abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 april 2019 @ 17:20:23 #251
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_185992788
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 17:01 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Een leraar kan prima rechts of links zijn dat is het probleem niet.

Word pas een probleem als die politieke voorkeur opgedrongen word aan leerlingen.
Dat zeg ik. Behalve als het een rechtse politieke voorkeur is. Want dan heet dat balans creëeren.
pi_185993454
Als FvD vindt dat leerlingen beschermd moeten worden tegen het linkse gedachtengoed in de klas zeggen ze dus eigenlijk dat leerlingen te dom zijn om zelf na te denken.
pi_185993465
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 17:09 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Omdat?
De beste man steekt zijn rechtse voorkeuren niet onder stoelen of banken in zijn college. Er is in Leiden een heus clubje van geïndoctrineerden rondom hem gaan bestaan, bijvoorbeeld. Een van de studenten uit dat clubje is best bekend tegenwoordig.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_185993590
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2019 17:50 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

De beste man steekt zijn rechtse voorkeuren niet onder stoelen of banken in zijn college. Er is in Leiden een heus clubje van geïndoctrineerden rondom hem gaan bestaan, bijvoorbeeld. Een van de studenten uit dat clubje is best bekend tegenwoordig.
Dat slachtoffer-student heet Baudet, zegt men
Ideologisch misbruikt door zijn docent.
  dinsdag 2 april 2019 @ 17:58:04 #255
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_185993603
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 16:09 schreef VoMy het volgende:
Cliteur.
Die is ook het pad ingeslagen van 'als mensen zeggen dat ik ongelijk heb, is dat bewijs dat ik gelijk heb'. Waar het een paar jaar terug nog zo was dat hij een nodige kritische noot kon toevoegen, probeert hij nu elk onderwerp te reduceren tot 'door links mag je niets meer zeggen in Nederland'. Zelfde met Wierd Duk. Totaal vastgeroest in hun eigen bubbel, constant dezelfde mantra's herhalend - logisch, want ze zijn groot geworden door te zeggen wat niet gezegd kon worden; zouden ze nu toegeven dat ze mogen zeggen wat ze zeggen (denk daar maar eens over na), wat ze gewoon mogen en veelvuldig doen, dan valt hun hele relevantie weg.
Het was altijd al een mythe, voor een groot deel zelfs in de jaren 90.

Zijn ook diverse studies naar gedaan, en het dominante beeld klopt gewoon niet.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_185993715
Was die Cliteur trouwens niet prominent lid van de PvdD? Zelfs lijstduwer en ambassadeur geloof ik. Dan is de stap naar FvD toch gigantisch?

En niet lang geleden was hij dus zelf links. Zelfs van de partij die een halt wil toeroepen aan het belang hechten aan economische groei...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185993767
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2019 18:04 schreef Hanca het volgende:
Was die Cliteur trouwens niet prominent lid van de PvdD? Zelfs lijstduwer en ambassadeur geloof ik. Dan is de stap naar FvD toch gigantisch?

En niet lang geleden was hij dus zelf links. Zelfs van de partij die een halt wil toeroepen aan het belang hechten aan economische groei...
Cliteur was in zijn PvD-periode al een rechtse indoctrinerende docent maar ook met veel aandacht voor dierenwelzijn
pi_185993823
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 18:07 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Cliteur was in zijn PvD-periode al een rechtse indoctrinerende docent maar ook met veel aandacht voor dierenwelzijn
Dan zat hij wel heel verkeerd en had hij lang niet door dat PvdD helemaal niet alleen over dieren gaat, maar over een totaal wereldbeeld wat lijnrecht tegenover het kapitalisme staat. Beetje dom van hem om je dan wel verkiesbaar te stellen...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 2 april 2019 @ 18:19:50 #259
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_185993985
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 18:11 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dan zat hij wel heel verkeerd en had hij lang niet door dat PvdD helemaal niet alleen over dieren gaat, maar over een totaal wereldbeeld wat lijnrecht tegenover het kapitalisme staat.
Dat is ook niet waar, wat PvdD wil is de situatie herstellen zoals die was vóór Reagan en later Clinton, die elke vorm van regulatie en restrictie uit het systeem gesloopt hebben omdat de markt het zgn zélf allemaal wel op zou lossen. Nou, dat hebben we gezien...
pi_185994085
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 18:19 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]

Dat is ook niet waar, wat PvdD wil is de situatie herstellen zoals die was vóór Reagan en later Clinton, die elke vorm van regulatie en restrictie uit het systeem gesloopt hebben omdat de markt het zgn zélf allemaal wel op zou lossen. Nou, dat hebben we gezien...
PvdD wil echt een stap verder gaan. PvdD wil af van het verheerlijken van de economische groei. Sterker nog: ze vinden iets wat altijd groeit onnatuurlijk (elke keer als ze dat zeggen moet ik aan de altijd groeiende krokodil denken...), volgens hen moet er eerder naar economische stabiliteit dan naar groei worden gestreefd. En ze zijn vooral ook van het consuminderen.

Gaat toch echt redelijk lijnrecht tegen het kapitalisme in.
  dinsdag 2 april 2019 @ 18:37:51 #261
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_185994272
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2019 18:27 schreef Hanca het volgende:

[..]

PvdD wil echt een stap verder gaan. PvdD wil af van het verheerlijken van de economische groei. Sterker nog: ze vinden iets wat altijd groeit onnatuurlijk (elke keer als ze dat zeggen moet ik aan de altijd groeiende krokodil denken...), volgens hen moet er eerder naar economische stabiliteit dan naar groei worden gestreefd. En ze zijn vooral ook van het consuminderen.

PvdD is naast de SP de enige anti-kapitalistische partij inderdaad. Echter vooral als het aankomt op de verzorgingsstaat zijn ze helemaal zo links nog niet. Blijkbaar trekt dat zo nu en dan toch wel figuren die rechts zijn. Cliteur is niet de enige.
pi_185994291
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2019 18:27 schreef Hanca het volgende:

[..]

Van hun partijprogramma:

quote:
We leven in een tijd waarin we met steeds minder menskracht alles kunnen produceren en organiseren wat we nodig hebben. Dit biedt in potentie een geweldige kans om meer tijd in andere dingen te steken, zoals zorg voor elkaar en voor de natuur, persoonlijke ontwikkeling, innovatie, sport, kunst, et cetera. De wijze waarop we de economie nu hebben georganiseerd, zit deze kansen echter in de weg: mensen moeten steeds harder en langer werken, in plaats van minder. Of kunnen helemaal niet werken, wanneer de economie hen heeft afgeschreven, wat op steeds jongere leeftijd het geval lijkt te zijn. Productie en consumptie moeten maar blijven groeien, los van de vraag of mensen daar behoefte aan hebben.
Ik zie niet wat hier verkeerd aan is en er staat al helemaal nergens dat het verheerlijken van groei onnatuurlijk zou zijn.
pi_185994342
volkskrant twitterde op dinsdag 02-04-2019 om 16:30:00 Wat doen wij mensen als we ons over alles ontevreden voelen? Dan vallen we als ratten de zwakkeren aan in de groep, betoogt Nazmiye Oral in @DeNieuweMaanNTR. ‘We stemmen op Baudet nu en op Wilders vroeger omdat ze precies doen wat wij voelen’ https://t.co/TymONIrXpx reageer retweet
Opvallend is hoe De Volkskrant hier een ntr-fragment (van De Nieuwe Maan) deelt. Het is waarlijk één ideologisch blok.
  dinsdag 2 april 2019 @ 18:41:02 #264
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_185994348
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 18:37 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

PvdD is naast de SP de enige anti-kapitalistische partij inderdaad. Echter vooral als het aankomt op de verzorgingsstaat zijn ze helemaal zo links nog niet. Blijkbaar trekt dat zo nu en dan toch wel figuren die rechts zijn. Cliteur is niet de enige.
Wat willen ze dan met de verzorgingsstaat?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 2 april 2019 @ 18:42:07 #265
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_185994380
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 18:40 schreef EipNiC het volgende:
volkskrant twitterde op dinsdag 02-04-2019 om 16:30:00 Wat doen wij mensen als we ons over alles ontevreden voelen? Dan vallen we als ratten de zwakkeren aan in de groep, betoogt Nazmiye Oral in @:DeNieuweMaanNTR. ‘We stemmen op Baudet nu en op Wilders vroeger omdat ze precies doen wat wij voelen’ https://t.co/TymONIrXpx reageer retweet
Opvallend is hoe De Volkskrant hier een ntr-fragment (van De Nieuwe Maan) deelt. Het is waarlijk één ideologisch blok.
De Volkskrant is al 20 jaar niet meer links. In de jaren 90 stonden de opiniepagina's al vol met conservatieve keutels.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_185994472
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 18:42 schreef Klopkoek het volgende:
De Volkskrant is al 20 jaar niet meer links. In de jaren 90 stonden de opiniepagina's al vol met conservatieve keutels.
Ik noem ze niet links, ondanks ze dat op culturele thema's nog steeds wel degelijk zijn. Op de thema's cultuurrelativisme, grenzeloosheid, diversiteit, en islam is 't allemaal één pot nat.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2019 18:47:09 ]
  Moderator dinsdag 2 april 2019 @ 18:47:19 #267
236264 crew  capricia
pi_185994533
quote:
volkskrant twitterde op dinsdag 02-04-2019 om 16:30:00 Wat doen wij mensen als we ons over alles ontevreden voelen? Dan vallen we als ratten de zwakkeren aan in de groep, betoogt Nazmiye Oral in @:DeNieuweMaanNTR. ‘We stemmen op Baudet nu en op Wilders vroeger omdat ze precies doen wat wij voelen’ https://t.co/TymONIrXpx reageer retweet
Ze delen wel meer soorten opinies.
Daar is het een krant voor.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_185994574
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2019 18:47 schreef capricia het volgende:

[..]

Nazmiye Oral? Klinkt als een moslim! :( :r w/
pi_185994591
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2019 18:47 schreef capricia het volgende:

[..]

Kranten 'behandelen' normaliter andermans opinie met een eigen smaakje. Dit is gewoon reclame voor partners in ideology.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2019 18:51:01 ]
pi_185994607
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 18:38 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Van hun partijprogramma:
[..]

Ik zie niet wat hier verkeerd aan is en er staat al helemaal nergens dat het verheerlijken van groei onnatuurlijk zou zijn.
Kijk alsjeblieft eens verder dan hun website... ik neem aan, als je hier komt, dat je de politiek volgt. Zo niet: luister eerst maar eens naar de inbreng van PvdD in de laatste zoveel Algemene Beschouwingen. En nog tientallen andere debatten.
pi_185994648
Het is toch wat dat je niet eens meer op een partijprogramma aankunt en 'verder moet kijken'! 8)7
pi_185994711
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 18:52 schreef Mint_Clansell het volgende:
Het is toch wat dat je niet eens meer op een partijprogramma aankunt en 'verder moet kijken'! 8)7
In een partijprogramma staat gewoon niet alles. Ik denk dat ik zo'n 150 tot 200 dagen per jaar politieke debatten hoor, dan hoor je vanalles wat niet op hun website staat.

Maar voor jou: hier de website:

https://denhaag.partijvoo(...)op-economische-groei

quote:
Economische groei is niet de oplossing, maar het probleem. Het is een doelstelling die gericht is op de korte termijn, die geen rekening houdt met de draagkracht van de aarde op de lange termijn. De Partij voor de Dieren wil daarom de focus verleggen van economische groei naar een duurzame economie.
Partij van de Dieren is echt anti-kapitalistisch. Hebben een totaal ander wereldbeeld dan elke andere partij in de kamer. Een wereldbeeld waarin de mens ondergeschikt is aan de aarde. Ik vind het altijd wel mooi, maar ik vind het dus niet bij iemand passen die nu een grote naam binnen het FvD is.

[ Bericht 15% gewijzigd door Hanca op 02-04-2019 19:01:20 ]
pi_185994749
Ik vind het met Cliteur een beetje hetzelfde als met Van Rossem: als ze over hun vakgebied praten, dan zijn ze echt heel goed. Luister de colleges die ze online hebben staan maar na. Waarom dan een Van Rossem wél vervolgd dient te worden en een Cliteur niet, dat is dan wat mij betreft weer een teken dat FvD een bijzonder nare partij is.

Ja, inderdaad fascistoïde.
pi_185994781
quote:
Hoog tijd voor een meldpunt, nietwaar?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 2 april 2019 @ 19:19:56 #275
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_185995250
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 18:41 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat willen ze dan met de verzorgingsstaat?
Ze houden doorgaans een 'verzorgingsstaat mits' visie aan waar dus het omdraaien van de zucht naar economische groei boven verdelingsbelangen gaat. Als ze tegen een voorstel stemmen waar de andere linkse partijen voor zijn (of andersom), dan is dat meestal de argumentatie.

quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2019 18:55 schreef Hanca het volgende:

[..]

In een partijprogramma staat gewoon niet alles. Ik denk dat ik zo'n 150 tot 200 dagen per jaar politieke debatten hoor, dan hoor je vanalles wat niet op hun website staat.

Maar voor jou: hier de website:

https://denhaag.partijvoo(...)op-economische-groei
[..]

Partij van de Dieren is echt anti-kapitalistisch. Hebben een totaal ander wereldbeeld dan elke andere partij in de kamer. Een wereldbeeld waarin de mens ondergeschikt is aan de aarde. Ik vind het altijd wel mooi, maar ik vind het dus niet bij iemand passen die nu een grote naam binnen het FvD is.
Jan Peter Cruiming, die lid is van de VVD, is ook lijstduwer voor de partij geweest.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')