Kan je dit onderbouwen of is het puur duimzuigerij?quote:Op woensdag 27 maart 2019 20:07 schreef Zalmslaatje het volgende:
Er zijn al 10tallen kliklijnen door linkse partijen ingesteld, de meeste nog dik gesubsidieerd ook.
En docenten hebben hun politieke voorkeur uit de les te houden.quote:Op woensdag 27 maart 2019 20:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nou, dat doen ze dus indirect wel. Als je dreigt dat mensen worden gemeld bij bepaalde gedragingen, is de bedoeling dat het gedrag wordt aangepast. En dus in dit geval dat de lessen worden aangepast. En daarvan moet elke politieke partij ver blijven.
Hersenspoeling in de klas moeten we ook gewoon vinden.quote:Op woensdag 27 maart 2019 20:28 schreef westwoodblvd het volgende:
Vrijheid van meningsuiting maar dan niet als je in het onderwijs werkt. Dat is dan de Renaissance van Baudet.
Als het doel is om objectief les te gaan geven snap ik het nog enigzins. Maar op deze manier? Hm.quote:Op woensdag 27 maart 2019 20:27 schreef SpecialK het volgende:
Niet per se een slecht plan mits.
1. De focus vooral ligt op politiek beladen lesstof of a-wetenschappelijke lesstof gebracht als feit en wetenschap.
2. Docenten die hun meningen op bijzonder intimiderende wijze overbrengen of zware sociale druk gebruiken bij het uiten van hun meningen.
3. Er ook ruimte is voor datzelfde maar dan rechtse meningen.
4. Dit vooral bedoeld is als dossieropbouw om de scholen aan te sporen dit gedrag aan te pakken. Niet om individuele docenten aan de schandpaal te nagelen.
Als je als docent een beetje linksig bent en studenten vragen je mening en die geef je gewoon dan heb je wat mij betreft niks te zoeken in deze dossieropbouw. Zelfs niet als je een keertje buiten de les om wat verhitte discussies hebt met leerlingen die jou opzoeken. Maar ben je een stuk vreten die zijn positie van macht misbruikt om je leerlingen vooral niet kritisch te leren denken... en steeds maar blijft rammen op je rare politieke meningen... tsja dan heb ik niks goeds over je te zeggen.
Yup. Het bruine randje aan de FvD wordt een bruin uitroepteken.quote:
Er zijn conciėrges op dezelfde manier uitgeschakeld door leerlingen.quote:Op woensdag 27 maart 2019 20:30 schreef capricia het volgende:
Dus als ik een hekel aan een docent heb, zet ik hem op zo’n lijst. Wat er verder met die gegevens gebeurd is volstrekt onduidelijk.
De ontelbare discriminatie en racisme meldpunten in alle mogelijke smaken en variėteiten.quote:Op woensdag 27 maart 2019 20:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Kan je dit onderbouwen of is het puur duimzuigerij?
Niet helemaal. Als er een politiek debat is in het kader van maatschappijleer, mag een docent ook best zijn mening geven. Heb nog best wat debatten op het VWO gehad met een GL stemmende economieleraar. Het moet natuurlijk wel duidelijk zijn dat het een mening is, en aangepast zijn aan niveau (in groep 4 van de basisschool ga je geen politiek debat houden).quote:Op woensdag 27 maart 2019 20:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En docenten hebben hun politieke voorkeur uit de les te houden.
"Hersenspoeling". Doe normaal man.quote:Op woensdag 27 maart 2019 20:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hersenspoeling in de klas moeten we ook gewoon vinden.
Niet als je links bent en in het onderwijs werkt.quote:Op woensdag 27 maart 2019 20:28 schreef westwoodblvd het volgende:
Vrijheid van meningsuiting maar dan niet als je in het onderwijs werkt. Dat is dan de Renaissance van Baudet.
Ik heb zelf wat ervaring met wat eigenlijk onacceptabel docentengedrag zou moeten zijn op mijn middelbare school mbt politiek. Is alweer 18 jaartjes terug maar ik zie wel waarom men hier mee aan komt zetten.quote:Op woensdag 27 maart 2019 20:29 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Als het doel is om objectief les te gaan geven snap ik het nog enigzins. Maar op deze manier? Hm.
Jij wordt gehersenspoeld.quote:Op woensdag 27 maart 2019 20:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hersenspoeling in de klas moeten we ook gewoon vinden.
Nou gaat het in sommige gevallen nog een flinke stap verder, en daar is het meldpunt voor bedoeld. Ik snap heel die ophef echt niet. Weet je waarover ophef moet zijn? Enkele van de docenten in kwestie.quote:Op woensdag 27 maart 2019 20:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Niet helemaal. Als er een politiek debat is in het kader van maatschappijleer, mag een docent ook best zijn mening geven. Heb nog best wat debatten op het VWO gehad met een GL stemmende economieleraar. Het moet natuurlijk wel duidelijk zijn dat het een mening is, en aangepast zijn aan niveau (in groep 4 van de basisschool ga je geen politiek debat houden).
Muh politics.quote:Op woensdag 27 maart 2019 20:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En docenten hebben hun politieke voorkeur uit de les te houden.
Dat was ook een tijd van heksenjachten en godsdienstoorlogen.quote:Op woensdag 27 maart 2019 20:17 schreef capricia het volgende:
Ik stel me bij het woord “Renaissance Instituut” toch iets anders voor dan dit.
Ik had uitsluitend linkse docenten die het normaal vonden hun mening als feit te presenteren. Daar had ik toen al wel een broertje dood aan.quote:Op woensdag 27 maart 2019 20:33 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik heb zelf wat ervaring met wat eigenlijk onacceptabel docentengedrag zou moeten zijn op mijn middelbare school mbt politiek. Is alweer 18 jaartjes terug maar ik zie wel waarom men hier mee aan komt zetten.
Als dit je doel is, roep je de minister op om te zorgen dat er meer controle hierop is door de inspectie. Kun je met een motie doen. Als je het heel belangrijk vindt, kun je zelfs kijken of het ergens in een wet kan worden gehangen en maak je een initiatiefwet. Maar je gaat nooit, ook echt nooit, als politieke partij zelf een meldpunt over leraren beginnen en beheren.quote:Op woensdag 27 maart 2019 20:27 schreef SpecialK het volgende:
Niet per se een slecht plan mits.
1. De focus vooral ligt op politiek beladen lesstof of a-wetenschappelijke lesstof gebracht als feit en wetenschap.
2. Docenten die hun meningen op bijzonder intimiderende wijze overbrengen of zware sociale druk gebruiken bij het uiten van hun meningen.
3. Er ook ruimte is voor datzelfde maar dan rechtse meningen.
4. Dit vooral bedoeld is als dossieropbouw om de scholen aan te sporen dit gedrag aan te pakken. Niet om individuele docenten aan de schandpaal te nagelen.
Als je als docent een beetje linksig bent en studenten vragen je mening en die geef je gewoon dan heb je wat mij betreft niks te zoeken in deze dossieropbouw. Zelfs niet als je een keertje buiten de les om wat verhitte discussies hebt met leerlingen die jou opzoeken. Maar ben je een stuk vreten die zijn positie van macht misbruikt om je leerlingen vooral niet kritisch te leren denken... en steeds maar blijft rammen op je rare politieke meningen... tsja dan heb ik niks goeds over je te zeggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |