abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 maart 2019 @ 09:59:30 #1
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_185782294
quote:
Met zoveel geschokte linkse reacties kon het natuurlijk niet uitblijven: na het roepen van ‘nazi’ en ‘jaren ’30’ zijn er enkele figuren die overgaan op de volgende fase: het fantaseren over het plegen van een moord op de leider van het zegevierende Forum voor Democratie. In dit geval wil een universitair docent uit Utrecht de moordenaar van Pim Fortuyn een nieuwe “target” geven.

“Volkert, waar ben je?” Aldus de vrij bizarre vraag van Corné Hanssen in een Facebook-discussie over de klinkende FVD-verkiezingsoverwinning van gisteren. Kennelijk is menigeen op links ernstig verbijsterd, en weet men van gekkigheid niet meer wat te zeggen. Dus moeten we radio-uitzendingen aanhoren, waarin Thierry Baudet wordt neergezet als een soort herrezen Heinrich Himmler.

Geen wonder dus dat menig links “intellectueel” meent dit pleit te moeten beslechten met een onoverwinnelijk wapen: de kogel. In dit geval is het Corné Hanssen (betrokken bij opleidingen “Islam en Arabisch”, “Religie en samenleving” en “Religious Studies” aan de Universiteit Utrecht) die heimelijk droomt over de moordenaar van Pim Fortuyn, die z’n oude Fire Star weer uit de mottenballen haalt om opnieuw een populaire rechtse politicus van het leven te beroven.

Hoe vaker je naar z’n korte tekst kijkt, hoe afgrijselijker het wordt. Snapt Corné zelf dat hij hier aanzet tot het om zeep helpen van de democratie? Ik bedoel: allemaal goed en aardig dat je FVD-aanhangers “paupers” noemt op je feestboekmuur. Dat is mischien een beetje kinderachtig, maar dat moet je helemaal zelf weten.

Maar aanzetten tot moord? Ben je nu helemaal op je politiek-correcte achterhoofd gevallen?!

Bron: https://www.dagelijksesta(...)volkert-waar-ben-je/
Ziek!

Dit is niet mijn op vrind.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  vrijdag 22 maart 2019 @ 09:59:43 #2
459912 FlippingCoin
pi_185782299
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 09:50 schreef KoosVogels het volgende: [..] Dat is allerminst het geval. Jij denkt direct aan kaalkopjes met bomberjacks. Er bestaat echter een groeiende groep rechts-extremisten die hun gedachtegoed staaft met werken van filosofen uit de 19e en begin 20e eeuw. Die een intellectuele rechtvaardiging zien voor hun rechts-extremisme. Baudet lijkt tot die groep te behoren of flirt daar op z'n minst openlijk mee.
Hm oké ik dacht inderdaad aan het kaalgeschoren nazi-schorem ja. Waaruit blijkt dat die groep groeiende is en hoe groot kan die groep zijn dan? Hoog-opgeleiden van dat niveau die ook nog rechts zijn en zich inlaten met filosofie is al weinig voorkomend meen ik. Niet dat ik nu gelijk wat je zegt probeer te bagatelliseren gewoon benieuwd, vind die groep ongeacht de omvang verwerpelijk en neem hier zeker afstand van.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  vrijdag 22 maart 2019 @ 10:02:19 #3
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_185782347
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 09:44 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Al die idioten die zijn standpunten hebben gelezen, moeten ook eens luisteren naar wat hij zegt. :)
Het is de vraag hoe zwaar je dat moet nemen.
Er zijn bijvoorbeeld genoeg linkse deugpolitici geweest die Lenin, Mao en Pol Pot hebben verheerlijkt. Daarmee bedoelen ze niet dat ze hun idealen en methodes 100% steunen, maar dat er een paar kleine raakvlakken zijn met hun eigen idealen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 10:02:25 #4
459912 FlippingCoin
pi_185782350
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 09:51 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Hij spreekt ook wat Latijn zo nu en dan, maar als hij het heeft over homeopatische verdunning van de Nederlandse bevolking is daar echt geen woord Frans bij.
Nee daar had ik het even niet over, zoals Baudet spreekt dat rijmt niet met de doorsnee lager opgeleide rechts-extremist.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 10:03:39 #5
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
  vrijdag 22 maart 2019 @ 10:04:15 #6
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185782379
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 10:02 schreef Harvest89 het volgende:

Er zijn bijvoorbeeld genoeg linkse deugpolitici geweest die Lenin, Mao en Pol Pot hebben verheerlijkt.
Dat weet je wel, maar van je eigen 'held' niet? :)

Natuurlijk moet je het serieus nemen. 8)7
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_185782396
Die misselijkmakende reacties van universitaire docenten bevestigt alleen maar het gelijk van Baudet. Het is dan ook niet toevallig dat in alle universiteitssteden GroenLinks de grootste is geworden.
pi_185782399
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 09:23 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat heeft hij toch echt zelf gezegd. Hoe is dat dan een frame? :)
Zo je wil Noord-Europees nationalisme. Een conservatief standpunt. Nederland moet zijn eigen culturele waarden (mogen) behouden. Bv zoiets als Zwarte Piet.

Daarbij is hij geenszins van plan dat "boreale" idee koste wat het kost in stand te houden. Sterker nog, hij en Hiddema bepleiten integratie, o.a. via "bevrijing". Vermenging van allen via de weg der geleidelijkheid. Een natuurlijk proces.

Is dat eng?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 22 maart 2019 @ 10:05:47 #9
Why is all the rum gone?
pi_185782401
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 09:46 schreef KoosVogels het volgende:

Och, FvD gaat niet de treinen opnieuw laten rijden.
Ben je daar ook van overtuigd als hij 55% van de stemmen heeft ipv 15%? :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 22 maart 2019 @ 10:06:15 #10
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_185782409
quote:
Benieuwd wat voor maatregelen de universiteit neemt.
Waarschijnlijk wordt er in het gesprekje gewoon tegen hem gezegd:
"Hele goede tweet Corné! We zijn het er mee eens, maar hou je een beetje in de volgende keer"
  vrijdag 22 maart 2019 @ 10:06:32 #11
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_185782416
quote:
16s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 10:02 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nee daar had ik het even niet over, zoals Baudet spreekt dat rijmt niet met de doorsnee lager opgeleide rechts-extremist.
Eens. Het rijmt met een brallerige studentikoze hoogopgeleide rechts extremist.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 10:07:22 #12
459912 FlippingCoin
pi_185782434
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 10:06 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Eens. Het rijmt met een brallerige studentikoze hoogopgeleide rechts extremist.
Ja en lees eens wat ik Koos ook gevraagd heb dan i.p.v. gelijk een rode waas te krijgen voor je ogen wil je.
pi_185782446
quote:
16s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 09:59 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Hm oké ik dacht inderdaad aan het kaalgeschoren nazi-schorem ja. Waaruit blijkt dat die groep groeiende is en hoe groot kan die groep zijn dan? Hoog-opgeleiden van dat niveau die ook nog rechts zijn en zich inlaten met filosofie is al weinig voorkomend meen ik. Niet dat ik nu gelijk wat je zegt probeer te bagatelliseren gewoon benieuwd, vind die groep ongeacht de omvang verwerpelijk en neem hier zeker afstand van.
Laat ik voorop stellen dat ik geen expert ben.

Wel weet ik dat er een subcultuur is ontstaan die bekendstaat als alt-rechts. Deze stroming is voornamelijk in trek bij blanke, heteroseksuele jongeren. De groep 'Erkenbrand' is daar een goed voorbeeld van. Het zijn keurige, studentikoze jongens die een jasje en een dasje dragen en mijmeren over de ondergang van het Avondland en Europa als oerbeschaving. Het is niet zo platvloers als het rechts-extremisme van de NVU, maar vindt zijn oorsprong dus in de werken van denkers uit de 19e en begin 20e eeuw.

Overigens moet ik er een kleine kanttekening bij plaatsen: deze vorm van extreem-rechts intellectualisme is een tak van alt-rechts. Deze stroming kent namelijk wel degelijk meer platvloerse elementen. Toch is het denken uiteindelijk eindeloos meer verfijnd dan het rechts-extremisme dat wij kennen van skinheads en neo-nazi's.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 22 maart 2019 @ 10:08:17 #14
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_185782447
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 10:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat weet je wel, maar van je eigen 'held' niet? :)

Natuurlijk moet je het serieus nemen. 8)7
Met een beetje nationalisme en opkomen voor de aboriginal cultuur is helemaal niets mis.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 10:09:10 #15
Why is all the rum gone?
pi_185782460
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 10:05 schreef Montagui het volgende:

Zo je wil Noord-Europees nationalisme.
'Europa is voor de blanken' is wel een iets sterker statement dan dat. Maar je komt terug van je stelling dat het een frame is? :)
  vrijdag 22 maart 2019 @ 10:09:52 #16
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_185782467
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 10:06 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

"Hele goede tweet Corné! We zijn het er mee eens, maar hou je een beetje in de volgende keer"
Ik hoop veel maatregelen maar ik vrees weinig.
pi_185782474
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 10:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ben je daar ook van overtuigd als hij 55% van de stemmen heeft ipv 15%? :)
Lastige vraag. Denk dat we daar de komende maanden achter gaan komen.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 10:10:42 #18
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_185782480
Het loopt momenteel echt gierend de pan uit op Twitter. En @Jack doet natuurlijk lekker niets, die steunt dat soort meningen.

Je zou bijna denken dat Thierry Baudet de nieuwe president van Nederland wordt ofzo, in plaats van dat hij 13 van de 75 Senaatzetels heeft (lekker boeiend!). Het is bijna alsof ze al hun haat, gif en woede hebben bewaard en opgespaard voor als er een ''Nederlandse Trump'' verschijnt. En nu hebben ze besloten dat Baudet aan de criteria voldoet, hoewel hij nog steeds maar 2 van de 150 zetels in de TK bezet.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 10:10:46 #19
Why is all the rum gone?
pi_185782481
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 10:08 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Met een beetje nationalisme en opkomen voor de aboriginal cultuur is helemaal niets mis.
En dan anderen beschuldigen dat Baudet onterecht wordt uitgemaakt voor Hitler 2.0.

Hoe denk je dat die is begonnen? Hmmm? :)
  vrijdag 22 maart 2019 @ 10:11:19 #20
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_185782486
quote:
16s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 10:07 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja en lees eens wat ik Koos ook gevraagd heb dan i.p.v. gelijk een rode waas te krijgen voor je ogen wil je.
Er zit geen rode waas voor mijn ogen. Het is slechts wat teleurstellend en een tikje eng in mijn ogen dat grote groepen FVD'ers weg lijken te kijken bij dat taalgebruik.

KoosVogels mag zelf toch antwoorden als je hem wat vraagt over iets wat hij gezegd heeft? Ik weet niet met zekerheid of het klopt wat hij claimde al zou het kunnen... Ik zou dat moeten uitzoeken en daar heb ik nu geen tijd voor.
pi_185782488
Vermaeckelijk topic wel, met al dit geanalyseer, aannames en geframe.

''Baudet is een facist, mensen die op zijn partij hebben gestemd zijn facisten, racisten en willen verdeeldheid'', en dat is ''doodeng'', en daar ''moeten we nu toch eens wat aan doen''.

Dat is niet één tweet ofzo, maar een tendens. Een hele kwalijke en gevaarlijke tendens. Doodeng. Goed uitkijken he als je met jouw FvD shirtje over straat gaat, als dit zo doorgaat. Voor je het weet ben je dan een vogelvrije nazi. Hoef je maar één gek tegen te komen. En dan zul eens een stevige wisseling van gedachtegangen en constructieve discussie meemaken. :')
  vrijdag 22 maart 2019 @ 10:12:17 #22
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_185782500
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 10:11 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Er zit geen rode waas voor mijn ogen. Het is slechts wat teleurstellend en een tikje eng in mijn ogen dat grote groepen FVD'ers weg lijken te kijken bij dat taalgebruik.
We kijken niet weg, we zijn alleen geen aanhangers van geschifte, extreem vergezochte complottheorieën over geheime Nazi-codewoorden.
pi_185782502
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 10:11 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Leg mij eens uit wat er mis is met de term homeopathische verdunning.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 10:12:52 #24
Why is all the rum gone?
pi_185782507
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 10:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Lastige vraag. Denk dat we daar de komende maanden achter gaan komen.
Je kunt wel stellen dat het percentage Nederlanders dat voor 'ver rechts' kiest nu tussen de 20 en 25% zit. Dus het zal niet zomaar 55% worden. Maar het is een significant deel.
pi_185782516
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 10:06 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Die man in kwestie heeft bericht verwijderd en zijn excuses aangeboden, was dat hier al wel doorgedrongen?
https://www.telegraaf.nl/(...)cent-bedreigt-baudet
quote:
„Ik meende niet wat ik zei, en neem er met klem afstand van. Ook bied ik mijn excuses aan aan iedereen die deze opmerking gekwetst heeft.”
  vrijdag 22 maart 2019 @ 10:14:37 #26
Why is all the rum gone?
pi_185782542
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 10:13 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Die man in kwestie heeft bericht verwijderd en zijn excuses aangeboden, was dat hier al wel doorgedrongen?
[..]

Dan nog mag hij van mij ontslagen worden. Achterlijke idioot.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 10:14:43 #27
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_185782544
Maar serieuze vraag: Waar is Volkert eigenlijk?
pi_185782551
In Nederland en de rest van West Europa zijn we zo gehersenspoelt, dat het als fout word gezien om voor je eigen mensen op te komen. In elk ander land in de wereld zouden ze je compleet voor gek verklaren.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 22 maart 2019 @ 10:15:06 #29
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_185782553
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 10:12 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

We kijken niet weg, we zijn alleen geen aanhangers van geschifte, extreem vergezochte complottheorieën over geheime Nazi-codewoorden.
Zo vergezocht is het echt niet als iemand het heeft over homeopathische verdunning van de Nederlandse bevolking. Dan ben je ziende blind.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 10:15:56 #30
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_185782565
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 10:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

En dan anderen beschuldigen dat Baudet onterecht wordt uitgemaakt voor Hitler 2.0.

Hoe denk je dat die is begonnen? Hmmm? :)
Vindt je dit nu zelf ook niet overdreven? :')
Dus een politicus die een beetje nationalistische idealen heeft wordt maar meteen gelijkgetrokken met een fascistische nazistische heilstaat. Hilarisch.

De volgende keer als Buma Melkertbanen weer wil invoeren gaan we hem ook voor Stalin 2.0 uitmaken.
pi_185782566
quote:

[..]

[..]

Omdat hij weet dat hij er problemen mee kan krijgen, hij heeft die tweet niet verwijderd omdat hij het niet meent.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 10:16:23 #32
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_185782572
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 10:05 schreef Montagui het volgende:

[..]

Daarbij is hij geenszins van plan dat "boreale" idee koste wat het kost in stand te houden. Sterker nog, hij en Hiddema bepleiten integratie, o.a. via "bevrijing". Vermenging van allen via de weg der geleidelijkheid. Een natuurlijk proces.
Baudet is zelf ook van gemixt bloed, dus dat is logisch.

Ik snap werkelijk niet waar al die onzin vandaan komt. Zelfs als Baudet met ''Boreaal'' het blanke ras bedoelt en van plan is mensen met andere kleurtjes af te maken... denken ze nou echt dat hij dan de volgende verkiezingen niet keihard wordt afgerekend en met 0 zetels achterblijft? Er is in deze samenleving helemaal geen animo voor dat type racisme, zoals men dat in de USA kent.

Mensen stemmen op Baudet vanwege het klimaatplannen, onvrede over de EU, onvrede over afschaffen referendum, onvrede over Rutte III en de eigen koopkrachtvermindering.

Niet omdat ze de Eindoplossing nog een keer willen uitproberen.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 10:16:53 #33
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_185782582
quote:
4s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 10:12 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Leg mij eens uit wat er mis is met de term homeopathische verdunning.
Homeopathische verdunning is: men neemt een giftige stof wat de symptomen van de kwaal ook veroorzaakt wat gemengd wordt met water.
pi_185782602
Als Volkert nog ergens ballen heeft, klaagt die eigenhandig Corné aan.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 10:18:05 #35
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_185782606
quote:
„Ik meende niet wat ik zei, en neem er met klem afstand van. Ook bied ik mijn excuses aan aan iedereen die deze opmerking gekwetst heeft.”
Hier klopt natuurlijk geen fuck van.

Hij meende 100% wat hij zei, en trekt nu zijn drol in omdat hij bang is voor de consequenties.
pi_185782619
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 10:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

'Europa is voor de blanken' is wel een iets sterker statement dan dat. Maar je komt terug van je stelling dat het een frame is? :)
Nope.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_185782622
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 10:16 schreef Aquarii het volgende:

[..]

Omdat hij weet dat hij er problemen mee kan krijgen, hij heeft die tweet niet verwijderd omdat hij het niet meent.
Van een docent van de Uni verwacht ik wel dat hij nadenkt voordat hij wat post, achteraf zeggen het was een grapje is niveau kleuterschool.
pi_185782623
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 10:16 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Baudet is zelf ook van gemixt bloed, dus dat is logisch.

Ik snap werkelijk niet waar al die onzin vandaan komt. Zelfs als Baudet met ''Boreaal'' het blanke ras bedoelt en van plan is mensen met andere kleurtjes af te maken... denken ze nou echt dat hij dan de volgende verkiezingen niet keihard wordt afgerekend en met 0 zetels achterblijft? Er is in deze samenleving helemaal geen animo voor dat type racisme, zoals men dat in de USA kent.

Mensen stemmen op Baudet vanwege het klimaatplannen, onvrede over de EU, onvrede over afschaffen referendum, onvrede over Rutte III en de eigen koopkrachtvermindering.

FvD = gezond verstand.

Mensen die dat niet hebben, begrijpen zijn standpunten ook niet.
pi_185782624
Dat was zeker een achterlijke opmerking, maar wat een minstens zo groot probleem is, is dat dit soort achterlijke opmerkingen zoveel aandacht krijgen en onder een vergrootglas worden gelegd. Een deel van het internet bestaat uit dit soort achterlijke opmerkingen, zowel onder politiek links als politiek rechts.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 10:19:16 #40
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_185782626
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 10:14 schreef PiyeReloaded het volgende:
Maar serieuze vraag: Waar is Volkert eigenlijk?
Zit lekker rustig in een uitkeringkje.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 10:20:16 #41
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_185782641
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 10:14 schreef raptorix het volgende:
In Nederland en de rest van West Europa zijn we zo gehersenspoelt, dat het als fout word gezien om voor je eigen mensen op te komen. In elk ander land in de wereld zouden ze je compleet voor gek verklaren.
pi_185782643
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 10:18 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Hier klopt natuurlijk geen fuck van.

Hij meende 100% wat hij zei, en trekt nu zijn drol in omdat hij bang is voor de consequenties.
Dit, al geeft dat politici ook een mooie stok. Ik meende niets van wat ik zei...
pi_185782645
quote:
4s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 10:11 schreef SpaceOddity het volgende:
Vermaeckelijk topic wel, met al dit geanalyseer, aannames en geframe.

''Baudet is een facist, mensen die op zijn partij hebben gestemd zijn facisten, racisten en willen verdeeldheid'', en dat is ''doodeng'', en daar ''moeten we nu toch eens wat aan doen''.

Dat is niet één tweet ofzo, maar een tendens. Een hele kwalijke en gevaarlijke tendens. Doodeng. Goed uitkijken he als je met jouw FvD shirtje over straat gaat, als dit zo doorgaat. Voor je het weet ben je dan een vogelvrije nazi. Hoef je maar één gek tegen te komen. En dan zul eens een stevige wisseling van gedachtegangen en constructieve discussie meemaken. :')
Nou, stel je voor dat je kritiek hebt op het gedachtegoed van iemand en vergelijkingen trekt met het fascisme. Man en paard mag niet benoemd worden want dat zou dan betekenen dat de kans bestaat dat iemand de verkeerde tegen het lijf loopt.

:')
pi_185782653
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 10:18 schreef Montagui het volgende:

[..]

Nope.
Het zijn zijn woorden, hoe is dat dan een frame?
pi_185782671
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 10:16 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Homeopathische verdunning is: men neemt een giftige stof wat de symptomen van de kwaal ook veroorzaakt wat gemengd wordt met water.
Ik vroeg of je uit wilde leggen wat er mis is met die term.
pi_185782674
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 10:14 schreef raptorix het volgende:
Ik ben in principe erg voor het opkomen voor 'onze eigen mensen', maar dat kan ook prima zonder twijfelachtige bewoordingen te gebruiken lijkt mij. Het gaat even niet om zijn ideeën (voor zover eerlijk en open), maar om zijn taalgebruik.
Tails tell tales
  vrijdag 22 maart 2019 @ 10:22:34 #47
Why is all the rum gone?
pi_185782676
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 10:15 schreef Harvest89 het volgende:

Dus een politicus die een beetje nationalistische idealen heeft wordt maar meteen gelijkgetrokken met een fascistische nazistische heilstaat.
Hij doet uitspraken die gelinkt zijn aan de nazi's, extreem rechts en die verwijzen naar white supremacy. Hij is vrienden met Le Pen en promoot een boek van Dominique Venner. Dat is wel iets anders dan 'een beetje nationalistisch'.

Maar ik weet zeker dat er eerder in de geschiedenis van de mensheid ook altijd mensen waren zoals jij die zeiden: "Ach, het valt allemaal wel mee".
pi_185782680
quote:
Als we ondertussen vrolijk het pleiten voor een blanke heilstaat normaliseren omdat het toch niet betekent dat de treinen morgen gaan rijden begeef je je op een wel erg gevaarlijk, hellend vlak.
pi_185782682
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 10:19 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Dat was zeker een achterlijke opmerking, maar wat een minstens zo groot probleem is, is dat dit soort achterlijke opmerkingen zoveel aandacht krijgen en onder een vergrootglas worden gelegd. Een deel van het internet bestaat uit dit soort achterlijke opmerkingen, zowel onder politiek links als politiek rechts.
Hij roept een moordenaar op tot nog een politieke moord.

Kun je het proberen te verzachten maar dat is er gebeurd.
pi_185782693
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 10:22 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ik ben in principe erg voor het opkomen voor 'onze eigen mensen', maar dat kan ook prima zonder twijfelachtige bewoordingen te gebruiken lijkt mij. Het gaat even niet om zijn ideeën (zover eerlijk en open), maar om zijn taalgebruik.
Want hij moet straattaal gebruiken?
pi_185782696
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 10:23 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Want hij moet straattaal gebruiken?
Tails tell tales
  vrijdag 22 maart 2019 @ 10:23:39 #52
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_185782697
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 10:19 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Zit lekker rustig in een uitkeringkje.
Zonde, misschien tijd dat hij weer eens wat nuttigs gaat doen voor de gemeenschap.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 10:24:45 #53
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_185782708
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 10:23 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Zonde, misschien tijd dat hij weer eens wat nuttigs gaat doen voor de gemeenschap.
Zoals...?
  vrijdag 22 maart 2019 @ 10:25:16 #54
Why is all the rum gone?
pi_185782720
quote:

Jij denkt dat mensen op Hitler stemden omdat ze wel voor de Endlösung gingen? :)
  vrijdag 22 maart 2019 @ 10:25:21 #55
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_185782722
quote:
4s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 10:22 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ik vroeg of je uit wilde leggen wat er mis is met die term.
Ben je nu moedwillig simpel aan het doen? Hij heeft het over verdunning van het Nederlandse volk met buitenlanders die giftig zouden zijn.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 10:25:33 #56
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_185782726
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 10:23 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Mee eens.
Hij kan bijvoorbeeld lekker gaan schoffelen in het centrum, of in het riool werken met behoud van uitkering.
pi_185782728
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 10:20 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nou, stel je voor dat je kritiek hebt op het gedachtegoed van iemand en vergelijkingen trekt met het fascisme. Man en paard mag niet benoemd worden want dat zou dan betekenen dat de kans bestaat dat iemand de verkeerde tegen het lijf loopt.

Het facisme is een hot item, zo blijkt. Als je iemand daar van beschuldigt kun je maar beter je beweringen goed onderbouwen, en niet met halfbakken aannames aankomen die toevallig goed in jouw straatje liggen. Dat laatste gebeurt wel, dat is doodeng.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 10:25:42 #58
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_185782729
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 10:24 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Zoals...?
Zichzelf inzetten voor het klimaat misschien.

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 10:25 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Mee eens.
Hij kan bijvoorbeeld lekker gaan schoffelen in het centrum, of in het riool werken met behoud van uitkering.
Afval opruimen in Den Haag, ook een goede. ^O^
pi_185782734
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 10:25 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Ben je nu moedwillig simpel aan het doen? Hij heeft het over verdunning van het Nederlandse volk met buitenlanders die giftig zouden zijn.
Hij ziet ook niet in wat daar mis mee is, met 2 miljoen inwoners wegzetten als inferieur of giftig.
pi_185782742
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 10:22 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Hij doet uitspraken die gelinkt zijn aan de nazi's, extreem rechts en die verwijzen naar white supremacy. Hij is vrienden met Le Pen en promoot een boek van Dominique Venner. Dat is wel iets anders dan 'een beetje nationalistisch'.

Maar ik weet zeker dat er eerder in de geschiedenis van de mensheid ook altijd mensen waren zoals jij die zeiden: "Ach, het valt allemaal wel mee".
Laat de users die Baudets uitspraken bagatelliseren nou gewoon eens eerlijk zijn: het interesseert ze niet dat hij de uitspraken heeft gedaan, ongeacht de achterliggende betekenis van zijn woorden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')