abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_186982389
Eerlijk is eerlijk: de laatste aflevering van het seizoen kwam nog het meeste in de buurt van het oude Kees & Co. Een simpele plotlijn tot in het bizarre getrokken met misverstanden en gedoe tot gevolg, met wat goede grappen erbij.

En toch... Ik vond de revival in het algeheel maar matig. De meeste verhaaltjes kwamen niet verder dan wat gedoe in huis met wat redelijke grapjes. Kees heeft blijkbaar geen eigen leven meer want ze staat volledig tot de dienst van de rest (hoezo werkt ze niet ergens?), Rudie hangt er maar wat bij (leuk, hij is klusser op ZZP-basis. Maar buiten wat dingetjes bij Brummelmans zien we hem nooit bezig, wat bij Ben nog weleens het geval was), Coosje is een tweedimensionaal typetje wat teveel op de voorgrond wordt geplaatst want het is nu eenmaal Chantal Janzen (en Chantal, loos dat achterlijke accent want daarmee wordt je toch niet grappiger dan je al niet bent), de kinderen lopen ook maar wat verloren rond terwijl Rudie en Anne vroeger toch meer aanwezig waren en duidelijkere karakters hadden, en Brenda is een geforceerd karakter "want we moeten een buurvrouw hebben". Nergens voelde het als logisch, maar als bij elkaar geraapt. En als ik dan zapte naar RTL Lounge waar op zaterdag de hele avond de oude afleveringen worden uitgezonden, dan was dat een feest der herkenning waarbij ik echt in een deuk kon liggen van het lachen.

Als er een vervolg komt op de revival, hoop ik wel dat ze de tijd nemen de boel goed tegen het licht te houden. Geef Kees weer een baan (het heet immers Kees & Co dus waarom we enkel Coosje zagen werken, geen idee), maak de rol van Rudie groter en duidelijker, maak de kinderen duidelijker en loos Brenda voor een collega/vriendin van Kees waarmee er een echte klik is en die Kees ook goed aanvult met een tegengesteld karakter. Kom met scripts die het klassieke Kees & Co benaderen, zoals de laatste van deze reeks, en het kan echt nog wat worden.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  maandag 20 mei 2019 @ 14:29:21 #102
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_186983437
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 13:15 schreef PeterKelder het volgende:
Eerlijk is eerlijk: de laatste aflevering van het seizoen kwam nog het meeste in de buurt van het oude Kees & Co. Een simpele plotlijn tot in het bizarre getrokken met misverstanden en gedoe tot gevolg, met wat goede grappen erbij.
Ja, mee eens. De laatste aflevering was leuk, lekker veel bizarre situaties inderdaad.
quote:
En toch... Ik vond de revival in het algeheel maar matig. De meeste verhaaltjes kwamen niet verder dan wat gedoe in huis met wat redelijke grapjes. Kees heeft blijkbaar geen eigen leven meer want ze staat volledig tot de dienst van de rest (hoezo werkt ze niet ergens?),
Misschien is ze met VUT/pensioen?
quote:
Rudie hangt er maar wat bij (leuk, hij is klusser op ZZP-basis. Maar buiten wat dingetjes bij Brummelmans zien we hem nooit bezig, wat bij Ben nog weleens het geval was),
Ik vond Rudie een beetje een sukkel. Die kinderen respecteren hem niet (wat nog wel te begrijpen is, het zijn pubers en hij is niet hun vader) maar voor Coosje geldt hetzelfde.

Jammer, Rudie had wat dat betreft meer op z'n vader mogen lijken.
quote:
Coosje is een tweedimensionaal typetje wat teveel op de voorgrond wordt geplaatst want het is nu eenmaal Chantal Janzen (en Chantal, loos dat achterlijke accent want daarmee wordt je toch niet grappiger dan je al niet bent),
Linda de Mol hebben ze niet meer bij RTL dus nu moet Chantal maar bijspringen voor de herkenbaarheidsfactor?
quote:
de kinderen lopen ook maar wat verloren rond terwijl Rudie en Anne vroeger toch meer aanwezig waren en duidelijkere karakters hadden,
Dat Kees die kinderen niet net zo veel aandacht zou geven als ze vroeger aan Rudie en Anne gaf begrijp ik wel. Het zijn niet haar kinderen, het zijn niet haar kleinkinderen, het zijn de kinderen van Coosje.

Ze zouden wel wat meer te doen mogen krijgen, nu zijn ze alleen in de huiskamer te zien geweest met wat oneliners. Een scène waarin Rudie die zoon naar voetbal(?) brengt terwijl Brummelmans hem om de haverklap lastigvalt ('is het al af?') bijvoorbeeld. De 'moeder-dochter-momentjes' tussen Kees en die dochter vond ik wel leuk.

quote:
en Brenda is een geforceerd karakter "want we moeten een buurvrouw hebben". Nergens voelde het als logisch, maar als bij elkaar geraapt.
De rol van de buurvrouw was wat minder sterk dan vroeger inderdaad, maar ik vond het niet echt geforceerd overkomen. Zo zou het vroeger met Sonja ook zijn geweest (al kon die vast lekkerder koken :P)
quote:
Als er een vervolg komt op de revival, hoop ik wel dat ze de tijd nemen de boel goed tegen het licht te houden. Geef Kees weer een baan (het heet immers Kees & Co dus waarom we enkel Coosje zagen werken, geen idee),
Ik heb de leader alvast aangepast :Y

quote:
maak de rol van Rudie groter en duidelijker, maak de kinderen duidelijker en loos Brenda voor een collega/vriendin van Kees waarmee er een echte klik is en die Kees ook goed aanvult met een tegengesteld karakter. Kom met scripts die het klassieke Kees & Co benaderen, zoals de laatste van deze reeks, en het kan echt nog wat worden.
Eens.
pi_186984839
Ben was vroeger toch ook een sukkeltje als het aankwam op werk en kinderen.

Hard werken, altijd problemen, zwijgen over afgezegde klussen en een minimaal salaris.
speak only if it improves the silence.
pi_186993483
misschien is het leuk als oude personages langskomen
een aflevering met Frank bijvoorbeeld
waarin ook duidelijk word gemaakt waarom ze zijn gaan scheiden
  Miss 200.000.000! maandag 20 mei 2019 @ 22:26:15 #105
367000 roos94
pi_186993560
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 22:24 schreef joelknobbe het volgende:
misschien is het leuk als oude personages langskomen
een aflevering met Frank bijvoorbeeld
waarin ook duidelijk word gemaakt waarom ze zijn gaan scheiden
Dit zou ik graag zien. Maar dat zal vast en zeker niet gebeuren. Ik vind de nieuwe serie niet leuk en zal een tweede seizoen ook aan mij laten voorbij gaan. Behalve als er oude cast terugkeert.
pi_186993897
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 14:29 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ja, mee eens. De laatste aflevering was leuk, lekker veel bizarre situaties inderdaad.
[..]

Misschien is ze met VUT/pensioen?
[..]
Misschien, maar ja, ook dat is weer niet uitgelegd. En intussen wordt Kees maar als de vliegende keep gezien door iedereen, inclusief Brenda (wat doet zij eigenlijk voor de kost?).

quote:
Ik vond Rudie een beetje een sukkel. Die kinderen respecteren hem niet (wat nog wel te begrijpen is, het zijn pubers en hij is niet hun vader) maar voor Coosje geldt hetzelfde.

Jammer, Rudie had wat dat betreft meer op z'n vader mogen lijken.
Ik vind Rudie ook niet geheel geslaagd. Het is zo'n slappe dweil, terwijl hij in de originele serie meer karakter in z'n donder had. En de combi met Coosje is ook niks, ik voel geen enkele chemie tussen die twee en geloof ze ook niet als koppel - mede door de achtergrond van Coosje.

quote:
[..]

Linda de Mol hebben ze niet meer bij RTL dus nu moet Chantal maar bijspringen voor de herkenbaarheidsfactor?
Mja, maar dat was in de originele reeks ook niet nodig, dat een RTL-ster van toen een hoofdrol moest hebben. En buiten het feit dat Chantal teveel met d'r bijdehante kop op tv is, is ze ook niet eens grappig. Zelfs in minimale scènes wordt ze weggeblazen door Simone.

quote:
[..]

Dat Kees die kinderen niet net zo veel aandacht zou geven als ze vroeger aan Rudie en Anne gaf begrijp ik wel. Het zijn niet haar kinderen, het zijn niet haar kleinkinderen, het zijn de kinderen van Coosje.

Ze zouden wel wat meer te doen mogen krijgen, nu zijn ze alleen in de huiskamer te zien geweest met wat oneliners. Een scène waarin Rudie die zoon naar voetbal(?) brengt terwijl Brummelmans hem om de haverklap lastigvalt ('is het al af?') bijvoorbeeld. De 'moeder-dochter-momentjes' tussen Kees en die dochter vond ik wel leuk.
Alleen valt de opvoeding alsnog grotendeels op Kees omdat Coosje en Rudie 'te druk' zijn. Maar wat je zegt, behalve wat oneliners (en zouteloos op de bank zitten) hebben ze niks te doen gekregen. Ik kan mij herinneren dat Rudie en Anne nog weleens een eigen verhaallijntje hadden. Nu zou dat nog kunnen met deze koters, maar dan nog moeten ze aangescherpt worden in wie ze zijn.

quote:
[..]

De rol van de buurvrouw was wat minder sterk dan vroeger inderdaad, maar ik vond het niet echt geforceerd overkomen. Zo zou het vroeger met Sonja ook zijn geweest (al kon die vast lekkerder koken :P)
Ook hier is het vooral dat het karakter mij niet overtuigt, en ik zie Kees ook niet echt met zo'n 'zweverig', ietwat opdringerig type omgaan. En Plien van Bennekom blijft Plien van Bennekom, ik zie haar niet als Brenda. Net zoals ik Chantal Janzen hier gewoon zie als Chantal Janzen die met een accent grappig probeert te wezen :{

quote:
[..]

Ik heb de leader alvast aangepast :Y
[ afbeelding ]
Haha :P
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  Miss 200.000.000! maandag 20 mei 2019 @ 22:44:32 #107
367000 roos94
pi_186994001
@PeterKelder ik geniet altijd van jouw analyses/recensies _O_
pi_187001288
Het vervolg is voor het grootste gedeelte geslaagd maar voor het tweede seizoen (mocht die er komen en daar ga ik wel vanuit als je de kijkcijfers bekijkt) zou nog beter werken met de volgende veranderingen

meer buitenscenes
een aantal oude karakters (al is het maar voor 1 aflevering)
meer afleveringen (8 waren echt heel weinig)
van die ouderwetse kees situaties ( kees die bijvoorbeeld vast in een kast zat en geveild werd)
de kinderen die een eigen lijntje krijgen in het verhaal
misschien Familie van Brenda over de vloer
Chantal Janzen zonder accent en meer scenes heeft met haar kinderen en Rudie
  Miss 200.000.000! dinsdag 21 mei 2019 @ 12:38:08 #109
367000 roos94
pi_187001682
Andere kinderen, Chantal weg, nieuwe acteur voor Rudie, Brenda weg, en dan wordt het misschien nog wat.

Ik blijf erbij dat Sonja hóort bij Kees & Co. Net als dat Kees hoort bij Kees & Co. Als je Sonja weghaalt is het geen Kees & Co meer. Sonja IS Co.

De 2e Christine acteert nog
Anne acteert nog
Sonja acteert nog [miss niet fulltime door fysieke problemen maar ze wíl wel, een gastrol in een aflevering moet lukken]
Ron acteert nog. Die zou Sonja weer terug kunnen zien na jaren.
Frank acteert nog
Karel Kurk acteert nog
Joke acteert nog
Motorrijder acteert nog [is dood maar zou in Kees haar dromen kunnen opduiken, net als Ben]


BringThemBack :{w

Maar ja , met een schrijver die niet eens weet hoe Ben was gestorven voorspel ik weinig goeds voor eventueel nieuw seizoen.

[ Bericht 15% gewijzigd door roos94 op 21-05-2019 12:54:16 ]
  Miss 200.000.000! dinsdag 21 mei 2019 @ 12:57:57 #110
367000 roos94
pi_187001954

Overigens leek Rufus Hegeman mij een betere keus als Rudie, Lijkt er qua uiterlijk veel meer op. De Rudie van nu vind ik echt 100 keer niets en heeft een veelste oude kop. Vreselijke vent.
  Miss 200.000.000! dinsdag 21 mei 2019 @ 13:02:30 #111
367000 roos94
pi_187002022

Nog even een pareltje _O_
pi_187007498
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 22:44 schreef roos94 het volgende:
@:PeterKelder ik geniet altijd van jouw analyses/recensies _O_
Thanks voor het compliment :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 12:10 schreef joelknobbe het volgende:
Het vervolg is voor het grootste gedeelte geslaagd maar voor het tweede seizoen (mocht die er komen en daar ga ik wel vanuit als je de kijkcijfers bekijkt) zou nog beter werken met de volgende veranderingen

meer buitenscenes
een aantal oude karakters (al is het maar voor 1 aflevering)
meer afleveringen (8 waren echt heel weinig)
van die ouderwetse kees situaties ( kees die bijvoorbeeld vast in een kast zat en geveild werd)
de kinderen die een eigen lijntje krijgen in het verhaal
misschien Familie van Brenda over de vloer
Chantal Janzen zonder accent en meer scenes heeft met haar kinderen en Rudie
Meer buitenscènes zou inderdaad al veel verschil maken. Enkel in de eerste zaten er een handvol, maar verder was het studio, en dan ook alleen nog de vaste sets. Alleen zijn buitenopnames duur en tijdrovend, dus productioneel zit er (helaas) geen enkel voordeel aan.
Meer afleveringen per seizoen verwacht ik niet, eerlijk gezegd. Vroeger was 13 per seizoen de standaard voor vrijwel álle wekelijkse series, maar dat is de laatste jaren al teruggeschroefd naar 10 en tegenwoordig is 8 al 'veel' in sommige gevallen. Nu ben je met een sitcom als Kees & Co er dan zo doorheen, maar een seizoen uit de 90s heb je - met een beetje duwen - ook in een middagje gekeken.
Meer ouderwetse Kees-situaties: GRAAG. Zoals gezegd, de laatste aflevering kwam daar nog het meest bij in de buurt met die koffer en de lift, alleen jammer dat we daar zo lang op hebben moeten wachten. Ik had het al eerder verwacht toen Benjamin ineens verdwenen was en Kees in paniek buiten ging zoeken, maar dat mocht niet zo zijn. Gemiste kans daar.
De kinderen mogen inderdaad eigen lijntjes krijgen, zodat ze ook beter gekarakteriseerd kunnen worden. Nu voelden ze de helft van de tijd als vrij nutteloos aan.
Familie van Brenda, mja... Ik ben niet zo'n fan van Brenda, vind haar een persoon waarvan Kees in de originele reeks van zou hebben gezegd "joh, hou eens op met dat zweverige gedoe en doe normaal" en al helemaal geen vriendinnen mee zou zijn. Liefst zou ik haar vervangen voor een collega/vriendin die meer kleurt bij het karakter van Kees.

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 12:38 schreef roos94 het volgende:
Andere kinderen, Chantal weg, nieuwe acteur voor Rudie, Brenda weg, en dan wordt het misschien nog wat.
Haha, nog meer veranderingen, waarom niet? Was ik maar een kat die negen levens had wordt dan wel erg toepasselijk, ieder seizoen een ander leven van Kees :P

quote:
Ik blijf erbij dat Sonja hóort bij Kees & Co. Net als dat Kees hoort bij Kees & Co. Als je Sonja weghaalt is het geen Kees & Co meer. Sonja IS Co.
Enige nuance: Sonja is een onderdeel van Co. Zeker, ze was heel belangrijk in de originele reeks, maar Ben zie ik daarin als even belangrijk.

quote:
De 2e Christine acteert nog
Anne acteert nog
Sonja acteert nog [miss niet fulltime door fysieke problemen maar ze wíl wel, een gastrol in een aflevering moet lukken]
Ron acteert nog. Die zou Sonja weer terug kunnen zien na jaren.
Frank acteert nog
Karel Kurk acteert nog
Joke acteert nog
Motorrijder acteert nog [is dood maar zou in Kees haar dromen kunnen opduiken, net als Ben]

BringThemBack :{w
Anne zie ik op termijn nog wel terugkeren met d'r kroost, maar de rest in dit rijtje... Karel Kurk hangt erg aan Ben, dan moet het een goed plot zijn wil die terugkeren (en zeker nu het zich in Haarlem afspeelt). Zelfde verhaal voor Joke: de ex van de ex van Kees? Klinkt mij niet logisch in de oren om die terug te halen.

Wie ik wel eens terug wil zien is Koen Smulders, want ik wil gerechtigheid voor hem. Ik heb laatst op Lounge vrijwel het volledige zesde seizoen gezien, en het wringt bij mij. Hij werd in dat seizoen langzaam maar zeker naar voren geschoven als love interest voor Kees, hele opbouw daaromheen, in de laatste van dat seizoen gaan ze op date, ze draaien om elkaar heen... En het eindigt abrupt. We vernemen nooit meer iets van hem en krijgen ook geen reden waarom Kees en Sonja het volgende seizoen niet meer voor hem werken. Enige duidelijkheid daarin zou ik graag willen hebben.
En het ergste van alles (and that's why I hate de Löw-periode): in de eerste van seizoen 7 zijn er nog geen drie scènes voor nodig voordat Kees met Frank aan het muilen is. Vreselijk :{

En wat ik nu ook wil zien (na het lezen van jouw suggestie): een aflevering waarin Kees droomt hoe het zou zijn als Ben nog zou leven en ze samen nu die hele boel draaiende houden. Ben en Rudie die samen een klusbedrijf hebben (dán zou je Christine en Karel makkelijk voor een cameo kunnen terughalen), Ben die apetrots is op zijn kleinzoon... En wat een aandacht zou dat genereren, Rik Hoogendoorn voor één aflevering terug :D Maar ja...

quote:
met een schrijver die niet eens weet hoe Ben was gestorven voorspel ik weinig goeds voor eventueel nieuw seizoen.
...dat inderdaad.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  dinsdag 21 mei 2019 @ 18:42:58 #113
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_187007844
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 13:02 schreef roos94 het volgende:

Nog even een pareltje _O_
Oh ja, Ben was geweldig _O_

Rik Hoogendoorn speelt/speelde in de reclames van Gamma, en zelfs 20 jaar na dato zie ik hem nog altijd een beetje als 'Ben Heistee'. Dit had zo een scene uit Kees & Co kunnen zijn...

pi_187008460
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 18:42 schreef James1988 het volgende:

[..]

Oh ja, Ben was geweldig _O_

Rik Hoogendoorn speelt/speelde in de reclames van Gamma, en zelfs 20 jaar na dato zie ik hem nog altijd een beetje als 'Ben Heistee'. Dit had zo een scene uit Kees & Co kunnen zijn...

In Sesamstraat was hij ook leuk voor kinderen en voor volwassenen.

Maar het kan blijkbaar ook wel een lul zijn want hij heeft met veel mensen ruzie
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_187009819
Ruzies? Vertel
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_187012887
eventuele verhalen

1- terugkeer Sonja

Sonja komt voor een weekendje over naar Nederland
Rudie en Kees zijn blij met haar komst.
Coosje en Brenda wat minder als blijkt dat Kees helemaal geen tijd meer voor Brenda heeft
en Coosje omdat Sonja op een typische Sonja manier Seksuele voorlichting aan Lars geeft,
wat er dan ontstaat is een ruzie tussen Brenda Coosje en Sonja
en kees is degene die daar tussen staat.

2- de terugkeer van Frank

Frank komt bij kees klagen over het feit dat ze gescheiden zijn
Kees word gek van het gezeur van Frank. en zet hem eruit
Frank komt bij Brenda terecht die geen idee heeft. dat Frank de ex van Kees is

3 De terugkeer van Anne

Anne en haar man (Magnum) komen het blije nieuws vertellen dat ze in verwachting zijn
ook ontmoet Anne haar nieuwe schoonzus waarmee ze het helemaal niet kan vinden
Kees staat wederom tussen deze ruzie in

4 Hoe zou het geweest zijn en de terugkeer van Trudie

Ben is 20 jaar dood reden voor Tante Trudie om een bezoekje te brengen aan Kees en de familie
Trudie die helemaal niet veranderd is bemoeit zich gelijk met het hele huishouden. Brenda is zeer tevreden over haar, Kees vraagt zich af hoe het geweest zou zijn als Ben nog geleefd had
en hoe ze dan nu zouden leven.

dit en er zijn nog zoveel verhalen die ik kan bedenken
pi_187014842
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 12:38 schreef roos94 het volgende:
Andere kinderen, Chantal weg, nieuwe acteur voor Rudie, Brenda weg, en dan wordt het misschien nog wat.

Ik blijf erbij dat Sonja hóort bij Kees & Co. Net als dat Kees hoort bij Kees & Co. Als je Sonja weghaalt is het geen Kees & Co meer. Sonja IS Co.

De 2e Christine acteert nog
Anne acteert nog
Sonja acteert nog [miss niet fulltime door fysieke problemen maar ze wíl wel, een gastrol in een aflevering moet lukken]
Ron acteert nog. Die zou Sonja weer terug kunnen zien na jaren.
Frank acteert nog
Karel Kurk acteert nog
Joke acteert nog
Motorrijder acteert nog [is dood maar zou in Kees haar dromen kunnen opduiken, net als Ben]

BringThemBack :{w

Maar ja , met een schrijver die niet eens weet hoe Ben was gestorven voorspel ik weinig goeds voor eventueel nieuw seizoen.
Dat sonja gedoe is gewoon gelul, esther heeft in een interview verteld dat haar arm is verbrijzeld en daardoor heeft ze moeite met de dagelijkse dingen en denkt ze dat acteren onmogelijk is, vervolgens is ze wel gepikeerd dat ze niet gevraagd is om als sonja terug te keren.

Hou op zeg als je niet in staat bent om een rol te spelen dan moet je niet opkijken dat je niet meer gevraagd wordt.
speak only if it improves the silence.
  woensdag 22 mei 2019 @ 00:26:51 #118
436222 Japepk
Padvinder
pi_187015544
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 21:57 schreef joelknobbe het volgende:
eventuele verhalen

4 Hoe zou het geweest zijn en de terugkeer van Trudie

Ben is 20 jaar dood reden voor Tante Trudie om een bezoekje te brengen aan Kees en de familie
Trudie die helemaal niet veranderd is bemoeit zich gelijk met het hele huishouden. Brenda is zeer tevreden over haar, Kees vraagt zich af hoe het geweest zou zijn als Ben nog geleefd had
en hoe ze dan nu zouden leven.

dit en er zijn nog zoveel verhalen die ik kan bedenken
Dit is echt een leuk scenario! Een korte introductie over de dood van Ben en dan een aflevering lang een droom. Liefst met zo'n plot dat iets uit de droom daarna ineens voor verwarring zorgt. Bijvoorbeeld, de kraan lekt, in de droom repareert Ben hem en daarna doet hij het ineens weer.
't Echte en 't ware!
pi_187015678
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 20:00 schreef RipCity het volgende:
Ruzies? Vertel
Dat zeg ik te stellig misschien.

Hij ging weg bij Sesamstraat door een conflict over geld en is daarna altijd negatief over het programma geweest (amateuristisch etc). Gebekvecht in de media met Aart Staartjes erover.

Bij Kees & Co dacht ik ook dat ze niet helemaal als beste vrienden uit elkaar zijn gegaan.
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  Miss 200.000.000! zondag 9 juni 2019 @ 11:03:48 #121
367000 roos94
  dinsdag 11 juni 2019 @ 21:42:55 #122
436222 Japepk
Padvinder
pi_187377823
Wat een stomme reden ook. Geen idee hoe dat destijds met promoties van de serie liep, maar dan overschat je jezelf toch ook wel enigszins?
't Echte en 't ware!
  Miss 200.000.000! dinsdag 11 juni 2019 @ 21:50:49 #123
367000 roos94
pi_187378014
Ik keek vandaag voor het eerst in jaren "De Oude Vlam" terug. Maar het blijft een vreemde aflevering, totaal niet des-Kees.
  dinsdag 11 juni 2019 @ 22:03:09 #124
436222 Japepk
Padvinder
pi_187378282
Ik ben nu inderdaad ook de oude reeksen terug aan het kijken, nostalgie ten top! Vroeger vond ik de eerste aflevering met Tante Cor altijd doodeng, nu blijkt dat er maar één scène in dat donkere huis is. Jammer wel dat ze niet steeds door Ella Snoep gespeeld is.

Ik ben nu halverwege seizoen 5. Anne is al minder in beeld, Gijs kon ik me überhaupt nooit herinneren. De running gags uit de eerste seizoenen (Karel Kurk, de auto, de motorrijder, bepaalde uitspraken) komen al minder terug, je merkt dat de serie hier al aan het veranderen is. Ik ben benieuwd hoe ik de overgang naar het nieuwe gezin straks ga vinden. Vroeger vond ik Frank en Sacha Visser geweldig, net als die ex en ik was verliefd op Nikkie Plessen.
't Echte en 't ware!
pi_187378430
Ik vond die aflevering met die reallife soap zo geweldig. Alles moest bijzonder zijn volgens Ben. Zo ook het avondeten, Kees had lekkere macaroni schotel en de rest sprinkhanen e.d. :D
  Miss 200.000.000! dinsdag 11 juni 2019 @ 22:19:39 #126
367000 roos94
pi_187378678
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 22:10 schreef Sunshine1982 het volgende:
Zo ook het avondeten, Kees had lekkere macaroni schotel en de rest sprinkhanen e.d. :D
Huh? Dat herinner ik mij niet. Snel maar eens terugkijken :P
  Miss 200.000.000! dinsdag 11 juni 2019 @ 22:21:05 #127
367000 roos94
pi_187378721
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 22:03 schreef Japepk het volgende:
Ik ben nu inderdaad ook de oude reeksen terug aan het kijken, nostalgie ten top! Vroeger vond ik de eerste aflevering met Tante Cor altijd doodeng, nu blijkt dat er maar één scène in dat donkere huis is. Jammer wel dat ze niet steeds door Ella Snoep gespeeld is.

Ik ben nu halverwege seizoen 5. Anne is al minder in beeld, Gijs kon ik me überhaupt nooit herinneren. De running gags uit de eerste seizoenen (Karel Kurk, de auto, de motorrijder, bepaalde uitspraken) komen al minder terug, je merkt dat de serie hier al aan het veranderen is. Ik ben benieuwd hoe ik de overgang naar het nieuwe gezin straks ga vinden. Vroeger vond ik Frank en Sacha Visser geweldig, net als die ex en ik was verliefd op Nikkie Plessen.
Je ziet inderdaad die verschuiving goed zichtbaar. Maar vond de seizoenen met Frank ook erg leuk. Ik was verliefd op Sascha Visser :P als ik nu terugkijk acteerde hij echt heel erg slecht maar hij komt er mee weg :)
pi_187378813
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 22:19 schreef roos94 het volgende:

[..]

Huh? Dat herinner ik mij niet. Snel maar eens terugkijken :P
Zeker doen! Voor mij één van de leukste afleveringen. Hij komt vrij laat, ik gok seizoen 5.

Even gecheckt, seizoen 5 en dan de tweede aflevering. Hij heet Beroemd.
  Miss 200.000.000! dinsdag 11 juni 2019 @ 22:32:47 #129
367000 roos94
pi_187378978
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 22:25 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Zeker doen! Voor mij één van de leukste afleveringen. Hij komt vrij laat, ik gok seizoen 5.

Even gecheckt, seizoen 5 en dan de tweede aflevering. Hij heet Beroemd.
Merci :)
pi_187402896
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 22:03 schreef Japepk het volgende:
Ik ben nu inderdaad ook de oude reeksen terug aan het kijken, nostalgie ten top! Vroeger vond ik de eerste aflevering met Tante Cor altijd doodeng, nu blijkt dat er maar één scène in dat donkere huis is. Jammer wel dat ze niet steeds door Ella Snoep gespeeld is.
Speelde Ella niet ook de moeder van Kees? Dat is hetgeen wat mij nog altijd bijstaat, zeker bij de laatste aflevering van seizoen 2 _O-

quote:
Ik ben nu halverwege seizoen 5. Anne is al minder in beeld, Gijs kon ik me überhaupt nooit herinneren. De running gags uit de eerste seizoenen (Karel Kurk, de auto, de motorrijder, bepaalde uitspraken) komen al minder terug, je merkt dat de serie hier al aan het veranderen is.
Dat komt waarschijnlijk (en daar ben ik ook nog niet zo heel lang geleden achter) omdat seizoen 5 een mengelmoes van vertaalde 2point4children én origineel geschreven scripts is. Afleveringen als 'De Bus' en 'Kijk nooit om' zijn speciaal voor de Nederlandse serie geschreven (weliswaar door een Engelse scenarist), terwijl bijvoorbeeld 'Beroemd' of 'Millennium' nog van 2point4children komen.

quote:
Ik ben benieuwd hoe ik de overgang naar het nieuwe gezin straks ga vinden. Vroeger vond ik Frank en Sacha Visser geweldig, net als die ex en ik was verliefd op Nikkie Plessen.
Mja, de overgang van seizoen 6 (het Smulders-seizoen) naar seizoen 7 is nogal... abrupt. Zonder al teveel te willen spoilen: eind seizoen 6 groeien Kees en Koen langzaam naar elkaar toe, maar het heeft een open einde. En seizoen 7 start met dat Kees (volgens Sonja) dringend aan een man toe is en prompt Frank tegen het lijf loopt. Verder wordt er geen toelichting gegeven waarom Kees en Sonja gestopt zijn in het restaurant of waar Anne en Thomas ineens zijn gebleven :')
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  donderdag 13 juni 2019 @ 11:55:55 #131
436222 Japepk
Padvinder
pi_187403027
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 11:44 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Speelde Ella niet ook de moeder van Kees? Dat is hetgeen wat mij nog altijd bijstaat, zeker bij de laatste aflevering van seizoen 2 _O-
[..]
De moeder van Kees komt ook vaker voor dan ik me kon herinneren. Héérlijke rol wel, die Ella fantastisch heeft neergezet. Zeker ook in aflevering 4 van seizoen 3. De chaos in Huize Heistee is al compleet als er word gebeld en oma ineens spontaan met een 'Surprise!' komt binnenvallen _O- _O-

Daarom is het zo jammer dat ze maar één keer Tante Cor speelde. Die rol kwam daarna nog 2x in beeld, gespeeld door Elisabeth Versluys die lang niet zo leuk was. En dat terwijl Ella in die tijd ook nog meedeed. Technisch onmogelijk was het ook niet, want in één aflevering komt alleen Cor maar voor en de eerste keer hebben ze Ella al dubbel in beeld gebracht.
't Echte en 't ware!
pi_187404321
Weet iemand hier waar ik oude afleveringen kan terugkijken (heb die op Youtube al gezien)?
  donderdag 13 juni 2019 @ 13:52:59 #133
194233 Friday12
Originele kloon
pi_187404333
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 13:52 schreef pussycatdoll het volgende:
Weet iemand hier waar ik oude afleveringen kan terugkijken (heb die op Youtube al gezien)?
Videoland
pi_187404632
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 13:52 schreef Friday12 het volgende:

[..]

Videoland
Dankjewel!
pi_187445153
de aflevering met de bontjas vind ik 1 van de beste afleveringen
maar ook zeker de aflevering dat Simone Kleinsma zichzelf speelt
  Miss 200.000.000! zaterdag 15 juni 2019 @ 23:17:50 #136
367000 roos94
pi_187445180
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 23:16 schreef joelknobbe het volgende:
de aflevering met de bontjas vind ik 1 van de beste afleveringen

Welke is dat?
pi_187454607
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 23:17 schreef roos94 het volgende:

[..]

Welke is dat?
Seizoen 4 Aflevering 6 van het kastje naar de muur
  Miss 200.000.000! zondag 16 juni 2019 @ 15:54:04 #138
367000 roos94
pi_187454858
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 15:32 schreef joelknobbe het volgende:

[..]

Seizoen 4 Aflevering 6 van het kastje naar de muur
Merci
pi_187997167
inmiddels nog niets gehoord over een tweede seizoen helaas
  Miss 200.000.000! zondag 21 juli 2019 @ 23:51:54 #140
367000 roos94
pi_188048476
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 00:40 schreef joelknobbe het volgende:
inmiddels nog niets gehoord over een tweede seizoen helaas
Beter laten ze het zitten
  maandag 22 juli 2019 @ 00:30:49 #141
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_188048885
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2019 23:51 schreef roos94 het volgende:

[..]

Beter laten ze het zitten
Chantal Janzen was echt de 'Olifant in de kamer'. Zij maakte de serie tot een RTL-dingetje. Het was veel fijner geweest gewoon ouderwets te kijken naar een klucht met misverstanden en een grappige samenloop van omstandigheden. Die serie werd nu echt weer zo'n obligaat vervelend product door haar. RTL snapt er werkelijk geen reet van. Echt en authentiek, dat is wat mensen willen zien, even ontsnappen aan de werkelijkheid tijdens het kijken. Niet elke keer weer diezelfde vervelende boulevard-gezichten die je uit het verhaal trekken.
  maandag 22 juli 2019 @ 01:12:12 #142
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_188049056
Ik ben allang blij dat ze niet ook nog eens Linda de Mol hadden ingezet als de buurvrouw. Nou kennen we Plien van Bennekom natuurlijk ook wel, maar die is niet zo'n stereotype RTL-gezicht als Linda of Chantal.

De reclames waarin ze Paul de Leeuw en 'Kees' samen in de auto hadden gezet vond ik eigenlijk nog erger. Maar dat is ook wel omdat ik niks met PdL heb.
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 21:27:01 #143
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_188258139
Ik zit RTL Lounge te kijken, waar ze afleveringen uit de oorspronkelijke serie uitzenden. Nu is het de aflevering waarin Ben depressief is omdat hij bijna 40 wordt, tot hij wordt uitgenodigd tot het 'Broederschap der Ontstoppers'.

Zo maken ze ze niet meer _O-
  donderdag 8 augustus 2019 @ 01:40:02 #144
486757 SenseoCoffeePad
Opstartproblemen?? Neem Mij
pi_188340655
De eerste seizoenen met Ben waren het leukste, toen hij uit de serie ging werd het zo matig dat ik niet meer keek.

En Sonja, kon ik al vanaf de eerste seizoenen niet uitstaan, die oversekste huppelkut |:( |:( :r :r
pi_189119910
Het lijkt er dus op dat er wél een seizoen 2 komt, maar dan dus zonder Chantal.
https://www.rtlboulevard.(...)nger-te-zien-kees-co
  Miss 200.000.000! woensdag 25 september 2019 @ 20:24:23 #146
367000 roos94
pi_189120250
quote:
7s.gif Op woensdag 25 september 2019 20:06 schreef PatriQue89 het volgende:
Het lijkt er dus op dat er wél een seizoen 2 komt, maar dan dus zonder Chantal.
https://www.rtlboulevard.(...)nger-te-zien-kees-co
Prima beslissing. Graag de rest behalve Simone mee met haar.
pi_189120355
quote:
Televizier-Ster Acteur/Actrice

Chantal Janzen (Kees & Co, RTL 4)
Elise Schaap (Familie Kruys/Soof: Een nieuw begin, RTL 4)
Ilse Warringa (De luizenmoeder, Avrotros)
Lol
pi_189120529
quote:
7s.gif Op woensdag 25 september 2019 20:06 schreef PatriQue89 het volgende:
Het lijkt er dus op dat er wél een seizoen 2 komt, maar dan dus zonder Chantal.
https://www.rtlboulevard.(...)nger-te-zien-kees-co
*O*
Brutal. Fucking. Metal.
pi_189120694
Even serieus: hoe kan zij een nominatie hebben als beste actrice (afgaande van haar rol in Kees & co)? Dat slaat echt nergens op :D
pi_189120773
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 20:31 schreef Remzz het volgende:

[..]

Lol
Nee, dit kan niet.

@JR-Style-93
@Wereldgozer
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')