Klopt maar het is wel prive eigendomquote:Op zaterdag 23 maart 2019 11:56 schreef Lienekien het volgende:
Ze krijgen toch geen toegang tot persoonsgegevens?
Nee logistiek bedrijf waar ook telefoons worden bezorgd. Volgens mij gaat het vooral om telefoons van andere personeelsledenquote:
Ze hoeven alleen te zien dat jij je telefoon ontgrendeld hebt? Of ook het ontgrendelen zelf?quote:Op zaterdag 23 maart 2019 11:54 schreef babipangang het volgende:
Als volgt de situatie: op mijn werk tijdens het verlaten van het pand moet ieder personeelslid bij de beveiliging zijn prive telefoon ontgrendelen ter controle of het wel zijn / haar telefoon is.
Het is een extern beveiligingsbedrijf en het wordt structureel gecontroleerd. Aangezien het een prive eigendom is en gezien eventuele privacyrechten... Is het toegestaan dat er op deze wijze wordt gevisiteerd?
Dat het is ontgrendeldquote:Op zaterdag 23 maart 2019 11:58 schreef maily het volgende:
[..]
Ze hoeven alleen te zien dat jij je telefoon ontgrendeld hebt? Of ook het ontgrendelen zelf?
Fouilleren ze je ook dan bij het verlaten van het pand?quote:Op zaterdag 23 maart 2019 11:58 schreef babipangang het volgende:
[..]
Nee logistiek bedrijf waar ook telefoons worden bezorgd. Volgens mij gaat het vooral om telefoons van andere personeelsleden
Nee en dat mogen ze ook niet, wel door detectiepoortjes.quote:Op zaterdag 23 maart 2019 12:00 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Fouilleren ze je ook dan bij het verlaten van het pand?
En waarom is dat dan een probleem?quote:Op zaterdag 23 maart 2019 11:57 schreef babipangang het volgende:
[..]
Klopt maar het is wel prive eigendom
Geen probleem toch? Er zullen wel incidentjes zijn geweest.quote:
Gaat me meer om het principe of het wettelijk toegestaan is dan de moeite om het te doen.quote:Op zaterdag 23 maart 2019 12:01 schreef Frozen-assassin het volgende:
Vanwaar deze maatregel?
En als je enkel hoeft te laten zien dat je het ontgrendeld hebt lijkt het me niet zo'n probleem. Als je het niet wil doen dan moet je dat aangeven bij je leidinggevende.
Zijn er dan de laatste tijd wat telefoons van collega's onder elkaar gejat?quote:Op zaterdag 23 maart 2019 11:58 schreef babipangang het volgende:
[..]
Nee logistiek bedrijf waar ook telefoons worden bezorgd. Volgens mij gaat het vooral om telefoons van andere personeelsleden
Wil weten of het wettelijk toegestaan is, aangezien mijn werkgever zich heel graag aan regels houdt.quote:Op zaterdag 23 maart 2019 12:02 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En waarom is dat dan een probleem?
Het lijkt me niet in overtreding aangezien er geen persoonsgegevens bij worden gebruikt. Je mag het immers ontgrendelen zonder dat ze meekijken.quote:Op zaterdag 23 maart 2019 12:03 schreef babipangang het volgende:
[..]
Gaat me meer om het principe of het wettelijk toegestaan is dan de moeite om het te doen.
Tassen wel als ze iets denken te zien op de xray. Verder mogen ze niksquote:Op zaterdag 23 maart 2019 12:01 schreef opgebaarde het volgende:
Bijzondere maatregel.
Maar ze controleren tasjes of broek&, jaszakken niet toch?
En ontstaat er dan niet een rij als men aan het einde van de dag naar huis gaat?
Niet dat ik weet, maar daarom zeg ik ook, het is structureel en niet tijdelijk.quote:Op zaterdag 23 maart 2019 12:03 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zijn er dan de laatste tijd wat telefoons van collega's onder elkaar gejat?
Ik vind het moeilijk te beoordelen wat jouw werkgever wel en niet mag. Dat kan verschillen.quote:Op zaterdag 23 maart 2019 12:03 schreef babipangang het volgende:
[..]
Wil weten of het wettelijk toegestaan is, aangezien mijn werkgever zich heel graag aan regels houdt.
Het klinkt me nogal idioot in de oren eerlijk gezegd. Ten eerste straalt het structureel wantrouwen naar de werknemers uit. Ten tweede is het totaal niet effectief, aangezien ze niet fouilleren en je een gejatte telefoon ook gewoon in je jaszak of onderbroek kan doen.quote:Op zaterdag 23 maart 2019 12:06 schreef babipangang het volgende:
[..]
Niet dat ik weet, maar daarom zeg ik ook, het is structureel en niet tijdelijk.
Waarschijnlijk niet geheel onterechtquote:Op zaterdag 23 maart 2019 12:11 schreef Heph844 het volgende:
Ten eerste straalt het structureel wantrouwen naar de werknemers uit
Daar zou ik me eerder druk over maken dan...quote:Op zaterdag 23 maart 2019 12:04 schreef babipangang het volgende:
[..]
Tassen wel als ze iets denken te zien op de xray. Verder mogen ze niks
Ze moeten ook door een poortje heen gaan. Een goed poortje gaat af dan worden ze wel gefouilleerd.quote:Op zaterdag 23 maart 2019 12:11 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Het klinkt me nogal idioot in de oren eerlijk gezegd. Ten eerste straalt het structureel wantrouwen naar de werknemers uit. Ten tweede is het totaal niet effectief, aangezien ze niet fouilleren en je een gejatte telefoon ook gewoon in je jaszak of onderbroek kan doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |