Naar een museum/tentoonstelling gaan?quote:Op zaterdag 6 april 2019 13:02 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Ja daarom. Nog tips om onder het klassieke drankje drinken uit te komen? Geen zin om in een cafeetje ongemakkelijk tegenover elkaar te zitten haha, maar meeste meiden vinden dat veilig.
Wist dat je niet? Is verplicht he bij een date. HET MOET ONGEMAKKELIJK ZIJN.quote:Op zaterdag 6 april 2019 13:05 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Waarom zou je ongemakkelijk tegenover elkaar zitten?
Ik moet er echt vaak op letten dat ik het niet expres extra ongemakkelijk maak. Kan erg amusant zijnquote:Op zaterdag 6 april 2019 13:09 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wist dat je niet? Is verplicht he bij een date. HET MOET ONGEMAKKELIJK ZIJN.
Hoe maak je het dan extra ongemakkelijk?quote:Op zaterdag 6 april 2019 13:29 schreef Halimede het volgende:
[..]
Ik moet er echt vaak op letten dat ik het niet expres extra ongemakkelijk maak. Kan erg amusant zijnmaar ergens ook een beetje gemeen
Door tegenover je gaan zitten, maar in plaats van op oogniveau een conversatie te voeren, onder de tafel te kruipen?quote:Op zaterdag 6 april 2019 13:39 schreef Solid-Snake het volgende:
[..]
Hoe maak je het dan extra ongemakkelijk?
Is vaak wel de beste manier ja. Gelijk thuis afspreken oid is in mijn inziens geen goed idee.quote:Op zaterdag 6 april 2019 11:06 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Ik ben het met Allures eens. What's next? Komt straks één van de ouders alvast even mee om zo nodig een veto uit te kunnen spreken? Als je elkaar voor het eerst ontmoet en wilt leren kennen, zou ik dat lekker één op één doen op een openbare plaats.
Hangt net van de persoon af, heb niet echt een standaard manier om mensen ongemakkelijk te maken. Kan door expres een beetje rare opmerkingen te maken bijvoorbeeldquote:Op zaterdag 6 april 2019 13:39 schreef Solid-Snake het volgende:
[..]
Hoe maak je het dan extra ongemakkelijk?
Als je bang bent voor dodelijke stiltes, dan is het misschien een aardig idee om samen iets te gaan doen. Bijvoorbeeld een museum bezoeken of een stadswandeling maken. Toegegeven, het is allemaal niet bijzonder origineel. Maar of je nu samen in Tilburg een kermis bezoekt, in Amsterdam op 100 meter hoogte gaat schommelen, of in Groningen gewoon een kopje thee gaat drinken in de buurt van de Martinitoren .... Uiteindelijk boeit het niet wat jullie doen, als jullie het maar samen doen (+ openbaar). Het is uiteindelijk niet de orginaliteit van de door jou gekozen locatie die bepaalt of zij iets in je ziet of gaat zien.quote:Op zaterdag 6 april 2019 13:02 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Ja daarom. Nog tips om onder het klassieke drankje drinken uit te komen? Geen zin om in een cafeetje ongemakkelijk tegenover elkaar te zitten haha, maar meeste meiden vinden dat veilig.
Inderdaad.quote:Op zaterdag 6 april 2019 13:41 schreef SugeLucky het volgende:
Ik heb al mn eerste dates in cafetjes.
Is juist wel chill vind ik. Ook nog geen een keer ongemakkelijk geweest eigenlijk.
Ik zou er zelf ook voor kiezen om gewoon ergens een drankje te nemen, maar ik zie wel een verschil. Als je samen door de stad loopt, verandert de omgeving. Dat kan aanknopingspunten geven voor in een gesprek. Zo zou je in Hoog Catherijne (Utrecht) aan de praat kunnen raken over de verbouwing (architectuur, klussen) of over winkelen (hoppy/noodzaak, wat zoal?). Een mooie tuin kan een aanleiding zijn voor een gesprek over tuinieren of kamerplanten en de heerlijke geur van vers brood of chocolade kan het gesprek op koken, bakken, of smaakvoorkeuren brengen.quote:Op zondag 7 april 2019 12:38 schreef Allures het volgende:
Waarom is wandelen anders dan een drankje? Je moet nog steeds met elkaar praten en dat moet je nog steeds zelf doen
Ik snap het oprecht niet
Een drankje is altijd wel een veilige optie. Ook omdat je, mocht het toch niet klikken, dan makkelijker ieder je eigen weg weer kan gaan. Is het wel gezellig kan je altijd nog een rondje door de stad lopenquote:Op zondag 7 april 2019 13:53 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Ik zou er zelf ook voor kiezen om gewoon ergens een drankje te nemen, maar ik zie wel een verschil. Als je samen door de stad loopt, verandert de omgeving. Dat kan aanknopingspunten geven voor in een gesprek. Zo zou je in Hoog Catherijne (Utrecht) aan de praat kunnen raken over de verbouwing (architectuur, klussen) of over winkelen (hoppy/noodzaak, wat zoal?). Een mooie tuin kan een aanleiding zijn voor een gesprek over tuinieren of kamerplanten en de heerlijke geur van vers brood of chocolade kan het gesprek op koken, bakken, of smaakvoorkeuren brengen.
Ergens binnen zijn toch ook aanknopingspunten? Een serveerster met een tatoeage, risotto op de menukaart, een nummer dat speelt op de achtergrond, een hondje dat voorbij loopt, 2 mensen verderop die duidelijk op een super slechte 1e date zijn, mensen die helemaal verregend binnen komen, een serveerster die haar eerste dag lijkt te hebben en dingen laat vallen, kunst aan de muur etc. De vaardigheid om die aan te grijpen en een gesprek gaande te houden blijft dezelfdequote:Op zondag 7 april 2019 13:53 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Ik zou er zelf ook voor kiezen om gewoon ergens een drankje te nemen, maar ik zie wel een verschil. Als je samen door de stad loopt, verandert de omgeving. Dat kan aanknopingspunten geven voor in een gesprek. Zo zou je in Hoog Catherijne (Utrecht) aan de praat kunnen raken over de verbouwing (architectuur, klussen) of over winkelen (hoppy/noodzaak, wat zoal?). Een mooie tuin kan een aanleiding zijn voor een gesprek over tuinieren of kamerplanten en de heerlijke geur van vers brood of chocolade kan het gesprek op koken, bakken, of smaakvoorkeuren brengen.
Zeker, ik schreef toch ook nergens dat je in het café of op het terras van dat café geen gespreksonderwerpen zou kunnen ontlenen aan de omgeving waarin jij je op dat moment bevindt?quote:Op zondag 7 april 2019 14:23 schreef Allures het volgende:
[..]
Ergens binnen zijn toch ook aanknopingspunten? Een serveerster met een tatoeage, risotto op de menukaart, een nummer dat speelt op de achtergrond, een hondje dat voorbij loopt, 2 mensen verderop die duidelijk op een super slechte 1e date zijn, mensen die helemaal verregend binnen komen, een serveerster die haar eerste dag lijkt te hebben en dingen laat vallen, kunst aan de muur etc. De vaardigheid om die aan te grijpen en een gesprek gaande te houden blijft dezelfde
Omdat je dan wat losser loopt in tegenstelling tot zittend in een cafeetje. En ondertussen kan je inschatten of er voldoende klik is om een drankje te doen en bij mooi weer kan je even van het uitzicht genieten ergens op een bankje of brug. Is die klik er niet kan je het na een rondje al afkappen en zit je niet nog eens tegenover elkaar opgescheept in een café. En je bespaard wellicht een tientjequote:Op zondag 7 april 2019 12:38 schreef Allures het volgende:
Waarom is wandelen anders dan een drankje? Je moet nog steeds met elkaar praten en dat moet je nog steeds zelf doen
Ik snap het oprecht niet
Ik zie geen verschil. Het zou totaal een non issue moeten zijn wat de setting of context is van de omgeving waarin je zit. Elke locatie is wel wat over te praten. Dus als je een date van te voren gaat analyseren naar een locatie die jij het meest gunstig vindt, dan heb je eigenlijk te weinig te melden.quote:Op zondag 7 april 2019 13:53 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Ik geloof er ook wel in, dat als je redelijk dezelfde interesses hebt, je vanzelf wel met bepaalde raakvlakken komt. Dan vloeit er vanzelf een heel gesprek uit voort.quote:Op zondag 7 april 2019 16:04 schreef black-soldier het volgende:
[..]
Ik zie geen verschil. Het zou totaal een non issue moeten zijn wat de setting of context is van de omgeving waarin je zit. Elke locatie is wel wat over te praten. Dus als je een date van te voren gaat analyseren naar een locatie die jij het meest gunstig vindt, dan heb je eigenlijk te weinig te melden.
Een goed en diepgaand gesprek (met geflirt) gaat niet over de setting of de omgeving, maar over jouw eigen vermogen om een leuke gesprekspartner te zijn. Als je van te voren al zo gaat nadenken over onderwerpen of als je een vragenlijst gaat opstellen, dan is dat niet natuurlijk. Het lijkt dan alsof je een stappenplan uit je hoofd hebt geleerd.
Koffie drinken tijdens de eerste date vind ik het allerbest. Tijdens al mijn eerste dates heb ik koffie gedronken en dat was altijd ontzettend leuk! Als het uiteindelijk niet klikt, dan ben je binnen drie kwartier weg. Klikt het wel, dan kan je samen nog even door de stad struinen.
Jezus je bent echt deezertjequote:Op zondag 7 april 2019 15:09 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
En je bespaard wellicht een tientje
Bingo!quote:
Grapjas. We gaan het zien vanavond. Grote kans dat we niet matchen qua interesses maar als het maar niet ongemakkelijk stil wordt haha.quote:
Bij deze eigenlijk niet zo, weet alleen welke studie ze doet en welke interesses. Niet zo mijn ding maar ze lijkt me wel lief. Nu nog afzeggen voor vanavond is een beetje laat en waarom eigenlijk? En met de rest wil ook niet echt vlotten dus weer eens een oefendate is nooit verkeerd. Zeg maar zo: het kan alleen maar meevallenquote:Op maandag 8 april 2019 14:59 schreef Spirit82 het volgende:
Jeetje wat een discussie zeg. Je hebt toch al met elkaar geappt? Je weet toch wel of een gesprek een beetje loopt en wat voor onderwerpen je allebei interessant vindt? Doe niet zo moeilijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |