Voor een manager zijn deze ogenschijnlijke makkelijke vragen de meest lastige casussen. Sterker nog, dit is het meest irritante als manager. Waar leg je de grens? Tot hoever ga je mee? Hoe ga je om tov andere collega's?
Voor je het weet meld iemand zich ziek en heb je er niets meer aan en kan je als je pech hebt twee jaar betalen. Kortom, het is soms best complex.
Als manager zijnde zou ik in deze case de vraag terug stellen en eventueel de bedrijfsarts inschakelen. In ieder geval niet direct meegaan in het gevraagde 'minder werken' . Dat vind ik te makkelijk.
Ga kijken naar de bron en dat bestrijden in plaats van gelijk minder werken. Als ik dit zo lees is er heel wat meer aan de hand, dan alleen de omschakeling.
1. Wat maakt het dat dit zo wordt veroorzaakt, zijn er andere zaken die dit beïnvloeden? Het is niet gebruikelijk dat je er zoveel last van hebt.
2. Wat kan je zelf doen om hier beter mee om te gaan?
Eigen verantwoordelijkheid vind ik als manager belangrijk en zie ik tot nu toe 0.00 terug in het antwoorden van de TS.
3. Als de situatie dusdanig is dat er een medische grondslag aan vast zit, laat de bedrijfsarts het maar beoordelen en samen met een oplossing komen.
Gewoon een uur later beginnen vind ik in eerste instantie te simpel. Ook ten opzichte van collega's.
Mijn persoonlijke mening zonder context te kennen. TS komt kwetsbaar over en neigt naar autistische kenmerken. In zou eerder daaraan werken en het gesprek aan gaan dan alleen symptoombestrijding. Het kan haast niet anders dan dat er ook op andere vlakken last van hebt..
Als je zo snel in een burn out schiet is dat geen gezonde en duurzame arbeidssituatie.
[ Bericht 7% gewijzigd door Landgeld op 09-04-2019 14:06:50 ]
Love is in the air!