abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185808487
Over een week word ik dertig, en al met al ben ik al zo'n goede vijf jaar vrijgezel.

Nooit heel erg tegen mijn zin overigens, ook wel de nodige mogelijkheden gehad bij vrouwen, maar het waren telkens op zich wel leuke, lieve, slimme vrouwen, maar ik werd er niet echt warm/koud van.

Mijn eigen leven ging ook in een flink tempo door, carriere, weekenden gevuld met sociale activiteiten. Af en toe dacht ik wel eens bij mezelf : ''gast, het wordt nu wel tijd om even iets meer moeite in je liefdesleven te steken''. Maargoed ik had het verder prima naar mijn zin, nooit eenzaam of verveeld, dus in die zin ontbrak ook een beetje de motivatie om ineens actief te gaan daten.

En zo verstreken weken, maanden, jaren. Toen ik 25 was vertelde ik mijzelf : boeie, je bent jong, alle tijd. Nu is dat op zich nog steeds wel zo, maar toch wel die dertig die boven mijn hoofd hangt. En bovendien toch al een tijdje uit de scene verdwenen.

Ik heb eigenlijk niet specifiek een doel met dit topic, behalve dat ik benieuwd ben naar ervaringen van andere 30+ daters. Het klinkt in mijn oren eigenlijk als best wel oud, en bovendien heb ik er in mijn twintiger jaren een soort beeld bij gevormd van allemaal veel te serieuze mensen waarbij de tijdsklok tikt en die wanhopig (aan het worden) zijn en/of waarmee iets mis is. Ergens zie ik er ook een beetje tegenop om te gaan daten. De laatste keer dat ik echt actief aan het daten was, was rond mijn 23e, met meiden tussen de 18 en 25. Lekker onbevangen, iedereen moest zich nog een beetje vormen, mensen zijn rond die leeftijd doorgaans makkelijker denk ik.

Ben dus vooral benieuwd naar ervaringen. Ervaar je daten als 30+ er anders? En zo ja, waarom of juist waarom niet?
pi_185809207
Ik denk dat elke 30er er hetzelfde over denkt.
Het enige verschil is, is dat je je al een stukje verder ontwikkeld hebt in je werk etc..

Ligt er ook maar aan, er zijn mensen van 30 die een carriere tijger zijn en 30ers die elke dag stappen en zuipen.
pi_185809209
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 19:39 schreef Autoscooter het volgende:
Over een week word ik dertig, en al met al ben ik al zo'n goede vijf jaar vrijgezel.

Nooit heel erg tegen mijn zin overigens, ook wel de nodige mogelijkheden gehad bij vrouwen, maar het waren telkens op zich wel leuke, lieve, slimme vrouwen, maar ik werd er niet echt warm/koud van.

Mijn eigen leven ging ook in een flink tempo door, carriere, weekenden gevuld met sociale activiteiten. Af en toe dacht ik wel eens bij mezelf : ''gast, het wordt nu wel tijd om even iets meer moeite in je liefdesleven te steken''. Maargoed ik had het verder prima naar mijn zin, nooit eenzaam of verveeld, dus in die zin ontbrak ook een beetje de motivatie om ineens actief te gaan daten.

En zo verstreken weken, maanden, jaren. Toen ik 25 was vertelde ik mijzelf : boeie, je bent jong, alle tijd. Nu is dat op zich nog steeds wel zo, maar toch wel die dertig die boven mijn hoofd hangt. En bovendien toch al een tijdje uit de scene verdwenen.

Ik heb eigenlijk niet specifiek een doel met dit topic, behalve dat ik benieuwd ben naar ervaringen van andere 30+ daters. Het klinkt in mijn oren eigenlijk als best wel oud, en bovendien heb ik er in mijn twintiger jaren een soort beeld bij gevormd van allemaal veel te serieuze mensen waarbij de tijdsklok tikt en die wanhopig (aan het worden) zijn en/of waarmee iets mis is. Ergens zie ik er ook een beetje tegenop om te gaan daten. De laatste keer dat ik echt actief aan het daten was, was rond mijn 23e, met meiden tussen de 18 en 25. Lekker onbevangen, iedereen moest zich nog een beetje vormen, mensen zijn rond die leeftijd doorgaans makkelijker denk ik.

Ben dus vooral benieuwd naar ervaringen. Ervaar je daten als 30+ er anders? En zo ja, waarom of juist waarom niet?
quote:
  zaterdag 23 maart 2019 @ 20:15:23 #5
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_185809359
Ben 35 en heb gemiddeld 2 dates per week.
Het daten zelf is niet anders dan 10 jaar geleden, alleen dat het via tinder en dergelijke makkelijk is om dates te regelen. Dat is wel handig als je niet meer zo vaak uitgaat.
Ik merk dat ik zelf wel ben veranderd naarmate ik ouder ben geworden.
Ik ben mezelf voornamelijk.

Eigenlijk is het makkelijker geworden daardoor.
pi_185809743
quote:
insinueer je dat die topics van mij zijn? Want dat is namelijk niet het geval.

Dit topic is ook helemaal niet bedoeld als klaagzang of als neerslachtige reflectie op een leven dat niet voldoet aan de eigen geluksstandaarden. Ik heb het prima naar mijn zin, maar ben gewoon benieuwd naar date-ervaringen, specifiek van dertig plussers.
pi_185809779
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 20:15 schreef SugeLucky het volgende:
Ben 35 en heb gemiddeld 2 dates per week.
Het daten zelf is niet anders dan 10 jaar geleden, alleen dat het via tinder en dergelijke makkelijk is om dates te regelen. Dat is wel handig als je niet meer zo vaak uitgaat.
Ik merk dat ik zelf wel ben veranderd naarmate ik ouder ben geworden.
Ik ben mezelf voornamelijk.

Eigenlijk is het makkelijker geworden daardoor.
Dat herken ik wel ja. Maar wat ik, bijvoorbeeld op tinder, ook herken, is dat vrouwen die ik spreek (zelf ook rond de 30) erg sceptisch zijn/lijken. Alsof je als vrijgezelle vent rond de dertig schuldig bent, tot het tegendeel is bewezen.

En met schuldig bedoel ik dan, dat er iets aan je 'mankeert', wat vaak een uitgangspunt lijkt te zijn.
  zaterdag 23 maart 2019 @ 20:35:24 #8
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_185809822
Daten na je 30e kan prima. Ik denk zelfs dat het makkelijker is. Je bent beter persoonlijk ontwikkeld als zeg maar 10 jaar geleden, waardoor je waarschijnlijk ook beter weet wat je in een partner zoekt.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
  zaterdag 23 maart 2019 @ 20:38:02 #9
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_185809891
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 20:33 schreef Autoscooter het volgende:

[..]

Dat herken ik wel ja. Maar wat ik, bijvoorbeeld op tinder, ook herken, is dat vrouwen die ik spreek (zelf ook rond de 30) erg sceptisch zijn/lijken. Alsof je als vrijgezelle vent rond de dertig schuldig bent, tot het tegendeel is bewezen.

En met schuldig bedoel ik dan, dat er iets aan je 'mankeert', wat vaak een uitgangspunt lijkt te zijn.
Hmm heb ik geen last van. Ik heb een vrij lange relatie achter de rug en ben nog niet zo lang vrijgezel.

Kan me voorstellen als je zegt 10 jaar vrijgezel te zijn of iets, dat ze wel afvragen waarom ja. Dat zou ik overigens ook afvragen als een vrouw dat zou zeggen.
pi_185809960
Volgens mij komen op hun 30e veel mensen weer vrij. Dan hebben ze een aantal jaren een relatie gehad, en gaan ze ineens nadenken over of ze die relatie wel willen. En dan weten ze beter wat ze wel willen.

Maar misschien heb ik het mis.
Somebody that I used to know
pi_185812398
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 20:40 schreef Postbus100 het volgende:
Volgens mij komen op hun 30e veel mensen weer vrij. Dan hebben ze een aantal jaren een relatie gehad, en gaan ze ineens nadenken over of ze die relatie wel willen. En dan weten ze beter wat ze wel willen.

Maar misschien heb ik het mis.
Niet per sé dat ze beter weten wat ze wel willen. Maar inderdaad: rond die leeftijd gaan mensen wel opeens denken : is dit de vader/moeder van mijn kinderen? Was dit leuk om de onschuldige twintiger jaren avonturen mee te beleven, of is dit ook geschikt om iets serieus mee te beginnen?

Rond de 30 is het wat dat betreft wel een beetje een nu of nooit moment. En wat je dan idd regelmatig ziet is dat mensen van hun partner afstappen, maar vervolgens wel in de zesde versnelling op zoek gaan naar iemand die wel geschikt lijkt, en dat daarmee alle stappen opeens in razend tempo worden doorlopen en dat er binnen een tijdsbestek van twee jaar word getrouwd, kinderen gekregen, etc.
  zaterdag 23 maart 2019 @ 22:33:02 #12
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_185812647
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 22:22 schreef DesertGlory het volgende:

[..]

Niet per sé dat ze beter weten wat ze wel willen. Maar inderdaad: rond die leeftijd gaan mensen wel opeens denken : is dit de vader/moeder van mijn kinderen? Was dit leuk om de onschuldige twintiger jaren avonturen mee te beleven, of is dit ook geschikt om iets serieus mee te beginnen?

Rond de 30 is het wat dat betreft wel een beetje een nu of nooit moment. En wat je dan idd regelmatig ziet is dat mensen van hun partner afstappen, maar vervolgens wel in de zesde versnelling op zoek gaan naar iemand die wel geschikt lijkt, en dat daarmee alle stappen opeens in razend tempo worden doorlopen en dat er binnen een tijdsbestek van twee jaar word getrouwd, kinderen gekregen, etc.
Of je breekt na een lange relatie, waarbij je wel lief en leed gedeeld hebt en al voor nageslacht gezorgd hebt.

Dan heb je feitelijk alles al (gehad) en is de noodzaak niet zo aanwezig je te binden. Dat maakt dat je selectiever kan zijn in aan wie je je tijd en aandacht schenkt.
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_185812809
Rond je 30ste word het toch makkelijker als man? Omdat de vrouwen van die leeftijd dan allemaal op zoek gaan vanwege rammelende eierstoken.
pi_185812883
Ik ben 32 en vind ‘t daten nu een stuk makkelijker dan 10 jaar terug. Via Tinder is het zoveel makkelijker om dates te regelen.

Daarnaast vind ik dat je op deze leeftijd een stuk sterker in je schoenen staat. Ikzelf althans wel. Daarnaast leid ik best een volwassen leven met een goede/leuke baan etc. Ik date over het algemeen met vrouwen tussen de 25 en 32. De ware voorlopig nog niet tegengekomen, dat dan weer wel :D
pi_185813629
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 20:32 schreef Autoscooter het volgende:

[..]

insinueer je dat die topics van mij zijn? Want dat is namelijk niet het geval.

Dit topic is ook helemaal niet bedoeld als klaagzang of als neerslachtige reflectie op een leven dat niet voldoet aan de eigen geluksstandaarden. Ik heb het prima naar mijn zin, maar ben gewoon benieuwd naar date-ervaringen, specifiek van dertig plussers.
Nee ik verwijs je naar topics van users die met hetzelfde worstelen.. Jij vroeg naar ervaringen van mensen van jouw leeftijd met daten..
pi_185814014
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 22:39 schreef Solid-Snake het volgende:
Rond je 30ste word het toch makkelijker als man? Omdat de vrouwen van die leeftijd dan allemaal op zoek gaan vanwege rammelende eierstoken.
Daar moet je toch juist zover mogelijk vandaan blijven
Ik zwaai naar dieren.
  zaterdag 23 maart 2019 @ 23:39:52 #17
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_185814081
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 23:37 schreef Geerd het volgende:

[..]

Daar moet je toch juist zover mogelijk vandaan blijven
Afhankelijk van je intenties.
Blog
pi_185814150
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 19:39 schreef Autoscooter het volgende:

ook wel de nodige mogelijkheden gehad bij vrouwen, maar het waren telkens op zich wel leuke, lieve, slimme vrouwen, maar ik werd er niet echt warm/koud van.

Oké? :{w
pi_185815253
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 23:42 schreef Everythingexist het volgende:

[..]

Oké? :{w
Nou ja ik date ook niet snel met 25+ dames (ben zelf 28). Die hebben inderdaad een heel eisenlijstje en moet alles meteen serieus zijn terwijl de meiden van rond de 22 nog een beetje onbevangen zijn.
pi_185817799
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 22:39 schreef Solid-Snake het volgende:
Ben 28 en inderdaad echt bizar hoeveel 30+ matches ik heb op tinder in verhouding tot mijn eigen leeftijd en jonger (lopend tot wel 36). Ik weet ook uit reacties op mijn uitstraling / uiterlijk dat ik nogal de ideale schoonzoon/vader van mijn kinderen uitstraling heb voor vrouwen.

Op zich begrijpelijk van die eierstokken, maar ik heb bij die chicks wel echt het idee dat ze flink gas willen geven wat dat betreft. Terwijl ik het zelf wel noodzakelijk vind om minimaal even twee jaar in te bouwen om bijvoorbeeld eerst eens samen een maand te gaan reizen, rustig e.e.a. opbouwen.Terwijl als ik dan het soort vragen van die dames aanhoor, willen ze bij aanvang al 100% zeker weten dat je de juiste bent, en dan meteen doorgaan voor kinderen en een koopwoning samen.
pi_185818998
Ik snap die vrouwen prima, aan ons mannen de eer om met eerlijke communicatie een goede middenweg te vinden.
  Moderator zondag 24 maart 2019 @ 19:59:41 #22
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_185828107
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 08:43 schreef DesertGlory het volgende:

[..]

Ben 28 en inderdaad echt bizar hoeveel 30+ matches ik heb op tinder in verhouding tot mijn eigen leeftijd en jonger (lopend tot wel 36). Ik weet ook uit reacties op mijn uitstraling / uiterlijk dat ik nogal de ideale schoonzoon/vader van mijn kinderen uitstraling heb voor vrouwen.

Op zich begrijpelijk van die eierstokken, maar ik heb bij die chicks wel echt het idee dat ze flink gas willen geven wat dat betreft. Terwijl ik het zelf wel noodzakelijk vind om minimaal even twee jaar in te bouwen om bijvoorbeeld eerst eens samen een maand te gaan reizen, rustig e.e.a. opbouwen.Terwijl als ik dan het soort vragen van die dames aanhoor, willen ze bij aanvang al 100% zeker weten dat je de juiste bent, en dan meteen doorgaan voor kinderen en een koopwoning samen.
Kan prima hoor, want die vrouwen die rustig aan op willen bouwen bestaan echt wel. Mijn vrouw wordt dit jaar 30, maar ik heb dr leren kennen toen ze 24 was. Ik was toen, in 2014, 33, ik ben nu 38. We zijn na grofweg 10 maanden gaan samenwonen in het huis wat ik al had, en ik (ik, niet wij) heb dit huis gekocht in 2017. In 2017 zijn we ook getrouwd onder huwelijkse voorwaarden, en vorig jaar samen een dochtertje gekregen.

Het kan, maar of je ze op Tinder gaat vinden weet ik niet.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_185828264
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 19:59 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Kan prima hoor, want die vrouwen die rustig aan op willen bouwen bestaan echt wel. Mijn vrouw wordt dit jaar 30, maar ik heb dr leren kennen toen ze 24 was. Ik was toen, in 2014, 33, ik ben nu 38. We zijn na grofweg 10 maanden gaan samenwonen in het huis wat ik al had, en ik (ik, niet wij) heb dit huis gekocht in 2017. In 2017 zijn we ook getrouwd onder huwelijkse voorwaarden, en vorig jaar samen een dochtertje gekregen.

Het kan, maar of je ze op Tinder gaat vinden weet ik niet.
Dat is toch totaal iets anders dan waar hij het over heeft? Je vrouw had op haar 24e nog geen last van rammelende eierstokken neem ik aan..
  Moderator zondag 24 maart 2019 @ 20:25:18 #24
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_185828535
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 20:09 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Dat is toch totaal iets anders dan waar hij het over heeft? Je vrouw had op haar 24e nog geen last van rammelende eierstokken neem ik aan..
Nee maar hij wil juist geen vrouw van 30+ met rammelende eierstokken, maar dat is wel wat hij vooral krijgt op tinder. Daarom zeg ik, tinder is wellicht niet het beste medium voor wat hij zoekt.
Breitling - Instruments for Professionals
  zondag 24 maart 2019 @ 20:55:21 #25
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_185829458
Ik ging vanaf m'n 30e steeds beter met daten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')