abonnement Unibet Coolblue
pi_185931680
Welkom bij een nieuw deel van "Vraag wat je wil".

Soms vraag je je wel eens af hoe bepaalde zaken in elkaar steken, hoe zou het zijn om een specifiek beroep te hebben. Wat beweegt mensen met een bijzondere hobby. Daarom hebben wij deze reeks op FOK! in het leven geroepen. Hier bieden wij mensen extra anonieme mogelijkheid om vragen te beantwoorden. De personen die zich kunnen opgeven in dit topic: GC / [Vraag wat je wil]: een inventarisatie. (andere feedback mag ook in dat topic). krijgen toegang tot het VraagWatJeWil account en kunnen via dit account een paar dagen vragen van jullie beantwoorden. Dit account blijft van de persoon totdat het volgende deel in de reeks geopend wordt.

Dit deel kunnen we vragen stellen aan een netwerk engineer, dus ben jij benieuwd wat die baan inhoudt, of de persoon wel eens netwerkt en wat voor vaardigheden je hier voor moet hebben vraag maar raak!

Wacht even totdat de ondervraagde zichzelf introduceert alvorens te reageren.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_185931824
Goedemorgen, Een van mijn taken op werk is als netwerkengineer. Dat betekent ik ontwerp netwerken. klanten ga ik niet bij naam noemen maar ik werk vooral voor: logistiek, hotels , supermarkten ,vliegvelden, haven ,ziekenhuizen en overal waar er internet moet zijn op de werkvloer. Werkzaamheden zijn vooral site surveys, storings meting en zorgen dat de klant zijn core business kan doen door een goed werkend netwerk.


Ik werk vooral met Extreme Wireless WiNG, Aerohive, cisco miraki.
Vraag maar raak :s)

[ Bericht 1% gewijzigd door VraagWatJeWil op 30-03-2019 12:17:45 ]
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_185931861
Heb je weleens op het punt gestaan om een klus terug te geven aan de opdrachtgever (of je baas)? Hetzij omdat je er niet uit kwam of omdat de klant/omgeving je het uitoefenen van je werk onmogelijk maakte?
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
  Moderator zaterdag 30 maart 2019 @ 11:21:51 #4
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_185931865
Hoi gelijk een vraagje hoe worden netwerken aangelegd is dat allemaal utp of zijn er al bedrijven die volledig beglasvezelt zijn?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zaterdag 30 maart 2019 @ 11:27:19 #5
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_185931943
Waarom kunnen netwerkengineers niet hun eigen functie spellen? Je schrijft het namelijk aan elkaar. Net zoals storingsmeting.

:P

Eurofiber zeker? ;)
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_185931957
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 11:21 schreef WheeleE het volgende:
Heb je weleens op het punt gestaan om een klus terug te geven aan de opdrachtgever (of je baas)? Hetzij omdat je er niet uit kwam of omdat de klant/omgeving je het uitoefenen van je werk onmogelijk maakte?
Collega's wel maar ik niet. Er zijn klanten die zo onmenselijk zijn maar ja door sommige klanten kan ik nooit een perfecte oplossing realiseren. Voorbeeld we vragen altijd in magazijnen een hoogwerker met iemand die hem mag besturen. Als we hem twee keer verplaatst hebben en die medewerker is naar huis gegaan kunnen wij niet meer meten. (We meten altijd waar we de Acces Points willen hangen. Met hoogte)
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  Moderator zaterdag 30 maart 2019 @ 11:29:33 #7
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_185931980
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 11:27 schreef ACT-F het volgende:
Waarom kunnen netwerkengineers niet hun eigen functie spellen? Je schrijft het namelijk aan elkaar. Net zoals storingsmeting.

:P

Eurofiber zeker? ;)
Die fout komt door slecht spellende moderators :@

TT is aangepast.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_185931982
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 11:21 schreef Bosbeetle het volgende:
Hoi gelijk een vraagje hoe worden netwerken aangelegd is dat allemaal utp of zijn er al bedrijven die volledig beglasvezelt zijn?
Vorige week nog een meting gedaan en daar worden 2 patchkasten ingezet maar wel alles met glas. (2 want pand is te lang anders) dus gebeurd zeker.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_185932017
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 11:27 schreef ACT-F het volgende:
Waarom kunnen netwerkengineers niet hun eigen functie spellen? Je schrijft het namelijk aan elkaar. Net zoals storingsmeting.
Omdat de meeste engineers dyslectisch zijn. :*
quote:
:P

Eurofiber zeker? ;)
Nope.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  zaterdag 30 maart 2019 @ 11:35:24 #10
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_185932049
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 11:32 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Omdat de meeste engineers dyslectisch zijn. :*
[..]

Nope.
Ik weet het ;(

Leuk om te lezen dat je werk raakvlakken heeft met de mijne, dus ik kan erover meepraten :@ Zo te lezen is het vooral infrastructuur op locatie zelf? Je hebt natuurlijk ook netwerkengineers die het infrawerk buiten doen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_185932105
Werk je voornamelijk vanuit kantoor of ga je ook het veld in?

Bedenk je steeds een oplossing vanaf 0 of het je standaard 'recepten'?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  zaterdag 30 maart 2019 @ 11:38:05 #12
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_185932109
quote:
9s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 11:35 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Ik weet het ;(

Leuk om te lezen dat je werk raakvlakken heeft met de mijne, dus ik kan erover meepraten :@ Zo te lezen is het vooral infrastructuur op locatie zelf? Je hebt natuurlijk ook netwerkengineers die het infrawerk buiten doen.
Pretpark is vooral buiten en vaak heeft een klant buiten opslag en moet er ook gewerkt worden. zeker in het havengebied werk ik meer buiten dan binnen.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  zaterdag 30 maart 2019 @ 11:45:38 #13
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_185932222
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 11:38 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Pretpark is vooral buiten en vaak heeft een klant buiten opslag en moet er ook gewerkt worden. zeker in het havengebied werk ik meer buiten dan binnen.
Ik bedoelde meer de infra langs de openbare weg e.d. Eurofiber is daar een voorbeeld van, net zoals Relined langs het spoor en KPN natuurlijk. Bedrijven als Croon doen voornamelijk op locatie.

Hoe lang doe je dit al en welke veranderingen zie je in de loop der jaren? Begint glasvezel steeds dichter bij de gebruiker te komen of beperkt het zich nog steeds tot de backbones en wordt er met CAT6a gewerkt? Maak je ook rentabiliteitsberekeningen welk ontwerp het meest kostenefficiėnte is?
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zaterdag 30 maart 2019 @ 11:46:06 #14
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_185932230
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 11:37 schreef jeroen25 het volgende:
Werk je voornamelijk vanuit kantoor of ga je ook het veld in?

Bedenk je steeds een oplossing vanaf 0 of het je standaard 'recepten'?
Ik werk eigenlijk het liefst als volgende.
Eerst maak ik een predictive site survey. Hierin schat ik de dempingswaarde van muren en waar het meeste internet nodig gaat zijn. uit zo eene voorbeschoudend raport weet ik ongeveer wat mij te wachten staat en dan ga ik bij de klant meten. kijken of het klopt etc. goed vragen aan de klant wat hij wilt.

Voorbeeld wilt de klant alles op 5Ghz of ingemeten voor WiFi 6.
Ik ben ongeveer 80 procent op locatie en 20 procent op kantoor. Omdat alles nagemeten gaat worden bouw je natuurlijk een form van template
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_185932387
Hebben dure mpls lijnen nog zin?
  zaterdag 30 maart 2019 @ 11:58:10 #16
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_185932439
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 11:45 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Ik bedoelde meer de infra langs de openbare weg e.d. Eurofiber is daar een voorbeeld van, net zoals Relined langs het spoor en KPN natuurlijk. Bedrijven als Croon doen voornamelijk op locatie.
Ik werk vooral vanaf de controller. Dus hoe het internet binnenkomt heb ik niet veel mee te maken. (Vaak is er geen verbinding naar het grote boze internet.) Ik zie natuurlijk wel eens een monteur van Croon.
quote:
Hoe lang doe je dit al en welke veranderingen zie je in de loop der jaren?
Ik ben nog maar een groetje maar ik zie wel dat bedrijven dit niet meer zie als bijzaak. kwa veranderingen zie ik de behoefte van de klant veranderen.

Vroeger was Windows CE een van de meest gebruikte OS'en en dat begint nu vooral Android te worden. Ook die elektronische schaplabels komen steeds meer en sommige zitten ook weer op de 2,4 GHz. Waardoor we een verschuiving zien van 2,4Ghz naar 5.0Ghz en er steeds meer apparaten bij komen. Ook de hype met BYOD moet ik steeds beter tegen beveiligen.
samenvatting: Meer storingsbronnen, overvol 2,4Ghz en data hongerige apparaten.

quote:
Begint glasvezel steeds dichter bij de gebruiker te komen of beperkt het zich nog steeds tot de backbones en wordt er met CAT6a gewerkt? Maak je ook rentabiliteitsberekeningen welk ontwerp het meest kostenefficiėnte is?
Nee ik maak alleen een verslag met wat ik aanbeveel om voldoende dekking te krijgen. Voordat ik ergens heen ga is het financiele plaatje toch al deels rond. Verder is een perfecte wifi dekking ook meestal de minimale AP's om zo min mogelijk storing te detecteren.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  zaterdag 30 maart 2019 @ 12:00:41 #17
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_185932484
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 11:55 schreef Adames het volgende:
Hebben dure mpls lijnen nog zin?
verder geen idee :@.Bekabeling doe ik niks mee.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  zaterdag 30 maart 2019 @ 12:08:04 #18
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_185932587
Ah, je bent dus voornamelijk een netwerkengineer voor draadloze netwerken.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zaterdag 30 maart 2019 @ 12:10:00 #19
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_185932604
quote:
11s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 12:08 schreef ACT-F het volgende:
Ah, je bent dus voornamelijk een netwerkengineer voor draadloze netwerken.
Had wel handig geweest als ik dat erbij had gezet.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_185932660
Je hebt vast veel kennis van zaken als je 'Meraki' niet eens goed kan schrijven.
pi_185932690
Waarom hebben alle termen die je bezigt een Engelse naam? Je werkt toch in Nederland waar iedereen als het goed is gewoon Nederlands spreekt.
  zaterdag 30 maart 2019 @ 12:17:44 #22
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_185932710
quote:
17s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 12:10 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Had wel handig geweest als ik dat erbij had gezet.
Ja best wel, vandaar dat ik even zoeken moest op welk gebied het was _O-

Als jij de keuze hebt tussen 2,4 GHz en 5 GHz dan lijkt het vanzelfsprekend om 5 GHz te kiezen i.v.m. de bandbreedte en ruimte. Zijn er toch situaties dat je voor 2,4 GHz moet kiezen i.v.m. het penetrerend vermogen e.d.?
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zaterdag 30 maart 2019 @ 12:19:23 #23
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_185932739
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 12:17 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Ja best wel, vandaar dat ik even zoeken moest op welk gebied het was _O-

Als jij de keuze hebt tussen 2,4 GHz en 5 GHz dan lijkt het vanzelfsprekend om 5 GHz te kiezen i.v.m. de bandbreedte en ruimte. Zijn er toch situaties dat je voor 2,4 GHz moet kiezen i.v.m. het penetrerend vermogen e.d.?
Vriescellen en of oude terminals die geen 5Ghz ondersteunen. liefst doe ik alleen 5Ghz maar dat kan soms wel een heel duur grapje zijn.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  zaterdag 30 maart 2019 @ 12:22:47 #24
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_185932789
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 12:16 schreef Dunnevandale het volgende:
Waarom hebben alle termen die je bezigt een Engelse naam? Je werkt toch in Nederland waar iedereen als het goed is gewoon Nederlands spreekt.
Ik heb ook klanten in het buitenland. Termen in de ICT zijn vaak Engels en vind Engels ook veel makkelijker.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  zaterdag 30 maart 2019 @ 12:25:13 #25
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_185932817
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 12:14 schreef Cyanide- het volgende:
Je hebt vast veel kennis van zaken als je 'Meraki' niet eens goed kan schrijven.
Het laat alleen maar zijn dat mijn kennis niet taalkundig is.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')