, beweegt zich op een hellend vlak.'

Triest maar waar.
Vandaar ook mijn eerste post dat TS moet kijken of ze zich wil blijven conformeren aan de godsdienst en hoe ze daar dan mee zal moeten 'leren' gaan en of ze dan kan.

En zo niet om te kijken hoe ze dan verder gaat zonder man en mogelijk ook zonder een deel van de familieleden die wel streng blijven volhouden aan de normen van de kerk.
pi_186012616
quote:
99s.gif Op woensdag 3 april 2019 16:28 schreef Nizno het volgende:

[..]

Vandaar ook mijn eerste post dat TS moet kijken of ze zich wil blijven conformeren aan de godsdienst en hoe ze daar dan mee zal moeten 'leren' gaan en of ze dan kan.

En zo niet om te kijken hoe ze dan verder gaat zonder man en mogelijk ook zonder een deel van de familieleden die wel streng blijven volhouden aan de normen van de kerk.
Het was een aanvulling op jouw verhaal op de vraag waarom het zo ingewikkeld ligt voor sommige christenen ;) . Antwoord: het staat in de bijbel.
Mijn aanvulling : voor sommige christenen staat accepteren van homoseksualiteit gelijk aan zondigen tegen God. Dat willen ze niet, dus veroordelen ze het.

Vraag is idd of je zelf mee wilt gaan in dat door henzelf gecreëerde dilemma.
pi_186012684
Wat ik had meegekregen van de kerk waar ik vroeger naartoe ging was dat het niet erg was om homosexueel te zijn. Dat is een gegeven en daar kun je niets aan doen. Het was echter ' gods beproeving' om een celibatair leven te gaan lijden. Als ik een relatie aan zou gaan zou dat tegen gods wil zijn.
pi_186012970
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 16:38 schreef muiske41 het volgende:
Wat ik had meegekregen van de kerk waar ik vroeger naartoe ging was dat het niet erg was om homosexueel te zijn. Dat is een gegeven en daar kun je niets aan doen. Het was echter ' gods beproeving' om een celibatair leven te gaan lijden. Als ik een relatie aan zou gaan zou dat tegen gods wil zijn.
Ja, ik weet het. Maar ik vind het nu lekker makkelijk om eigen overtuigingen aan anderen op te leggen. Ze hebben er zelf geen last van. Hoogstens praten ze jou een schuldgevoel aan als je hun zienswijze aan de kant legt en zegt : ik zie het anders.

Het is echt een zelfgecreerd dilemma waar ze mee proberen te dealen (en afwentelen op mensen die ermee te maken hebben). Maakt me boos, en verdrietig voor iedereen die daaronder lijdt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')