Eens. Asscher lijkt mij een hele toffe kerel.quote:Op donderdag 21 maart 2019 01:46 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Asscher is ook veel meer mens dan die Jetten.
De eerste kamer leden worden daarom ook niet democratisch verkozen.quote:Op donderdag 21 maart 2019 01:45 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Dat kan wel zijn, maar zo hoort een pure democratie niet te werken.
Dat weet ik beste vriend, maar dan moet de gevestigde orde niet blaten dat we in een echte democratie leven, want dat is dus niet zo.quote:Op donderdag 21 maart 2019 01:46 schreef TjjWester het volgende:
[..]
De eerste kamer leden worden daarom ook niet democratisch verkozen.
Elke partij zou in theorie kunnen eindigen zonder senator........
Je hebt er geen recht op. Statenleden hebben zelf het recht om te kiezen wie ze willen. In de praktijk stemmen ze op een partijgenoot, maar dit hoeft niet perse. Daarnaast zijn er ook provinciale partijen zonder een partij in de eerste kamer, die stemmen worden ook nog verdeeld. Dus je hebt geen harde eis op die zetels in de EKquote:Op donderdag 21 maart 2019 01:44 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
I know en als jij als partij recht hebt op 10 moet je er 10 plekken krijgen.
quote:Op donderdag 21 maart 2019 01:47 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Joost Eerdmans is een baas. Ik zie die best als opvolger van Baudet.
Dat is ook niet zo want alle regeringspartijen hebben een strenge fractiediscipline, hun kamerleden stemmen in de praktijk altijd mee met de coalitie en als je dat vaak genoeg doet word je later beloond met een mooi baantje ergens. Ik ben zeer benieuwd hoe de FvD hier mee om zal gaan.quote:Op donderdag 21 maart 2019 01:47 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Dat weet ik beste vriend, maar dan moet de gevestigde orde niet blaten dat we in een echte democratie leven, want dat is dus niet zo.
Leden hoeven niet eens mee te stemmen. Elke fractie stemt met de hand van de fractievoorzitter. Tenzij hoofdelijke stemming uiteraard.quote:Op donderdag 21 maart 2019 01:51 schreef BlackNero het volgende:
[..]
Dat is ook niet zo want alle regeringspartijen hebben een strenge fractiediscipline, hun kamerleden stemmen in de praktijk altijd mee met de coalitie en als je dat vaak genoeg doet word je later beloond met een mooi baantje ergens. Ik ben zeer benieuwd hoe de FvD hier mee om zal gaan.
Dan moeten ze zowel GL als de PvdA erbij halen om een meerderheid te behalen.quote:Op donderdag 21 maart 2019 01:55 schreef Elfletterig het volgende:
De Hond stelt nu dat de coalitie in de Eerste Kamer niet verder dan 29 zetels komt.
Dijkhoff liet al doorschijnen dat hij eigenlijk niet zit te wachten op die klimaatwet, dus FvD is veel logischer, want die zijn gematiger dan GL.quote:Op donderdag 21 maart 2019 01:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dan moeten ze zowel GL als de PvdA erbij halen om een meerderheid te behalen.
Op salto?quote:Op donderdag 21 maart 2019 01:57 schreef Braindead2000 het volgende:
Ik heb zelden zo'n slechte reportage over verkiezingen gezien als nu.
Hontquote:Op donderdag 21 maart 2019 01:58 schreef MakkieR het volgende:
Die uitslagen bij de hond, echt bizar.
Echt he! Beetje kappen om 1 uur. Met de Amerikaanse verkiezingen nota bene gingen ze de hele nacht door.quote:Op donderdag 21 maart 2019 01:57 schreef Braindead2000 het volgende:
Ik heb zelden zo'n slechte reportage over verkiezingen gezien als nu.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |