abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185807974
Situatie:
Terwijl ik vanmiddag door mijn junkmail aan het scrollen was zag ik ineens een email van "incasso/ betaal bureau Global Collect". Welke door sportverenigingen wordt gebruikt voor het betalen van de facturen. In de factuur stond dat ik een betaalkeuze kon maken voor de manier waarop ik zou betalen voor mijn zomerlidmaatschap van 2019. Bij de toelichting in de email de boodschap

"Het zomerseizoen staat voor de deur. Vanaf 1 april gaan de buitenbanen weer open.
De contributie wordt ook dit jaar weer geïnd door ClubCollect. Log in met je ontvangen code en maak een betaal keuze.
Zodra de betaling door ons is ontvangen, ligt het lidmaatschaps-pasje klaar bij de bar om af te halen.
Gelieve geen betalingen over te maken naar ons rekening nummer! Op deze manier wordt je betaling niet juist verwerkt."

Ik heb de tennisvereniging gemaild dat ik geschrokken was van de factuur omdat ik mij niet heb aangemeld voor de zomer tennis van 2019 en dat ik al verhuisd was naar een paar provincies verderop in november 2018.........

In het verleden moest ik mij altijd aanmelden als ik een seizoen wilde spelen en dan moest ik zelf meteen betalen en nu gebeurt dit.

Factuur kwam digitaal koud op mijn dak, verder geen brief hierover gehad of een andere email. Ik zoek er rust in dat het zomer seizoen nog moet beginnen en ik ook geen pas krijg zonder te hebben betaald. Maar toch het geeft wel even stres.

Iemand die dit heeft meegemaakt? Wat gebeurd er als ik niet betaal? Wat zijn de consequenties?
pi_185807983
Wat hebben ze geantwoord?
<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
pi_185808018
Is het geen service mailtje?
zie email 27 oktober
pi_185808066
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 19:09 schreef DETELEVISIEKIJKER het volgende:
Wat hebben ze geantwoord?
nog geen antwoord gekregen, ik heb mijn bericht gestuurd om 17.45 en ik zag op de website dat de tennisclub dicht gaat op zaterdag om 1700......
pi_185808074
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 19:11 schreef trein2000 het volgende:
Is het geen service mailtje?
wat bedoel je hiermee ? :)
pi_185808102
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 19:14 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

wat bedoel je hiermee ? :)
“Wil je volgend jaar Weer spelen geef je dan gouw op”
zie email 27 oktober
pi_185808131
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 19:16 schreef trein2000 het volgende:

[..]

“Wil je volgend jaar Weer spelen geef je dan gouw op”
ik hoop het, geen zin om als wanbetaler ergens in een systeem te komen
pi_185808367
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 19:14 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

nog geen antwoord gekregen, ik heb mijn bericht gestuurd om 17.45 en ik zag op de website dat de tennisclub dicht gaat op zaterdag om 1700......
Hmmm, nooit fijn zo'n situatie... Wacht de mail af...
<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
  zaterdag 23 maart 2019 @ 19:35:20 #9
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_185808418
Is het dan niet zo dat je lid bent tot je jezelf afmeld?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_185808548
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 19:31 schreef DETELEVISIEKIJKER het volgende:

[..]

Hmmm, nooit fijn zo'n situatie... Wacht de mail af...
Ik wacht de mail inderdaad af. Meer kan ik nu niet doen. Ik kan nu alleen maar piekeren en koffiedik kijken. Ik houd niet van dit soort dingen, gelukkig heb ik het verder nooit.

Als ik mij formeel had moeten afmelden ben ik bereid om desnoods nog administraitekosten van 25 euro oid te betalen als 't daarmee kan worden afgehandeld maar 't is gewoon zuur. Volgens mij en daarom heb ik het hier gepost kunnen abonnementen niet zomaar verlengd worden.
pi_185808604
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 19:42 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

Ik wacht de mail inderdaad af. Meer kan ik nu niet doen. Ik kan nu alleen maar piekeren en koffiedik kijken. Ik houd niet van dit soort dingen, gelukkig heb ik het verder nooit.

Als ik mij formeel had moeten afmelden ben ik bereid om desnoods nog administraitekosten van 25 euro oid te betalen als 't daarmee kan worden afgehandeld maar 't is gewoon zuur. Volgens mij en daarom heb ik het hier gepost kunnen abonnementen niet zomaar verlengd worden.

Is het een abonnement of een lidmaatschap?
zie email 27 oktober
pi_185808655
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 19:45 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Is het een abonnement of een lidmaatschap?
Contributiebedrag in verband met het zomer 2019 lidmaatschap
pi_185809297
Net gebeld met een een vriend van mij die in het verleden ook lid was van de tennis vereniging. Hij had precies hetzelfde. Hij heeft aangegeven dat hij het niet zou betalen en dat hij verder geen lid was. Verder niks gebeurd, geen aanmaningen ofzo.

Hij kreeg te horen dat zo'n lidmaatschap automatisch werd verlengd.
pi_185810232
Ook maar even gekeken op de website van de tennisschool omdat Google mij leerde dat er in principe een opzegtermijn is bij een onbepaald lidmaatschap.

Dit is echter niet relevant voor de betrokken tennisschool want daar moet je je apart opgeven voor het zomeseizoen en het winterseizoen. Er staat niks over van te voren opzeggen en dat je zomaar wordt verlengd........
https://arnolduspark.nl/organisatie/
pi_185810871
Geen algemene voorwaarden op de website en je moet akkoord gaan met privacyvoorwaarden die niet bestaan.

Tevens verwijst de aanmeld link onder tennisles naar de website van de nieuwe eigenaars die ook geen algemene voorwaarden heeft.

Nergens staat dus dat dit om een abonnementsvorm gaat. Die stilzwijgend wordt verlengt. Contact met hun krijgen om te melden dat je dit jaar geen lidmaatschap aangevraagd hebt zou genoeg moeten zijn.

Aan de andere hand, het woordje lidmaatschap wekt bij mij wel de suggestie dat dit om meer dan 1 seizoen gaat. En ik weet ook niet wat er aan jou gemeld is bij je vorige lidmaatschap.

[ Bericht 17% gewijzigd door Delenlill op 23-03-2019 21:24:39 ]
pi_185810982
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 21:17 schreef Delenlill het volgende:
Geen algemene voorwaarden op de website en je moet akkoord gaan met privacyvoorwaarden die niet bestaan.

Tevens verwijst de aanmeld link onder tennisles naar de website van de nieuwe eigenaars die ook geen algemene voorwaarden heeft.

Nergens staat dus dat dit om een abonnementsvorm gaat. Die stilzwijgend wordt verlengt. Contact met hun krijgen om te melden dat je dit jaar geen lidmaatschap aangevraagd hebt zou genoeg moeten zijn.
zo'n gevoel begin ik nu ook te krijgen. Ook omdat de tarieven voor zomer en winter anders zijn en als je zo'n seizoen kiest je ook moet aangeven of je bijvoorbeeld tennis les neemt of niet (wel of niet 50% korting) en ik heb niks doorgegeven.

Edit: en ik heb nooit getekend voor een onbeperkt lidmaatschap
edit 2: als je dus de keuze maakt dan koos ik hiervoor voor een seizoen. Ik koos in 2018 voor het winter lidmaatschap.... de voorwaarden van dat winterlidmaatschap kan ik verder helaas nergens vinden

[ Bericht 5% gewijzigd door LethalNinja op 23-03-2019 21:35:01 ]
pi_185814455
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 21:23 schreef LethalNinja het volgende:
Edit: en ik heb nooit getekend voor een onbeperkt lidmaatscha
Ik heb zelfde probleem gehad. Helaas is het zo dat verenigen stilzwijgend kunnen verlengen. Je zit er dus heel waarschijnlijk aan vast. VOELT K*T
pi_185815042
Opzeggen of stilzwijgend verlengen van lidmaatschap vereniging
Voor het opzeggen of stilzwijgend verlengen van lidmaatschappen bij verenigingen gelden andere regels, namelijk de regels van het verenigingsrecht. De regels over het opzeggen of stilzwijgend verlengen zijn terug te vinden in de statuten van een vereniging. De statuten worden door de vereniging zelf bepaald.

Statuten van de vereniging kan je opvragen bij het KVK, of waarschijnlijk bij de vereniging zelf.

[ Bericht 3% gewijzigd door Delenlill op 24-03-2019 00:35:05 ]
  zondag 24 maart 2019 @ 00:23:55 #19
75556 erkel
back from Dagestan
pi_185815093
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 19:35 schreef kanovinnie het volgende:
Is het dan niet zo dat je lid bent tot je jezelf afmeld?
Yep. TS is te laat geweest. Er zouden heel wat verenigingen over de kop gaan als mensen zich steeds weer moeten aanmelden. Afmelden voor het einde van het jaar had je wel geholpen.
Weisst
pi_185817763
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 00:23 schreef erkel het volgende:

[..]

Yep. TS is te laat geweest. Er zouden heel wat verenigingen over de kop gaan als mensen zich steeds weer moeten aanmelden. Afmelden voor het einde van het jaar had je wel geholpen.
Hangt dat niet van de statuten af? Zie bijvoorbeeld https://www.desportadvoca(...)ing-op-verenigingen/
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_185818491
quote:
8s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 23:55 schreef kareldekikker455 het volgende:

[..]

Ik heb zelfde probleem gehad. Helaas is het zo dat verenigen stilzwijgend kunnen verlengen. Je zit er dus heel waarschijnlijk aan vast. VOELT K*T
Jij had dus ook dat je je apart moest opgeven voor zowel een zomer en een winterlidmaatschap? Hoe is het bij jou verder gegaan? nog betaald? wat was de reactie toen je aangaf het er niet mee eens te zijn?
pi_185818528
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 08:37 schreef baskick het volgende:

[..]

Hangt dat niet van de statuten af? Zie bijvoorbeeld https://www.desportadvoca(...)ing-op-verenigingen/
Ik heb geen brief gekregen, geen email. Geen aankondiging van "let op het wordt straks verlengd met een jaar" neuh gewoon een (dure) aanname dat ik mij wel zou opgeven voor het zomer lidmaatschap...

ook geen vermelding op de website van de tennisvereniging
  zondag 24 maart 2019 @ 12:01:51 #23
75556 erkel
back from Dagestan
pi_185820375
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 10:00 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

Jij had dus ook dat je je apart moest opgeven voor zowel een zomer en een winterlidmaatschap? Hoe is het bij jou verder gegaan? nog betaald? wat was de reactie toen je aangaf het er niet mee eens te zijn?
Voor lessen is het gebruikelijk dat je je moet opgeven. Voor de zomer en de winter beide apart. Misschien ben je daarmee in de war?
Weisst
pi_185820393
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 10:00 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

Ja, heb uiteindelijk wel betaald, geen zin in gezeur.
De reactie was: Jammer maar we hebben al betaald aan kntb dus jij moet ook dokkken. Staat op onze site bla bla bla.
  zondag 24 maart 2019 @ 12:04:18 #25
75556 erkel
back from Dagestan
pi_185820430
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 08:37 schreef baskick het volgende:

[..]

Daar staat duidelijk in dat voor verenigingen een uitzondering geldt. Voor verenigingen geldt dat stilzwijgende verlenging met één jaar wel mag, mits er niet voor een aangegeven moment afgemeld is.
Weisst
pi_185820882
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 12:04 schreef erkel het volgende:

[..]

Daar staat duidelijk in dat voor verenigingen een uitzondering geldt. Voor verenigingen geldt dat stilzwijgende verlenging met één jaar wel mag, mits er niet voor een aangegeven moment afgemeld is.
Dit moet wel in de statuten vermeld staan. Of in elk geval moet er in de statuten staan hoe/waar dit wel geregeld is. Bijvoorbeeld in een reglement.

Artikel 27 Burgerlijk Wetboek Boek 2
4. De statuten houden in:
~~ c. de verplichtingen die de leden tegenover de vereniging hebben, of de wijze waarop zodanige verplichtingen kunnen worden opgelegd;

Artikel 34a
Verbintenissen kunnen slechts bij of krachtens de statuten aan het lidmaatschap worden verbonden.

[ Bericht 11% gewijzigd door Delenlill op 24-03-2019 12:47:47 ]
pi_185821343
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 12:01 schreef erkel het volgende:

[..]

Voor lessen is het gebruikelijk dat je je moet opgeven. Voor de zomer en de winter beide apart. Misschien ben je daarmee in de war?
Nope, kijk maar op de website. Als je voor een bepaald seizoen lid wil zijn moet je daar van te voren voor kiezen en daarvoor betalen.
pi_185821352
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 12:26 schreef Delenlill het volgende:

[..]

Dit moet wel in de statuten vermeld staan. Of in elk geval moet er in de statuten staan hoe/waar dit wel geregeld is. Bijvoorbeeld in een reglement.

Artikel 27 Burgerlijk Wetboek Boek 2
4. De statuten houden in:
~~ c. de verplichtingen die de leden tegenover de vereniging hebben, of de wijze waarop zodanige verplichtingen kunnen worden opgelegd;

Artikel 34a
Verbintenissen kunnen slechts bij of krachtens de statuten aan het lidmaatschap worden verbonden.
op de website staat iig niks hierover :/
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 12:02 schreef kareldekikker455 het volgende:

[..]

Ja, heb uiteindelijk wel betaald, geen zin in gezeur.
De reactie was: Jammer maar we hebben al betaald aan kntb dus jij moet ook dokkken. Staat op onze site bla bla bla.
Staat "bij mij" dus niet op de website.. Gaat om 170 euro dus ik ga wel bezwaar aantekenen als ze erbij blijven aankomende week dat ik moet betalen...
pi_185821432
Aan de andere kant:

Artikel 35
1 Het lidmaatschap eindigt:
~~ a. door de dood van het lid, tenzij de statuten overgang krachtens erfrecht toelaten;
~~ b. door opzegging door het lid;
~~ c. door opzegging door de vereniging;
~~ d. door ontzetting.

Dit suggereert dat het lidmaatschap sowieso doorloopt tot in den eeuwigheid. Tenzij er sprake is van opzeggen, onzetting of de dood (of je erfgenaam krijgt de lidmaatschap en de verplichtingen cadeau).

Maar dit ontslaat de vereniging natuurlijk niet van zijn verplichtingen in de eerder genoemde artikels.

[ Bericht 2% gewijzigd door Delenlill op 24-03-2019 13:25:53 ]
pi_185821513
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 12:57 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

op de website staat iig niks hierover :/
[..]

Staat "bij mij" dus niet op de website.. Gaat om 170 euro dus ik ga wel bezwaar aantekenen als ze erbij blijven aankomende week dat ik moet betalen...
Hoeft niet op hun website te staan. Moet in de statuten of bijvoorbeeld een huisreglement staan. Voor het huisreglement is het voldoende dat deze bij de vereniging in te zien is of op te vragen. De statuten zijn voor iedereen op te vragen bij het KVK.
pi_185821639
Wacht gewoon morgen even af, gelijk al die paniek tegenwoordig.
Mensen worden steeds meer contactgestoord,
pi_185821823
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 13:09 schreef Delenlill het volgende:

[..]

Hoeft niet op hun website te staan. Moet in de statuten of bijvoorbeeld een huisreglement staan. Voor het huisreglement is het voldoende dat deze bij de vereniging in te zien is of op te vragen. De statuten zijn voor iedereen op te vragen bij het KVK.
Bedankt voor deze reacties die zijn leerzaam voor mij. Ik kijk vanaf nu wel op een andere manier naar een vereniging. Pff als ze dit zo kunnen maken.
pi_185822407
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 13:33 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

Bedankt voor deze reacties die zijn leerzaam voor mij. Ik kijk vanaf nu wel op een andere manier naar een vereniging. Pff als ze dit zo kunnen maken.
Als ik even uitga van een normale tennisvereniging want hoe het precies bij jou zit is me niet duidelijk, dan is het prima begrijpbaar dat een lidmaatschap automatisch verlengd wordt én dat de vereniging niet meewerkt met het achteraf / te laat opzeggen van leden. Een vereniging, die er is voor alle leden, maakt een begroting voor het komende jaar. De leden, laten normaliter in grote getalen afweten en vinden het allemaal wel best.

Als leden te laat hun lidmaatschap beëindigen, dan klopt de begroting al niet meer en dat is vervelend voor alle leden. Een paar leden zal weinig uitmaken, maar ergens moet een grens getrokken worden. Dat is zeker vervelend, maar ook eigen verantwoordelijkheid
pi_185822644
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2019 14:15 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Als ik even uitga van een normale tennisvereniging want hoe het precies bij jou zit is me niet duidelijk, dan is het prima begrijpbaar dat een lidmaatschap automatisch verlengd wordt én dat de vereniging niet meewerkt met het achteraf / te laat opzeggen van leden. Een vereniging, die er is voor alle leden, maakt een begroting voor het komende jaar. De leden, laten normaliter in grote getalen afweten en vinden het allemaal wel best.

Als leden te laat hun lidmaatschap beëindigen, dan klopt de begroting al niet meer en dat is vervelend voor alle leden. Een paar leden zal weinig uitmaken, maar ergens moet een grens getrokken worden. Dat is zeker vervelend, maar ook eigen verantwoordelijkheid
Als het automatisch verlengd word waarom moet je dan nog per seizoen kiezen of je wel of niet lid wil zijn? Hiervoor heb ik dat 4-5 keer gekozen. Enkele maanden voordat bijvoorbeeld het winter seizoen begon dan gaf ik aan dat ik weer lid wilde zijn voor dat seizoen. Dan betaalde ik meteen en dan kreeg ik een bevestigingsmail en dan was het klaar.

Dit heb ik dus ook vooraf gedaan voor het winterseizoen van 2018. Waarvan ik btw maar de helft heb gebruikt maar dat is uiteraard eigen keuze. Maar dus niet voor het zomer seizoen van 2019. En omdat ik niks doorgaf voor het zomer seizoen dacht de vereniging "ah niks gehoord, ach we melden hem wel aan......." Wellicht beter om zoiets even af te stemmen? Emailtje of een belletje naar mij? dan was dit alles voorkomen. Maar wellicht denk ik te simpel ;)
pi_185823676
Wacht het nou maar af...
Somebody that I used to know
pi_185823707
ik houd niet van afwachten en of wachten op het onverachte maar de komende nacht en wellicht dagen zelfs zal ik wel moeten :')
pi_185841668
pff nog geen reactie ik denk dat ik 5 werkdagen wacht en dan rapelleer ofzo? ik heb als aanvullend email nog gestuurd dat ik zie alsof je een ticket koopt voor een week skiën, je na die week lekker naar huis gaat en dan een factuur krijgt omdat het skigebied ervanuit gaat dat je die week erna ook wel een ticket koopt om weer te skiën (ondanks dat je geen bestelling en of preoder hebt geplaatst)
pi_185841754
Denk dat iemand daar in eerste instantie om moet lachen, alvorens ze je een mail sturen met enige vorm van uitleg dat je de lul bent.

Of maken ze het ongedaan / annuleren het een of ander.

Zijn ze niet telefonisch bereikbaar of iets dergelijks?
  maandag 25 maart 2019 @ 13:54:43 #39
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_185841793
Ik zou inderdaad proberen om wat minder contactgestoord over te komen en leren om beetje geduld te hebben. Meeste mensen zijn heus niet verkeerd en best welwillend.

Gewoon informeren hoe dit zit en dat je je niet hebt aangemeld zou in meeste gevallen voldoende zijn. Wanneer ze tegenwerken kan je ze wijzen op regels op hun site en dan pas zou ik juridische dingen gaan opzoeken.
pi_185841850
Deze vereniging handelt alles per email af. Was in het verleden ook altijd zo als ik wat wilde weten over aanmelden voor lessen of als ik wilde weten wanneer geld zou worden geincasseerd. Vaak al binnen enkele uren een reactie per mail.

Ze mogen er wat mij betreft best om lachen, ik slaap daar niet minder om. Ik ben nu in elk geval bezig met deze kwestie en hoe eerder ik hier duidelijkheid over krijg hoe eerder ik kan nadenken over mijn vervolgstappen dat is alles :)

Edit: bedankt voor jullie reacties, het meedenken etc dat wordt gewaardeerd!

[ Bericht 4% gewijzigd door LethalNinja op 25-03-2019 14:06:30 ]
pi_185864882
Het is goed afgelopen. Wat ik hier nog niet had gedeeld was dat ik van te voren wel wilde terug vallen op het betalen van de administratie kosten. Ik kreeg vanmiddag een reactie waarin mij wereld verteld dat ik van de 170 in elk geval 35 euro administratiekosten moest betalen. Pasje lag al klaar. Vereniging claimt dat ze meerdere malen hebben aangegeven dat ik voor eind december moest afmelden. Niks van gekregen maar ik ga mij daar verder niet in verdiepen. ik heb hier al genoeg tijd en energie in gestoken.

Er is gereageerd op mijn metafoor met een heldere uitleg en ik mag er tot oktober 2019 nog meedoen met toernooien. Maak ik waarschijnlijk geen gebruik van want genoeg te doen aan m'n nieuwe appartement.

Niet veel later van Globalcollect de nieuwe factuur gekregen, meteen betaald.

Ik vind het prima ik kan hier een vinkje achter zetten en heb voor mijn gevoel 140 euro verdiend/ in eigen zak gehouden. Eind goed al goed op deze manier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')