Ook als hij die intenties uiteenzet in een van de meest bekende speeches ooit?quote:Op zaterdag 30 maart 2019 14:51 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Nee, maar de intentie van de machtsarme is onbekend. Die vlieger gaat op van micro- tot macroniveau.
Ach, die wijsheden hebben dat soort engrechtse figuren vooral van internet.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 14:54 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Moet knap lullig zijn, dat je zover af staat van allochtonen dat je geen idee hebt van wat ze denken, terwijl je ze zo graag verdedigd.
En als je té rechts bent dan moeten we je niet eens in dit land. Fijn dat jij dat op eigen houtje begrepen hebt. Zolang al die andere 'rechtsen' dat ook doen, kan het allemaal vreedzaam verlopen ... (aldus Borealist dus. Mij kan het geen fuck schelen waar je woont. En dat bedoel ik in positieve zin, als in 'voel je vrij, vogeltje!'.)quote:Op zaterdag 30 maart 2019 14:51 schreef cempexo het volgende:
Een leraar is een ambtenaar. Ben je teveel politiek rechts dan wordt je als ambtenaar afgewezen. Voor welke functie dan ook.
Ben je een beetje politiek links, dan graag hoor. Zo zit de Neederlandsche overheid als cultuurorgaan in elkaar.
Speciaal voor jou een beetje aangepast. Probeer het nu nog eens.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 14:54 schreef EipNiC het volgende:
[Ik zie op dit moment maar 1 groep autochtone Nederlanders die een hoop haat uit op basis van ras, waarden en cultuur. En dat zijn niet de docenten.]
Moet knap lullig zijn, dat je zover af staat van allochtonen dat je geen idee hebt van wat ze denken, terwijl je ze zo graag verdedigd.
De een z'n droom is de ander z'n nachtmerrie.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 14:54 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat dat jouw nachtmerrie is, maakt dat nog niet MLK's droom. Hoe graag jij dat vijandsbeeld ook wilt creëren.
Maar sure .. het kan allemaal vreedzaam, zolang de ander maar meewerkt![]()
Ik kan me zomaar voorstellen dat zo'n beetje elke dictator ooit, ook zoiets gezegd heeft.
Uhuh. Gewoon lekker vaag blijven in die oorlogsretoriek. Voorkomt een ban. Slim.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 15:01 schreef borealist het volgende:
[..]
De een z'n droom is de ander z'n nachtmerrie.
Er hoeft absoluut niemand vermoord of gedwongen te worden voor de oplossing, daarom is hij ook vreedzaam. Maar links zal rechts willen dwingen het niet te doen.
Je doet zo vaag omdat je zelf ook wel weet dat het in concrete vorm misschien wel strafbaar is?quote:Op zaterdag 30 maart 2019 15:01 schreef borealist het volgende:
[..]
De een z'n droom is de ander z'n nachtmerrie.
Er hoeft absoluut niemand vermoord of gedwongen te worden voor de oplossing, daarom is hij ook vreedzaam. Maar links zal rechts willen dwingen het niet te doen.
Ik ben behoorlijk wantrouwig idd, maar niet té. Zo cynisch ben ik niet: MLK zal best oprecht geweest zijn. Tegelijkertijd blijkt z'n wens wel degelijk een utopie vanwege dezelfde reden achter dat wantrouwen.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 14:55 schreef probeer het volgende:
Ook als hij die intenties uiteenzet in een van de meest bekende speeches ooit?
Heeft dat dan niet meer met jouw wantrouwen te maken? Want je lijkt te beweren dat je iemand dus nooit waarlijk kan kennen zolang diegene niet in een positie van macht verkeert.
Wat is je oplossing dan ? En voor welk probleem?quote:Op zaterdag 30 maart 2019 14:16 schreef borealist het volgende:
Mijn oplossing is volkomen vreedzaam, maar links is wel bezig om deze oplossing te vertragen en te verbieden. Als iemand dus iets wil doen, dat 100% vreedzaam is, en mensen beginnen te roepen: Dat kan niet! Dat mag niet! Doe niet zo gek! Dan weet je dat je mogelijk op het rechte pad zit.
Ok... nu ben je duidelijker: jouw probleem is dat je een genocide van het blanke ras vreest..quote:Op zaterdag 30 maart 2019 14:46 schreef borealist het volgende:
[..]
Het begint er toch steeds meer op te lijken dat de droom uiteindelijk neerkomt op blanke genocide. Zoals er in Duitsland anti-semitisme was hebben we vandaag de dag anti-borealisme, een diep gewortelde haat op basis van ras, waarden, en cultuur. En die haat wordt op de scholen gevoed.
Maar ik blijf met stelligheid volhouden dat er een vreedzame oplossing is, want wie zoekt zal vinden. Dit omdat er toch figuren zijn die in hun wanhoop domme dingen doen.
Mijn buren...quote:Op zaterdag 30 maart 2019 14:59 schreef probeer het volgende:
[..]
En als je té rechts bent dan moeten we je niet eens in dit land. Fijn dat jij dat op eigen houtje begrepen hebt. Zolang al die andere 'rechtsen' dat ook doen, kan het allemaal vreedzaam verlopen ... (aldus Borealist dus. Mij kan het geen fuck schelen waar je woont. En dat bedoel ik in positieve zin, als in 'voel je vrij, vogeltje!'.)
(Doe nog eens zo'n mooie herten-in-de-achtertuin-foto plz. Wordt elk topic beter van.)
En ik ben ook wel cynisch genoeg om te erkennen dat voor het overgrote deel van de mensheid geldt dat meer macht ook enige mate van corruptie (van eerdere idealen) met zich mee zal brengen.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 15:04 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Ik ben behoorlijk wantrouwig idd, maar niet té. Zo cynisch ben ik niet: MLK zal best oprecht geweest zijn. Tegelijkertijd blijkt z'n wens wel degelijk een utopie vanwege dezelfde reden achter dat wantrouwen.
Mwa, corruptie is een andere vorm van hetzelfde: het zegenvieren van het eigenbelang. Het is niet wezenlijk anders wanneer moraal ingezet wordt om macht of onafhankelijkheid terug te winnen. ('t Slavenmoraal.). Daar onafhankelijk van juichen we het uiteraard toe, omdat we het vanuit het humanisme eens zijn dat de onderdrukte het slachtoffer is - en het gek zou zijn als die zichzelf niet zou mogen bevrijden. Alleen moeten we wel begrijpen dat het door hem daartoe gehanteerde moraal niet vanzelfsprekend een extensie is zijn wil/Zijn.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 15:07 schreef probeer het volgende:
En ik ben ook wel cynisch genoeg om te erkennen dat voor het overgrote deel van de mensheid geldt dat meer macht ook enige mate van corruptie (van eerdere idealen) met zich mee zal brengen.
Maar daar durf ik zo, puur hypothetisch, toch eigenlijk niemand van onze grote maatschappelijke verbeteraars van te beschuldigen of zelfs te insinueren.
Mette en Jørnquote:Op zaterdag 30 maart 2019 15:10 schreef probeer het volgende:
[..]
Anni en Johnny ja? Idyllisch plaatje hoor.
Haha, nee. Zoals gebruikelijk lieg je weer eens alles bij elkaar.quote:
quote:Op zaterdag 30 maart 2019 15:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Haha, nee. Zoals gebruikelijk lieg je weer eens alles bij elkaar.
Klopt ben even in de war met mijn andere burenquote:Op zaterdag 30 maart 2019 15:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ah gut toch... wel het plaatje posten maar de naam van andere buren erbij geven... heb ik ook wel eens hoor, dat ik Thérèse en Robert-Jan verwar met Antoinette en Tom.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 15:53 schreef cempexo het volgende:
[..]
Klopt ben even in de war met mijn andere buren
Geweldig dit!quote:Op zaterdag 30 maart 2019 15:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat krijg je als je in een exclusief witte straat woont.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 15:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ah gut toch... wel het plaatje posten maar de naam van andere buren erbij geven... heb ik ook wel eens hoor, dat ik Thérèse en Robert-Jan verwar met Antoinette en Tom.
Ervaring is dat linkse mensen vooral in Nederland blijven met als motief zekerheid en herkenning als basis.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 14:59 schreef probeer het volgende:
[..]
En als je té rechts bent dan moeten we je niet eens in dit land. Fijn dat jij dat op eigen houtje begrepen hebt. Zolang al die andere 'rechtsen' dat ook doen, kan het allemaal vreedzaam verlopen ... (aldus Borealist dus. Mij kan het geen fuck schelen waar je woont. En dat bedoel ik in positieve zin, als in 'voel je vrij, vogeltje!'.)
(Doe nog eens zo'n mooie herten-in-de-achtertuin-foto plz. Wordt elk topic beter van.)
Wat hun motief is zegt weinig over hun vaardigheden.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 16:11 schreef cempexo het volgende:
[..]
Ervaring is dat linkse mensen vooral in Nederland blijven met als motief zekerheid en herkenning als basis.
Mensen die Nederland verlaten zijn vooral rechts en midden van rechts met als motief een beter inkomen, de behoefte aan een uitdaging en werken aan een persoonlijke ontwikkeling.
Als links haar zin krijgt zullen ze het inderdaad strafbaar maken. Maar op dit moment is het 100% legaal.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 15:03 schreef Jigzoz het volgende:
Je doet zo vaag omdat je zelf ook wel weet dat het in concrete vorm misschien wel strafbaar is?
Nee, de oplossing is geweldig. Vandaar dat ik een ieder die wil horen vertel dat er een vreedzame oplossing is. Dus werk hard, stem voor vrijheid, hou de goede moed er in, en lees het Nieuwe Testament.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 15:05 schreef Bluesdude het volgende:
Wat is je oplossing dan ? En voor welk probleem?
Je doet zo draaierig om vooral niet concreet te zijn
Is je oplossing dan zo flut?
Hoe krijg je het verzonnen, ik ben overduidelijk voorstander van een vreedzame oplossing, en toch blijf je stug het tegendeel beweren.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 15:03 schreef probeer het volgende:
Uhuh. Gewoon lekker vaag blijven in die oorlogsretoriek. Voorkomt een ban. Slim.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |