abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 2 april 2019 @ 11:18:40 #226
5428 crew  miss_sly
pi_185986679
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 11:15 schreef Bluesdude het volgende:
[ afbeelding ]
Maar dit is toch echt erg?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_185986865
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 11:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Maar dit is toch echt erg?
Welnee, dit is gewoon zoals het hoort. Leraren, zéker op de universiteit, dienen hun linkse praatjes voor zich te houden om tere kinderzieltjes te beschermen. Zo niet, dan volgt het berufsverbot.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_185987140
quote:
[ afbeelding ]
Ojee zijn studenten, volwassenen van 18 jaar en ouder, worden geïndoctrineerd door hem ?
Volg die lessen dan niet.... of luister dan in die zaal met een podcast naar stichtelijk rechts geleuter En .... ga eens praten met iemand waarom je denkt dat volwassenen niet zelf kunnen bepalen wat hun mening moet zijn?
Dat is dus het FvD-cultuurtje dat ontstaat door al die complotidioterie in combinatie met zo'n meldpunt: zoeken naar subversieve elementen en die bestrijden. En dat ter meerdere eer en glorie van De Partij.

NSB-gedrag mag ik het vast niet noemen. Stasi dan maar.
pi_185987800
quote:
[ afbeelding ]
Ojee zijn studenten, volwassenen van 18 jaar en ouder, worden geïndoctrineerd door hem ?
Volg die lessen dan niet.... of luister dan in die zaal met een podcast naar stichtelijk rechts geleuter En .... ga eens praten met iemand waarom je denkt dat volwassenen niet zelf kunnen bepalen wat hun mening moet zijn?
Nou ja, je weet wel met wat voor wetenschapper je hier te maken hebt. Hij hoort dat sommige studenten tegen hem samenspannen van een meisje dat dat weer uit een app-groep heeft vernomen. Hij onderzoekt het niet, hij gaat het gesprek niet aan, hij slingert het gewoon op Facebook. Hij insinueert dat het klimaat zo guur rechts is dat zelfs mensen die met hem sympathiseren, hem waarschuwen dat hij voorzichtig moet zijn. Een mooie kans om aandacht voor zichzelf te vragen als slachtoffer van vervolging. Allemaal gebaseerd op een gerucht uit derde hand.

Ik vind zelf wel dat je heel kritisch naar zo'n meldpunt moet kijken. Want zelfs als het met de beste bedoelingen wordt gelanceerd, kan het nog klikgedrag en provocaties in de hand werken. Dat studenten met rechtse punten de discussie aangaan met de docent terwijl hun vriendjes alles filmen, mocht de docent zichzelf vergeten en iets kort door de bocht zetten. Dat zou het uiterste geval kunnen zijn, zelfs als de initiatiefnemer zegt dat dat uitdrukkelijk niet de bedoeling is. Zelfs als er met zulke meldingen helemaal niks wordt gedaan door FvD. Dan gaan linkse mensen in het onderwijs toch zichzelf censureren terwijl ze niks verkeerds doen. En dat is een verlies voor de academie als geheel.

Wat me wel bevreemdt is de panische reactie van de 'doelwitten' in deze. Ze staan op hun academische vrijheid, dat lijkt me logisch. Maar het lijkt wel alsof ze helemaal geen publieke aandacht willen voor hoe ze die vrijheid gebruiken. Alsof ze helemaal niet transparant willen zijn over hun opvattingen en hoe die doorsijpelen in hun onderwijs. En dat kan natuurlijk niet.

Met name de marxistische stroming in de sociale wetenschappen en de letteren betoogt dat de academie geen neutrale plaats is waar een waardevrije uitwisseling van ideeën plaatsvindt. Nee, de academie is volgens hen een strijdterrein waar om maatschappelijke invloed wordt gestreden. Hun werk is dus deels activisme. Maar nu mag de maatschappij van hen niet weten wat ze daar zeggen, wat er in hun lesmateriaal staat, en hoe ze met andersdenkenden omgaan. Dat moet binnen de muren blijven. Dat is toch raar. Ik denk dat heel veel ouders zouden schrikken als ze zouden horen wat sommige van deze docenten dag in dag uit roepen en hoe ze proberen jongeren ideologisch te kneden.
  dinsdag 2 april 2019 @ 12:35:51 #230
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_185987900
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 12:29 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Nou ja, je weet wel met wat voor wetenschapper je hier te maken hebt. Hij hoort dat sommige studenten tegen hem samenspannen van een meisje dat dat weer uit een app-groep heeft vernomen. Hij onderzoekt het niet, hij gaat het gesprek niet aan, hij slingert het gewoon op Facebook. Hij insinueert dat het klimaat zo guur rechts is dat zelfs mensen die met hem sympathiseren, hem waarschuwen dat hij voorzichtig moet zijn. Een mooie kans om aandacht voor zichzelf te vragen als slachtoffer van vervolging. Allemaal gebaseerd op een gerucht uit derde hand.

Ik vind zelf wel dat je heel kritisch naar zo'n meldpunt moet kijken. Want zelfs als het met de beste bedoelingen wordt gelanceerd, kan het nog klikgedrag en provocaties in de hand werken. Dat studenten met rechtse punten de discussie aangaan met de docent terwijl hun vriendjes alles filmen, mocht de docent zichzelf vergeten en iets kort door de bocht zetten. Dat zou het uiterste geval kunnen zijn, zelfs als de initiatiefnemer zegt dat dat uitdrukkelijk niet de bedoeling is. Zelfs als er met zulke meldingen helemaal niks wordt gedaan door FvD. Dan gaan linkse mensen in het onderwijs toch zichzelf censureren terwijl ze niks verkeerds doen. En dat is een verlies voor de academie als geheel.

Wat me wel bevreemdt is de panische reactie van de 'doelwitten' in deze. Ze staan op hun academische vrijheid, dat lijkt me logisch. Maar het lijkt wel alsof ze helemaal geen publieke aandacht willen voor hoe ze die vrijheid gebruiken. Alsof ze helemaal niet transparant willen zijn over hun opvattingen en hoe die doorsijpelen in hun onderwijs. En dat kan natuurlijk niet.

Met name de marxistische stroming in de sociale wetenschappen en de letteren betoogt dat de academie geen neutrale plaats is waar een waardevrije uitwisseling van ideeën plaatsvindt. Nee, de academie is volgens hen een strijdterrein waar om maatschappelijke invloed wordt gestreden. Hun werk is dus deels activisme. Maar nu mag de maatschappij van hen niet weten wat ze daar zeggen, wat er in hun lesmateriaal staat, en hoe ze met andersdenkenden omgaan. Dat moet binnen de muren blijven. Dat is toch raar. Ik denk dat heel veel ouders zouden schrikken als ze zouden horen wat sommige van deze docenten dag in dag uit roepen en hoe ze proberen jongeren ideologisch te kneden.
Wat een eenzijdig geleuter weer.

Het curriculum van de universiteiten is al met de jaren steeds rechtser geworden in de gamma wetenschappen. Met veel dubbele petten, directere inmenging van het bedrijfsleven, en noem maar op. De tijd van Buikhuisen (een man die het bestaan van klassenjustitie ontkende, trouwens) is wel even geleden.

https://www.ftm.nl/artikelen/henk-volberda-rsm-uva

Dit is schering en inslag tegenwoordig, als gevolg van politiek beleid
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_185988058
quote:

[..]

Je leest niet goed, ik hoop dat de wetenschapper dat toch beter begrijpt. Het meisje heeft het zelf gelezen in de app-groep waar zij ook in zit, ze heeft het niet uit een andere app-groep vernomen. Dat is geen derde hand, maar tweede hand.

Verder is de insinuatie niet dat mensen die met hem sympathiseren hem waarschuwen om voorzichtig te zijn, maar dat docenten blijkbaar geen college meer mogen geven als ze een beetje te links praten.

quote:
Ik vind zelf wel dat je heel kritisch naar zo'n meldpunt moet kijken. Want zelfs als het met de beste bedoelingen wordt gelanceerd, kan het nog klikgedrag en provocaties in de hand werken.
Ik kan me geen manier voorstellen waarop een meldpunt dat letterlijk aan mensen verzoekt om hun linkse leraar te verklikken géén klikgedrag in de hand werkt.

quote:
Dat studenten met rechtse punten de discussie aangaan met de docent terwijl hun vriendjes alles filmen, mocht de docent zichzelf vergeten en iets kort door de bocht zetten. Dat zou het uiterste geval kunnen zijn, zelfs als de initiatiefnemer zegt dat dat uitdrukkelijk niet de bedoeling is.
Ik denk dat er maar heel weinig docenten op de universiteit zijn die dusdanig in paniek raken als hun student rechtse punten gaat lopen maken dat ze uit de bocht vliegen.

quote:
Zelfs als er met zulke meldingen helemaal niks wordt gedaan door FvD. Dan gaan linkse mensen in het onderwijs toch zichzelf censureren terwijl ze niks verkeerds doen. En dat is een verlies voor de academie als geheel.
Het feit dat zulke meldingen verzameld worden werkt dat al in de hand, ongeacht of het FvD vervolgens een campagne gaat voeren om het onderwijs te verrechtsen.

quote:
Hoezo? Op welke manier zie jij dat terug? Om maar het bovenstaande voorbeeld te nemen, die geeft gewoon aan waar zijn college over ging, en als je het hem vraagt wil hij ongetwijfeld best uitleggen waarom hij al dan niet links is en welke rol zijn eigen overtuigingen spelen in zijn onderwijs.

quote:
Ik heb nogal een tijdje op de universiteit rondgelopen, maar ik ben echt nog nooit van mijn leven iemand tegengekomen die tegen mij heeft betoogd dat de universiteit een strijdplek is voor de ziel van de leerlingen om op die manier maatschappelijke invloed te verwerven, noch ben ik mensen tegengekomen die hun werk als een vorm van activisme zagen.

Verder wordt het wel heel complotachtig hoor, 'hoe ze omgaan met andersdenken' en ouders die schrikken 'als ze horen wat sommige van deze docenten dag in dag uit roepen' om 'jongeren ideologisch te kneden' middels hun lesmateriaal dat verborgen blijft voor de buitenwereld.

Wees eens concreet: wat roepen die leraren dan wat zo erg is dat ouders zouden schrikken.
pi_185988440
quote:
[ afbeelding ]
Je hebt niet altijd de keuze om bepaalde vakken NIET te volgen. Verder wel triest, ja.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_185989652
quote:

[..]

Nou ja, je weet wel met wat voor wetenschapper je hier te maken hebt.
Ja... ik lees zijn tekst. Hij is een redelijk denkend mens en niet zo verketterend als jij bent naar hem toe
pi_185990195
Paul Cliteur – Meldpunt of niet, de strijd voor neutrale wetenschap is niet voor bange mensen

Veel belangrijker voor een universiteit is ideologische diversiteit

Het bericht van Forum voor Democratie over de oproep om informatie te delen over ideologische beïnvloeding op scholen en universiteiten roept verschillende reacties op. Zo staat het aangekondigd op de website: “De Nieuwe Schoolstrijd: meldpunt indoctrinatie op scholen & universiteiten. 12 maart 2019, 03:00, Door: Renaissance Instituut”.

Vooral de kop heeft de aandacht getrokken, positieve maar ook negatieve. Maar waar het om gaat, staat in het bericht zelf. “Op basis van deze gegevens zal het Renaissance Instituut een onderzoek entameren naar de omvang, achtergronden en oorzaken van deze beïnvloeding van nieuwe generaties, en voorstellen doen om het onderwijs structureel te verbeteren.”

De “gegevens” waarnaar verwezen wordt, zijn gegevens die leerlingen zelf kunnen aanleveren bij FvD via een speciaal emailadres. Zij kunnen daarin hun ervaringen delen over ideologische beïnvloeding. Er staat: “Mail uw ervaringen met vooringenomen toetsen, politiek gekleurde examenvragen, eenzijdige lesboeken, oikofobe projecten en partijdige docenten naar: schoolstrijd@fvd.nl.”

Wie dit bericht goed leest, ziet dat hierin niet wordt opgeroepen tot filmen in de klas. Niet tot het “aangeven” van leraren. Niet tot “klikken”. Niet tot “spioneren”. Niet tot illegale acties van welke aard dan ook. En al helemaal niet tot geweld. Er wordt het plan geventileerd om een brede onvrede (bij de leerlingen zelf!) over ideologisch gekleurde invloed vanuit docenten op leerlingen te inventariseren en op basis daarvan een onderzoek te starten. Hoe kan je zo’n onderzoek anders doen dan op basis van informatie van de direct betrokkenen zelf? Iedereen die de transparantie, de neutraliteit, de objectiviteit en de kwaliteit van ons onderwijs een warm hart toedraagt zou vóór zo’n onderzoek moeten zijn.

Waar critici kennelijk op aanslaan is op het woord “meldpunt”. Maar is dat redelijk? Wat zou er mis zijn met een meldpunt voor kindermishandeling? Als een bepaalde praktijk verwerpelijk is, dan moet dat toch aan de orde kunnen worden gesteld? Als kinderen in het onderwijs zouden worden blootgesteld aan eenzijdige rechtse indoctrinatie dan zou dat toch ook aandacht verdienen? En waarom zou onderzoek naar rechtse indoctrinatie wel mogen, maar als het gaat om linkse indoctrinatie ineens niet?

Voorlopig zien we dat vooral universiteitsbestuurders te hoop lopen tegen het plan van FvD. Zo zien we dat sommige universiteitsbestuurders over dit plan al negatieve reacties afgeven zonder dat de zaak goed en wel in studie is gebracht. Men weet vooraf al wat zulk onderzoek zal uitwijzen. Dat is niet erg wetenschappelijk. De Groningse U-krant heeft een rondje gemaakt langs enkele rectores en voorzitters van het College van Bestuur.

De U-krant stelt: “Collegevoorzitter Jouke de Vries van de RUG noemt het onlangs geopende meldpunt van Forum voor Democratie voor ‘linkse indoctrinatie’ in het onderwijs ‘persoonlijk vrij bizar’.”

De Vries geeft dus – terecht getypeerd, zou ik zeggen – een persoonlijke impressie. En persoonlijk vindt hij het vrij bizar.

Die persoonlijke impressie kan ik natuurlijk niet bestrijden. Het is een ervaring. Mijn persoonlijke ervaring is anders. Maar in de wetenschap moeten natuurlijk niet persoonlijke impressies leidend zijn (noch die van mij, noch die van De Vries), maar wetenschappelijk onderzoek. En daarom is het logisch en consistent dat je wetenschappelijk onderzoek entameert naar iets waarover maatschappelijke onvrede heerst. Dan wil je als universitaire bestuurder toch weten of die onvrede terecht is?

Na het geven van een eerste persoonlijke impressie voegt De Vries gelukkig iets belangrijks toe. Hij zegt (nog steeds volgens de U-krant): “Een officieel standpunt wil de RUG nu nog niet innemen, omdat ook binnen universiteitenvereniging VSNU over de kwestie wordt gesproken.”

Dat tweede lijkt mij een verstandig standpunt. In het bijzonder wanneer we weten dat de voorzitter van de VSNU, Pieter Duisenberg, zelf eerder zijn belangstelling voor het onderwerp kenbaar heeft gemaakt. Hij sprak, toen hij nog VVD-kamerlid was, al eens zijn zorg uit over ideologische indoctrinatie aan universiteiten. Aan de Koninklijke Nederlandse Academie van Wetenschappen werd toen gevraagd de kwestie in kaart te brengen.

De U-krant geeft ook een impressie weer van de rector magnificus Sterken, eveneens van de Universiteit Groningen: “Rector magnificus Elmer Sterken liet zich donderdag (…) op Twitter horen. ‘Het inrichten van een meldpunt indoctrinatie gaat in tegen waar de universiteit voor staat: een open academische gemeenschap, intellectuele diversiteit, onafhankelijke wetenschap en veilige werkomgeving. Wij staan voor onze RUG-docenten!’”

Dit lijkt mij, met alle respect, een inconsistente reactie. Een open academische gemeenschap, intellectuele diversiteit en onafhankelijke wetenschap staan juist op gespannen voet met ideologische indoctrinatie. Rector Sterken zou dus op basis van zijn eigen waarden vóór een meldpunt ideologische indoctrinatie moeten zijn en voor alles dat de academische idealen die hij zo terecht formuleert ondermijnt.

Ook is zorgwekkend dat rector Sterken zonder nadere kwalificatie het schijnbaar onschuldige voornemen formuleert een “veilige werkomgeving” voor “onze RUG-docenten” te realiseren. Veiligheid is een bedenkelijk academisch ideaal. Bij het woord “veilige werkomgeving” hadden bij de rector alle bellen moeten gaan rinkelen. Het is afkomstig uit de “deplatformingsindustrie” die als inzet heeft dissidente denkers te weren van universiteiten.

Universiteiten, met name de Amerikaanse universiteiten, verkeren in een crisisachtige situatie. Ik verwijs graag naar de “klassiker” van Alan Bloom, The Closing of the American Mind: How Higher Education has Failed Democracy and Impoverished the Soul of Today’s Students (1987) dat cultuurrelativisme als wijd verbreide ziekte in de academie aanwijst. Of naar het boek van Bruce Bawer, The Victim’s Revolution: The Rise of Identity Studies and the Closing of the Liberal Mind (2012), dat duidelijk maakt dat tegenwoordig aan universiteiten disciplines worden ontwikkeld die zich nauwelijks onderscheiden van politiek activisme. Of naar Joanna Williams die in Academic Freedom in an Age of Conformity: Confronting the Fear of Knowledge (2016) het conformisme in academia aan de orde stelt.

Ik wil niet oorlogszuchtig klinken, maar voor docenten die het academische ideaal van onafhankelijke wetenschap ondermijnen moet het juist onveilig worden gemaakt. Eén zo’n docent ken ik al. Prof. Martin Lenz protesteerde tegen mijn aangekondigde lezing over mijn boek Theoterrorism v. Freedom of Speech, bij de Groningse Nacht van de Filosofie omdat, naar het oordeel van Lenz, de daarin uiteengezette ideeën “controversieel” zouden zijn. Maar dat boek is volslagen oncontroversieel! En bovendien, zelfs als het wél controversieel zou zijn, waarom daar geen nuchter en rustig gesprek over voeren?

Gelukkig hebben rector Sterken, collegevoorzitter De Vries en de Groningse filosofie-decaan Nauta eendrachtig verklaard dat ik welkom ben. Ik hoop dat dit zo blijft, ook wanneer we een iets andere opvatting hebben over het monitoren van ideologische beïnvloeding aan universiteiten en scholen.

Nog even terug naar het meldpunt. Ook UvA-collegevoorzitter Geert ten Dam gaat, als klopt wat in de U-krant staat, in de fout. Zij noemt het meldpunt “respectloos” tegenover docenten. Ten Dam: “Het doet geen recht aan al die docenten die dag in dag uit bezig zijn jongeren kennis bij te brengen. Het is respectloos tegenover een beroepsgroep die keihard werkt en juist respect en waardering verdient.”

Wat Ten Dam vergeet, is dat de beroepsgroep als geheel juist wordt geëerd, respectvol bejegend, wanneer de idealen van onafhankelijkheid, neutraliteit en diversiteit werkelijk worden hoog gehouden. Wie in naam van deze idealen misstanden wil monitoren, en op basis van wetenschappelijk onderzoek verbeteringsvoorstellen wil formuleren, eert de wetenschap, eert de universiteit en eert de vele goede docenten die proberen een academisch ethos te realiseren.

De reactie van Rector magnificus Rianne Letschert van de Universiteit Maastricht is helaas niet veel beter dan die van haar Amsterdamse collega. Zij hanteert de tendentieuze aanduiding “kliklijn” en wijst deze af als iets dat ingaat tegen alles waar de universiteit voor staat.

Wat deze korte rondgang langs universitaire bestuurders duidelijk maakt, is dat het ideaal van diversiteit, academische neutraliteit en objectiviteit een voorwerp van aanhoudende zorg is. Rectores hebben daarbij een belangrijke functie. Sommigen zijn zich van hun verantwoordelijkheid meer bewust, andere minder. Voor de universiteiten zal het een belangrijke uitdaging zijn een valide begrip van “diversiteit” te ontwikkelen. Diversiteit wordt helaas te vaak geïnterpreteerd als etnische diversiteit en gender diversiteit. Die zijn relatief van belang, maar veel belangrijker voor een universiteit is ideologische diversiteit.

De rectores zouden zich zorgen moeten maken over de politieke monocultuur onder het universitaire personeel. In de strijd tegen eenzijdige ideologische beïnvloeding kunnen zij een belangrijke rol vervullen. Voor sommige rectoren is de taak zwaarder dan voor anderen. Naar mijn idee zal rector Geert ten Dam het nog zwaar krijgen aan de UvA. Mijn alma mater moet van ver komen om het academisch ideaal van ideologische diversiteit op orde te krijgen. De Leidse rector heeft het makkelijker, want de universiteit van Leiden kent een grotere ideologische diversiteit dan die van Amsterdam. Maar hoe dat ook zij, voor de rectores en collegevoorzitters ligt nog belangrijk werk in het verschiet. Een universiteit besturen vergt tegenwoordig ook een visie op wat Newman (1801-1890) beschreef als The Idea of a University (1852). Kennis, zei Newman, is niet een instrument voor politieke macht. Kennis is een doel in zichzelf: Knowledge its own end.

https://tpo.nl/2019/04/01(...)t-voor-bange-mensen/
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  dinsdag 2 april 2019 @ 14:58:04 #235
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185990200
quote:
[ afbeelding ]
Belachelijk inderdaad. Druist in tegen het beginsel van academische vrijheid. Studenten zijn geen kinderen zonder eigen mening of kritisch vermogen en kunnen zaken waar ze het niet mee eens zijn prima zelf ter discussie stellen.
pi_185990286
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 14:57 schreef Gohf046 het volgende:

Waar critici kennelijk op aanslaan is op het woord “meldpunt”. Maar is dat redelijk? Wat zou er mis zijn met een meldpunt voor kindermishandeling? Als een bepaalde praktijk verwerpelijk is, dan moet dat toch aan de orde kunnen worden gesteld? Als kinderen in het onderwijs zouden worden blootgesteld aan eenzijdige rechtse indoctrinatie dan zou dat toch ook aandacht verdienen? En waarom zou onderzoek naar rechtse indoctrinatie wel mogen, maar als het gaat om linkse indoctrinatie ineens niet?
Die Cliteur is ook verworden tot een jammerlijk figuur.

Het gaat natuurlijk mis bij die vergelijking met kindermishandeling. Om vervolgens ook nog eens doodleuk te suggereren dat een 'onderzoek naar rechtse indoctrinatie' wel zou mogen. Geen idee waar Cliteur dat laatste vandaan haalt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_185990619
Een meldpunt is mijn inziens alleen nuttig als daar direct actie op moet worden ondernomen. Zoals bij kindermishandeling. Als je echter de omvang van 'indoctrinatie' in kaart wil brengen, voor zover dit het geval is, lijkt het mij logischer om een steekproef uit te voeren. Stel een paar duidelijke vragen op, zorg dat deze neutraal zijn en leg deze aan een groep leerlingen neer. Een meldpunt van een specifieke partij met zo'n vooringenome mening over 'linkse indoctrinatie' zal geen bruikbare informatie opleveren.

Dat kan een HBO'er als ik nog bedenken, dus lijkt het mij dat promovendi als Cliteur en Baudet dat helemaal zouden moeten begrijpen.
pi_185990894
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 15:29 schreef kipknots het volgende:
Een meldpunt is mijn inziens alleen nuttig als daar direct actie op moet worden ondernomen. Zoals bij kindermishandeling. Als je echter de omvang van 'indoctrinatie' in kaart wil brengen, voor zover dit het geval is, lijkt het mij logischer om een steekproef uit te voeren. Stel een paar duidelijke vragen op, zorg dat deze neutraal zijn en leg deze aan een groep leerlingen neer. Een meldpunt van een specifieke partij met zo'n vooringenome mening over 'linkse indoctrinatie' zal geen bruikbare informatie opleveren.

Dat kan een HBO'er als ik nog bedenken, dus lijkt het mij dat promovendi als Cliteur en Baudet dat helemaal zouden moeten begrijpen.
Cliteur kan dat ook best, maar het is natuurlijk niet zijn doel om hier een heel gedegen onderzoek voor op te zetten.
pi_185991025
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 15:29 schreef kipknots het volgende:

Cliteur is toch zelf een groot voorbeeld van een indoctrinerend docent ?
Akelig subjectief .
  dinsdag 2 april 2019 @ 16:06:44 #240
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_185991274
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 15:52 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Cliteur is toch zelf een groot voorbeeld van een indoctrinerend docent ?
Akelig subjectief .
Cliteur is rechts, dan is het anders. Balans creëren noemen ze dat.
  dinsdag 2 april 2019 @ 16:09:10 #241
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_185991316
Cliteur.
Die is ook het pad ingeslagen van 'als mensen zeggen dat ik ongelijk heb, is dat bewijs dat ik gelijk heb'. Waar het een paar jaar terug nog zo was dat hij een nodige kritische noot kon toevoegen, probeert hij nu elk onderwerp te reduceren tot 'door links mag je niets meer zeggen in Nederland'. Zelfde met Wierd Duk. Totaal vastgeroest in hun eigen bubbel, constant dezelfde mantra's herhalend - logisch, want ze zijn groot geworden door te zeggen wat niet gezegd kon worden; zouden ze nu toegeven dat ze mogen zeggen wat ze zeggen (denk daar maar eens over na), wat ze gewoon mogen en veelvuldig doen, dan valt hun hele relevantie weg.
Antifa
  dinsdag 2 april 2019 @ 16:21:35 #242
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_185991579
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 16:09 schreef VoMy het volgende:
Totaal vastgeroest in hun eigen bubbel, constant dezelfde mantra's herhalend - logisch, want ze zijn groot geworden door te zeggen wat niet gezegd kon worden; zouden ze nu toegeven dat ze mogen zeggen wat ze zeggen (denk daar maar eens over na), wat ze gewoon mogen en veelvuldig doen, dan valt hun hele relevantie weg.
Wat er vooral niet gezegd mag worden.. nou ja.. dat kan ik beter niet zeggen, want dan word ik meteen gebanned.

[ Bericht 0% gewijzigd door borealist op 02-04-2019 16:28:52 ]
pi_185991638
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 16:09 schreef VoMy het volgende:
Cliteur.
Die is ook het pad ingeslagen van 'als mensen zeggen dat ik ongelijk heb, is dat bewijs dat ik gelijk heb'. Waar het een paar jaar terug nog zo was dat hij een nodige kritische noot kon toevoegen, probeert hij nu elk onderwerp te reduceren tot 'door links mag je niets meer zeggen in Nederland'. Zelfde met Wierd Duk. Totaal vastgeroest in hun eigen bubbel, constant dezelfde mantra's herhalend - logisch, want ze zijn groot geworden door te zeggen wat niet gezegd kon worden; zouden ze nu toegeven dat ze mogen zeggen wat ze zeggen (denk daar maar eens over na), wat ze gewoon mogen en veelvuldig doen, dan valt hun hele relevantie weg.
Dit inderdaad.

Zo'n Duk heeft zijn huidige 'status' ook vooral te danken aan volhouden dat hij de brenger is van nieuws dat niet gebracht mag worden. Wat inmiddels natuurlijk gewoon achterlijke onzin is.
  dinsdag 2 april 2019 @ 16:27:44 #244
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_185991713
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 16:21 schreef borealist het volgende:
Wat er vooral niet gezegd mag worden.. nou ja.. dat kan ik beter niet zeggen, want dan word ik meteen gebanned.
Kortom, doe maar wel.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 2 april 2019 @ 16:36:57 #245
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_185991897
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 16:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dit inderdaad.

Zo'n Duk heeft zijn huidige 'status' ook vooral te danken aan volhouden dat hij de brenger is van nieuws dat niet gebracht mag worden. Wat inmiddels natuurlijk gewoon achterlijke onzin is.
Wierd Duk! Heb je die filmpjes ooit gezien waarin hij als een soort inspecteur Clouseau door winkelcentra ed loopt? Echt hilarisch! :D
  dinsdag 2 april 2019 @ 16:52:41 #246
8369 speknek
Another day another slay
pi_185992223
Wat een grote wetenschappelijke woorden over de waarheid voor een rechtsfilosoof. Ik ben wel benieuwd wat voor epistemologie hij aanhangt dat zijn vakgebied over het opleggen van ethische en metafysische normen iets anders is dan activisme. Als hij werkelijk zo scientistisch ingesteld is, wordt het misschien eens tijd zijn eigen werk neer te leggen.

[ Bericht 19% gewijzigd door speknek op 02-04-2019 16:58:21 ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_185992295
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 april 2019 16:36 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]

Wierd Duk! Heb je die filmpjes ooit gezien waarin hij als een soort inspecteur Clouseau door winkelcentra ed loopt? Echt hilarisch! :D
Nee. Zie af en toe wel berichten van hem voorbijkomen.

Laatst nog een pareltje van zijn hand gelezen waarin hij een familie uit Epe volledig los laat gaan op een Syrisch gezin dat vorig jaar in het dorp is neergestreken. Duizend woorden eenrichtingsverkeer over wat voor asociale lui die Syrische buren wel niet zijn.

Nu wil ik best erkennen dat Duk betere stukjes schrijft dan ik, maar ik weet wel dat zo'n verhaal bij ons niet door de keuring was gekomen. Niet omdat we kritiek op buut'nlanders schuwen, maar omdat je die Syrische buren op z'n minst de gelegenheid moet bieden hun kant van het verhaal te vertellen. Maar dat vond Duk blijkbaar niet nodig.
pi_185992404
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 16:06 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Cliteur is rechts, dan is het anders. Balans creëren noemen ze dat.
Een leraar kan prima rechts of links zijn dat is het probleem niet.

Word pas een probleem als die politieke voorkeur opgedrongen word aan leerlingen.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  dinsdag 2 april 2019 @ 17:02:41 #249
8369 speknek
Another day another slay
pi_185992427
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 17:01 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Een leraar kan prima rechts of links zijn dat is het probleem niet.

Word pas een probleem als die politieke voorkeur opgedrongen word aan leerlingen.
Klopt, Cliteur moet zijn ontslag indienen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_185992570
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 17:02 schreef speknek het volgende:

[..]

Klopt, Cliteur moet zijn ontslag indienen.
Omdat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')