abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185901555
quote:
3s.gif Op donderdag 28 maart 2019 18:33 schreef Armani XL het volgende:

[..]

TS zit niet in de ziektewet. TS is gewoon ziek in dienst. Komt geen uitkering bij kijken.
Volgens de openingspost zit hij in de ziektewet.

quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2019 15:53 schreef Boy40 het volgende:
Dan blijf ik nog in de ziektewet
  Forum Admin donderdag 28 maart 2019 @ 18:52:47 #27
1025 crew  Armani XL
Whatever...
pi_185901575
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 18:51 schreef Delenlill het volgende:

[..]

Volgens de openingspost zit hij in de ziektewet.
[..]

Volgens de OP is TS al 12 jaar in dienst en de ziektewet is alleen voor mensen zonder dienstverband of uitzendkrachten.
Don't be surprised what the night brings.
When you search the dark, you get dark things.
Wat wij kijken
pi_185901892
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 18:39 schreef Boy40 het volgende:
Bedrijfsarts daar heb ik over 3 weken een afspraak. Maar de huisarts heeft geconstateerd dat ik een burn out heb.
Dat kan, maar in relatie tot je werkgever heb je niet te maken met je huisarts, maar met de bedrijfsarts. Je huisarts staat buiten die relatie, dus daar heb je niets aan. Wacht het gesprek met de bedrijfsarts af en ga met hem / haar kijken hoe het nu verder moet.

Boos zijn op je werkgever om wat hij wel of niet heeft gedaan is zinloos. Kost je alleen maar energie.

Edit: en verder alles wat Armani zegt. Die man weetz! ^O^
pi_185902155
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 18:45 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

had je dan niet beter die 2 jaar vol kunnen maken of verdiende je extreem weinig?
Het bedrijf deed me een voorstel en dat heb ik aangenomen.
pi_185902328
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 19:14 schreef Queller het volgende:

[..]

Dat kan, maar in relatie tot je werkgever heb je niet te maken met je huisarts, maar met de bedrijfsarts. Je huisarts staat buiten die relatie, dus daar heb je niets aan. Wacht het gesprek met de bedrijfsarts af en ga met hem / haar kijken hoe het nu verder moet.

Boos zijn op je werkgever om wat hij wel of niet heeft gedaan is zinloos. Kost je alleen maar energie.

Edit: en verder alles wat Armani zegt. Die man weetz! ^O^
Ik wacht het gesprek inderdaad af en ga aan mijn herstel werken
pi_185903700
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 18:44 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

TS wil van alles maar de bescherming van werknemer heeft hier niks mee te maken.
Ik wil graag een miljoen van mijn werkgever omdat ik dat verdien, is de bescherming van de werknemer nu ook doorgeslagen?
Nee, maar TS zit lekker thuis en doet nul moeite om weer te gaan werken. Ondertussen betaalt zijn werkgever hem gewoon door, en ondertussen is TS alleen bezig om zijn werkgever nog verder te plukken.....
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_185903964
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2019 20:27 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Nee, maar TS zit lekker thuis en doet nul moeite om weer te gaan werken. Ondertussen betaalt zijn werkgever hem gewoon door, en ondertussen is TS alleen bezig om zijn werkgever nog verder te plukken.....
zo te lezen zit ts nog niet al te lang thuis anders had hij zijn eerste consult bij de bedrijfarts al gehad. Dat hij nu nog niet rationeel over de werksituatie kan nadenken lijkt me eerder het geval. Verder totaal niet ter zake doende dit rechts conservatief geneuzel van jou.
pi_185904132
In principe heb je nergens recht op, behalve je transitievergoeding, mochten ze toestemming krijgen je te ontslaan. De eerste bal ligt bij de werkgever/bedrijfsarts, die zal aansturen op (snelle) reintegratie.
.
pi_185904607
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 19:35 schreef Boy40 het volgende:

[..]

Ik wacht het gesprek inderdaad af en ga aan mijn herstel werken
mooi _O_ dat is namelijk ook de bedoeling.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_185904619
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 19:27 schreef Rose_Red het volgende:

[..]

Het bedrijf deed me een voorstel en dat heb ik aangenomen.
afhankelijk wat je verdiende snap ik het voorstel wel denk ik.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 2 april 2019 @ 14:59:12 #36
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_185990221
Je denkt nu in termen van weg en vergoeding, maar daar ben je nog in zijn geheel niet aan toe. Eerst het juiste traject in (en dat ga je al) en pas als je verder in dat traject zit komt er misschien zoiets om de hoek kijken.

Je hebt ook een gevoel van "de werkgever heeft mij dit aangedaan en nu wil ik ze laten bloeden" alleen dat is niet zoals het werkt en dat jij dat geld krijgt. Nu dat jij weken/maanden eruit bent, dat kost je werkgever echt serieus veel geld. Dat tikt lekker aan, en tegelijk is het probleem waar jij aan onderdoor gegaan bent alleen maar groter geworden. Dus de werkgever wordt al extra getroffen doordat jij eruit bent, zo is het systeem al ontworpen.

Eventuele vergoedingen naar jou komen pas aan de orde later in het traject, dat was al aangegegevn
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
pi_186137523
Allereerst een bedrijfsarts. In dit traject kom je vanzelf, je werkgever gaat je straks oproepen namelijk.

Iedereen probeert tegenwoordig een zak geld te krijgen. helaas zijn de wetten en regels gewijzigd voor de werknemer en werkgever.
Men zal constateren dat je waarschijnlijk je functie niet meer kunt uitvoeren.
(Misschien wordt je intussen vervangen)
De baas zal ism bedrijfsarts een alternatieve functie moeten zoeken wat je wel kunt uitvoeren, een functie die jij hoogstwaarschijnlijk niet wil. (In principe heet dat werk weigeren. En is kannonnen voer bij de rechtbank.)

Als ik het zolees... hou de eer aan jezelf en ga ander werk zoeken.
Maar na 12 dienstjaren zal daar ook wel een deel van het probleem zitten.
Grote ego maar eigenlijk niet durven. Omdat je weer onder aan moet beginnen in een nieuw bedrijf

Elke nieuwe baas wil straks bijvoorbeeld weten waarom je een gat in je CV hebt.
En als je met ruzie uit elkaar gaat. krijg je ook geen referentie brief enz.

Nieuwe werkgevers zijn terughoudend met mensen uit een burnout traject (krijgt vaak tijdelijke contracten enz)

Denk goed na wat je doet.... en wat je nu hebt..
succes
  Forum Admin woensdag 10 april 2019 @ 20:22:37 #38
1025 crew  Armani XL
Whatever...
pi_186143805
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 14:14 schreef doorduwer het volgende:
Allereerst een bedrijfsarts. In dit traject kom je vanzelf, je werkgever gaat je straks oproepen namelijk.

Iedereen probeert tegenwoordig een zak geld te krijgen. helaas zijn de wetten en regels gewijzigd voor de werknemer en werkgever.
Men zal constateren dat je waarschijnlijk je functie niet meer kunt uitvoeren.
(Misschien wordt je intussen vervangen)
De baas zal ism bedrijfsarts een alternatieve functie moeten zoeken wat je wel kunt uitvoeren, een functie die jij hoogstwaarschijnlijk niet wil. (In principe heet dat werk weigeren. En is kannonnen voer bij de rechtbank.)

Als ik het zolees... hou de eer aan jezelf en ga ander werk zoeken.
Maar na 12 dienstjaren zal daar ook wel een deel van het probleem zitten.
Grote ego maar eigenlijk niet durven. Omdat je weer onder aan moet beginnen in een nieuw bedrijf

Elke nieuwe baas wil straks bijvoorbeeld weten waarom je een gat in je CV hebt.
En als je met ruzie uit elkaar gaat. krijg je ook geen referentie brief enz.

Nieuwe werkgevers zijn terughoudend met mensen uit een burnout traject (krijgt vaak tijdelijke contracten enz)

Denk goed na wat je doet.... en wat je nu hebt..
succes
Ik vind dat je heel veel aannames doet en TS een beetje onnodig bang aan het maken bent.

TS moet gewoon eerst rustig met de bedrijfsarts praten en wie weet kan ze prima terug in haar eigen functie nadat ze is hersteld.
Don't be surprised what the night brings.
When you search the dark, you get dark things.
Wat wij kijken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')