nog geen antwoord gekregen, ik heb mijn bericht gestuurd om 17.45 en ik zag op de website dat de tennisclub dicht gaat op zaterdag om 1700......quote:
ik hoop het, geen zin om als wanbetaler ergens in een systeem te komenquote:Op zaterdag 23 maart 2019 19:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
“Wil je volgend jaar Weer spelen geef je dan gouw op”
Hmmm, nooit fijn zo'n situatie... Wacht de mail af...quote:Op zaterdag 23 maart 2019 19:14 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
nog geen antwoord gekregen, ik heb mijn bericht gestuurd om 17.45 en ik zag op de website dat de tennisclub dicht gaat op zaterdag om 1700......
Ik wacht de mail inderdaad af. Meer kan ik nu niet doen. Ik kan nu alleen maar piekeren en koffiedik kijken. Ik houd niet van dit soort dingen, gelukkig heb ik het verder nooit.quote:Op zaterdag 23 maart 2019 19:31 schreef DETELEVISIEKIJKER het volgende:
[..]
Hmmm, nooit fijn zo'n situatie... Wacht de mail af...
Is het een abonnement of een lidmaatschap?quote:Op zaterdag 23 maart 2019 19:42 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Ik wacht de mail inderdaad af. Meer kan ik nu niet doen. Ik kan nu alleen maar piekeren en koffiedik kijken. Ik houd niet van dit soort dingen, gelukkig heb ik het verder nooit.
Als ik mij formeel had moeten afmelden ben ik bereid om desnoods nog administraitekosten van 25 euro oid te betalen als 't daarmee kan worden afgehandeld maar 't is gewoon zuur. Volgens mij en daarom heb ik het hier gepost kunnen abonnementen niet zomaar verlengd worden.
Contributiebedrag in verband met het zomer 2019 lidmaatschapquote:Op zaterdag 23 maart 2019 19:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Is het een abonnement of een lidmaatschap?
zo'n gevoel begin ik nu ook te krijgen. Ook omdat de tarieven voor zomer en winter anders zijn en als je zo'n seizoen kiest je ook moet aangeven of je bijvoorbeeld tennis les neemt of niet (wel of niet 50% korting) en ik heb niks doorgegeven.quote:Op zaterdag 23 maart 2019 21:17 schreef Delenlill het volgende:
Geen algemene voorwaarden op de website en je moet akkoord gaan met privacyvoorwaarden die niet bestaan.
Tevens verwijst de aanmeld link onder tennisles naar de website van de nieuwe eigenaars die ook geen algemene voorwaarden heeft.
Nergens staat dus dat dit om een abonnementsvorm gaat. Die stilzwijgend wordt verlengt. Contact met hun krijgen om te melden dat je dit jaar geen lidmaatschap aangevraagd hebt zou genoeg moeten zijn.
Ik heb zelfde probleem gehad. Helaas is het zo dat verenigen stilzwijgend kunnen verlengen. Je zit er dus heel waarschijnlijk aan vast. VOELT K*Tquote:Op zaterdag 23 maart 2019 21:23 schreef LethalNinja het volgende:
Edit: en ik heb nooit getekend voor een onbeperkt lidmaatscha
Yep. TS is te laat geweest. Er zouden heel wat verenigingen over de kop gaan als mensen zich steeds weer moeten aanmelden. Afmelden voor het einde van het jaar had je wel geholpen.quote:Op zaterdag 23 maart 2019 19:35 schreef kanovinnie het volgende:
Is het dan niet zo dat je lid bent tot je jezelf afmeld?
Hangt dat niet van de statuten af? Zie bijvoorbeeld https://www.desportadvoca(...)ing-op-verenigingen/quote:Op zondag 24 maart 2019 00:23 schreef erkel het volgende:
[..]
Yep. TS is te laat geweest. Er zouden heel wat verenigingen over de kop gaan als mensen zich steeds weer moeten aanmelden. Afmelden voor het einde van het jaar had je wel geholpen.
Jij had dus ook dat je je apart moest opgeven voor zowel een zomer en een winterlidmaatschap? Hoe is het bij jou verder gegaan? nog betaald? wat was de reactie toen je aangaf het er niet mee eens te zijn?quote:Op zaterdag 23 maart 2019 23:55 schreef kareldekikker455 het volgende:
[..]
Ik heb zelfde probleem gehad. Helaas is het zo dat verenigen stilzwijgend kunnen verlengen. Je zit er dus heel waarschijnlijk aan vast. VOELT K*T
Ik heb geen brief gekregen, geen email. Geen aankondiging van "let op het wordt straks verlengd met een jaar" neuh gewoon een (dure) aanname dat ik mij wel zou opgeven voor het zomer lidmaatschap...quote:Op zondag 24 maart 2019 08:37 schreef baskick het volgende:
[..]
Hangt dat niet van de statuten af? Zie bijvoorbeeld https://www.desportadvoca(...)ing-op-verenigingen/
Voor lessen is het gebruikelijk dat je je moet opgeven. Voor de zomer en de winter beide apart. Misschien ben je daarmee in de war?quote:Op zondag 24 maart 2019 10:00 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Jij had dus ook dat je je apart moest opgeven voor zowel een zomer en een winterlidmaatschap? Hoe is het bij jou verder gegaan? nog betaald? wat was de reactie toen je aangaf het er niet mee eens te zijn?
Ja, heb uiteindelijk wel betaald, geen zin in gezeur.quote:Op zondag 24 maart 2019 10:00 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Jij had dus ook dat je je apart moest opgeven voor zowel een zomer en een winterlidmaatschap? Hoe is het bij jou verder gegaan? nog betaald? wat was de reactie toen je aangaf het er niet mee eens te zijn?
Daar staat duidelijk in dat voor verenigingen een uitzondering geldt. Voor verenigingen geldt dat stilzwijgende verlenging met één jaar wel mag, mits er niet voor een aangegeven moment afgemeld is.quote:Op zondag 24 maart 2019 08:37 schreef baskick het volgende:
[..]
Hangt dat niet van de statuten af? Zie bijvoorbeeld https://www.desportadvoca(...)ing-op-verenigingen/
Dit moet wel in de statuten vermeld staan. Of in elk geval moet er in de statuten staan hoe/waar dit wel geregeld is. Bijvoorbeeld in een reglement.quote:Op zondag 24 maart 2019 12:04 schreef erkel het volgende:
[..]
Daar staat duidelijk in dat voor verenigingen een uitzondering geldt. Voor verenigingen geldt dat stilzwijgende verlenging met één jaar wel mag, mits er niet voor een aangegeven moment afgemeld is.
Nope, kijk maar op de website. Als je voor een bepaald seizoen lid wil zijn moet je daar van te voren voor kiezen en daarvoor betalen.quote:Op zondag 24 maart 2019 12:01 schreef erkel het volgende:
[..]
Voor lessen is het gebruikelijk dat je je moet opgeven. Voor de zomer en de winter beide apart. Misschien ben je daarmee in de war?
op de website staat iig niks hierover :/quote:Op zondag 24 maart 2019 12:26 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Dit moet wel in de statuten vermeld staan. Of in elk geval moet er in de statuten staan hoe/waar dit wel geregeld is. Bijvoorbeeld in een reglement.
Artikel 27 Burgerlijk Wetboek Boek 2
4. De statuten houden in:
~~ c. de verplichtingen die de leden tegenover de vereniging hebben, of de wijze waarop zodanige verplichtingen kunnen worden opgelegd;
Artikel 34a
Verbintenissen kunnen slechts bij of krachtens de statuten aan het lidmaatschap worden verbonden.
Staat "bij mij" dus niet op de website.. Gaat om 170 euro dus ik ga wel bezwaar aantekenen als ze erbij blijven aankomende week dat ik moet betalen...quote:Op zondag 24 maart 2019 12:02 schreef kareldekikker455 het volgende:
[..]
Ja, heb uiteindelijk wel betaald, geen zin in gezeur.
De reactie was: Jammer maar we hebben al betaald aan kntb dus jij moet ook dokkken. Staat op onze site bla bla bla.
Hoeft niet op hun website te staan. Moet in de statuten of bijvoorbeeld een huisreglement staan. Voor het huisreglement is het voldoende dat deze bij de vereniging in te zien is of op te vragen. De statuten zijn voor iedereen op te vragen bij het KVK.quote:Op zondag 24 maart 2019 12:57 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
op de website staat iig niks hierover :/
[..]
Staat "bij mij" dus niet op de website.. Gaat om 170 euro dus ik ga wel bezwaar aantekenen als ze erbij blijven aankomende week dat ik moet betalen...
Bedankt voor deze reacties die zijn leerzaam voor mij. Ik kijk vanaf nu wel op een andere manier naar een vereniging. Pff als ze dit zo kunnen maken.quote:Op zondag 24 maart 2019 13:09 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Hoeft niet op hun website te staan. Moet in de statuten of bijvoorbeeld een huisreglement staan. Voor het huisreglement is het voldoende dat deze bij de vereniging in te zien is of op te vragen. De statuten zijn voor iedereen op te vragen bij het KVK.
Als ik even uitga van een normale tennisvereniging want hoe het precies bij jou zit is me niet duidelijk, dan is het prima begrijpbaar dat een lidmaatschap automatisch verlengd wordt én dat de vereniging niet meewerkt met het achteraf / te laat opzeggen van leden. Een vereniging, die er is voor alle leden, maakt een begroting voor het komende jaar. De leden, laten normaliter in grote getalen afweten en vinden het allemaal wel best.quote:Op zondag 24 maart 2019 13:33 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Bedankt voor deze reacties die zijn leerzaam voor mij. Ik kijk vanaf nu wel op een andere manier naar een vereniging. Pff als ze dit zo kunnen maken.
Als het automatisch verlengd word waarom moet je dan nog per seizoen kiezen of je wel of niet lid wil zijn? Hiervoor heb ik dat 4-5 keer gekozen. Enkele maanden voordat bijvoorbeeld het winter seizoen begon dan gaf ik aan dat ik weer lid wilde zijn voor dat seizoen. Dan betaalde ik meteen en dan kreeg ik een bevestigingsmail en dan was het klaar.quote:Op zondag 24 maart 2019 14:15 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als ik even uitga van een normale tennisvereniging want hoe het precies bij jou zit is me niet duidelijk, dan is het prima begrijpbaar dat een lidmaatschap automatisch verlengd wordt én dat de vereniging niet meewerkt met het achteraf / te laat opzeggen van leden. Een vereniging, die er is voor alle leden, maakt een begroting voor het komende jaar. De leden, laten normaliter in grote getalen afweten en vinden het allemaal wel best.
Als leden te laat hun lidmaatschap beëindigen, dan klopt de begroting al niet meer en dat is vervelend voor alle leden. Een paar leden zal weinig uitmaken, maar ergens moet een grens getrokken worden. Dat is zeker vervelend, maar ook eigen verantwoordelijkheid
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |