abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Official ESF Kreviewer maandag 6 januari 2003 @ 11:51:34 #1
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_7734689
Zo'n ding met 4 poten en een staart dus...die miauw zegt.

Waar moet ik op letten? Kep nog nooit een huisdier gehad. Ik heb er wel een speciale kamer voor...en een zolder, waar ie overdag kan vertoeven als ik er niet ben. Wat zijn de kosten en wat is het werk?
Waar moet ik op letten bij aanschaf? Is een jonkie een goed plan?

maandag 6 januari 2003 @ 11:55:01 #2
17061 mvt
blame Canada
pi_7734728
quote:
Op maandag 6 januari 2003 11:51 schreef Kreator het volgende:
Ik heb er wel een speciale kamer voor...en een zolder, waar ie overdag kan vertoeven als ik er niet ben.
Je bedoelt dat je hele huis zijn/haar terrein is.

Kosten verschillen, onze vorige poes at alleen blikvoer en dan nog wel 1 merk. Dekamarkt (=supermarkt) huismerk groot blik was 80 (gulden)cent. Onze huidige eet gevarieerder en eet dat goedkope spul niet.
Tevens scheelt het of de poes binnen of buiten naar de wc gaat.

Jonkie is opzich leuk, mits niet te jong (2 weken oud is niet aan te raden). Ook een asielpoes is een optie, heb je tevens een beetje een garantie over het karakter. Maar de keuze is aan jou

We were to understand there would be pie and punch?
  Official ESF Kreviewer maandag 6 januari 2003 @ 11:56:44 #3
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_7734748
quote:
Op maandag 6 januari 2003 11:55 schreef mvt het volgende:

[..]

Je bedoelt dat je hele huis zijn/haar terrein is.

Kosten verschillen, onze vorige poes at alleen blikvoer en dan nog wel 1 merk. Dekamarkt (=supermarkt) huismerk groot blik was 80 (gulden)cent. Onze huidige eet gevarieerder en eet dat goedkope spul niet.
Tevens scheelt het of de poes binnen of buiten naar de wc gaat.

Binnen, want bij mij is het niet raadzaam om em buiten te laten, want ik woon in het centrum van Enschede...met veel busbanen enzo. .
  maandag 6 januari 2003 @ 11:57:34 #4
15329 gizmo4ever
Eens kijken hoe lang de ondert
pi_7734763
Ik zou in ieder geval een jonkie nemen, kan je het beestje meer vormen en opvoeden, als het dan een kreng wordt is het je eigen schuld.
  Official ESF Kreviewer maandag 6 januari 2003 @ 11:58:40 #5
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_7734776
...kan ik het beste een mannetje of een vrouwtje nemen? Hoe duur is zo'n beest dan?
  maandag 6 januari 2003 @ 11:59:59 #6
17061 mvt
blame Canada
pi_7734795
quote:
Op maandag 6 januari 2003 11:58 schreef Kreator het volgende:
...kan ik het beste een mannetje of een vrouwtje nemen? Hoe duur is zo'n beest dan?
Hangt van je vrienden af. Meestal hoor je het wel van bekenden dat hun beest "opeens" zwanger is en dat ze een compleet nest moeten "dumpen"
pi_7734797
quote:
een vrouwtje, anders moet je hem laten castreren.... Doe je dan niet, dan merk je dat wel aan je meubilair...
pi_7734807
quote:
wij hebben onze poes uit een poesentehuis.
als je daar eens naartoe belt, dan krijg je ook advies van ervaren mensen...
  maandag 6 januari 2003 @ 12:00:48 #9
17061 mvt
blame Canada
pi_7734808
quote:
Op maandag 6 januari 2003 11:59 schreef sir_dalord het volgende:

[..]

een vrouwtje, anders moet je hem laten castreren.... Doe je dan niet, dan merk je dat wel aan je meubilair...

En die moet je weer steriliseren of de prikpil geven, anders heb je een aantal maanden later nog meer katten
  Official ESF Kreviewer maandag 6 januari 2003 @ 12:01:29 #10
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_7734814
quote:
Op maandag 6 januari 2003 12:00 schreef mvt het volgende:

[..]

En die moet je weer steriliseren of de prikpil geven, anders heb je een aantal maanden later nog meer katten

Mijn kat zal niet buiten komen....(op het terras na dan..) Kan hier echt niet...
  maandag 6 januari 2003 @ 12:01:41 #11
27663 B4ron
Kuala Lumpur
pi_7734816
neem toch alsjeblieft een asiel kat....

Ik zou trouwens een kat nemen die ietsje agressiever is. Heb je denkik meer lol aan je kat. Als je zo'n ongeintreseerd beest hebt die alleen maar slaapt is ook niet ales...

Goedenmiddag, u kunt wel gaan
pi_7734832
op www.gratisoptehalen.nl staan ook heel veel poezen aangeboden ..
Misschien kan je iemand van daar helpen?
Die mensen zoeken vaak een goed huis voor hun poes...
Je kan altijd even mailen over hoe en wat

Succes

Official ESF Kreviewer maandag 6 januari 2003 @ 12:03:08 #13
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_7734839
quote:
Op maandag 6 januari 2003 12:01 schreef B4ron het volgende:
neem toch alsjeblieft een asiel kat....
Waarom? Wat voor voor en nadelen zitten daaraan?
  maandag 6 januari 2003 @ 12:03:34 #14
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_7734847
quote:
Op maandag 6 januari 2003 12:01 schreef Kreator het volgende:

[..]

Mijn kat zal niet buiten komen....(op het terras na dan..) Kan hier echt niet...

Je collega yvonne, weet er alles van ........
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  Official ESF Kreviewer maandag 6 januari 2003 @ 12:03:48 #15
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_7734850
quote:
Op maandag 6 januari 2003 12:02 schreef Tamaartje het volgende:
op www.gratisoptehalen.nl staan ook heel veel poezen aangeboden ..
Misschien kan je iemand van daar helpen?
Die mensen zoeken vaak een goed huis voor hun poes...
Je kan altijd even mailen over hoe en wat

Succes

Thx, ik zal ff kijken!
pi_7734852
quote:

[..]

een krolse kater of een loopse poes is ook binnen geen pretje...
katers gaan sproeien...en loopse poezen zijn irritant...
  maandag 6 januari 2003 @ 12:04:24 #17
17061 mvt
blame Canada
pi_7734862
quote:

[..]

Mijn kat zal niet buiten komen....

Dat zeg jij, maar die kat zegt echt wat anders als het in zijn aard zit en ie de mogelijkheid krijgt.
pi_7734881
quote:
Op maandag 6 januari 2003 12:03 schreef Kreator het volgende:

[..]

Thx, ik zal ff kijken!

Graag gedaan
pi_7734888
Neem geen kat of neem er twee, zeker als tie niet naar buiten kan. Doodzielig. Realiseer je verder dat de spullen die je hebt bijna allemaal door de kat zullen worden bekrabt, gesloopt, bepist (als je pech hebt) maar in ieder geval tot zijn / haar eigendom zullen behoren (even vanuit een kat gedacht dan). Kijk eens in het asiel, daar zitten ook vaak "stellen" die al met alkaar zijn op gegroeid. Overigens geen noodzaak, de meeste katten wennen aan elkaar. Wat je verder over deze beesten moet weten is dat je ze waarschijnlijk nooit zal kunnen beheersen, in de vorm van straffen en dan denken dat iets niet meer zal voorkomen. Katten hebben een heel eigen beeld van wonen bij mensen. Jij woont namelijk bij hen ..... Heb al jaren katten, zijn allemaal hele leuke beesteen, spullen zijn regelmatig verampeneerd ... hoort erbij, heel veel plezier
"er zijn er met talent, maar de meeste doen het zonder"
  Jubileum moderator maandag 6 januari 2003 @ 12:06:21 #20
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_7734889
Kreator, katertjes zijn over het algemeen aanhankelijker dan poesjes. Wil je echt een knuffelbeest denk dan eens aan een katertje.
Wil je een beest wat zeer zelfstandig is en zelf wel beslist of zij wil knuffelen dan zit je beter met een poesje.

In het asiel zitten allerhande katten te wachten op een nieuw baasje, je kunt daar zeker eens gaan kijken of er 1 bij zit waarbij het klikt.
Wat heb je allemaal nodig:

kattenbak & grit
Voer en voerbakje
waterbakje
vlooienkam en vlooienmiddel
krabpaal en wat speelgoedjes.

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_7734914
persoonlijk vind ik dat dat katten met zijn 2tjes moeten zijn, zeker als de bewoner de hele dag weg is.

je kan overal kleine katten vinden maar kijk eerst eens bij een plaatselijk asiel, die beesten kunnen ook heel lief zijn (heb er zelf 1 uit het asiel en alhoewel het wennen was, is het een scheet van een beest)

voer kun je zo goedkoop krijgen als je wilt maar ik ben van mening dat dieren ook goed voer verdienen ( jij vreet toch ook geen restjes bij de chinees?) Royal Canin of Iams is een goed merk, dierenartsen raden dit ook aan en mijn katten zijn een stuk levendiger geworden sinds ik ze dat geef.

kattenbak kost niet veel. je kunt voor de vulling kiezen voor een goedkoop supermarkt goedje, maar dat stinkt snel. als je duurdere neemt kun je vulling nemen die de kattenplas absorbeert en tot een bal maakt, hygienischer en doordat je het vuil eruit kan scheppen doe je er langer mee.

zorg iig voor voldoende speeltjes, genoeg knuffelen en een goede opveding.

wij hebben drie katten en kopen royal canin zakken van 4 kilo voor 18 euro geloof ik, kattenbakvulling kopen wij 30 ltr voor een euro of 15.

wij hebben 2 mannetjes en 1 vrouwtje en allemaal hebben ze hun leuke en minder leuke kanten. ik zou niet kunnen kiezen welk geslacht ons beter "bevalt".

[Dit bericht is gewijzigd door DarkElf op 06-01-2003 12:10]

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7734915
Wordt lid van de yahoo group diereninenomhethuis Daar zitten mensen die heel veel van katten weten. (ook hoe je hem goedkoop en heel goed kan voeden)

http://groups.yahoo.com/group/Diereninenomhethuis

ben het er overigens wel mee eens dat je er beter twee kan nemen, dat is veel leuker - ook voor het dier- en niet twee keer zo duur

[Dit bericht is gewijzigd door Dzun op 06-01-2003 12:09]

maandag 6 januari 2003 @ 12:08:03 #23
36020 b.-.s
Het zijn echte donderstenen maar houden wel van knuffelen.
Ze zijn zindelijk, wil zeggen dat ze in de kattenbak plassen en poepen.

Voor interresse, bass_s@hotmail.com

_______________ The best way to predict your future, is to create it yourself _______________
  maandag 6 januari 2003 @ 12:08:15 #24
39446 303
(C) Roland
pi_7734918
Neem een mannetjeskat, die zijn veel liever en komen sneller op je schoot zitten. Vrouwtjes zijn minder lief en veel actiever wat naar mijn mening irritant is.

Wij hebben 3 binnenkatten (mannetjes). Wij hebben duur voor en dat kost ons 35 euro per maand voor alle 3. Daarnaast moet ik 1 keer de kattenbak per week verschonen en dan gooi ik een complete zak kattengrint erin van 2 euro. Totale kosten zijn dus ongeveer 15 euro per maand (ze drinken water, dus dat reken ik even niet mee).

Een aparte kamer gaat echt niet werken, ze zijn heel nieuwsgierig en heel handig in het openmaken van deuren. En als je hem/haar toch opgesloten krijgt dan krijg je urenlang gekrab aan je deur en dat houd je ook niet lang vol. Gewoon overal in huis laten lopen dus.

Een jong katje is natuurlijk het leukst en dan krijg je niet een vervelend beest. De winter is echter geen goede periode voor het nemen van een jonge kat (is vaak ziek enzo, het is nu immers geen jonkies seizoen voor dieren hier). Neem in het voorjaar/zomer er eentje of kies voor een iets oudere kat als je hem/haar nu al wilt.

Een jong katje moet af en toe voor wat prikjes enzo naar de dierenarts, maar dat kost niet zoveel.

Installing a new program will always screw up at least one old one.
  Official ESF Kreviewer maandag 6 januari 2003 @ 12:08:28 #25
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_7734921
quote:
Op maandag 6 januari 2003 12:06 schreef bellingerII het volgende:
Neem geen kat of neem er twee, zeker als tie niet naar buiten kan. Doodzielig
Ik heb anders ook gehoord dat dat helemaal niet zo is. Dat katten zich prima alleen vermaken overdag en dat het 'zielig' verhaal een menselijk kwaaltje is...
  Official ESF Kreviewer maandag 6 januari 2003 @ 12:10:19 #26
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_7734943
Okay. Allemaal bedankt voor de info! Daar kan ik wat mee! .
pi_7734947
quote:
Ik heb anders ook gehoord dat dat helemaal niet zo is. Dat katten zich prima alleen vermaken overdag en dat het 'zielig' verhaal een menselijk kwaaltje is...
Vrees dat dit echt niet waar is. Één kat is een beetje zielig.
  maandag 6 januari 2003 @ 12:15:04 #28
1687 poep
praat geen poep
pi_7734991
ik heb een kat, heb er ooit een bij gehad, maar dat ging totaal niet! nu zijn we weer met zijn tweetjes en het gaat super! tuurlijk heeft een kat zijn streken, maar de aandacht die je ervoor terug krijgt! maar ja, dan heb ik ook best wel een hele aparte aanhalige knuffelkat!
qua kosten is het niet duur, een binnenkat hoeft maar 1x in de 2 jaar een inenting bij de dierenarts, 1x per jaar een wormenkuur. kattebak korrels kun je zo duur maken als je zelf wil! een kattenbak, eet en drinkbakjes en een krabpaal moet je wel in huis halen, de krabpaal is het duurste, maar ook daar zit verschil in welke je neemt! en qua voer kun je het ook zo duur maken als je zelf wil!
Mijn kat lust alles, maar er zijn ook katten die alleen maar het duurste voer willen! ik zou niet voor een kitten gaan, een wat volwassener is makkelijker, vooral in het begin!
houdt van spannend...
  maandag 6 januari 2003 @ 12:15:17 #29
36020 b.-.s

Wij hebben er 4, inclusief 2 jonge katertjes, die stoeien de halve dag met elkaar, leuk om te zien trouwens. En katertjes komen idd vaker op schoot zitten om te knuffelen dan poezen.

_______________ The best way to predict your future, is to create it yourself _______________
pi_7735001
1 hond is toch ook niet zielig?

vind dat een beetje raar hoor...
maar goed hier nog sites met info over het aanschaffen van een kat

http://home.wanadoo.nl/renee.woerdman/informatiepaginakatten.html

http://www.dekattensite.nl/html/hvekak.html

[Dit bericht is gewijzigd door Tamaartje op 06-01-2003 12:17]

maandag 6 januari 2003 @ 12:16:19 #31
39446 303
(C) Roland
pi_7735007
Jonge katjes spelen in het begin veel met elkaar, maar ook op oudere leeftijd liggen ze soms tegen elkaar aan enzo. Het is zoiezo leuk om er 2 of meer te hebben, maar het is dan sneller een beestenboel in je huis.

Ik was nog even vergeten te vertellen dat binnenkatten wel eens een haarbal uitspuwen. Dat kunnen ze alleen als ze aan je planten eten, dus sommige daarvan worden langzaam opgegeten (ze houden vooral van puntige bladeren, althans die van mij). Maar dat uitspuwen is niet echt goed voor een nieuw tapijt, maar tapijtreiniger werkt goed hoor.

maandag 6 januari 2003 @ 12:18:01 #32
39446 303
(C) Roland
pi_7735039
quote:
Op maandag 6 januari 2003 12:15 schreef poep het volgende:de krabpaal is het duurste, maar ook daar zit verschil in welke je neemt!
Wij hebben een oude rol tapijt in de gang gezet en daarop gaan ze flink hun gang af en toe. Althans... 2 van de 3, 1 kat van ons heeft de neiging te krabben aan een betonnen muur en dat werkt niet zo goed (beetje bijknippen af en toe met een nagelschaartje).
  Official ESF Kreviewer maandag 6 januari 2003 @ 12:18:15 #33
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_7735047
Overigens: Ik heb een bijzondere relatie met mijn bankstel -> Suede. Ga ik trauma's krijgen, of kan ik voorkomen dat ze m'n juweeltjes aan diggelen krabben?
pi_7735056
quote:
Op maandag 6 januari 2003 12:18 schreef Kreator het volgende:
Overigens: Ik heb een bijzondere relatie met mijn bankstel -> Suede. Ga ik trauma's krijgen, of kan ik voorkomen dat ze m'n juweeltjes aan diggelen krabben?
krabpaal en kat(je) consequent daarnaar toe brengen als ze gaan krabben

plantenspuit hanteren werkt ook

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 6 januari 2003 @ 12:19:17 #35
1687 poep
praat geen poep
pi_7735061
quote:
dat heb je zelf in de hand! dat kan je ze afleren, ik zou er alleen voor zorgen de kat niet alleen in de woonkamer te laten!
houdt van spannend...
pi_7735065
koop r gewoon 1, zorg voor n kattenbak, eten & drinken

en dan mooj loat'n !

maandag 6 januari 2003 @ 12:19:43 #37
31049 Blademaster
Master of the Blades
pi_7735069
quote:
Op maandag 6 januari 2003 12:15 schreef Tamaartje het volgende:
1 hond is toch ook niet zielig?

vind dat een beetje raar hoor...
maar goed hier nog een site met info over het aanschaffen van een kat

http://home.wanadoo.nl/renee.woerdman/informatiepaginakatten.html

Je kunt niet een hond met een kat vergelijken. een hond is van nature een veel socialer dier dan een kat , een hond heeft de hele dag aandacht en liefde nodig, een kat ook wel , maar veel minder.. (Alhoewel wij ook èèn hond hebben, welliswaar samen met 3 katten, gaat prima. ken ook mensen zat die 1 hond hebben, maar zorg er dan iig wel voor dat de hond z'n nodige beweging krijgt, veel lopen, veel spelen en veel aandacht en liefde geven, anders is het dus WEL zielig voor 't beest)

Daar komt ook nog eens bij dat een kat in èèn kamer van het huis gewoon geen oplossing is, neem er dan gèèn. als ie ook al niet naar buiten mag is het hele huis de enige optie.

1 kat kan over het algemeen wel , maar 2 is beter, niet alleen voor het beestje zelf, maar mischien ook gezelliger voor jou! niks is leuker om 2 katten/poezen met elkaar te zien stoeien en spelen, dat is geweldig.

Ga inderdaad langs een asiel , daar zitten veel poezenbeesten op een nieuw baasje te wachten, vaak zijn dit de huisdieren geweest van mensen die er geen tijd voor hadden, of mensen die zo'n katje de hele dag alleen in een flatje hadden , dat werkt natuurlijk niet. het moet van 2 kanten komen. Wij hebben ook een asiel poesje genomen , en zij is nu al 15 jaar, en we hebben niks als plezier van haar gehad.

Veel suc6 met je keuze, en ik wens je alvast veel plezier toe met je nieuwe maatje.

[Dit bericht is gewijzigd door Blademaster op 06-01-2003 12:22]

The Blade Master
  maandag 6 januari 2003 @ 12:21:27 #38
39446 303
(C) Roland
pi_7735099
quote:
Suede is lastig, de haren blijven hierop kleven (wij hadden er ook 1). Je kan de kat van alles geven, krabpalen en dergelijke. Echter, de kat beslist zelf wat hij gebruikt en een jonge kat zal zeker zijn nagels erin zetten. Een doek erover werkt wel goed.

Plantenspuit enzo werkt wel, maar je bent er niet de hele tijd en werkt dus niet echt... het zijn echte rakkers en je kan het beest nog zo goed de les lezen, hij doet echt wat hij zelf wil.

Official ESF Kreviewer maandag 6 januari 2003 @ 12:21:34 #39
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_7735100
Ja, ik denk dat ik ze dan overdag maar gewoon niet in de woonkamer laat! .

Misschien is het idd wel handig om er gewoon 2 te nemen. Dat is wel leuk. Heb ik met kerst tenminste een fatsoenlijke maaltijd... .

maandag 6 januari 2003 @ 12:22:56 #40
1687 poep
praat geen poep
pi_7735114
quote:
Op maandag 6 januari 2003 12:21 schreef Kreator het volgende:

Misschien is het idd wel handig om er gewoon 2 te nemen. Dat is wel leuk. Heb ik met kerst tenminste een fatsoenlijke maaltijd... .

pas er wel voor op dat je je chips niet met hun gaat delen... anders krijg je net zo'n chipsjunk als ik....
houdt van spannend...
pi_7735132
2 is ook gewoon leuker.

vind ik dan

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Official ESF Kreviewer maandag 6 januari 2003 @ 12:25:01 #42
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_7735158
Okay, ik ga dit vanavond nog ff rustig doorlezen! Meer ervaringen zijn zeker welkom. Thx zover...
  maandag 6 januari 2003 @ 12:26:14 #43
39446 303
(C) Roland
pi_7735176
quote:
Op maandag 6 januari 2003 12:21 schreef Kreator het volgende:
Als je de deur op slot kan doen of de deurklink eruit haalt is dit realiseerbaar. Die van ons gaat echt met zijn volle gewicht aan de klink hangen en krijgt echt alles open. Het verschilt wel per kat, hoe nieuwsgieriger en eigenwijzer, hoe eerder hij de deuren gaat openmaken.
pi_7735190
quote:
Op maandag 6 januari 2003 12:26 schreef 303 het volgende:

[..]

Als je de deur op slot kan doen of de deurklink eruit haalt is dit realiseerbaar. Die van ons gaat echt met zijn volle gewicht aan de klink hangen en krijgt echt alles open. Het verschilt wel per kat, hoe nieuwsgieriger en eigenwijzer, hoe eerder hij de deuren gaat openmaken.

ik ken het!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Official ESF Kreviewer maandag 6 januari 2003 @ 12:28:17 #45
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_7735212
. Dat is natuurlijk afwachten, maar dat zal ik wel merken... als je binnenkort 2 poesjes aan een touwtje aan een lantaarnpaal ziet hangen, weet je ieg wat ze hebben gedaan... .
pi_7735223
Hey nog even over dat voer. Dat dure spul is echt aan te raden!
Onze katten zien er beter uit, jaaa jaaa het glanzende vacht verhaal en zijn ook een stuk alerterrrrrrr.
Tralalaaaa
pi_7735235
quote:
Op maandag 6 januari 2003 12:29 schreef Primitiv het volgende:
Hey nog even over dat voer. Dat dure spul is echt aan te raden!
Onze katten zien er beter uit, jaaa jaaa het glanzende vacht verhaal en zijn ook een stuk alerterrrrrrr.
Klopt
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 6 januari 2003 @ 12:29:57 #48
17061 mvt
blame Canada
pi_7735237
quote:

[..]

Die van ons gaat eerst 3 uur voor een deur posten en als die opengaat is ze weg (op weg naar de zolder bijvoorbeeld).

Katteluikje had de vorige iig geen zin in en tegenwoordig hebben we achter glazen deuren, dus dat gaat neit meer.

pi_7735325
Ok, genoeg gelezen. Kreator neem aub geen kat!!!! Ja, je dierbare bankstelletje gaat er aan, de kosten aan een kat, net als aan andere huisdieren, zijn niet altijd voorspelbaar (al een paar fijne reparaties achter de rug, tot en met een bezoekje aan Utrecht toe) en ik krijg de indruk dat je katten niet in hun waarde kan laten. Natuurlijk is een kat van nature geen kuddedier. Maar de kat waar wij mee te maken hebben is allang niet meer "van nature" . Na duizenden jaren in de omgeving van mensen te hebben geleefd kunnen ze niet meer buiten gezelschap. Nog even wat wat over beperken van ruimte. Vooral doen, prima recept voor een fijn gefrustreerde, doorgedraaide kat die nog eerder nog meer sloopt en bepist. Al vaker meerder voorbeelden van gezien. Een kat is een heel ander dier dan een hond, absoluut niet volgzaam, sterke eigen wil. Hij / zij tolereert jou, niet andersom .........
  maandag 6 januari 2003 @ 12:40:00 #50
31049 Blademaster
Master of the Blades
pi_7735368
quote:
Op maandag 6 januari 2003 12:37 schreef bellingerII het volgende:
Ok, genoeg gelezen. Kreator neem aub geen kat!!!! Ja, je dierbare bankstelletje gaat er aan, de kosten aan een kat, net als aan andere huisdieren, zijn niet altijd voorspelbaar (al een paar fijne reparaties achter de rug, tot en met een bezoekje aan Utrecht toe) en ik krijg de indruk dat je katten niet in hun waarde kan laten. Natuurlijk is een kat van nature geen kuddedier. Maar de kat waar wij mee te maken hebben is allang niet meer "van nature" . Na duizenden jaren in de omgeving van mensen te hebben geleefd kunnen ze niet meer buiten gezelschap. Nog even wat wat over beperken van ruimte. Vooral doen, prima recept voor een fijn gefrustreerde, doorgedraaide kat die nog eerder nog meer sloopt en bepist. Al vaker meerder voorbeelden van gezien. Een kat is een heel ander dier dan een hond, absoluut niet volgzaam, sterke eigen wil. Hij / zij tolereert jou, niet andersom .........
Eigenlijk ben ik het hier wel redelijk mee eens, ik heb ook al gemerkt dat Kreator niet veel gaat tolereren van het beestje in kwestie, wat natuurlijk een kwalijke zaak is. het moet van 2 kanten komen , onthoudt dat JIJ voor het beest kiest, het beest niet voor jou , het enige wat je dan kan doen is het iig zo prettig mogelijk voor het beestje maken, en ik krijg niet de indruk dat je daar veel voor wilt doen.
The Blade Master
  maandag 6 januari 2003 @ 12:40:01 #51
17526 trie
't is wa.
pi_7735370
quote:

[..]

Makkelijker is de deurklink omhoog draaien. Dus dat'ie verticaal staat ipv. horizontaal. Is even wennen voor jezelf, maar makkelijker dan helemaal geen deurklink of alles op slot
Een ei maakt nog geen kip (en zo is het voorspeld).
  Official ESF Kreviewer maandag 6 januari 2003 @ 12:41:21 #52
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_7735387
quote:
Op maandag 6 januari 2003 12:37 schreef bellingerII het volgende:
Wat is dit nu dan weer? Ik kom hier niet voor een opvoedcursus....Je moet ten eerste mijn opmerkingen eens met een korreltje zout nemen en ten tweede kan ik prima zelf bepalen of ik een kat neem. Verder heb jij geen idee hoeveel ruimte ze hebben bij mij thuis en ik kan je garanderen: dat is behoorlijk wat meer dan de gem. flat.
Overigens boeien de kosten me totaal niet, maar onvoorbereid te werk gaan is niet echt slim he? Dus errr...beetje vreemde conclusies die je trekt.

-edit- en hoezo zou ik die katten niet in de waarde kunnen laten? Je kent me niet eens? Concludeer je dat uit 2 gemaakte opmerkingen hier, die overduidelijk grappig bedoelt waren? . Mijn zus heeft 3 honden, 2 katten en een konijn. Ik kan er prima mee overweg en die beesten net zo goed met mij. Dat ik het niet als een veredeld kind zie, vind ik alleen maar gezond...

[Dit bericht is gewijzigd door Kreator op 06-01-2003 12:43]

maandag 6 januari 2003 @ 12:42:18 #53
17061 mvt
blame Canada
pi_7735400
quote:
Op maandag 6 januari 2003 12:37 schreef bellingerII het volgende:Nog even wat wat over beperken van ruimte. Vooral doen, prima recept voor een fijn gefrustreerde, doorgedraaide kat die nog eerder nog meer sloopt en bepist.
Sommige rassen kunnen daar beter tegen. Ik ken genoeg katten die vooral op zolder wonen (houdt niet van de hond die beneden zit). Erg tam beestje, erg lief. En ze kost ook niks behalve het normale onderhoud (eten, korrels)
  maandag 6 januari 2003 @ 12:42:44 #54
31049 Blademaster
Master of the Blades
pi_7735408
quote:
Op maandag 6 januari 2003 12:41 schreef Kreator het volgende:

[..]

Wat is dit nu dan weer? Ik kom hier niet voor een opvoedcursus....Je moet ten eerste mijn opmerkingen eens met een korreltje zout nemen en ten tweede kan ik prima zelf bepalen of ik een kat neem. Verder heb jij geen idee hoeveel ruimte ze hebben bij mij thuis en ik kan je garanderen: dat is behoorlijk wat meer dan de gem. flat.
Overigens boeien de kosten me totaal niet, maar onvoorbereid te werk gaan is niet echt slim he? Dus errr...beetje vreemde conclusies die je trekt.

Ok , duidelijk verhaal, mijn excuses voor het verkeerd intrepeteren van jouw opmerkingen.

Ik wens je alsnog veel plezier met je poezenbeest

The Blade Master
  Official ESF Kreviewer maandag 6 januari 2003 @ 12:45:47 #55
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_7735458
quote:
Op maandag 6 januari 2003 12:42 schreef Blademaster het volgende:

[..]

Ok , duidelijk verhaal, mijn excuses voor het verkeerd intrepeteren van jouw opmerkingen.

Ik wens je alsnog veel plezier met je poezenbeest

Maakt niet uit hoor. Maar ik ben wel een echte dierenvriend, anders zou ik er helemaal niet aan beginnen... .
  maandag 6 januari 2003 @ 12:47:32 #56
28309 Wunk
Komt gewoon door die konijnen
pi_7735474
Kijk eens op http://www.dierenasiels.com/ of je een leuke poes kan vinden bij jou in de buurt..

Wij hebben ook een schat van een Noorse boskat (poes)..

Poezen willen in het hele huis kunnen komen (bij ons mag ze overal komen, behalve op de slaapkamers), en ze zien jou ook als hun gelijke..
Als een poes iets doet dat niet mag, nooit grijpen, schreeuwen, of nog erger: slaan, worden ze alleen schuw van.., gewoon in 't gezicht blazen en aan de kant zetten, snappen ze het beste..

Koop een kattenbak , eentje met overkapping en deurtje is aan te raden.., die beesten kunnen stinken als de pleuris, minimaal 1 of 2x per week de bak schoonscheppen, want als de kat de bak vies vind gaan ze het ergens anders doen..

Als je een kater neemt, neem dan een gecastreerde, of laat 'em vroeg castreren.., katers zijn over het algemeen iets meer knuffelig als poezen, maar je hebt wel het risico dat ze gaan sproeien als ze geslachtsrijp zijn (ook kans dat dit gebeurt als ze gecastreerd zijn)

Als de kat in huis komt voor de eerste keer, zet 'em dan gelijk op de kattenbak, zodat 'ie weet waar deze is, katten zijn gelijk zindelijk, en snappen de kattenbak meteen (in 't geval dat je een kitten neemt), laat de kat rustig het huis onderzoeken, en hou 'em de eerste 4 a 5 weken sowieso binnen, anders heb je het risico dat 'ie wegloopt en niet meer terugkomt.. (wij hebben een binnenpoes, zij mag niet naar buiten omdat we in een druk winkelcentrum en bij een drukke straat wonen, en 't is een dure raskat).., Katers hebben ook iets sneller dat ze een tijdje weglopen als ze nachten op zoek gaan naar hete poesjes

En een kitten is hartstikke leuk, maar 't kan je wel wat behang/meubels kosten als je niet consequent bent, behang en gordijnen vinden ze fantastisch om in te klimmen, en de nageltjes zijn scherp als naalden.., maar een kitten is een enorm leuk ding, maar laat het niet te zwaar meetillen in je beslissing (kitten duurt maar heel even)

En als je een poes neemt.., tja, die worden op een gegeven moment krols (vruchtbaar), dan heb je een botergeile poes die het liefst de hele nacht katers loopt te roepen als je pech hebt (MIIIIIIIIAAAAAAAAAUUUUUUUWW)

'k hoop dat dit je een beetje helpt met je beslissing

maandag 6 januari 2003 @ 12:53:07 #57
31049 Blademaster
Master of the Blades
pi_7735556
quote:
Op maandag 6 januari 2003 12:45 schreef Kreator het volgende:

[..]

Maakt niet uit hoor. Maar ik ben wel een echte dierenvriend, anders zou ik er helemaal niet aan beginnen... .

Ik dus ook !
Daarom dacht ik in eerste instantie ook dat het maar beter was om geen huisdier te nemen , maar ik had mijn mening te snel klaar staan.
The Blade Master
pi_7735643
Wij hebben een kater en een poes.

Beide zwart-wit en Europese korthaar.

Werk wat je er aan hebt:

Om de dag kattenbak verschonen, met geheel nieuw kattengrind.

2 x daags eten geven. Ik geef zelf brokjes in saus van Whiskas/ gourmet of kittekat en ook wel van het AH eigen merk.
Wij kopen ongeveer 10 blikken voer per week. Hoeveel t kost weet ik niet precies.
Nou verwen ik de katen wel.. maar je kan ook goedkoper blikvoer of brokjes nemen.
Neem je kitten.. dan moet je de kat ( als je wil voorkomen dat ze ziek worden) in de eerste 3 maanden 2 keer laten inenten en daarna jaarlijks een herinenting. Dit zal per inenting zo'n 40 euro zijn.

Verder ja..ze hebben her en der wat vloerbedekking kapot gebeten.. ik kan geen bloemen neerzetten..want die mollen ze.. ze gebruiken alles als krabpaal,maar ik vind het heerlijk om ze in mijn buurt te hebben.

Het vrouwtje is inderdaad wat feller..maar nu ontzettend lief en aanhankelijk. Dit sinds de kater gecastreerd is en ze zich niet continu meer hoeft te verdedigen.
De kater is lomp ..en ook superlief,maar wel de grote boef in huis.

Beide hebben toch wel wat ruimte nodig.. om te rennen en te stoeien en voldoende eigen territorium te creeren.

Naar buiten doe ik de katten niet.. al helemaal niet sinds ik gezien heb hoe een kat doodgereden werd!

“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
  Official ESF Kreviewer maandag 6 januari 2003 @ 13:00:27 #59
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_7735681
...als ik dit zo allemaal lees worden het gewoon 2 asielkatten die de leeftijd van 1 minimaal hebben bereikt. .
pi_7735692
quote:
Op maandag 6 januari 2003 13:00 schreef Kreator het volgende:
...als ik dit zo allemaal lees worden het gewoon 2 asielkatten die de leeftijd van 1 minimaal hebben bereikt. .

maar ook die moet je wel opvoeden hoor

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7735698
quote:
Op maandag 6 januari 2003 12:41 schreef Kreator het volgende:

[..]

-edit- en hoezo zou ik die katten niet in de waarde kunnen laten? Je kent me niet eens? Concludeer je dat uit 2 gemaakte opmerkingen hier, die overduidelijk grappig bedoelt waren? . Mijn zus heeft 3 honden, 2 katten en een konijn. Ik kan er prima mee overweg en die beesten net zo goed met mij. Dat ik het niet als een veredeld kind zie, vind ik alleen maar gezond...

Natuurlijk ken ik je niet, wil dus ook niet heropvoeden. Tis natuurlijk wel een forum waarin je uit alle windstreken commentaar kan verwachten. Als je zo'n serieus onderwerp als het aanschaffen van een huisdier aansnijdt moet je wellicht wat minder grappig aanzetten (oeps ga ik weer ...) Sorry Kreator, was zeker ff te kortzichtig hier. Blij dat je je wil informeren over het hebben en houden van een dier. Kheb veel ellende gezien vandaar de wat botte reacties. Waarschijnlijk kun je uit alle reacties wel filteren dat het hebben van een kat of meer anders is dan het houden van andere beesten. Het zijn hele grappige, eigengereide beesten met uiteenlopende karakters en eigenschappen, heb er al veel plezier aan beleefd. Veel zorg van gehad ook, niet alleen reparaties, ook "mijn spullen" werden en worden nog al eens gemold. Sommige onfrisse details zal ik je nog maar besparen. Natuurlijk is een huisdier nooit een veredelt kind (daar heb ik er ook vier van dus ken het verschil....) maar mijn mening is wel dat als je zo'n dier aanschaft, dus tot je verantwoordelijkheden gaat betrekken dan moet je het een zoveel mogelijk beestwaardig leven geven. Ga je dus informeren over hoe een hedendaagse kat in de mensenmaatschappij staat en vindt daarbij de juiste poes of kater. Nogmaals excuses voor het verkeerd overkomen en veel succes en plezier van je aanschaf(fen).
  Official ESF Kreviewer maandag 6 januari 2003 @ 13:04:20 #62
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_7735756
Ja np verder, ik wilde alleen even duidelijk maken dat ik het serieus bedoel en het aanschaffen van een of meerdere huisdieren niet als een grappig tussendoortje zie. .
  maandag 6 januari 2003 @ 13:05:03 #63
28309 Wunk
Komt gewoon door die konijnen
pi_7735768
Wij hebben wat duurder voer uit de dierenwinkel, zak van 3 of 4 kilo voor 13 euro.., maar daar doen we heeel lang mee..

In de whiskas brokjes zit heel weinig echt vlees, in die brokjes wel.., daar eten ze dus ook minder van omdat ze minder nodig hebben..

En af en toe een blikje voer of wat vers hart zijn ze dol op (hond ook overigens , maar da's meer verwennerij dan noodzaak

maandag 6 januari 2003 @ 13:07:06 #64
39446 303
(C) Roland
pi_7735801
quote:
Op maandag 6 januari 2003 12:40 schreef trie het volgende:

[..]

Makkelijker is de deurklink omhoog draaien. Dus dat'ie verticaal staat ipv. horizontaal. Is even wennen voor jezelf, maar makkelijker dan helemaal geen deurklink of alles op slot

Dat heb ik een tijdje met de slaapkamer deur gedaan, daar wilde ik ze liever niet in hebben. Helaas gaan ze dan uren en dan ook echt urenlang krabben aan de deur en dat houdt maar niet op.

Nu mogen ze ook op bed en dat is wel zo gezellig, wij met zijn 2-tjes en 3 katten om ons heen. Ook heel lief, wordt je wakker met wat rakkers die je been als kussentje gebruiken.

pi_7736188
quote:
Op maandag 6 januari 2003 12:47 schreef Wunk het volgende:
Kijk eens op http://www.dierenasiels.com/ of je een leuke poes kan vinden bij jou in de buurt..
Kijk op http://www.dierenasiels.com/adres_asiel.cfm?id=194 De Heuwkamp. (laatst bijgewerkt op 4 januari).

Ik heb daar vorig jaar mijn (ex-) poes Beugeltje opgehaald. Grote voordeel is ook nog eens dat je de kat een tijd "op proef" meekrijgt. Kosten ongeveer 50 Euro, maar je hebt dan wel een ontvlooide, ontwormde (meestal) gesteriliseerde en gechipde kat. Tja, verder heb je een kattenbak enzo nodig, maar dat kun je elders in dit draadje wel vinden.

beter is ook de overtreffende trap van slecht, op een bepaalde manier
  maandag 6 januari 2003 @ 16:33:18 #66
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_7740296
Ik heb 2 hele lieve poesjes van 1 1/2 inmiddels, gekregen als kittens.
Ik had ook gehoord over het aanhankelijkheidsverschil tussen katertjes en poesjes, maar die 2 van ons zijn echt enorme vrijdozen, meer dan het katertje van vrienden van ons.

Qua slopen, dat valt alleszins mee. Ik kan alleen geen bloemen neerzetten, want ze willen dan per se het water uit de vaas drinken. Die dus geheid dan omdonderd etc. Verder hebben ze in ons vorige huis het behang volledig van de muur gehaald in de gang, maar dat kwam omdat de verlichting daar met touwtjes werkte, wat natuurlijk bijzonder interessant is.
Qua bank en krabpaal het gaat bij ons redelijk goed, maar ja, ik kan me er dan ook niet echt druk over maken als ze af en toe eens hun nagels in de stoel zetten. Daar zijn het katten voor, toch?

Ik geef ze 'echt' voer van Royal Canin, met daarheen een pak brokjes van Felix of zo. Voor de smaak en variatie en zo doe ik iets langer met zo'n grote zak RC, want die zijn toch niet echt goedkoop.
Verder qua speelgoed zijn ze heel makkelijk. Een touwtje en een propje aluminium folie en ze zijn gelukkig, af en toen zo'n muisje er bij (3 voor 1 euro of zo) nou dan kan het helemaal niet meer stuk.

Ow, als ik het er zo over heb zou ik het liefst meteen nog ene kleintje halen. Is toch wel heel leuk.
Als je voor 2 gaat, ga dan of voor familie-leden of kijk in het asiel naar een paartje. Niets is schattiger dan die poesjes die elkaar schoonlikken. Terwijl mijn zusje dus wat later een 2e kat heeft genomen en de 1e is nu dus echt een chagrijnig kreng geworden. Alleen maar grommen naar alles en iedereen. En dat nu al 3 jaar.

donderdag 16 januari 2003 @ 13:51:38 #67
23401 filth
ik ben een meisje....
pi_7929294
mocht je willen... mijn kat gaat als het goed is een deze dagen bevallen..
als je katten wilt, en toch geen asielkatten,maar jonge katjes van een week of 8, meld het me dan ff.. op fok of msn en dan kan ik foto's maken enz...
Hoeft natuurlijk niet he tis gewoon een aanbod
welcome back... gods of metal... Metallica 4 life....
  maandag 20 januari 2003 @ 19:09:30 #68
43647 eos48
Beter laat dan nooit!
pi_8011192
Kreator.

Ik heb eens 4 hoog gewoond op Boswinkel met een krolse poes.
Ze is in die tijd 2 keer een paar dagen verdwenen, 4 hoog van balkon af gesprongen in haar krolsigheid.
Heb dan ook 2 nesten gehad van haar,
Toen maar verstandig geworden en haar laten stereliseren.

pi_8011650
quote:
Op maandag 6 januari 2003 13:04 schreef Kreator het volgende:
Ja np verder, ik wilde alleen even duidelijk maken dat ik het serieus bedoel en het aanschaffen van een of meerdere huisdieren niet als een grappig tussendoortje zie. .
Zou je niet eens met yvonne gaan babbelen over poezen/katten/katers etc etc.. Die weet wel raad
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
pi_8018870
quote:

[..]

Inderdaad. Katten hier buiten is een slecht plan.
Maarehm: neem een kat!!: die zien er stukken stoerder uit! En dat zijn ze ook.
Maar inderdaad wel laten castreren alsie volwassen is (9 maanden?). Maar dat heb je er vast wel voor over als het zover is!
Gedachten berusten op de ecologische structuur van het conceptuele systeem. Edoch denkt Tijmen hier anders over...
pi_8019010
quote:
Op maandag 6 januari 2003 12:08 schreef Kreator het volgende:

[..]

Dat heb je heel goed gehoord!
Ennehm: katten zijn echt op te voeden. Ze hebben natuurlijk een eigen wil, maar je kunt ze wel leren wat mag en wat niet.
Ik woon trouwens ook in een klein flatje, en mijn kat lijkt me supergelukkig. En ik accepteer echt niet alles van 'm, zoals dat volgens een andere Fokker wel hoort...?..
Gedachten berusten op de ecologische structuur van het conceptuele systeem. Edoch denkt Tijmen hier anders over...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')