Als ik zo'n algemeen probleem in de VS zou willen aankaarten zou ik daar mijn focus op richten. Maar om toch nog een beetje schappelijk te zijn, ja ik geloof best dat er in de VS vaker bevoordeeld gereageerd wordt op donkere mensen. Maar ik zie niet in hoe dat ons hier zou raken, aangezien we tevens niet moeten vergeten dat donkere mensen daar en hier vaker voorkomen in de misdaadstatistieken. Een nette donkere familieman met zijn gezin aanhouden en lastigvallen slaat natuurlijk nergens op, maar een groep rondhangende jongeren met een dure auto ondervragen die toevallig getint zijn is geen racisme.quote:Op donderdag 21 maart 2019 23:30 schreef _--_ het volgende:
[..]
Omdat dit recent is vriend. Zag ik op de frontpage van Reddit dus ik dacht ik deel het met m'n fokkers.
Waarom denk je dat zwarten statistisch gezien meer misdaden plegen?quote:Op donderdag 21 maart 2019 23:33 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Als ik zo'n algemeen probleem in de VS zou willen aankaarten zou ik daar mijn focus op richten. Maar om toch nog een beetje schappelijk te zijn, ja ik geloof best dat er in de VS vaker bevoordeeld gereageerd wordt op donkere mensen. Maar ik zie niet in hoe dat ons hier zou raken, aangezien we tevens niet moeten vergeten dat donkere mensen daar en hier vaker voorkomen in de misdaadstatistieken. Een nette donkere familieman met zijn gezin aanhouden en lastigvallen slaat natuurlijk nergens op, maar een groep rondhangende jongeren met een dure auto ondervragen die toevallig getint zijn is geen racisme.
quote:Tonganoxie is een plaats (city) in de Amerikaanse staat Kansas, en valt bestuurlijk gezien onder Leavenworth County. Bij de volkstelling in 2000 werd het aantal inwoners vastgesteld op 2728.[1] In 2006 is het aantal inwoners door het United States Census Bureau geschat op 4101,[2] een stijging van 1373 (50,3%).
https://nl.wikipedia.org/wiki/Tonganoxie
Dat is toch logisch dat als je als wijkagent een vreemde een huis ziet binnengaan -welke je kent- die aan het criminaliteitsprofiel voldoet, je even een kijkje gaat nemen?quote:Op donderdag 21 maart 2019 23:32 schreef _--_ het volgende:
Ongelovelig hoe mensen dit nog goed praten, geen woorden voor.
Is dit ook logisch?quote:Op donderdag 21 maart 2019 23:39 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is toch logisch dat als je als wijkagent een vreemde een huis ziet binnengaan -welke je kent- die aan het criminaliteitsprofiel voldoet, je even een kijkje gaat nemen?
Overigens, kijkje met wapens richting de man zeker? En direct arresteren zeker?quote:Op donderdag 21 maart 2019 23:39 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is toch logisch dat als je als wijkagent een vreemde een huis ziet binnengaan -welke je kent- die aan het criminaliteitsprofiel voldoet, je even een kijkje gaat nemen?
Combinatie van vele factoren zoals cultuur, opvoeding, levensomstandigheden en omgeving. Wil nog niet zeggen dat je je gezonde boerenverstand op moet geven alleen omdat de persoon in kwestie een kleurtje heeft. Als je een gast van rond de 20 met een peperdure auto rond ziet rijden zijn er drie opties:quote:Op donderdag 21 maart 2019 23:36 schreef _--_ het volgende:
[..]
Waarom denk je dat zwarten statistisch gezien meer misdaden plegen?
Omdat de bulk veel armer is in verhouding dan de wereld waarin zij leven. Het heeft wel iets logisch. Als je de bulk steeds armer maakt door beleid krijg je een stijgend misdaadcijfer. Dat is ook ons voorland hier en nu.quote:Op donderdag 21 maart 2019 23:36 schreef _--_ het volgende:
[..]
Dat is gewoon 'muricaquote:Op donderdag 21 maart 2019 23:41 schreef _--_ het volgende:
[..]
Overigens, kijkje met wapens richting de man zeker? En direct arresteren zeker?
Dan bedoel ik, slavernij heeft hier invloed op gehad. En juist door de vooroordelen die erop volgen stijgen de misdaadcijfers. En relatief gezien hebben zwarten niet eens de meeste misdaden gepleegd.quote:Op donderdag 21 maart 2019 23:41 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Omdat de bulk veel armer is in verhouding dan de wereld waarin zij leven. Het heeft wel iets logisch. Als je de bulk steeds armer maakt door beleid krijg je een stijgend misdaadcijfer. Dat is ook ons voorland hier en nu.
Verplaatst men de kapitaalstroom steeds meer van arm naar rijk dan krijg je shit. Dat is wat rechtse partijen doen.
Sorry, maar je hebt echt weinig kennis over dit onderwerp.quote:Op donderdag 21 maart 2019 23:41 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Combinatie van vele factoren zoals cultuur, opvoeding, levensomstandigheden en omgeving. Wil nog niet zeggen dat je je gezonde boerenverstand op moet geven alleen omdat de persoon in kwestie een kleurtje heeft. Als je een gast van rond de 20 met een peperdure auto rond ziet rijden zijn er drie opties:
1) De persoon in kwestie is een jonge miljonair (kans is extreem klein)
2) Auto is gehuurd of van familie (dan moet dat ook geen probleem zijn om dat uit te leggen)
3) Auto is gekocht met zwart geld.
Heeft niks met racisme te maken.
Ja. Want zijn klacht is nergens op gebasseerd. LOGISCH dat die agent daar niet aan mee wil werken.quote:Op donderdag 21 maart 2019 23:40 schreef _--_ het volgende:
[..]
Is dit ook logisch?
Robinson says police harassed him and that Tonganoxie’s police chief stopped him from filing a racial bias complaint.
Oja het is de slavernij jonguns!!! Die verdraaide witten toch altijdquote:Op donderdag 21 maart 2019 23:43 schreef _--_ het volgende:
[..]
Sorry, maar je hebt echt weinig kennis over dit onderwerp.
GAST, ZIJN ARRESTATIE IS NERGENS OP GEBASEERD.quote:Op donderdag 21 maart 2019 23:43 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Ja. Want zijn klacht is nergens op gebasseerd. LOGISCH dat die agent daar niet aan mee wil werken.
Jawel. Mogelijke poging tot inbraak. Toen bleek dat er niets aan de hand was is hij vrijgelaten. CASE CLOSEDquote:Op donderdag 21 maart 2019 23:45 schreef _--_ het volgende:
[..]
GAST, ZIJN ARRESTATIE IS NERGENS OP GEBASEERD.
Ik lach me echt kapot.
Nou ja, afgezien van je kleur van dienst. Als je aan de verliezende kant zit dan moet je toch wat. Het is begrijpelijk en logisch. Een samenleving is veel meer gebaat bij welvaart voor iedereen. Alleen wil de rechtsmens alles voor zichzelf. Wat dat betreft komt het niet meer goed. De natuurlijke inhaligheid is killing. En we leven in een tijd dat een kleine groep alles naar zich toetrekt ondersteund door een veel grotere groep die hoopt om ooit nog eens tot die elite te behoren. De ingebouwde inhaligheid van het mensenras gaat tevens hun ondergang veroorzaken. De geschiedenis herhaalt zich altijd weer.quote:Op donderdag 21 maart 2019 23:43 schreef _--_ het volgende:
[..]
Dan bedoel ik, slavernij heeft hier invloed op gehad. En juist door de vooroordelen die erop volgen stijgen de misdaadcijfers. En relatief gezien hebben zwarten niet eens de meeste misdaden gepleegd.
Dus even de boeien om en na aankomst van een 2 agent alweer losgehaald. Man er gebeuren ergere ding hier in Europa door politie.quote:Around 2:30 a.m. as he was carrying in his TV, the last item out of the moving van, Robinson was approached by an officer who pulled into the driveway. During the incident, which was captured on police body camera, the officer drew his gun and told Robinson to put down the TV.
“I just bought this house,” said Robinson, who followed the officer’s order about the TV.
“You just bought this house and you’re moving in at 4 in the morning?” the officer said.
Robinson told the officer he had paperwork inside the home that would prove he was the owner.
The officer asked Robinson to walk toward the house and put his hands on his head. He then handcuffed Robinson.
Once backup arrived, the officer and a second officer entered the home, brought out the paperwork and took the handcuffs off Robinson. The officers helped Robinson carry the TV in the house after he asked them to.
Dit maakt een hoop duidelijk. Niets aan de hand dus.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 00:59 schreef Fer het volgende:
[..]
Dus even de boeien om en na aankomst van een 2 agent alweer losgehaald. Man er gebeuren ergere ding hier in Europa door politie.
goeie genadequote:Op donderdag 21 maart 2019 23:36 schreef _--_ het volgende:
[..]
echt hequote:Op donderdag 21 maart 2019 23:43 schreef _--_ het volgende:
[..]
Dan bedoel ik, slavernij heeft hier invloed op gehad. En juist door de vooroordelen die erop volgen stijgen de misdaadcijfers. En relatief gezien hebben zwarten niet eens de meeste misdaden gepleegd.
Waren er minder vooroordelen dan richting de zwarte gemeenschap in de VS in de jaren 50? Want toen was het misdaadcijfer veel lager.quote:Op donderdag 21 maart 2019 23:43 schreef _--_ het volgende:
[..]
Die loopt ook altijd met een TV naar binnen?quote:Op donderdag 21 maart 2019 23:19 schreef DETELEVISIEKIJKER het volgende:
Voor hetzelfde geld was het een inbreker. Goed gehandeld.
Ja gauw doen alsof je uitlaadt is een klassieker hèquote:Op vrijdag 22 maart 2019 04:55 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Die loopt ook altijd met een TV naar binnen?
Ja of was het nou half drie?quote:Op vrijdag 22 maart 2019 05:50 schreef Bot13 het volgende:
En onbekende man die aan een statistisch hoger criminaliteitsprofiel voldoet in een klein dorpje die om 4 uur snachts met een televisie aan het zeulen is en tijdelijk even handboeien omkrijgt tot het verhaal is uitgezocht door de politie.
Nou zeg, poeh wat een racisme.
Er gaat wat verkeerd bij een donker persoon, of komt ligt met een meth spuit in de goot..quote:Op donderdag 21 maart 2019 23:43 schreef _--_ het volgende:
[..]
Hoeveel inbrekers ken jij die een tv komen brengen?quote:Op vrijdag 22 maart 2019 01:03 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Dit maakt een hoop duidelijk. Niets aan de hand dus.
Als je op dat tijdstip met een TV gaat slepen, dan is dat heel erg verdacht. Ik zou ook de politie bellen als ik midden in de nacht iemand een paar huizen verder zie klooien met een TV.
Hij staat een busje uit te laden. Waarom dan niet gewoon met hem naar binnen gaan om de eigendomspapieren te pakken? Echt geen reden om boeien om te doen. In ieder geval niet in een land waar angst niet de algemene drijfveer is.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 00:59 schreef Fer het volgende:
[..]
Dus even de boeien om en na aankomst van een 2 agent alweer losgehaald. Man er gebeuren ergere ding hier in Europa door politie.
Je ziet iemand misschien een TV rondslepen. Of het nou het huis uit of in is lijkt mij niet altijd even duidelijk in het moment en in het donker vanaf een huis aan de overkant.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 07:02 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Hoeveel inbrekers ken jij die een tv komen brengen?
Als je 30 seconden observeert, dan wordt dat vrij snel duidelijk.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 07:44 schreef SpecialK het volgende:
Je ziet iemand misschien een TV rondslepen. Of het nou het huis uit of in is lijkt mij niet altijd even duidelijk in het moment en in het donker vanaf een huis aan de overkant.
Klopt, maar dat is de US natuurlijk niet met meer wapens dan inwoners.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 07:43 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Hij staat een busje uit te laden. Waarom dan niet gewoon met hem naar binnen gaan om de eigendomspapieren te pakken? Echt geen reden om boeien om te doen. In ieder geval niet in een land waar angst niet de algemene drijfveer is.
In Canada is het wapenbezit even hoog en daar hoor je nooit over dit soort belachelijke situaties. Wat denk jij dat het verschil is? Hmmm?quote:Op vrijdag 22 maart 2019 07:47 schreef Fer het volgende:
[..]
Klopt, maar dat is de US natuurlijk niet met meer wapens dan inwoners.
Minder Negers ?quote:Op vrijdag 22 maart 2019 07:48 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
In Canada is het wapenbezit even hoog en daar hoor je nooit over dit soort belachelijke situaties. Wat denk jij dat het verschil is? Hmmm?
Als je twee seconden wacht voor je wapen trekt zie je welke kant die dude op looptquote:Op vrijdag 22 maart 2019 07:44 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Je ziet iemand misschien een TV rondslepen. Of het nou het huis uit of in is lijkt mij niet altijd even duidelijk in het moment en in het donker vanaf een huis aan de overkant.
Maargoed. Komt allemaal door de slavernij dit.
Dat hangt volledig van de situatie af. Van het licht, van de begroeing, van de hoek waarvanuit de buren het huis kunnen zien, van de afstand, van de staat van de ogen van de observeerder, etc.,. etc..quote:Op vrijdag 22 maart 2019 07:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als je 30 seconden observeert, dan wordt dat vrij snel duidelijk.
Dat is een heel erg racistische opmerking.quote:
Je mag van een agent wel verwachten dat hij weet hoe hij moet observeren.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 07:49 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dat hangt volledig van de situatie af. Van het licht, van de begroeing, van de hoek waarvanuit de buren het huis kunnen zien, van de afstand, van de staat van de ogen van de observeerder, etc.,. etc..
Volgens Wikipedia is dit absoluut niet zoquote:Op vrijdag 22 maart 2019 07:48 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
In Canada is het wapenbezit even hoog
Volgens Michael Moore wel.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 07:52 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Volgens Wikipedia is dit absoluut niet zo
anekdotischquote:Op vrijdag 22 maart 2019 07:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Volgens Michael Moore wel.
Agenten reageren op een rapportage. Dus vaak op een belletje van de buren oid. Als men deze mensen niet kent (en dat zou wel eens kunnen als je je niet even voorstelt aan de buurt en je komt om half 3 even je verhuisdozen naar binnen duwen) dan kan je verwachten dat zo'n belletje zo gaat:quote:Op vrijdag 22 maart 2019 07:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Je mag van een agent wel verwachten dat hij weet hoe hij moet observeren.
Leuk verhaal. Irrelevant, maar leuk. Als de agent in kwestie gewoon even had geobserveerd, had hij gezien dat de beste man de tv naar binnen bracht en niet naar buiten.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 07:54 schreef SpecialK het volgende:
Agenten reageren op een rapportage. Dus vaak op een belletje van de buren oid. Als men deze mensen niet kent (en dat zou wel eens kunnen als je je niet even voorstelt aan de buurt en je komt om half 3 even je verhuisdozen naar binnen duwen) dan kan je verwachten dat zo'n belletje zo gaat:
"iemand is hier aan het inbreken in dat huis wat al een tijdje leeg staat"
en dus niet
"dur lupt hier 'n swarte.... even blanken onder elkaar... je wettog slavernij enzo.. (high five).... kom die nikker, die duidelijk net dat huis gekocht heeft, even in elkaar slaan voor ons.. dat's lache."
Be that as it may, in de VS zijn by far de meeste vuurwapen doden van welke land dan ook. En dat komt niet alleen maar omdat er wat negers wonen.quote:
Als jij mogelijk inbrekers aan het betrappen bent heb je niet altijd de tijd om eventjes te observeren. Je komt met een politiewagen aanrijden. Elke seconde is er eentje waarin de daders het op een loopje kunnen zetten. Voor je het weet moet je via de radio er weer een helikopter bij halen etc... smeuige beelden op CNN maar vrij duur voor de gemeenschap.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 07:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Leuk verhaal. Irrelevant, maar leuk. Als de agent in kwestie gewoon even had geobserveerd, had hij gezien dat de beste man de tv naar binnen bracht en niet naar buiten.
Hij staat bij een busje. Wel eens van een kenteken gehoord?quote:Op vrijdag 22 maart 2019 08:03 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Als jij mogelijk inbrekers aan het betrappen bent heb je niet altijd de tijd om eventjes te observeren. Je komt met een politiewagen aanrijden. Elke seconde is er eentje waarin de daders het op een loopje kunnen zetten. Voor je het weet moet je via de radio er weer een helikopter bij halen etc... smeuige beelden op CNN maar vrij duur voor de gemeenschap.
Dan liever snel ingrijpen, iedereen naar het bureau... en achterhalen wat de situatie is.
Ja, want inbrekers nemen nooit auto's van bewoners mee als vluchtauto natuurlijkquote:Op vrijdag 22 maart 2019 08:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Hij staat bij een busje. Wel eens van een kenteken gehoord?
Je kunt blijven zwetsen tot je een ons weegt, als de agent in kwestie even had geobserveerd, was het allemaal niet nodig geweest.
Busjes worden inderdaad vaak gebruikt door inbrekers. En wat gaat dat kenteken zeggen dan? "Gehuurd bij x,y,z".. en dan? Je kan op valse identiteitspapieren busjes huren om misdaden te plegen. Het zegt allemaal niks.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 08:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zou zelfs kunnen dat er tijd is genomen om te observeren maar dat het niet duidelijk was wat er aan de hand was.quote:Je kunt blijven zwetsen tot je een ons weegt, als de agent in kwestie even had geobserveerd, was het allemaal niet nodig geweest.
En inbrekers komen ook vaak met smoesjes dat het hun huis is. Als je de politieprogramma op Spike ziet.... manmanman. Terecht dat hij eerst wil uitzoeken of het verhaal klopt. Als agent zou ik ook vraagtekens zetten als iemand midden in de nacht met spullen sleept en komt met het verhaal dat hij aan het verhuizen is.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 08:09 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Busjes worden inderdaad vaak gebruikt door inbrekers. En wat gaat dat kenteken zeggen dan? "Gehuurd bij x,y,z".. en dan? Je kan op valse identiteitspapieren busjes huren om misdaden te plegen. Het zegt allemaal niks.
[..]
Zou zelfs kunnen dat er tijd is genomen om te observeren maar dat het niet duidelijk was wat er aan de hand was.
Dat is volledig situatieafhankelijk.
Ja, want de eigenaar stond 2 minuten besluiteloos op zijn tuinpad met de tv in zijn handen. Tuurlijk.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 08:09 schreef SpecialK het volgende:
Zou zelfs kunnen dat er tijd is genomen om te observeren maar dat het niet duidelijk was wat er aan de hand was.
Weet je, jij hebt overal wel een antwoord op. Het is ook niet moeilijk om van achter je zolderkamercomputer even te bepalen wat de agent allemaal wel niet had moeten doen om niet racistisch te zijn.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 08:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Je kunt blijven zwetsen tot je een ons weegt, als de agent in kwestie even had geobserveerd, was het allemaal niet nodig geweest.
Was je erbij?quote:Op vrijdag 22 maart 2019 04:55 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Die loopt ook altijd met een TV naar binnen?
Geen idee hoe ze hem aantroffen. Misschien was hij een TV aan het rondschuiven op de vloer van het busje... totaal onduidelijk of die TV bestemd was voor het busje of voor het huis.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 08:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ja, want de eigenaar stond 2 minuten besluiteloos op zijn tuinpad met de tv in zijn handen. Tuurlijk.
En ook daar is die discussie al flink opgebruikt. En die discussie slaat ook nergens op stiekem. Zoals ik al eerder aangaf... hoe komt het dat in de jaren 50 het criminaliteitscijfer van de zwarte gemeenschappen in de VS veel lager was terwijl de discriminatie toen veel erger was?quote:Op vrijdag 22 maart 2019 08:15 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Mensen hier denken vanuit Nederland. Het racisme/slavernij verhaal in de VS is heel anders dan hier. Die discussie wordt daar nog dagelijks gevoed vanuit beide kanten.
Damned if you do, damned if you don't.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 08:12 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
En inbrekers komen ook vaak met smoesjes dat het hun huis is. Als je de politieprogramma op Spike ziet.... manmanman. Terecht dat hij eerst wil uitzoeken of het verhaal klopt. Als agent zou ik ook vraagtekens zetten als iemand midden in de nacht met spullen sleept en komt met het verhaal dat hij aan het verhuizen is.
Driekwart van de African-American kinderen wordt geboren in een gezin met alleen 1 moeder en kinderen soms van verschillende vaders. Vrouwen krijgen een uitkering om moeder te zijn en dan hoef je niet te werken. Vaders ontbreken massaal en tonen geen verantwoordelijkheid of liefde naar hun kinderen. Jongens groeien en masse (in armoede) op zonder vaderfiguur en als het even tegenzit is er ook geen oom of opa die de jongens wat mannelijk verantwoordelijkheid kan bijbrengen.quote:Op donderdag 21 maart 2019 23:36 schreef _--_ het volgende:
[..]
Hoe verzin je het....quote:Op vrijdag 22 maart 2019 07:54 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Agenten reageren op een rapportage. Dus vaak op een belletje van de buren oid. Als men deze mensen niet kent (en dat zou wel eens kunnen als je je niet even voorstelt aan de buurt en je komt om half 3 even je verhuisdozen naar binnen duwen) dan kan je verwachten dat zo'n belletje zo gaat:
"iemand is hier aan het inbreken in dat huis wat al een tijdje leeg staat"
en dus niet
"dur lupt hier 'n swarte.... even blanken onder elkaar... je wettog slavernij enzo.. (high five).... kom die nikker, die duidelijk net dat huis gekocht heeft, even in elkaar slaan voor ons.. dat's lache."
Als ik in slotermeer op de galerij met een TV rondloop om half 3 's nachts dan bellen mijn buren ook gewoon de politie, hoor. Verschil is dat ze in Nederland dan pas de volgende ochtend even komen polsen wat de schade is.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 09:17 schreef Elzies het volgende:
[..]
Hoe verzin je het....![]()
Natuurlijk wel idioot dat je gearresteerd wordt als je je eigen huis ingaat. Ik zie het al helemaal voor me.
Omdat het toen meer segregatie was dan mass-incarceration.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 08:21 schreef SpecialK het volgende:
[..]
En ook daar is die discussie al flink opgebruikt. En die discussie slaat ook nergens op stiekem. Zoals ik al eerder aangaf... hoe komt het dat in de jaren 50 het criminaliteitscijfer van de zwarte gemeenschappen in de VS veel lager was terwijl de discriminatie toen veel erger was?
Dat zou een wake-up call moeten zijn voor je om even wat dieper te graven in de situatie die een stuk complexer is dan dat onderbuikgelul van links met je "slavery diddit"
En je houdt dan vervolgens ook een aangifte tegen omdat jij het weg zet als geen bias.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 09:42 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Als ik in slotermeer op de galerij met een TV rondloop om half 3 's nachts dan bellen mijn buren ook gewoon de politie, hoor. Verschil is dat ze in Nederland dan pas de volgende ochtend even komen polsen wat de schade is.
Je snapt niet wat criminaliteitscijfers zijn dus?quote:Op vrijdag 22 maart 2019 09:49 schreef _--_ het volgende:
[..]
Omdat het toen meer segregatie was dan mass-incarceration.
Aangiften tegenhouden is inderdaad fout. De vraag is wat daar de context van is. Daar wordt weinig over verteld in het artikel wat daar aan de hand is.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 09:53 schreef _--_ het volgende:
[..]
En je houdt dan vervolgens ook een aangifte tegen omdat jij het weg zet als geen bias.
En jij denkt dat jij daar wel vrij van bent? Want ik zie in jouw posts op dit forum een vrije heftige bias zoals je alles probeert om te lullen naar racisme.quote:Wist je dat het gewoon is dat mensen hun eigen bias niet herkennen?
het moet daar verdomme niet veel gekker wordenquote:In a letter dated Thursday to the attorney general’s office, the ACLU said police had also stopped Robinson hours earlier while he was driving to the home and gave him a warning citation. Robinson and the ACLU say it was for not having the rental van’s headlights turned on.
wutquote:Op donderdag 21 maart 2019 23:43 schreef _--_ het volgende:
[..]
En juist door de vooroordelen die erop volgen stijgen de misdaadcijfers.
Blanke: Kutnegersquote:
quote:Op vrijdag 22 maart 2019 10:08 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Blanke: Kutnegers
Neger: Welpotverdorie... ik ga maar een rode bandana om doen en eh... andere negers met blauwe bandana's neerschieten in de hood.
Daar geloof ik dan weer wel in.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 10:07 schreef hugecooll het volgende:
[..]
IF YEW WUD JUS MAKE DRUGS LEGAL THERE WUD B LESS CRIME
Omdat blanken racisten zijn.quote:Op donderdag 21 maart 2019 23:36 schreef _--_ het volgende:
[..]
Dieven brengen geen TV's huizen binnen.quote:Op donderdag 21 maart 2019 23:39 schreef Red_85 het volgende:
quote:Karle Robinson, a 61-year-old Marine veteran, was held at gunpoint and handcuffed in August as he was carrying a television out of a rented moving van into the home he had bought a month earlier in Tonganoxie, about 30 miles (48 kilometers) west of Kansas City.
Hij is dan ook niet gearresteerd, maar staandegehouden (detained). Nogal een verschil.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 09:17 schreef Elzies het volgende:
[..]
Hoe verzin je het....![]()
Natuurlijk wel idioot dat je gearresteerd wordt als je je eigen huis ingaat. Ik zie het al helemaal voor me.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |